ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش ساخت و مدیریت اکانت دوم اینستاگرام

blank

عناوین این مقاله

آموزش ساخت و مدیریت اکانت دوم اینستاگرام در این مقاله به صورت تصویری شرح داده می شود.

مدیریت چند اکانت اینستاگرام به معنی ساخت اکانتی دیگر روی اینستاگرام و استفاده از آن روی یک گوشی است. وقتی شما اکانت چندگانه اینستاگرام دارید، می توانید در هر کدام از این اکانت ها لاگین کنید و از آنها لاگ اوت کنید. اگر اکانت اینستاگرام شما چندگانه باشد، می توانید میان اکانت های خود جا به جا شوید و هر کدام را هر زمانی که دوست دارید، استفاده کنید. نکته جالب در مورد اکانت های چندگانه اینستاگرام این است که می توانید روی اکانت های چندگانه خود تغییرات یکپارچه انجام دهید. ساختن اکانت دوم اینستاگرام بسیار آسان است و شما می توانید به راحتی با استفاده از برخی از دستورالعمل ها، اکانت دوم اینستاگرام بسازید. اگر هم اکنون چندین اکانت اینستاگرام دارید، می توانید برای مدیریت آسان تر اکانت ها اقدام کنید و این مقاله را مطالعه کنید. شما می توانید در حالی که وارد اکانت اصلی خود هستید، برای ساخت اکانت دیگری اقدام کنید. نکته مهم این است که برای ساخت هر اکانت می بایست ایمیلی جداگانه داشته باشید و اینستاگرام به شما اجازه نخواهد داد تنها با استفاده از یک ایمیل، چندین اکانت برای خود بسازید.  حال سوالی پیش می آید و آن هم اینکه اصلا چرا باید چندین اکانت اینستاگرام داشته باشید و یا از اکانت چندگانه استفاده کنید؟ این موضوع مخصوصا برای کسانی که در بستر اینستاگرام تجارت می کنند و دارای صفحه ی بیزنسی هستند که از صفحه شخصی آنها جدا است و افرادی که در شبکه های اجتماعی مدیر هستند و کارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی انجام می دهند، اهمیت پیدا می کند. شما با استفاده از ساخت اکانت دوم اینستاگرام می توانید این اکانت ها را از هم جدا نگه دارید و در عین حال هر موقعی که خواستید به انها دسترسی پیدا کنید. در ادامه قصد داریم نحوه ی ساخت اکانت دوم اینستاگرام و مدیریت اکانت های چندگانه اینستاگرام را آموزش دهیم و در انتها هم گریزی به حذف اکانت های اینستاگرام خواهیم زد.

شما می توانید چند اکانت اینستاگرام داشته باشید؟

 خوب است بدانید که اینستاگرام روی تعداد اکانت هایی که هر کسی می تواند داشته باشد، محدودیتی قرار نداده است. اینستاگرام به شما اجازه می دهد که بیشتر از 5 اکانت اینستاگرام داشته باشید و آنها را به صورت همزمان مدیریت کنید. همانطور که در مقدمه هم گفتیم، شما برای هر اکانت می بایست ایمیلی جداگانه داشته باشید و نمی توانید بیش از یک اکانت بر روی هر ایمیل داشته باشید.

آموزش ساخت و مدیریت اکانت دوم اینستاگرام

اگر تنها یک اکانت روی اینستاگرام دارید و در صدد هستید که اکانت دوم خود را بسازید، با کوک موبایل همراه باشید. ما در این آموزش اکانت دوم اینستاگرام را می سازیم و این اکانت به صورت خودکار به اکانت اصلی و قبلی شما متصل خواهد شد. اما اگر هم اکنون چندین اکانت اینستاگرام دارید و دوست دارید یک اکانت اضافه تر هم داشته باشید، به بخش بعدی آموزش بروید که با تیتر  چگونه یک اکانت را به اینستاگرام اضافه کنیم؟ پر رنگ شده است.

 در ادامه می خواهیم اموزش ساخت اکانت دوم اینستاگرام را که به صورت خودکار به اکانت اول و اصلی شما متصل می شود، آموزش دهیم. برای این منظور مطابق با دستورالعمل زیر اقدام کنید:

گام اول: برنامه ی اینستاگرام را روی گوشی موبایل خود باز کنید و پروفایل خود را مشاهده کنید.

گام دوم: روی آیکون چرخ دنده ای که در گوشه ی سمت راست و بالای صفحه پروفایل خود می بینید تپ کنید تا بخش تنظیمات مربوط به اینستاگرام باز شود.

آموزش ساخت و مدیریت اکانت دوم اینستاگرام 1

آموزش ساخت و مدیریت اکانت دوم اینستاگرام

گام سوم: صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و روی گزینه ی Add Account تپ کنید.

آموزش ساخت و مدیریت اکانت دوم اینستاگرام 7

آموزش ساخت و مدیریت اکانت دوم اینستاگرام

گام چهارم: در پایین صفحه روی Sign up تپ کنید.

گام پنجم:  در این بخش می توانید گزینه های موجود برای ثبت اکانت در اینستاگرام را مشاهده کنید. این گزینه های شامل تلفن و ایمیل است؛ اما اگر اکانت فیسبوک هم دارید، می توانید از آن برای ساخت اکانت دوم اینستاگرام خود بهره ببرید.

گام ششم: برای مثال می توانید با وارد کردن شماره تلفن همراه خود، اکانت جدید اینستاگرام را بسازید. از طرفی می توانید با وارد شدن در فیسبوک اجازه ساخت اکانت اینستاگرام را دریافت کنید.

گام هفتم: شماره تلفن و یا ایمیل خود را وارد کنید.  نمی توانید برای ساخت اکانت دوم اینستاگرام خود از همان ایمیل قبلی خود استفاده کنید. می توانید یک سیم کارت ارزان تهیه کنید و روی آن اکانت دیگر خود را بسازید. آسان ترین راه استفاده از شماره تلفن همراه برای ساخت اکانت اینستاگرام است. اگر برای ساخت اکانت دوم خود از ایمیل استفاده می کنید می بایست پس از وارد کردن ایمیل در فیلد مورد نظر وارد اکانت ایمیل خود شوید و روی لینک تاییدی که برای شما ارسال شده است کلیک کنید تا اجازه دسترسی به مراحل بعدی هم به شما داده شود.

اگر برای ساخت اکانت دوم خود از شماره تلفن همراه استفاده می کنید، می بایست شماره ی تاییدی که به خط شما ارسال می شود را در جایگاه آن وارد کنید تا اجازه دسترسی به مراحل بعدی به شما داده شود. این کد بلافاصله به خط شما پیامک می شود و باید آن را کپی کنید و در جای مخصوصی که برای وارد کردن کد تایید نمایش داده می شود وارد سازید.حال روی Next تپ نمایید.

گام هشتم: حال می توانید وارد پروفایل خود شده و تصویری را برای پروفایل خود قرار دهید.

گام نهم: حال می بایست نام کاربری را برای خودتان انتخاب کنید. شما با این نام شناخته خواهید شد.  هر زمانی که دوست داشته باشید می توانید این نام کاربری را تغییر دهید؛ اما بهتر این است که همین ابتدای کار برای انتخاب این نام کمی زمان بگذارید تا بعدها مجبور نباشید آن را تغییر دهید. پس از اینستاگرام بر اساس نامی که در مرحله قبلی آن را انتخاب کرده اید، نام کاربری را به شما پیشنهاد می دهد.

گام دهم: بعد از آن که برای اکانت دوم خود نام کاربری دلخواهتان را انتخاب کردید بر روی Next تپ کنید تا به مرحله ی بعدی ثبت نام اکانت جدید بروید.

گام یازدهم: در این مرحله از شما سوال می شود که آیا دوست دارید که اکانت جدیدتان به فیسبوک متصل شود یا خیر؟  اگر صاحب چندین اکانت اینستاگرام هستید که به اکانتی در فیسبوک متصل هستند، می توانید روی Skip تپ کنید و از همین طریق به مرحله ی بعدی بروید.

گام دوازدهم: اینستاگرام پس از این مرحله به سراغ کانتکت های فیسبوک شما می رود و اگر ببینید مخاطبان شما در فیسبوک اکانت اینستاگرام دارند، آنها را برای ارتباط با شما پیشنهاد می دهد. شما می توانید به اینستاگرام بگویید که مخاطبان شما در فیسبوک را جست و جو کند و یا از این مرحله هم عبور کنید. برای عبور از این مرحله می بایست روی Skip تپ کنید.

گام سیزدهم: حال می توانید روی گزینه ی Discover People تپ کنید تا اینستاگرام به صورت اتوماتیک اکانت های دیگر شما را به این اکانت متصل کند.

چگونه یک اکانت را به اینستاگرام اضافه کنیم؟

 آیا تا به حال تلاش کرده اید که بدون تکیه بر اکانت اصلی اینستاگرام خود، اکانت دومی روی اینستاگرام بسازید؟  برای این کار نیازی ندارید که از اکانت اولیه اینستاگرام خود استفاده کنید و اطلاعات اکانت دوم را بر اساس اکانت اول همگام کنید. در ادامه می خواهیم روش اضافه کردن و مدیریت اکانت دوم اینستاگرام را بدون تکیه بر اکانت اصلی آموزش دهیم.  برای اضافه کردن یک اکانت دوم، باید مراحل زیر را طی نمایید:

گام اول:  برنامه ی اینستاگرام را باز کنید و به بخش پروفایل خود بروید.

گام دوم: روی آیکون چرخ دنده ای که آن را در گوشه ی سمت راست و بالای صفحه می بینید، تپ کنید.

گام سوم: صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه ی Add Account برسید. حال روی آن تپ کنید.

گام چهارم: وارد اکانت دیگر خود شوید. برای این کار روی login تپ کنید. اگر اکانت دیگر شما به فیس بوک متصل است سعی کنید از فیسبوک و نام کاربری خود در فیسبوک برای لاگین کردن به اینستاگرام استفاده کنید.

گام پنجم: به همین سادگی دو اکانت شما به هم متصل شدند.

اگر چندین اکانت اینستاگرام دارید و دوست دارید اکانت دیگری را هم اضافه کنید، می توانید روی نام کاربری خود که در سمت چپ و بالای صفحه نمایش داده شده است، تپ کنید و سپس با تپ کردن روی علامت به اضافه، اکانت جدیدی را به لیست اکانت های موجود اضافه کنید.

چگونه میان اکانت های چندگانه ی اینستاگرام سوییچ کنیم؟

مدیریت اکانت های چندگانه ی اینستاگرام به راحتی صورت می پذیرد، برای این منظور لازم است تنها گام های زیر را طی نمایید:

گام اول:از صفحه پروفایل اینستاگرام خود روی نام کاربری که در بالای صفحه مشاهده می کنید، تپ نمایید.

گام دوم: زمانی که روی نام کاربری خود تپ کردید، لیست تاشویی باز می شود که در آن تمام اکانت های شما قرار دارد.

گام سوم: روی اکانتی که می خواهید به آن سوییج کنید تپ کنید تا آن اکانت برای کار کردن شما آماده شود.

چگونه یک اکانت اینستاگرام را از مدیریت چندگانه اینستاگرام حذف کنیم؟

شاید حذف اکانت از اکانت های چندگانه اینستاگرام آسان ترین گام در مدیریت اکانت های چندگانه اینستاگرام باشد. در ادامه قصد داریم روش حذف یکی از اکانت ها چندگانه اینستاگرام را آموزش دهیم.

گام اول: پروفایل خود را باز کنید و به اکانتی که قصد حذف آن را دارید سوییچ کنید. برای سوییچ کردن به اکانت دیگر، باید روی نام کاربری خود تپ کنید و هر یک از اکانت هایی را که قصد دیدن آن را دارید انتخاب کنید.

گام دوم: بر روی آیکون چرخ دنده که آن را در سمت راست و بالای صفحه می بینید، تپ کنید.

گام سوم:  صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و روی logout تپ کنید. دقت کنید که برای حذف یکی از اکانت های خود در اینستاگرام (منظور حذف کردن و خارج کردن آن از اکانت های چندگانه است و نه پاک کردن اکانت برای همیشه) باید روی logout ی تپ کنید که نام کاربری دلخواه شما جلوی آن نوشته شده است. با تپ کردن روی گزینه ی logout from All Accounts می توانید از تمام اکانت هایی که روی اینستاگرام خود تنظیم کرده اید به یک باره خارج شوید.

آموزش ساخت و مدیریت اکانت دوم اینستاگرام 5

آموزش ساخت و مدیریت اکانت دوم اینستاگرام

حذف اکانت اینستاگرام برای همیشه 

اگر قصد دارید اکانت خود را برای همیشه پاک کنید و تنها قصد حذف آن از لیست اکانت های چندگانه تان را ندارید، می توانید از این آموزش استفاده کنید. توجه کنید که در صورت حذف همیشگی اکانت اینستاگرام، هر اطلاعاتی که در پیج خود داشته اید، پاک خواهد شد. این در حالی است که پس از حذف اکانت، تمامی اکانت هایی که به آن متصل بوده اند دست نخورده باقی می مانند و هیچ اتفاقی برای آنها نخواهد افتاد. برای اینکه بتوانید اکانت خود را برای همیشه حذف کنید، نیاز به یک موبایل و یا کامپیوتر خواهید داشت. برای حذف همیشگی یک اکانت اینستاگرام باید مراحل زیر را طی نمایید:

گام اول: یک مرورگر را روی گوشی و یا کامپیوتر خود باز کنید. این کار را نمی توانید با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام روی موبایل و یا تبلت خود انجام دهید و حتما باید از طریق مرورگر برای این کار استفاده کنید.

گام دوم: به سایت instagram.com وارد شوید. پس از وارد شدن به سایت، می توانید در اکانتی که قصد حذف آن را دارید، لاگین کنید.

گام سوم: حال به صفحه مخصوص پاک کردن اکانت خود در اینستاگرام بروید.

گام چهارم: در این مرحله از شما سوال می شود که به چه دلیلی می خواهید اکانت خود را پاک کنید؟

گام پنجم:  بر اساس اینکه چه دلیلی باعث شده است اکانت خود را حذف کنید، علت را از منوی لیستی که به شما نمایش داده می شود، انتخاب کنید.

گام ششم: بر اساس آن که کدام یک از گزینه ها را برای حذف اکانت انتخاب کرده اید، اینستاگرام تعدادی ترفند و نکته را برای شما ارسال خواهد کرد تا مشکل بر طرف شود. اگر پس از راهنمایی های اینستاگرام، مشکل حل نشد، اقدام به Delete اکانت خود کنید.

خلاصه اینکه:

 شما می توانید با استفاده از برخی ترفندهای ساده اقدام به ایجاد و یا حذف اکانت های مختلف اینستاگرام نمایید. دقت کنید که برای ساخت هر اکانت اینستاگرام نیاز به یک شماره تلفن مجزا و یا آدرس ایمیل غیرتکراری دارید، اینستاگرام تنها اجازه ایجاد یک اکانت برای هر شماره تلفن و یا ایمیل را خواهد داد.

سوالات متداول آموزش ساخت و مدیریت اکانت دوم اینستاگرام

1- مدیریت چند اکانت اینستاگرام به چه معناست؟

مدیریت چند اکانت اینستاگرام به معنی ساخت اکانتی دیگر روی اینستاگرام و استفاده از آن روی یک گوشی است. وقتی شما اکانت چندگانه اینستاگرام دارید، می توانید در هر کدام از این اکانت ها لاگین کنید و از آنها لاگ اوت کنید. اگر اکانت اینستاگرام شما چندگانه باشد، می توانید میان اکانت های خود جا به جا شوید و هر کدام را هر زمانی که دوست دارید، استفاده کنید. نکته جالب در مورد اکانت های چندگانه اینستاگرام این است که می توانید روی اکانت های چندگانه خود تغییرات یکپارچه انجام دهید

2- با چند حساب کاربری می توان وارد اینستاگرام شد؟

اینستاگرام روی تعداد اکانت هایی که هر کسی می تواند داشته باشد، محدودیتی قرار نداده است. اینستاگرام به شما اجازه می دهد که بیشتر از 5 اکانت اینستاگرام داشته باشید و آنها را به صورت همزمان مدیریت کنید. شما برای هر اکانت می بایست ایمیلی جداگانه داشته باشید و نمی توانید بیش از یک اکانت بر روی هر ایمیل داشته باشید.

3- آیا می توانم در اینستاگرام دو حساب کاربری داشته باشم؟

با به روزرسانی نسخه اینستاگرام خود می توانید حداکثر 5 اکانت اینستاگرام را وارد کنید و بدون نیاز به ورود و خروج از سیستم، به سرعت بین آنها جابجا شوید. این شامل نسخه 7.15 برای iOS و Android است که در اپ استور و گوگل پلی استور موجود است.

4- چگونه می توانم دو حساب اینستاگرام را با یک دستگاه مدیریت کنم؟

برای اضافه کردن چندین حساب، برنامه را باز کرده و با یکی از حساب های کاربری اینستاگرام خود وارد سیستم شوید. پس از ورود به سیستم، روی آیکون در منتهی الیه راست در پایین صفحه ضربه بزنید تا به صفحه پروفایل خود بروید. اگر از نسخه اندروید برنامه استفاده می کنید، روی دکمه گزینه ها در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

5- آیا می توانم دو حساب کاربری اینستاگرام با یک شماره تلفن داشته باشم؟

نه! با استفاده از یک شماره تلفن در اینستاگرام نمی توانید چندین حساب کاربری ایجاد کنید. برای ایجاد برخی از تأییدها به شماره تلفن دیگری نیاز دارد. اگر می خواهید چندین حساب کاربری ایجاد کنید ، باید آنها را با شماره های مختلف ایجاد کنید.

6- چگونه می توانم وارد چندین حساب کاربری اینستاگرام شوم؟

استفاده از یک لاگین برای چندین حساب کاربری:

  • به پروفایل خود بروید، و روی آن ضربه بزنید.
  • روی تنظیمات ضربه بزنید.
  • روی اطلاعات ورود به سیستم ضربه بزنید.
  • برای ورود به حساب خود ، حساب و رمز عبوری را که استفاده می کنید، را در قسمت مربوطه وارد کنید.
  • روی Next ضربه بزنید.

7- چگونه می توانم اکانت مرتبط با اینستاگرام خود را تغییر دهم؟

برای افزودن یا حذف اطلاعات ورود به سیستم اینستاگرام در دستگاه خود: به پروفایل خود بروید و روی آن ضربه بزنید. روی تنظیمات ضربه بزنید. به قسمت Logins بروید.

برای جابجایی بین حساب های اضافه شده:

  • به پروفایل خود بروید
  • روی نام کاربری خود در بالای صفحه ضربه بزنید.
  • روی حسابی که می خواهید به آن وارد شوید ضربه بزنید.

8- چگونه می توانم دو حساب اینستاگرام را جدا کنم؟

برای قطع و توقف به اشتراک گذاری پست های اینستاگرام خود در سایر شبکه های اجتماعی:

  • به پروفایل خود بروید و روی آن ضربه بزنید.
  • روی تنظیمات ضربه بزنید.
  • روی حساب کاربری ضربه بزنید.
  • روی حساب های لینک شده ضربه بزنید، و سپس روی [نام سایت] ضربه بزنید.
  • در iOS روی گزینه Unlink Account و در اندروید روی Unlink ضربه بزنید.

9- چگونه می توانید بگویید که شخصی چندین حساب اینستاگرام دارد؟

بر روی پروفایل در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید. روی نام کاربری در بالای صفحه ضربه بزنید. اگر یک حساب کاربری دوم وجود داشته باشد ، در اینجا آن را به صورت کشویی مشاهده خواهید کرد. از آنجا می توانید حساب دوم یا سوم را مشاهده کنید.

10- چگونه حساب کاربری اینستاگرام دوم را حذف کنم؟

  • به پروفایل خود بروید، سپس روی آن ضربه بزنید.
  • روی تنظیمات ضربه بزنید.
  • روی اطلاعات ورود به سیستم ضربه بزنید.
  • در کنار حسابی که می خواهید حذف کنید، ضربه بزنید.
  • روی حذف کلیک کنید.

مطالب مرتبط