ترفند اندروید

نحوه استفاده از فیس تایم برای اندروید

نحوه استفاده از فیس تایم برای اندروید

تلفن‌های اندرویدی نمی‌توانند تماس فیس تایم برقرار کنند، اما می‌توانند به تماس فیس تایم در مرورگری مانند گوگل کروم پاسخ دهند. برای دعوت از یک کاربر اندروید به فیس تایم از طریق سیستم عامل مک، آیفون یا آیپد، برنامه FaceTime را باز کنید، گزینه “Create Link” را انتخاب کنید و سپس آن را برای کاربر دستگاه اندروید ارسال کنید.

اپل در نهایت امکان استفاده از FaceTime را برای افرادی که دارای تلفن های اندرویدی هستند، فراهم کرد. البته این طور نیست که شما به سادگی برنامه فیس تایم اندروید را از گوگل پلی دانلود کنید، اما این قابلیت وجود دارد که بتوانید از آیفون به اندروید تماس ویدیویی برقرار کنید. در این مقاله از کوک موبایل به شما نحوه استفاده از فیس تایم برای اندروید را به شما آموزش خواهیم داد.

آیا می توانم از FaceTime برای اندروید استفاده کنم؟

FaceTime یک برنامه اختصاصی اپل است، به این معنی که اپل کنترل می کند که کجا می توانید از آن استفاده کنید. برای مدت طولانی، آموزش برنامه FaceTime آیفون فقط در دستگاه های اپل در دسترس بود. با این حال، در اقدامی غافلگیرکننده برای اپل، این شرکت اکنون گزینه ای برای استفاده از FaceTime برای اندروید، ویندوز و سایر پلتفرم ها ارائه می دهد.

از سپتامبر 2021، FaceTime برای اندروید در دسترس است. با این حال، برنامه فیس تایم را برای دانلود در فروشگاه Google Play یا Microsoft Store نمی‌یابید.

در عوض، شخصی با دستگاه اپل باید لینکی ایجاد کند تا شما را به تماس FaceTime دعوت کند. باز کردن این پیوند در کروم یا مایکروسافت اج به شما امکان می دهد از طریق یک رابط وب به تماس بپیوندید.

متاسفانه نمی توانید تماس FaceTime را در Android با iPhone شروع کنید. شما محدود به پیوستن به تماس هایی هستید که یک کاربر اپل برای شما ارسال می کند.

ویژگی‌های اصلی کار می‌کنند، اما همه چیز در FaceTime برای دستگاه‌های Android در دسترس نیست. این نسخه وب به شما امکان می دهد میکروفون و ویدیوی خود را بی صدا کنید، از حالت تمام صفحه استفاده کنید و بین دوربین های جلو و پشت خود جابجا شوید. همچنین می توانید طرح شرکت کنندگان در تماس را تغییر دهید. با این حال، عملکردهای پیشرفته ای مانند SharePlay که به شما امکان می دهد رسانه ها را با دوستان از طریق FaceTime تماشا کنید، محدود به دستگاه های اپل است.

دانلود برنامه فیس تایم برای اندروید

نکته مهم در اینجا این است که شما هنوز نمی توانید تماس نصب فیس تایم برای اندروید و مکالمه فیس تایم را از دستگاه اندروید خود شروع کنید. با این حال، اگر از طرف شخصی با آیفون، آیپد یا مک دعوت می شوید، می توانید به تماس فیس تایم بپیوندید. این رویای ما از «FaceTime برای اندروید» نیست، اما بهترین چیزی است که در اختیار داریم.

برای استفاده از FaceTime در اندروید، به یک مرورگر حرفه ای که از فیس تایم پشتیبانی می کند (مانند گوگل کروم) و یک دوست یا عضو خانواده دارای دستگاه با سیستم عامل iOS، iPadOS یا macOS نیاز دارید.

کاربران آیفون و آی‌پد که iOS 15، iPadOS 15 یا بالاتر دارند، می‌توانند برنامه FaceTime را باز کرده و با انتخاب گزینه «Create Link»، لینک فیس تایم را برای کاربران اندروید ارسال کنند. درادامه نحوه ارسال لینک فیس تایم را شرح خواهیم داد.

روی دکمه «ایجاد لینک» در برنامه FaceTime آیفون و آیپد ضربه بزنید

روی دکمه «ایجاد لینک» در برنامه FaceTime آیفون و آیپد ضربه بزنید

سپس آنها می توانند لینک را از هر طریق که می خواهند با شما به اشتراک بگذارند.

لینک فیس تایم را با هر برنامه ای که دوست دارید به اشتراک بگذارید

لینک فیس تایم را با هر برنامه ای که دوست دارید به اشتراک بگذارید

کاربران مک، تا زمانی که از macOS 12 Monterey یا جدیدتر استفاده می‌کنند، می‌توانند دکمه «Create Link» را در بالای برنامه فیس تایم پیدا کنند.

دکمه «Create Link» را در بالای برنامه فیس تایم

دکمه «Create Link» را در بالای برنامه فیس تایم

سپس، آنها می توانند لینک FaceTime را با استفاده از هر اپلیکیشن پیام رسانی با شما به اشتراک بگذارند.

نحوه اشتراک گذاری لینک FaceTime در مک خود را انتخاب کنید

نحوه اشتراک گذاری لینک FaceTime در مک خود را انتخاب کنید

اینجاست که باید کاربران دستگاه های اندرویدی وارد عمل شوند. لینکی از facetime.apple.com دریافت خواهید کرد که چیزی شبیه به این است:

لینکی از facetime.apple.com دریافت خواهید کرد

لینکی از facetime.apple.com دریافت خواهید کرد

لینک را در گوگل کروم در گوشی یا تبلت اندروید خود باز کنید. در زمان نگارش این مقاله، کروم تنها مرورگر اندرویدی است که از فیس تایم پشتیبانی می‌ کند. نام خود را در کادر وارد کنید و روی گزینه «Continue» ضربه بزنید.

نام خود را در کادر وارد کنید و روی گزینه «Continue» ضربه بزنید

نام خود را در کادر وارد کنید و روی گزینه «Continue» ضربه بزنید

سپس، از نوار ابزار شناور در بالا، گزینه «join» را انتخاب کنید.

روی دکمه "join" ضربه بزنید

روی دکمه “join” ضربه بزنید

کاربری که دارای آیفون، آیپد یا مک است که لینک را برای شما ارسال کرده است باید درخواست شما را برای پیوستن به فیس تایم اندروید، بپذیرد.

هنگامی که وارد شدید، گزینه های کنترل‌های معمولی کنفرانس ویدیویی را در بالای صفحه خواهید داشت. این گزینه ها شامل برقراری ویدیو به صورت تمام صفحه، بی صدا کردن میکروفون، نمایش یا مخفی کردن ویدیو، چرخاندن دوربین و موارد دیگر می باشد.

گزینه های کنترل‌های معمولی کنفرانس ویدیویی

گزینه های کنترل‌های معمولی کنفرانس ویدیویی

اکنون در نسخه اصلی تماس فیس تایم در دستگاه اندروید خود هستید! وقتی کارتان تمام شد، به سادگی روی صفحه ضربه بزنید تا نوار ابزار دوباره ظاهر شود و گزینه «Leave» را انتخاب کنید.

برای قطع تماس ویدیویی روی دکمه «Leave» ضربه بزنید

برای قطع تماس ویدیویی روی دکمه «Leave» ضربه بزنید

دانلود برنامه فیس تایم برای اندروید هنوز امکان پذیر نیست. با اینکه استفاده از فیس تایم اندروید از طریق مرورگر گوگل کروم و ارسال لینک دعوت به اندازه اپلیکیشن فیس تایم آیفون کامل نیست، اما در حال حاضر راه حل خوبی است. امیدواریم در آینده گوگل پلی این امکان را فراهم کند که کاربران بتوانند نصب فیس تایم روی اندروید را انجام دهند.

کار ما هنوز تمام نشده است و در اینجا قصد داریم نحوه ارسال لینک فیس تایم را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

نحوه ارسال لینک FaceTime

اپل به شما امکان می‌دهد از طریق اشتراک‌گذاری لینک، دیگران را به تماس FaceTime دعوت کنید، و این لینک می‌تواند در دستگاه‌های دیگری غیر از آیفون و آی‌پد استفاده شود. در اینجا نحوه ایجاد و به اشتراک گذاری آن با همه دوستانتان آمده است.

لینک فیس تایم چیست؟

با شروع iOS 15، iPadOS 15 و macOS Monterey، اپل به کاربران اجازه می دهد لینک هایی بسازند که می توانند برای دوستان اندرویدی خود ارسال کنند و آنها را به تماس FaceTime دعوت کنند. اگر از آخرین نسخه سیستم عامل استفاده نمی کنید، به روز رسانی آیفون، آیپد و رایانه Mac خود را انجام دهید و با ما همراه شوید.

لینک FaceTime برای اندروید شبیه لینکی است که با سایر برنامه‌های کنفرانس ویدیویی مانند Zoom و گوگل میت ایجاد می‌ کنید. این یک راه آسان برای دعوت از اعضاء خانواده، دوستان، همکاران و سایر آشنایان به یک چت ویدیویی، در اختیار شما قرار می دهد. این ویژگی بدون شک در نتیجه همه گیری کووید-19 با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم مجبور بودند برای انجام کار و حفظ ارتباط به ویدئو کنفرانس متوسل شوند، زاده شد.

قبل از این، باید تمام افرادی را که می‌خواهید در تماس FaceTime باشند را به صورت دستی اضافه می‌کردید، اما اکنون این کار به آسانی با ارسال یک URL برای هر کسی که می‌خواهید با او صحبت کنید، صورت می گیرد.

کدام دستگاه اندروید از لینک های FaceTime پشتیبانی می کنند؟

تقریباً هر دستگاه تلفن همراه اندروید یا رایانه شخصی که دوربین، میکروفون داشته باشد و به مرورگر وب دسترسی داشته باشد می ‌تواند از لینک FaceTime برای پیوستن به تماس استفاده کند. این بدان معناست که نه تنها کاربران آیفون، آی‌پد و مک می‌توانند شرکت کنند، بلکه کاربران ویندوز، اندروید و حتی لینوکس نیز برای اولین بار می‌توانند شرکت کنند.

در حالی که FaceTime مستقیماً با کلیک یا ضربه زدن روی چنین لینکی در دستگاه اپل باز می شود، کاربران ویندوز، اندروید یا لینوکس به مرورگر پیش فرض خود منتقل می شوند. زیرا همانطور که گفتیم هنوز دانلود برنامه فیس تایم برای اندروید وجود ندارد. اما خبر خوب اینکه، ابزارهای کنترل تماس بیشتری در اختیار دارید.

نحوه ایجاد و ارسال لینک FaceTime برای اندروید

ابتدا به برنامه FaceTime در دستگاه خود بروید. سپس، روی دکمه «Create Link» در نزدیکی بالای صفحه خود ضربه بزنید.

روی دکمه «Create Link» ضربه بزنید

روی دکمه «Create Link» ضربه بزنید

از آنجا، برگه اشتراک شما ظاهر می شود. می‌توانید لینک را مستقیماً از طریق برنامه پیام‌رسانی خود به اشتراک بگذارید یا پیوند را کپی کرده و در جایی که می‌خواهید جای‌گذاری کنید. اگر برای مثال در حال بحث در مورد موضوع خاصی هستید، می‌توانید برای تماس خود نام انتخاب کنید.

لینک را کپی کنید، آن را مستقیماً با دیگران به اشتراک بگذارید یا نامی اضافه کنید

لینک را کپی کنید، آن را مستقیماً با دیگران به اشتراک بگذارید یا نامی اضافه کنید

اگر می‌خواهید لینک را کپی کنید، کافی است یکی از برنامه های پیام‌رسان مورد علاقه خود را باز کنید (ما از iMessage استفاده می‌کنیم) و روی کادر متنی در رشته چت خود فشار طولانی دهید. سپس «Paste» را انتخاب کرده و دکمه send را بزنید.

لینک FaceTime را در هر برنامه پیام‌رسانی مانند iMessage جای‌گذاری کنید

لینک FaceTime را در هر برنامه پیام‌رسانی مانند iMessage جای‌گذاری کنید

بعد از اینکه این کار را با همه افرادی که می خواهید دعوت کنید انجام دادید، آماده خواهید بود که به تماس FaceTime بروید. به برنامه FaceTime برگردید و تماسی را که تنظیم کرده‌اید، که در قسمت «Upcoming» یافت می‌شود، انتخاب کنید.

به برنامه FaceTime برگردید و تماسی را که تنظیم کرده‌اید، که در قسمت «Upcoming» یافت می‌شود، انتخاب کنید.

به برنامه FaceTime برگردید و تماسی را که تنظیم کرده‌اید، که در قسمت «Upcoming» یافت می‌شود، انتخاب کنید.

سپس، دکمه Call را بزنید و خود را برای تماس آماده کنید.

نتیجه گیری

فیس تایم در ایران بین کاربران اندروید شاید خیلی جا نیفتاده باشد، اما این روزها که شبکه های اجتماعی فیلتر شده اند و افراد به سمت پیام رسان های داخلی سیستم عامل روی می آورند. فیس تایم برنامه برای تماس ویدئویی و همچنین صوتی است که توسط شرکت اپل گسترش یافته است. FaceTime در واقع یک سرویس اپل است که شما را قادر می‌ سازد با کسی که از دستگاه iOS یا iPadOS یا Mac استفاده می ‌کند، تماس صوتی یا تصویری برقرار کنید و یا با استفاده از Apple Watch مکالمه صوتی داشته باشید.

در این مقاله از کوک موبایل نحوه استفاده از فیس تایم اندروید پرداخته ایم و در مورد دانلود و نصب برنامه فیس تایم برای اندروید صحبت کردیم. اگر شما نیز کاربران ایفون هستید و قصد برقراری ارتباط با دوستان اندرویدی را دارید این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *