تست و بررسی وان پلاس

معرفی و بررسی وان پلاس 7

بررسی وان پلاس 7

وان پلاس با حرکت به دو رویکرد گوشی هوشمند در سال جاری و تحویل یک پرچمدار پرو با کمک مجموعه ای از فناوری شرکت و برترین متریال موجود در بازار، بسیار ساده بود که نتوان از تولید محافظه کار تر وان پلاس 7 چشم پوشی کرد. این واقعیت که این گوشی در همه بازارها موفق عمل نکرده است، منکر این نیست که این تلفن نتوانسته است به مراتب ارزش محصولات و شرکت را منعکس کند. در حالی که 7 پرو قصد دارد با توجه به ویژگی هایی که نسبت به 7 معمولی دارد از رقبا خود پیشی بگیرد و رویکرد تهاجمی قیمت محسوس را ارائه می دهد که وان پلاس را به آنچه که امروز است تبدیل کرده است.

به دنبال افزایش شدید قیمت تلفن های هوشمند در چند سال گذشته، بخش جدید «پرچمدار جریان اصلی» متولد شد و تعداد کمی از شرکت ها به دنبال این هستند که در خط تولید این گوشی حتی شده در یک قطعه سهم داشته باشند. تلفن هایی با تراشه های پرچمدار که تجربه همان هسته را ارائه می دهند، در حالی که برچسب قیمت بسیار معقول تری دارند.

سؤال اینجاست که آیا وان پلاس 7 با بودجه مناسب و منطقی به بازار عرضه شده است. بیایید ابتدا به مشخصات فنی آن بپردازیم.

blank

مشخصات فنی گوشی وان پلاس 7

  • بدنه: ابعاد 7 × 74.8 × 8.2 میلی متر، وزن 182 گرم، پنل جلو گلس گوریلا 6 و پشت گلس گوریلا 5، قاب دور فلزی.
  • صفحه نمایش: 41 اینچ، آمولد نوری، وضوح تصویر 1080 × 2340 پیکسل؛ نسبت ابعاد 19.5:9؛ تراکم پیکسل 402 پیکسل در هر اینچ
  • چیپست: اسنپدراگون 855 کوالکام SDM855 (7 نانومتری)؛ پردازنده مرکزی هشت هسته ای (1 هسته Kryo 485 با سرعت 2.84 گیگاهرتز + 3 هسته Kryo 485 با سرعت 2و42 گیگاهرتز + 4 هسته Kryo 485 با سرعت 1.80 گیگاهرتز)؛ پردازنده گرافیکی آدرنو 640
  • حافظه: رم 6 گیگابایت، حافظه داخلی 128 گیگابایت.
  • سیستم عامل: OxygenOS مبتنی بر اندروید پای 9.0
  • دوربین عقب: دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل، روزنه تصویرf/1.7 ، ½ اینچ، اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر؛ PDAF؛ مجهز به OIS؛ سنسور عمق 5 مگاپیکسل؛ ضبط ویدیو 2160 پیکسل در سرعت 30 و یا 60 فریم در ثانیه
  • دوربین جلو: 16 مگاپیکسل، روزنه تصویری f/2.0؛ 1/3.1 اینچ، 1.0 میکرومتر؛ ضبط ویدیوی 1080 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه.
  • باتری: 2700 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 20 وات.
  • متفرقه: دکمه کشویی هشدار، بلندگوهای استریو، NFC، ریدر اثر انگشت زیر نمایشگر، ذخیره سازی UFS 3.0، اتصال USB-C 3.1، رنگ های قرمز و خاکستری آینه.

جهت مقایسه کیفیت دوربین OnePlus 7 Pro و گلکسی+ s10 اینجا کلیک کنید.

نکته مهم، وان پلاس 7 هنگام عرضه به بازار با وان پلاس 6T دارای قیمت یکسا ن بود. در نگاه اول ممکن است به این باور برسید که تغییر چندانی نمی کند و واقعیت این است که وان پلاس تنها تصمیم به حفظ قیمت و فروش 6T به عنوان گوشی جایگزین مقرون به صرفه خود کرد. با این حال، نقد و بررسی دقیق نشان می دهد که ارتقاء این گوشی فراتر از تغییر ساده چیپ ست می باشد.

blank

پیشرفت های کلیدی شامل یک صفحه روشن تر، بلندگوهای استریو و یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش به روز شده است. به علاوه شما همان دوربین اصلی وان پلاس 7 پرو را دارید در حالی که دوربین عریض و تله فوتو ندارد، این همان دوربینی است که به هر حال برای اکثر عکس های شما استفاده می شود.

اکنون می خواهیم بررسی کنیم که آیا این به روزرسانی ها برای یک پکیج مناسب در سال 2019 کافی هستند یا اینکه وان پلاس بسیار عقب افتاده است. بیایید ابتدا داخل جعبه نگاهی بیندازیم.

جعبه گشایی وان پلاس 7

این تلفن در یک بسته بندی معمولی وان پلاس با دفترچه راهنما معمول کاربر، شارژر سریع 20 وات، کابل USB-A به USB-C برای شارژ و انتقال داده ها ارائه شده است همچنین یک روکش محافظ سیلیکون شفاف وجود دارد تا بتواند وان پلاس 7 را ایمن نگه دارد تا زمانی که شرایط محافظت از گوشی بهتر شود، زیرا احتمال کمی وجود دارد که از این محافظ راضی باشید.

blank

متأسفانه، وان پلاس 7 مطابق با سنت معمول این کمپانی، فاقد جک هدفون می باشد. بدتر از همه، برخلاف 6T، این گوشی فاقد دانگل USB-C به جک 3.5 میلی متر است. اگر می خواهید از جک هدفون 3.5 میلی متری خود استفاده کنید، باید یک هدفون جداگانه تهیه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *