راهنمای تعمیرات هواوی

آموزش تعویض باتری هوآوی Mate8

آموزش تعویض باتری هوآوی Mate8

آموزش تعویض باتری هوآوی Mate8 به صورت تصویری و کامل در این مقاله بررسی می شود.

هواوی Mate 8 دارای ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت از نوع لیتیوم یونی و جدا نشدنی است. منظور از جدانشدنی یعنی اینکه باتری پس از باز کردن قاب پشت گوشی براحتی باز نمی شود و باید ابتدا اتصالات و کابل های رابط آن باز شود و سپس با جدا کردن چسب های زیر آن، باتری را از روی قاب میانی گوشی بیرون بیاورید.

تعویض باتری در گوشی های هوشمند یکی از کارهای رایج در بخش تعمیرات موبایل است. کارشناسان آموزش دیده ما ظرف کمتر از یک ساعت، باتری معیوب دستگاه شما را با یک باتری اورجینال تعویض کرده و آن را به حالت اولیه باز می گردانند.

برای استفاده بیشتر از باتری نو، لطفا در ابتدا از تمام انرژی آن استفاده کنید تا اینکه تلفن شما پس از استفاده عادی خود به خود خاموش شود، سپس آن را به مدت 10 ساعت شارژ کنید ، این کار را 3-5 بار تکرار کنید، به این ترتیب باتری می تواند به شرایط بهینه استفاده برسد. همچنین برای شارژ این باتری از شارژر اصلی یا از شارژر با وات بالا استفاده کنید.

در صورتی که قبل از تعویض باتری، متوجه شدید که باتری باد کرده است، بیشتر احتیاط کنید. برای ایمنی بیشتر قبل از باز کردن و پیاده سازی قطعات گوشی هوآوی، شارژ باتری را به زیر 25 درصد تخلیه کنید. در صورتی که حین تعمیر، پوسته باتری به صورت تصادفی با ابزارهای تعمیر برخورد کند و سوارخ شود ممکن است منجر به آتش سوزی و یا انفجار شود، با کاهش و تخلیه شارژ باتری، شانس بروز خطر را کاهش دهید.

اگر دستگاه شما زود به زود خاموش می شود و شارژ باتری را به خوبی نگه نمی دارد. و در صورتی که متوجه شدید که خالی شدن شارژ باتری روی عملکرد گوشی شما تاثیر می گذارد، نسبت به تعویض آن اقدام کنید. از این دستورالعمل برای تعویض باتری هواوی میت 8 خود استفاده کنید.

مدت زمان انجام کار: 1 ساعت

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. پیچ گوشتی T2 Torex
  2. کاردک پلاستیکی یا قطعه مثلث شکل (6 کاردک)
  3. آی اُپنر
  4. قاب کش (iSclack)
  5. اسپاتول
  6. پیچ گوشتی چهارسو
  7. کاپ مکش دستی

قطعات و مواد مصرفی مورد نیاز:

  1. باتری هواوی میت 8
  2. چسب مخصوص چسباندن باتری (کشسانی)

مرحله 1-خشاب سیم کارت را بیرون بیاورید: آموزش تعویض باتری هوآوی Mate8

  • ابتدا گوشی را خاموش کنید و خشاب سیم کارت را بیرون بیاورید.
  • اجکتور و یا سوزن را داخل سوراخ درکنار خشاب سیم کارت فرو کنید، کمی فشار بیاورید تا خشاب آزاد شود، لبه ان را با انگشت گرفته از جای خود بیرون بیاورید.

مرحله 2- پیچ های لبه پایین گوشی را باز کنید.

با استفاده از پیچ گوشتی T2 Torex دو پیچ در لبه پایینی گوشی را باز کنید.

مرحله 3- صفحه نمایش را از قاب پشت جدا کنید.

iSclack یا قاب کش و یا کاپ مکش دستی را به قسمت پایین گوشی خود متصل کنید، دستگیره قاب کش را به آرامی به یکدیگر نزدیک کنید تا صفحه نمایش از پنل پشت جدا شود.

مرحله 4- قاب پشت را به طور کامل جدا کنید.

  • با استفاده از کاردک پلاستیکی و یا قطعه مثلث شکل، چسب ها و گیره های نگهدارنده صفحه نمایش به قاب پشت را جدا کنید تا قاب به طور کامل از روی گوشی جدا شود.
  • قاب پشت را به یکباره و به طور کامل جدا نکنید. کابل سنسور اثرانگشت هنوز به قاب پشت متصل است.
  • صفحه نمایش گوشی را از طرف خشاب سیم کارت گرفته و مثل کتاب باز کنید و به یک جسم محکم مثل جعبه گوشی و یه هر بسته محکم دیگری تکیه دهید.
  • اسپاتول سر تخت را زیر کانکتور کابل سنسور اثر انگشت قرار دهید، به آرامی به سمت بالا اهرم کنید و از سوکتش جدا کنید.
  • قاب پشت را به طور کامل از گوشی هوآوی بردارید.

