تلفن هوشمند و تبلت

بروز رساني سيستم عامل گوشي

blank

گوشی‌های هوشمند و یا تلفن‌های همراه به اندازه‌ای پیشرفت کرده‌اند که تمامی ویژگی‌های یک رایانه شخصی را در خود جای داده‌اند. این دستگاه‌ها در حال حاضر در دسترس همگان قرار دارند و به دلیل قابل حمل بودن و کارایی بالا به اولین اولویت کاربردی کاربران تبدیل شده‌اند. کاربران تلفن‌های همراه بسیاری از اطلاعات مهم خود را بر روی آن‌ها ذخیره می‌کنند و آنچه که در این لحظه اهمیت پیدا می‌کند مسئله امنیت است.در ادامه ی مطلب شما را به اهميت بروز رساني سيستم عامل گوشي بر امنيت آن آشنا میکنیم.

بروز رساني سيستم عامل گوشي

بروز رساني سيستم عامل گوشي

اهمیت آپدیت سیستم عامل موبایل

همانطور که گفته شد کاربرد گوشی‌های تلفن همراه در حال گسترش است. از طرفی ضعف امنیتی این دستگاه‌ها، آن‌ها را به اهدافی مناسب برای هکرها و افراد سودجو تبدیل کرده است. مناسبت‌ها و روز‌های خاص موقعیت مناسبی برای حمله به گوشی‌های تلفن همراه است. دریافت پیغام‌های تبریک از جانب افراد ناشناس می‌تواند تهدیدی برای امنیت اطلاعات ذخیره شده در تلفن همراه شما باشد. طبق بررسی‌های صورت گرفته در سال‌های 2009 تا 2010، آسیب‌پذیری سیستم‌ عامل گوشی‌های تلفن همراه 42 درصد افزایش داشته است.

برخی از افراد ایمیل خود را از طریق گوشی تلفن همراه بررسی می‌کنند و بر این باورند که هیچ فردی توانایی دستیابی به اطلاعات آن‌ها را ندارد و تلفن همراه آن‌ها در مقایسه با رایانه شخصی از امنیت بالاتری برخوردار است. علاوه بر آن، بسیاری از افراد خریدها و پرداخت‌های خود را از طریق گوشی تلفن همراه انجام می‌دهند. برخی افراد رمزهای مربوط به کارت‌های بانکی و یا صندوق‌های امنیتی خود را در آن ذخیره می‌کنند و اطلاعی از عدم امنیت اطلاعاتی تلفن همراه خود ندارند.

بروز رساني سيستم عامل گوشي

بروز رساني سيستم عامل گوشي

روش‌های فراوانی برای ارتقاء امنیت دستگاه تلفن همراه وجود دارد. اتخاذ اقدامات امنیتی فنی همانند دیواره آتش، آنتی ویروس‌ها، رمزگذاری که می‌تواند مانعی برای افراد و یا سازمان‌های سودجو باشد. اما یکی از اقداماتی که می‌تواند روش مطمئنی برای حفظ امنیت اطلاعات تلفن همراه شما باشد، بروز رسانی سیستم عامل آن است.

تلفن همراه به دلیل قابل حمل بودن در معرض سرقت قرار دارد. سارقین فرصت کافی برای عبور از تمامی موانع ایجاد شده را دارند. اما بروز رسانی تلفن همراه می‌تواند عاملی مهم در ناکام ماندن آن‌ها باشد. شرکت‌های سازنده تلفن همراه همواره در تلاش هستند تا علاوه بر ارتقاء کارایی و سهولت استفاده از محصول خود، امنیت آن را نیز ارتقاء داده و با دیگر محصولات مشابه بازار رقابت کنند. از این رو، آن‌ها ترفندهای جدیدی را برای حفاظت از اطلاعات موجود در گوشی‌های تلفن‌ همراه به کار می‌گیرند که تمامی این ترفندها در قالب فایل بروز رسانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

برخی از کاربران گوشی‌های تلفن همراه بدون توجه به اخطارهای صادره از طرف سیستم عامل گوشی تلفن همراه خود نرم‌افزارهای مختلف را بر روی آن نصب می‌کنند. امروزه هر فردی با هر هدف و مقصودی قادر به نوشتن برنامه‌های کاربردی تلفن‌های همراه است. بنابراین نصب تمامی برنامه‌ها می‌تواند امنیت تلفن همراه را تهدید کند. سازندگان دستگاه‌های تلفن همراه با استفاده از راه‌کارهایی موانعی را در برابر دسترسی هکرها به محصول خود قرار می‌دهند. این راه‌کارها در قالب فایل بروز رسانی در اختیار کاربران تلفن همراه قرار می‌گیرد تا امنیت اطلاعات آن‌ها را تضمین کند.

سیستم امنیتی گوشی‌های تلفن همراه دارای پچ‌هایی است که به صورت دوره‌ای، به منظور حفاظت از اطلاعات ذخیره شده در آن‌ها، ارتقاء پیدا می‌کنند. این پچ‌ها می‌توانند نواقصی را که در سیستم‌ عامل گوشی تلفن همراه وجود دارد رفع کرده و آن را در برابر تهدیدات جدید حفاظت کنند.

  • کاربران تلفن‌های همراه بسیاری از اطلاعات مهم خود را بر روی آن‌ها ذخیره می‌کنند و آنچه که در این لحظه اهمیت پیدا می‌کند مسئله امنیت است.
  • شرکت‌های سازنده تلفن همراه همواره در تلاش هستند تا علاوه بر ارتقاء کارایی و سهولت استفاده محصول خود، امنیت آن را نیز ارتقاء داده و با دیگر محصولات مشابه بازار رقابت کنند.
  • سیستم امنیتی گوشی‌های تلفن همراه دارای پچ‌هایی است که به صورت دوره‌ای، به منظور حفاظت از اطلاعات ذخیره شده در آن‌ها، ارتقاء پیدا می‌کنند.

مطالب مرتبط