تست و بررسی وان پلاس

بررسی طراحی وان پلاس 7

بررسی طراحی وان پلاس 7

2- طراحی، ساخت و نمای دور تا دور

وان پلاس 7 تقریبا شبیه به نسخه قبلی خود یعنی 6T است. در حقیقت، تنها تغییر قابل توجه گزینه های رنگ است. اکنون این گوشی در رنگ های خاکستری آینه و قرمز عرضه شده است در حالی که مدل سال گذشته از ابتدا دارای رنگ مشکی آینه و مشکی میدنایت بود. گزینه خاکستری آینه به رنگ گوشی شیائومی Mi 9 پیانو مشکی بسیار نزدیک است و هیچ گزینه گلس مات نیز وجود ندارد زیرا این محصول برای وان پلاس 7 پرو محفوظ است.

blank

در مقایسه با 6T، وان پلاس 7 فقط 0.2 میلی متر قد بلندتر و 3 برابر سبک تر است، حتی بسته به میزان الاستیک بودن، برخی قاب های محافظ 6T نیز روی وان پلاس 7 قرار می گیرند.

این گوشی با طرح ساندویچ گلس (گلس گوریلا 6 در قسمت جلویی، گلس گوریلا 5 در قسمت پشت) با عقب خمیده و گلس جلویی کمی گرد به طرفین دیده می شود. برای این حالت گلس، می توان از آن با خرید محافظ گلس در مقابل صدمات احتمالی محافظت کرد. طول کل قاب، که از آلومینیوم ساخته شده، صاف است و همچنین دکمه های کنترل نیز به طور یکسان روی این قاب دور قرار گرفته اند. دکمه کشویی تنظیم حجم صدا در سمت چپ، دکمه پاور در سمت راست و دکمه کشویی هشدار نمادین درست بالای آن قرار دارد.

blank blank blank blank
وان پلاس 7 از طرفین

کانکتور USB-C در قسمت پایین در کنار میکروفون اصلی و دو توری مشبک است. که تنها یکی از این توری ها برای بلندگو است، دیگری احتمالا میکروفون اصلی را در بر گرفته است.

سینی سیم کارت را می توان نزدیک به دکمه تغییر حجم صدا پیدا کرد و هنگامی که آن را بیرون می کشید، نوار ظریف آب بندی قرمز رنگ در برابر نقوذ آب و گرد و غبار را مشاهده خواهید کرد. مانند همه تلفن های وان پلاس، گوشی وان پلاس 7 از استاندارد مقاومت آیل رسمی پشتیبانی نمی کند، و با وجودی که این شرکت می گوید این گوشی اگر داخل استخر و یا وان حمام پر از آب بیفتد جان سالم به در خواهد برد، اگر این کار را کردید، ریسک بسیار بزرگی انجام داده اید.

blank

جلو تر که می رویم، حاشیه های باریک و دور قاب باریک این گوشی را می بینیم، گرچه عدم تقارن آنها ممکن است شما را دست به سر نکند. دور قاب در قسمت بالا به نازکی دور قاب طرفین گوشی نیست و چانه از بقیه جاها چاق تر است.

ناچ دوربین یکی از کمتر مواردی است که ما به آن پرداخته ایم، اگرچه این ناچ یک برش ناخوشایند است که برخی را آزار می دهد. با این حال، اگر هر روز با آن سر و کار داشته باشید، خیلی جالب نیست. چراغ هشدار LED امکاناتی است که برای این گوشی و نسل دیگری از تلفن های وان پلاس به سختی هضم می شود..

blank

جهت بررسی بیشتر تست های آزمایشگاهی وان پلاس 7 اینجا کلیک کنید.

وان پلاس 7 یک گوشی بزرگ و از این نظر بسیار لغزنده است. این گوشی به اندازه 7 پرو کاملا بزرگ نیست، اما هنوز هم تعداد محدودی از عملیات را می توانید با یک دست انجام دهید.

تلفن به رنگ خاکستری آینه اثر انگشت زیادی را روی خود به جای می گذارد تقریبا در هر نوری که روی گوشی می تابد به راحتی قابل مشاهده است. علاوه بر این، برآمدگی و محل قرار گیری دوربین کمی بیشتر از آنچه دوست داریم به قاب چسبیده است و به نوعی به طرز عجیبی تیز احساس می شود. این گوشی وقتی به پشت روی میز قرار داده می شود صاف و بدون حرکت قرار می گیرد و فقط هنگام استفاده از صفحه لمسی شروع به لرزیدن می کند.

blank

وان پلاس 7 وقتی وارونه روی میز گذاشته می شود – به هیچ وجه نسبت به 7 پرو کم ارزش تر احساس نمی شود.

در این بخش نمایی از دور تا دور این گوشی ارائه شد تا بررسی بهتری صورت گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *