تست و بررسی وان پلاس, تست و بررسی سامسونگ

طراحی و لوازم جانبی وان پلاس 7 پرو و گلکسی اس 10 پلاس

طراحی و لوازم جانبی وان پلاس 7 پرو و سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

2- بسته بندی خرده فروشی، طراحی و بدنه –جعبه گشایی و لوازم جانبی

بسته های خرده فروشی هر دو تلفن همه اقلام ضروری را در خود دارند اما وسایل گلکسی +S10 کمی بیشتر است. این گوشی با تعداد زیادی آداپتور و لوازم جانبی همراه است. گذشته از کلگی شارژر اصلی و کابل انتقال داده USB-C به USB-A که از آن برای شارژ نیز استفاده می شود، این تلفن همچنین با یک جفت هدفون کپسولی AKG با جک 3.5 میلی متری و کابل های بافته شده همراه است. آنها بسیار بهتر از هدفون های معمولی که در دستگاه های دیگر وجود دارند، به نظر می رسند.

blank

علاوه بر این، سامسونگ دو آداپتور دستی مانند USB-A مادگی به USB-C نری و microUSB مادگی به USB-C نری در جعبه خود قرار داده است. اولین می تواند برای آداپتور حافظه OTG مورد استفاده قرار گیرد در حالی که دومی مطمئنا در جایی که کابل USB-C وجود ندارد و بجای آن microUSB است، مناسب است.

از طرف دیگر وان پلاس 7 پرو فاقد اکثر این لوازم جانبی است. ما فقط شارژر 30 وات Warp را در جعبه با کابل اختصاصی USB-C به USB-A مشاهده کرده ایم و چیز دیگری ندیدیم. در جعبه این گوشی هدفون کپسولی و حتی آداپتور USB-C به دانگل جک صوتی 3.5 میلی متری وجود ندارد با وجود این واقعیت که این تلفن در نسخه های قدیمی خود نیز پورت صوتی نداشته است. به طرز عجیبی، در جعبه OnePlus 6T آداپتور وجود داشته است و ما نمی توانیم به دلایلی فکر کنیم که وان پلاس 7 پرو این آداپتور را ندارد.

blank

برنده: بدون شک سامسونگ +S10 تمام امتیاز این بخش را کسب می کند. بسته بندی کاملا کامل نیست اما در عین حال وان پلاس 7 پرو حتی یک دانگل USB-C به جک صوتی 3.5 میلی متری ندارد، که برای این تلفن غیرقابل توصیف است.

طراحی و ساخت

طبیعتا، هر دو تلفن در بخش بازار ممتاز قرار دارند و انتظار می رود کیفیت ساخت هر دو گوشی بی عیب و نقص و حالت ارگونومی در آن رعایت شده باشد. که در ادامه پس از شرح و توضیحات کافی به آن می رسید. وان پلاس و سامسونگ با رعایت آخرین روندهای بازار، در طراحی این دستگاه ها بسیار عالی عمل کرده اند. این گوشی های هوشمند مانند ساندویچ های شیشه ای ساخته شده اند که دارای قاب فلزی در وسط هستند اما گلکسی +S10 در جلو از گلس گوریلا 6 و در پشت از گلس گوریلا 5 استفاده می کند در حالی که 7 پرو در هر دو طرف از گلس گوریلا 5 استفاده کرده است.

blank

علاوه بر این، +S10 دارای کد محفاظتی IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است در حالی که وان پلاس 7 پرو تنها در برابر سقوط ناگهانی گوشی در آب و پاشش آب روی صفحه گوشی مقاومت می کند، جالب است که خود سازنده این موضوع را تائید نکرده است و در صورت تایید می تواند روی قیمت نهایی آن تاثیر بگذارد. علاوه بر این، مکانیسم دوربین پاپ آپ احتمالا در اینجا نقطه ضعف محسوب می شود. اما از طرف دیگر، ما چند ویدئو در یوتیوب دیده ایم که نشان می دهد وان پلاس 7 پرو مانند یک قهرمان چندین بار در آب فرو رفته بدون اینکه مشکلی ایجاد شده باشد. اما توصیه نمی کنیم این کار را در خانه امتحان کنید. کد محافظتی IP چه باشد چه نباشد هیچ گونه خسارت ناشی از آب به هر دو تلفن تحت پوشش گارانتی نیست.

blank

ویژگی ها و تفاوت های گلکسی اس 10 و اس 9 پلاس را اینجا مشاهده کنید.

همانطور که قبلا نیز گفتیم، هر دو دستگاه بسیار عالی ساخته شده اند. هیچ شکاف، بیرون زدگی یا بی نظمی وجود ندارد. در ساخت این گوشی ها فقط از مواد درجه یک استفاده شده است و کیفیت ساخت آن در معرض دید است و به چشم می آید.

blank

با این حال، خبر دار شدیم که بسیاری از دارندگان وان پلاس 7 پرو از اینکه از آنها سؤال شود که آیا گوشی که در دست دارند تلفن سامسونگ است، شکایت دارند. و ما نمی توانیم آنها را سرزنش کنیم. تولیدکنندگان تجهیزات اصلی کره ای از صفحه نمایش های خمیده قبل از اینکه لوس شوند استفاده می کردند. این گوشی از جلو، شبیه به گلکسی +S10 اما با چند تفاوت قابل توجه است.

اولا، انحنای صفحه نمایش لطیف تر است و می توانید آن را حس کنید. ثانیا، هیچ شکافی وجود ندارد در حالی که +S10 دارای یک شکاف نسبتا بزرگ است که دوربین دوگانه در آن جای می گیرد. همچنین، دور قاب در 7 پرو کمی نازک تر است.

blank

از نظر ابعاد، وان پلاس 7 پرو ضخیم تر، عریض تر، بلند تر و به طور قابل توجهی سنگین تر است. در عوض، شما صفحه نمایش بیشتری در اختیار دارید. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی است در حالیکه +S10 دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی است. 7 پرو 8.8 میلی متر ضخامت دارد در حالی که +S10 دارای 7.8 میلی متر ضخامت است. طول وان پلاس 162.6 میلی متر و بلندی +S10 برابر با 157.6 میلی متر است. مهمتر از همه، وان پلاس 7 پرو یک گوشی سنگین است – وزن آن 206 گرم در برابر 175 گرم در گلکسی +S10 است. ممکن است زیاد به نظر نرسد اما مطمئنا می توانید گرمای اضافی آن را نیز احساس کنید. همچنین، وان پلاس 7 پرو به نظر نمی رسد که در وزن تعادل خوب و مناسبی داشته باشد، نیمی از قسمت بالای گوشی سنگین تر است. ممکن است این امر به دلیل مکانیسم دوربین سلفی پریسکوپ مانند باشد که باید وزن بیشتری داشته باشد.

blank

تا آنجا که طراحی مجال می دهد، تولید کنندگان دو مسیر جداگانه را طی کرده اند. شما هنوز در طرفین منحنی های قبلی را می بینید، اما +S10 اسپورت یک دوربین افقی غیر معمول دارد که فقط کمی بیرون کشیده شده است، در حالی که 7 پرو با تراز عمودی سنتی تر همراه است.

بسته به اینکه کدام نوع را انتخاب می کنید، رنگ های Mirror Grey و بادامی، با درخشش براق دیده می شوند، در حالی که در وان پلاس 7 پرو گلس مات یخ زده با رنگ Nebula Blue در دسترس است. گلکسی +S10 گزینه های رنگی بسیار بیشتری دارد اما همه آنها براق هستند.

با قرارگیری در رده فبلت ها، هر دو گوشی براحتی ناپسند و نامطلوب هستند. مطمئنا، آنها هر دو پسر بزرگ هستند اما غ پرو کمی بیشتر از پیش پیشرفت کرده و به نظر نمی رسد وزن اضافی نیز به شما کمک کند. این موضوع به اندازه کافی جالب توجه است که لبه های خمیده در پشت و جلوی هر دو تلفن کاملا به عملکرد یک دست کمک می کنند. مطمئنا، به استثنای دکمه پاور کوچک روی +S10، ارگونومی در هر دو گوشی به طور عالی رعایت شده است. این یک گوشی بزرگ است و رسیدن به دکمه قفل صفحه نمایش تقریبا غیرممکن است و هیچ راه جایگزینی دیگری برای قفل کردن آن وجود ندارد. به عنوان مثال، در وان پلاس با دو بار ضربه زدن روی یک فضای خالی می توان صفحه را قفل کرد.

blank

برنده: در این بخش هر دو مساوی هستند. اولا ، طراحی موضوعی ذهنی است و دوم اینکه، 7 پرو و +S10 هر دو دارای کیفیت ساخت بی عیب و نقصی هستند. 7 پرو برای مکانیزم دوربین پاپ آپ خود امتیاز بیشتری دریافت می کند که می تواند تجربه تمام صفحه را ارائه دهد در حالی که گلکسی +S10 به دلیل داشتن کد محافظتی مناسب، تمجید می شود. و برعکس، طراحی دوربین پانچ هول S10 برای همه جذاب نخواهد بود در حالی که وزن 7 پرو نیز می تواند به عنوان یک اشکال در نظر گرفته شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *