تست و بررسی سامسونگ, تست و بررسی وان پلاس

معماری دوربین و ویژگی های OnePlus 7 Pro و گلکسی +S10

دوربین و ویژگی های OnePlus 7 Pro و گلکسی +S10

5-رابط برنامه، ویژگی ها –دوربین سه گانه برای همه موقعیت ها

هر دو گوشی یک ساختمان دوربین را پوشش می دهند. آنها دوربین عادی، تله فوتو و یک دوربین فوق عریض در پشت خود دارند که برای یک تجربه همه کاره ساخته شده اند. اکنون این برای پرچمداران مدرن یک عرف است که حداقل دارای سه دوربین باشند که تمام ویژگی ها و موقعیت ها را پوشش دهند.

blank

بیایید با دوربین های اصلی شروع کنیم. گلکسی + S10یک دوربین 12 مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم متغیر بین f/1.5 تا f/2.4 با پیکسل های بزرگ 1.4 میکرومتری و البته OIS ارائه می دهد. در طرف دیگر، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی 7 پرو قرار دارد که به طور فزاینده ای در نیم سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این از فن آوری چیدمان پیکسل استفاده می کند که چهار پیکسل مجاور را در یک تصویر ثابت 12 مگاپیکسلی با افزایش حساسیت به نور، داینامیک رنج بهتر و جزئیات واضح تر ترکیب می کند. اندازه دیافراگم در این دوربین f/1.6 است و همچنین دارای OIS است. همچنین برای عملکرد بهتر در نور کم از یک سیستم فوکوس خودکار لیزری کمک می گیرد.

blank

در بخش تله فوتو، 7 پرو با بزرگنمایی 3 برابری بدون افت بر خلاف بزرگنمایی نوری 2 برابری در گلکسی + S10 برنده است. شایان توجه است که 7 پرو بر روی اپتیک ها متکی نیستند. در واقع، این سنسور همانطور که تبلیغ می شود 8 مگاپیکسل نیست بلکه واقعا 13 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال در حدود 2.2 برابر است. سپس این نرم افزار تقریبا 0.8 برابر بزرگنمایی را جمع می کند و نتیجه نهایی یک دوربین 8 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 3 برابری بدون افت می شود. از سنسور تله فوتو یکسان برای گرفتن عکس های پرتره استفاده می شود اما خروجی از دوربین 13 مگاپیکسل با تصویر بزرگنمایی 2.2 برابری می باشد.

blank

دوربین تله 12 مگاپیکسلی سامسونگ چنین کاری را انجام نمی دهد. این دوربین دارای بزرگنمایی نوری خالص 2 برابری است و همچنین از نظر نوری تثبیت شده است. همچنین می تواند برای عکس های پرتره مورد استفاده قرار گیرد اما می توانید برای گرفتن عکس پرتره از دوربین عادی نیز استفاده کنید.

در بخش دوربین عریض، هر دو گوشی از ماژول های 16 مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم f/2.2 بهره می برند، اما +S10 با میدان دید کمی عریض تر- 12 میلی متر در مقابل 13 میلی متر – صدرنشینی را به عهده می گیرد. ممکن است یک میلی متر زیاد به نظر نرسد اما تفاوت زیادی ایجاد می کند و شما این تفاوت را در هنگام مقایسه عکس های نمونه مشاهده خواهید کرد.

و در مورد دوربین های سلفی نیز، 7 پرو دارای جزئیات دقیق تر 16 مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم f/2.0 است که به یک قطعه موتوری متصل شده است در حالی که + S10دارای دو ماژول در جلو است – یکی 10 مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم f/1.9 و دیگری 8 مگاپیکسلی برای سنجش عمق. این بدان معنی است که سلفی های پرتره بهتر دیده می شوند. از همه مهمتر، اما دوربین جلوی + S10 دارای فوکوس خودکار است در حالی که 7 پرو مجهز به دوربین 16 مگاپیکسلی و فاقد آن است. اوه، و تنها +S10 است که می تواند با دوربین جلوی خود فیلم های 4K بگیرد.

برنامه های دوربین ، رابط و ویژگی های آن

خب راستش رو بخواید، تفاوت چندانی بین رابط کاربری UI وجود ندارد. هر دو برنامه دوربین با کشیدن به چپ و راست، حالت های خود را تغییر می دهند. با این حال، +S10 تمام حالت های خود را در نوار سوایپ قرار می دهد در حالی که 7 پرو به شما این امکان را می دهد که حالت ها را تنظیم کرده و انتخاب کنید کدام یک نشان داده شود. با کشیدن صفحه از پایین به بالا، لیست کامل حالت های موجود باز می شود.

در اینجا دو چیز وجود دارد که باید به آنها رسیدگی کنیم. برنامه +S10 در حالت پرتره با ویژگی لایو فوکوس عکس می گیرد و در هنگام عکسبرداری از عکس های سلفی، این نرم افزار به طور پیش فرض عکس ها را به 6.5 مگاپیکسل کراپ می کند، بنابراین هر بار سعی کردید سلفی بگیرید، باید روی full-res ضربه بزنید. این مشکل است و با بروزرسانی آینده باید رفع شود.

blank

به نظر می رسد که بهینه ساز صحنه سامسونگ آموزنده تر و دقیق تر از Smart Content Detection در وان پلاس 7 پرو است. هر چند که هر دو حالت را می توان غیر فعال کرد.

علاوه بر حالت های استاندارد پرو، هر دو برنامه دوربین به شما این امکان را می دهند که حالت HDR را به صورت دستی کنترل کنید. هنگامی که روی تنظیم خودکار قرار داده می شود، برنامه ها با یک آیکون کوچک به شما نشان می دهند که HDR برای صحنه فعلی فعال است.

برای بررسی نرم افزار و عملکرد گوشی های OnePlus 7 Pro و گلکسی +S10 اینجا کلیک کنید.

و در حالی که همه چیز تا حدی یکپارچه و آشنا به نظر می رسد، در ضبط ویدیو +S10 صدرنشین است. این نه تنها فیلم های فوق آهسته 720 پیکسل را با سرعت 960 فریم در ثانیه ارائه می دهد بلکه می تواند فیلم هایی اکشن با رزولوشن 1080 پیکسل را تولید کند. فیلمبرداری در حالت فوق ثابت (بدون لرزش) با دوربین عریض استفاده می شود، طوری که قسمت های بیشتری از صحنه را از آن جدا می کند و محصول فیلم شما یک فیلم کاملا تثبیت شده 1920 × 1080 است. این شگفت آور است.

blank

متاسفانه، وان پلاس 7 پرو فاقد هر یک از این حالت ها است و فیلم های اسلو موشن 720 پیکسل در سرعت 480 فریم در هر ثانیه و یا 1080 پیکسل در سرعت 240 فوت بر ثانیه را ضبط می کند.

علاوه بر این، 7 پرو می توانند فیلم ها را تنها با استفاده از دوربین های اصلی و تله فوتو و نه دوربین عریض ضبط کنند. گلکسی +S10 می تواند این کار را با هر سه دوربین در پشت خود انجام دهد. حالت Night Scape (حالت شب در وان پلاس) فقط با دوربین اصلی کار می کند در حالی که +S10 می تواند عکس های حالت شب را با دوربین فوق عریض خود بگیرد.

برنده: گلکسی +S10. از نظر ویژگی های دوربین، گلکسی +S10 به لطف حالت های ویدیویی اضافی و دوربین سلفی با فوکوس خودکار، مطمئنا بهتر عمل می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *