ترفند شبکه های اجتماعی

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

blank

اگر نمی توانید به اکانت خود در اینستاگرام وارد شوید و یا یک سری اقدامات همچون گذاشتن پست و یا … به صورت معلق باقی می ماند، احتمالا کانت شما هک شده است. اگر اکانت شما هک شده باشد؛ بایستی خیلی سریع به فکر بازیابی اکانت خود بیفتید.   اگر اکانت اینستاگرام شما هم هک شده است اصلا لازم نیست که نگران باشید و تنها تا انتهای این مقاله، همراه ما باشید. تیم تخصصی کوک موبایل علاوه بر آموزش تعمیرات موبایل سعی بر آن دارد تا کاربران خود را با ترفند های متفاوت آشنا نماید. در این مقاله بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد و در ادامه روش هایی را برای ایمن سازی بیشتر اکانت اینستاگرام ارائه خواهیم داد. تنها با استفاده از این ترفندها می توانید جلوی هک شدن اکانت اینستاگرام خود را در آینده بگیرید.

روش های بازگرداندن اکانت هک شده اینستاگرام

 شاید با خود بگویید در صورت هک شدن اکانت اینستاگرامم، خیلی ساده آن را حذف خواهم کرد و اکانت دیگری می سازم. حذف کردن اکانت و ساختن اکانت دیگر، برای کسی که صفحه ی بیزینسی در اینستاگرام دارد و تعداد فالوورهایش به چندین کیلو می رسد، راه حل عاقلانه ای نیست. به هر حال در برخی شرایط لازم است اکانت هک شده ی اینستاگرام خود را بازیابی کنید و به اکانت قبلی تان دسترسی پیدا کنید. برای آن که متوجه شوید اکانت اینستاگرام شما هک شده است یا خیر، راه هایی وجود دارد از جمله اینکه، اگر هنگامی که می خواهید وارد اکانت اینستاگرام خود شوید، با پیغام خطا مواجه می شوید و پس از تعویض منبع اینترنتی خود به داده موبایل و وای فای و روشن کردن وی پی ان موفق به ورود به اینستاگرام، نمی شوید و یا هنگام گذاشتن پست و یا استوری، فعالیت های شما در اینستاگرام معلق می ماند باید به هک شدن اکانت خود شک کنید. برای بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام خود می توانید از سه روش استفاده کنید که در ادامه آنها را عنوان می کنیم.

روش اول بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام:  رمز عبور را ریست کنید.

اگر به اکانت خود در اینستاگرام دسترسی دارید، می توانید با استفاده از این روش رمز عبور اکانت خود را ریست کنید. برای این منظور بایستی مطابق با گام های زیر عمل نمایید:

  1. گام اول: با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد اکانت اینستاگرام تان شوید.
  2. گام دوم: در گوشه ی سمت راست و سمت بالای صفحه ی ورود شما به اینستاگرام، نام کاربری خود را مشاهده می کنید. روی آن تپ کرده و آن را انتخاب کنید.
  3. گام سوم: روی گزینه ی Edit Profile تپ کنید.
  4. گام چهارم: روی گزینه ی Change Password که در گوشه ی سمت چپ منو قرار دارد، تپ کنید.
  5. گام پنجم: حال پسورد خود را تعویض کنید.

اگر با استفاده از این روش مشکل حل نشد، روش دوم را امتحان کنید.

روش دوم بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام: ریست کردن پسورد با استفاده از ایمیل

اگر به اکانت خود در اینستاگرام دسترسی ندارید و از طرفی می دانید که اکانت خود را بر روی چه ایمیلی ساخته اید، می توانید با استفاده از این روش نسبت به ریست کردن پسورد اینستاگرامتان اقدام کنید. برای این منظور مطابق با مسیر زیر اقدام نمایید:

گام اول: وارد صفحه ی ورود (Login) به اینستاگرام شوید.

 گام دوم: حال بر روی گزینه ی Forget تپ کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام 1

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

گام سوم: روی Email Address تپ کنید.

گام چهارم: روی Change Password تپ کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام 3

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

 

روش سوم بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام: به اینستاگرام ریپورت کنید.

اگر به اکانت ایمیل خود دسترسی ندارید و از طرفی هم نمی دانید نام کاربری و رمز عبور اکانت اینستگرام تان چیست، می بایست به اینستاگرام اطلاع دهید که اکانت شما هک شده است تا آنها با روش هایی هویت شما را احراز کنند و آن را به شما بازگردانند. برای ریپورت دادن به اینستاگرام می توانید با کلیلک روی لینک ریپورت به اینستاگرام وارد صفحه ی ریپورت های اینستاگرام شوید و مشکل خود را ریپورت کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام 5

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

گزینه ی چهارم از لیستی که مشاهده می کنید ریپورت در مورد مشکل در عدم دسترسی به اکانت است و گزینه ی پنج را در صورتی انتخاب کنید که حدس می زنید اکانت شما هک شده است. در صورتی هم که شماره خطی که با استفاده از آن اکانت اینستاگرام خود را ساخته اید دچار مشکل است و یا آن را واگذار کرده اید، گزینه ی ششم را انتخاب کنید و این وضعیت را به اینستاگرام ریپورت کنید.

روش چهارم: ریپورت هک شدن اکانت از طریق اپ اینستاگرام

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

2- در این مرحله گزینه Get help singing in را انتخاب کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

3- در مرحله سوم، گزینه Use Username or Email را انتخاب کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

4- در این مرحله باید نام کاربری یا ایمیلی که با آن اکانت خود را ساخته‌اید وارد کرده و فلش موجود در بالای صفحه در سمت راست را لمس کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

5- در این مرحله عکس پروفایل شما نمایش داده خواهد شد، توجه کنید با عکس شما مطابقت داشته باشد. در صورت اطمینان از مطابقت عکس پروفایل گزینه Need more help? را انتخاب کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

6- این مرحله بسیار مهم است بنابراین آن را با دقت انجام دهید، در کادر اول باید ایمیلی که با آن اکانت را ساخته‌اید وارد کنید، در قسمت دوم اگر بر روی صفحه از خودتان عکس دارید گزینه Personal account with photos me را انتخاب کنید و در قسمت سوم، گزینه my account was hacked را انتخاب کنید. در پایان صفحه گزینه Submit Request را لمس کنید تا درخواست شما ارسال گردد.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

7- در مرحله آخر یک ایمیل حاوی اطلاعات شما ارسال خواهد شد که می‌توانید وارد این ایمیل شوید و رمز حساب خود را به کمک این ایمیل تغییر دهید تا اکانت شما از دسترسی فردی که آن را هک کرده است خارج شود. به این ترتیب می‌توانید حساب هک شده خود را بازیابی کنید و در کمال امنیت از آن لذت ببرید.

استفاده از احراز هویت دو مرحله ای برای حفاظت از اکانت اینستاگرام

اگر دوست دارید از اکانت خود در برابر تهدیدهای آینده محافظت کنید، می توانید از احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام بهره ببرید. اما سوال این جا است که این احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام و یا به اصطلاح (two factor Authentification) چگونه فعال می شود؟ برای فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای مراحل زیر را طی کنید:

گام اول: به بخش Profile اینستاگرام بروید.

گام دوم: از قسمت گوشه سمت راست و بالا روی iOS و یا اندروید کلیک کنید.

گام سوم: حال روی گزینه ی Two factor Authentification  تپ کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام 6

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

گام چهارم:  حال گزینه ی “Required Security Code” را ON کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

گام پنجم: در این مرحله از شما در خواست می شود که با استفاده از شماره تلفن خود، کد را تایید کنید.

گام ششم: پس از آن که شماره تلفن خود را وارد کردید، کد تایید برای شما ارسال خواهد شد، برای این منظور بایستی روی Next کلیک کنید.

گام هفتم: حال کد تایید برای شما ارسال خواهد شد.

گام هشتم: کدی که برای شما پیامک شده است را در محل آن وارد کنید.

گام نهم: در انتها می بایست روی Next کلیک کنید تا به فرآیند احراز هویت دو مرحله ای خاتمه دهید.

فرض کنید زمانی که منتظر دریافت پیامک برای تایید کد ارسالی هستید، در سیستم ارسال پیامک اختلالی ایجاد شود که مانع از دریافت پیامک شود. اگر نمی توانید با استفاده از دریافت پیامک کد را تایید کنید، می بایست مراحل زیر را آزمون کنید تا بتوانید فرآیند احراز هویت دو مرحله ای را به طور کامل به انجام برسانید.

برای حل این مشکل ابتدا به Profile بروید  و از آن جا یکی از سیستم هابی عامل iOS و یا اندروید را انتخاب کنید و روی گزینه ی Two factor Authentification تپ کنید و پس از آن روی گزینه ی Get Backup codes تپ کنید تا لیستی از کدهای بکاپ را دریافت کنید. زمانی که این لیست را دریافت کردید باید آنها را در کلیپ برد گوشی خود کپی کنید و یا از آنها اسکرین شات بگیرید و یا آنها را در جایی یادداشت کنید.

ترفندهایی برای امن نگه داشتن اکانت اینستاگرام و جلوگیری از هک شدن آن

  • ترفند اول: از رمزهای عبور قوی برای اکانت خود استفاده کنید. رمزهای عبوری را انتخاب کنید که حداقل شامل 6 حرف، عدد و یا علایم نگارشی باشند.
  • ترفند دوم: رمز عبور خود را هرازچندگاهی تغییر دهید. مخصوصا زمانی که اینستاگرام به شما پیشنهاد می دهد که رمز عبور خود را تغییر دهید، می بایست به آن اهمیت داده و بلافاصله نسبت به تعویض رمز عبور خود اقدام نمایید.
  • ترفند سوم: رمز عبور خود را به هیچ کسی نگویید، حتی اگر این فرد از نظر شما مطمئن است.
  • ترفند چهارم: قبل از آن که برنامه های غیراورجینال را روی گوشی خود نصب کنید، از دسترسی های آنها و نیز میزان امنیت آنها اطلاع حاصل کنید. بسیاری از برنامه ها هستند که حین نصب شدن بر روی گوشی شما،  درخواست دسترسی به اکانت ها و کانتکت های شبکه های اجتماعی شما را دارند. اگر  حریم خصوصی تان برایتان مهم است تنها برنامه های اورجینال و از منابع معتبر را دریافت و بر روی گوشی خود نصب کنید.
  • ترفند پنجم: سعی کنید تنها از یک پسورد برای تعداد زیادی از اکانت های خود استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که برای هر اکانت خود باید رمز عبوری جداگانه داشته باشید که به راحتی قابل حدس زدن نباشد.اگر برای اکانت اینستاگرام خود از همان رمز عبوری استفاده می کنید که برای جی میل، یاهو، آی کلود و یا توییتر خود انتخاب کرده اید، باید رمز عبور آنها را تغییر دهید و سعی کنید برای هر اکانت خود یک رمز عبور متفاوت داشته باشید.
  • ترفند ششم: به هیچ برنامه ی غیر بومی روی گوشی اجازه دسترسی به اینستاگرام را ندهید.  برای این منظور می بایست از طریق مسیر زیر اجازه دسترسی برنامه های غیر بومی را به اکانت اینستاگرام خود مسدود کنید.

گام اول: صفحه ی Account را باز کنید.

گام دوم: به بخش Manage Application بروید.

گام سوم: در این بخش می توانید لیستی از برنامه های کاربردی را که با استفاده از آنها هکرها می توانند برای دسترسی به اطلاعات و اکانت اینستاگرام شما تلاش کنند، مشاهده کنید. شما می توانید با محدود کردن دسترسی این برنامه ها به اطلاعات اینستاگرام، راه را بر روی خرابکاری های هکرها ببندید. اگر در آینده ای نزدیک خواستید به برخی از برنامه ها اجازه دسترسی بدهید، باید این برنامه ها را به صورت تکی انتخاب کنید و پس از بررسی دسترسی های برنامه به اطلاعات گوشی، اجازه نصب برنامه را بدهید.

  • ترفندهفتم: حواستان به تمامی فعالیت های اخیرتان روی اینستاگرام باشد.

هر از چندگاهی که وقت داشتید به بخش فید (Feed)  اینستاگرام سر بزنید و ببینید آیا پست و یا فعالیت معلقی دارید یا نه؟ اگر فعالیت معلقی دارید که برای مدت زیادی است به انجام نرسیده است، می بایست در مورد هک شدن اکانت خود شک کنید. یکی از بهترین ابزارهایی که می توانید از آنها برای فهمیدن اینکه آیا فعالیت معلق در شبکه های اجتماعی خود دارید یا نه، برنامه ی LogDog است. می توانید این برنامه را روی گوشی اندرویدی و یا iOS خود نصب کنید. طرز کار این برنامه به این گونه است که هر چند وقت یک بار به اکانت شبکه های اجتماعی شما سر می زند و در صورتی که فعالیت معلقی داشته باشید به شما پیغام اخطار ارسال می کند. قبلا هم گفته ایم که وجود فعالیت معلق در شبکه های اجتماعی می تواند نشانه ی بزرگی از هک شدن اکانت شما باشد. می توانید برای دانلود نسخه ی iOS و اندروید این برنامه روی لینک های آن کلیک کنید.

  • ترفند هشتم: همواره پس از مشاهده اینستاگرام خود سعی کنید از اکانت خود لاگ اوت کنید تا دیگران نتوانند وارد اکانت شما شوند. یکی از مهم ترین کارهایی که باید در راستای حفظ حریم خصوصی خود انجام دهید، این است که پس از استفاده از هر اکانت خود، از آن Logout کنید.
  • ترفند نهم: استفاده از مرکز کمک های اینستاگرام

اگر می خواهید بیشتر از اینستاگرام و راه حل مشکلاتی که در استفاده از این اپ با آن مواجه می شوید، بدانید می توانید با استفاده از لینک مرکز کمک های اینستاگرام اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب نمایید.

خلاصه اینکه:

اینستاگرام یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های اجتماعی در ایران است و بسیاری از افراد مبنای کسب و کار خود را بر این اساس گذاشته اند، برای آن که بتوانید به بازیابی اکانت هک شده ی اینستاگرام خود بپردازید و یا راه هایی را برای جلوگیری از هک شدن اکانت  اینستاگرام خود به کار ببندید، می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.  در این پست نکاتی را در استفاده از اپ هایی که به اطلاعات شبکه های اجتماعی شما دسترسی می یابند، در خواهید یافت که شاید از اهمیت آنها بی اطلاع بوده اید.

مطالب مرتبط