ترفند اندروید

آموزش وصل کردن آیفون به تلویزیون

blank

در این پست قصد داریم آموزش وصل کردن آیفون به تلویزیون را خدمت شما آموزش دهیم. و سوالاتی نظیر بهترین راه برای اتصال دستگاههای اپل به تلویزیون و یا برای ارتباط یه تلویزیون بهScreen mirror  نیاز است یا خیر را پاسخگو هستیم. حتی شما میتوانید بازی های گوشی یا تبلت خود را از طریق تلویزیون انجام دهید. در ادامه به این توضیحات توجه کنید.

کابل اتصال AV

یکی از ساده ترین راه برای آموزش وصل کردن گوشی موبایل آیفون به تلویزیون که میتوانیم خدمتتون ارائه بدیم، استفاده از کابل اتصال AV میباشدو این کار بدین شکل است که از طریق سوکت شارژ به دانگل متصل میشود و از طریق کابل HDMI به تلویزیون متصل میشود. این دانگل حتی میتواند برای شما به عنوان خروجی HDMI و همچنین ورودی شارژ را نیز میتواند به صورت همزمان دارا باشد، مطمئن باشید که میتواند ساده ترین کار ممکن برای شما باشد، پس با این روند شما میتوانید یک فیلم را به صورت کامل از گوشی خود به عنوان پخش کننده و از تلویزیون به عنوان نمایشگر صفحه و از طریق شارژر هم میتوانید گوشیتان را شارژ کنید تا نگران کسر شدن مقدار باتری نباشید. در بعضی مواقع ممکن است بعد از اتصال دانگل به تلویزیون، وضوح تصویر کاهش پیدا کنید و یا ممکن است به صورت پیکسل هایی نا مفهوم ظاهر شود در صورت بروز این حالت کافی است بعد از چند ثانیه تصویر شفاف را داشته باشید یا با یک بار اتصال مجدد کابل به رفع مشکل بپردازید. در این حالت هر برنامه ای را میتوانید روی تلویزیون خود مشاهده فرمایید، میتوانید عکس، ویدیو، و یا بازی هم کنید. بعد از انجام کانکت شدن روی نمایشگر دستگاه خود پیغامی مبنی بر اتصال به تلویزیون را میبینید.

آموزش-وصل-کردن-آیفون-به-تلویزیون

اتصال از طریق AirPlay

راه دیگر اتصال به تلویزیون از طریق AirPlay  میباشد، تا چند سال گذشته این اتصال تنها از طریق Apple TV منجر میگردید ولی امروزه بسیاری از تلویزیون های هوشمند قابل دسترسی و اتصال به دستگاههای اپل میباشد. برای این حالت باید موارد زیر رعایت شود:

  • مطمئن شوید که گوشی و تلویزیون هر دو به یک wifi کانکت باشند.
  • یک ویدیو را پخش کنید ( از برنامه های رسمی پخش یا Safari یا YouTube )
  • صفحه را به بالا بکشید (ممکن است در بعضی برنامه ها دو بار باید ضربه بزنید)
  • در گوشه تصویر گزینه Apple TV را انتخاب کنید.
  • برای حذف آن نیز میتوانید روی صفحه ضربه بزنید.
  • به دنبال گزینه Airplay و یا Apple TV بگردید و با انتخاب کزینه میتوانید به مشاهده بپردازید.

آموزش-وصل-کردن-آیفون-به-تلویزیون3

حالت آینه:

در بعضی موارد شما نمیتوانید که اتصال به تلویزیون را از طریق Airplay فراهم کنید و یا یک سری از برنامه های خواص دسترسی به این قسمت را ندارد و یا تلویزیون شما دستگاههای اپل را ساپورت نمیکند در این حالت، شما میتوانید از گزینه Mirroring استفاده کنید. هنگام انتخاب این گزینه کل صفحه آیفون یا آیپد شما و هر آن چه که در دستگاه اجرا کنید، در تلویزیون ظاهر میشود. در این حالت شما با انتخاب عکس و فیلم برای شما یک حلقه آبی یا یک فلش سفید ظاهر میشود. اکنون AirPlay از منوی پاپ آپ ظاهر میشود و شما مانند روش قبل AppleTV را انتخاب کنید و میتوانید با چپ و راست کردن عکس ها را انتخاب کنید.

روشی که در بالا ارائه شد مربوط AppleTV میباشد، اما برای استفاده از حالت mirroring برای سایر تلویزیون ها بدین ترتیب میباشد که شما باید ابتدا برنامه تلویزیون خود را از appstore دانلود کنید و از آن طریق میتوانید گوشی را به تلویزیون کانکت کنید. این همان روش بالا است با این تفاوت که شما از طریق اپلیکیشن مربوط به آن به تلویزیون غیر از تلویزیون ها کمپانی اپل کانکت میشوید. باید به این نکات توجه داشته باشید که در این حالت نیز باید تلویزیون شما و آیفون یا آیپد شما باید به یک وای فای یکسان کانکت باشند. و همچنین تلویزیون از طریق اپلیکیش دسترسی پخش را داشته باشد.

در پست آموزش روش های مختلف اتصال آیفون به تلویزیون، به تفصیل در مورد تمامی راه های اتصال آیفون به تلویزیون صحبت کرده ایم.

مطالب مرتبط