ترفند نرم افزار

نصب دو نسخه از يك برنامه در اندرويد

blank

 برخی مواقع شما با نسخه جدیدی از یک برنامه کاربردی مواجه می‌شوید که تفاوت‌های بسیار زیادی با نسخه قبلی خود دارد و از آنجاییکه شما به استفاده از نسخه قبلی عادت کرده‌اید تمایل دارید تا نسخه قبلی را داشته و از امکانات نسخه جدید آن برنامه کاربردی نیز بهره‌مند شوید. بنابراین شما باید هر دو نسخه برنامه کاربردی را بر روی دستگاه هوشمند خود داشته باشید.در حالت عادی شما نمی‌توانید نسخه جدید برنامه کاربردی را با حفظ نسخه قبلی آن نصب کنید زیرا نسخه جدید جایگزین نسخه قبلی موجود بر روی دستگاه هوشمند شما خواهد شد. در ادامه راه‌کارهایی برای نصب دو نسخه از يك برنامه در اندروید را در اختیارشما قرار خواهیم داد.

نصب دو نسخه از يك برنامه در اندرويد

نصب دو نسخه از يك برنامه در اندرويد

نصب و به کارگیری دو نسخه از یک برنامه کاربردی روی یک سیستم اندروید به صورت هم زمان، بدون هیچ گونه اختلال در عملکرد آن

اگر شما از افراد حرفه‌ای در مورد سیستم عامل محبوب آن‌ها سوال بپرسید در بیشتر موارد با پاسخ سیستم عامل اندروید مواجه خواهید شد. سیستم عامل اندروید به شما امکان ایجاد تغییرات بسیار زیادی را می‌دهد که در هیچ از سیستم عامل‌های دیگر وجود نخواهد داشت. در ادامه به بررسی یکی از ویژگی‌های سیستم عامل اندروید می‌پردازیم که می‌تواند در موقعیت‌های خاص کمک‌کننده باشد.

نحوه نصب دو نسخه متفاوت از یک برنامه کاربردی روی سیستم عامل اندروید بدون نیاز به برنامه‌نویسی حرفه‌ای

نصب دو نسخه از يك برنامه در اندرويد

نصب دو نسخه از يك برنامه در اندرويد

روش اول: تغییر نام فایل حاوی برنامه

  • دانلود و نصب برنامه (APK Editor Pro) از Google Play Store و یا دانلود فایل APK، البته سعی کنید که آخرین نسخه موجود از این برنامه را یافته و نصب کنید.
  • دانلود برنامه کاربردی مورد علاقه
  • اجرای برنامه APK Editor Pro و انتخاب فایل APK و جایگزینی فایل APK مورد نظر که اخیرا دانلود کرده‌اید.
  • انتخاب فایل APK و بعد از آن انتخاب گزینه (Common Edit)
  • در این مرحله نام فایل مورد نظر را به نام دلخواه دیگری تغییر دهید. زمانی که این کار را انجام دادید، تغییرات انجام شده را ذخیره کرده و بعد از اجرای کامل برنامه APK، برنامه کاربردی مورد نظر را نصب کنید.
  • حال می‌توانید نسخه دیگری از برنامه کاربردی را روی سیستم عامل اندروید خود نصب کرده و بدون هیچ اختلالی از آن استفاده کنید.

استفاده از شیوه App Cloner

این روش نیز بسیار ساده است و به وسیله آن می‌توانید دو نسخه متفاوت از یک برنامه کاربردی را بدون هیچ گونه مشکلی روی سیستم عامل اندروید خود نصب کنید.

  • یک برنامه کاربردی App Cloner را از Google Play Store همانند Parallel Space دانلود کنید.
  • برنامه کاربردی مورد علاقه خود را نصب کنید.
  • برنامه Parallel Space را اجرا کرده و برنامه کاربردی مورد نظر را با App Cloner اجرا کنید.
  • زمانی که این کار را انجام دادید برنامه کاربردی مورد نظر را از حالت نصب خارج کنید. نسخه جدیدی از همان برنامه کاربردی را دانلود کنید.
  • حال می‌توانید با نصب هر دو نسخه برنامه کاربردی از هر دو آن‌ها به طور همزمان و بدون هیچ گونه تداخلی استفاده کنید.

استفاده از رایانه شخصی

در این روش شما به راهنمای استفاده از APK نیاز خواهید داشت. شما باید فایلAndroid Manifest.xml را یافته و آن را به شیوه زیر تغییر دهید.

  • فایل را Android Manifest.xml از حالت manifest package=”com.example.app” به حالت “example.app.foo” تغییر دهید.
  • بعد از اینکه این تغییر را اعمال کردید. فایل Android Manifest.xml را مجددا اجرا کنید و برای اینکه اطلاعات خود را ذخیره کنید، از دستور ADB به شکل زیر استفاده کنید:

Abd rm/data/data/com.example.app.foo

Adb push/data/data/com.example.app/data/data/com.example.app.foo

جمع‌بندی

سیستم عامل اندروید یکی از سیستم‌های عاملی است که امکانات فراوانی را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد. یکی از این امکانات استفاده از دو نسخه یک برنامه کاربردی به طور همزمان است. با استفاده از روش‌های گفته شده می‌توانید از دو نسخه یک برنامه کاربردی به طور همزمان و بدون بروز هیچ مشکلی استفاده کنید.

مطالب مرتبط