مرحله 5- پیچ شیلد فلزی روی کانکتورهای کابل های صفحه نمایش، رابط برد شارژ و کابل باتری را باز کنید.

  • با پیچ گوشتی چهارسو، پیچ نگهدارنده شیلد فلزی روی کانکتورهای کابل صفحه نمایش، کابل رابط برد شاَرژ و کابل باتری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر دوم با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • روی این پیچ یک برچسب water indicator (کاغذ تورنسلی که با آب خوردن تغییر رنگ می دهد) قرار گرفته است، برای باز کردن پیچ ابتدا با نوک پنس برچسب را بردارید.
  • اسپاتول سر تخت را زیر شیلد فلزی قرار دهید به آرامی به سمت بالا اهرم کنید و از جای خود بردارید.
  • شیلد فلزی، سفت و محکم در جای خود قرار گرفته است. از آنجا که این شیلد فلزی نسبت به شیلدهای دیگر کمی طویل تر است، هنگام برداشتن ابتدا انگشت خود را در یک طرف شیلد قرار داد و فشار دهید، سپس اسپاتول را زیر طرف دیگر قرار داده و اهرم کنید. در غیر اینصورت شیلد براحتی می شکند.

مرحله 6- کانکتور کابل صفحه نمایش، کابل رابط برد شارژ و کابل باتری را جدا کنید.

اسپاتول سرتخت را به ترتیب زیر کانکتورهای کابل صفحه نمایش، کابل رابط برد شارژ و کابل باتری قرار دهید، به آرامی به سمت بالا اهرم کنید و یکی یکی از روی سوکتشان جدا کنید.

مرحله 7- پیچ براکت کابل باتری را باز کنید.

با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، براکت نگهدارنده کابل رابط برد شارژ را باز کنید. جای این پیچ در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.

مرحله 8- براکت کابل رابط برد شارژ را بردارید.

  • با استفاده از پنس سر کج، کانکتور کابل کواکسیال آنتن وای فای را گرفته به سمت دیگر بکشید تا دسترسی به براکت کابل رابط برد شارژ امکان پذیر شود.
  • اکنون با نوک پنس، لبه براکت را گرفته از جای خود بردارید.

مرحله 9- کابل رابط برد شارژ را بردارید.

اسپاتول سر تخت را زیر کانکتور کابل رابط برد شارژ قرار دهید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا از سوکتش از روی برد اصلی برداشته شود.

مرحله 10 - زبانه چسب زیر باتری را بکشید.

  • باتری هواوی میت 8 توسط دو نوار چسب در جای خود محکم و چسبیده است. یکی از نوار چسب ها دارای زبانه و نوار چسب دیگر بدون زبانه است.
  • زبانه نوار چسب کشی نزدیک به دکمه پاور گوشی را با انگشت گرفته با یک فشار ثابت و یکنواخت و در زاویه تخت به سمت خودتان بکشید.
  • در صورتیکه نوار چسب حین کشیدن مقاومت کرد و پاره شد، پنس سر کج را بردارید، لبه نوار چسب را دور نوک پنس بپیچانید و سپس بکشید.

مرحله 11- باتری را حرارت دهید تا نوار چسب دوم نیز شل شود.

  • آی اَپنر که از پیش آماده و گرم شده است را به مدت 1 دقیقه روی پنل جلو گوشی قرار دهید تا نوار چسب دوم نیز شل شود.
  • با دقت اسپاتول سرتخت را زیر باتری از قسمت بالای آن قرار دهید و به آرامی در عرض باتری بکشید تا چسب باقیمانده زیر باتری جدا شود.
  • بسیار مراقب باشید که باتری آسیب وارد نکنید، در صورتی که پوسته باتری زخم شود و یا باتری خم شود ممکن است باعث اشتعال شده و باتری منفجر شود.

مرحله 12- باتری را از روی گوشی بردارید.

  • وقتی نوار چسب را به طور کامل از زیر باتری بیرون کشیدید، لبه فوقانی باتری را با دست گرفته از روی قاب میانی بردارید.
  • هنگام نصب مجدد باتری روی گوشی، نوار چسب قدیمی را با نوار چسب های کشسانی، چسب های دو طرفه و یا نوار چسب های از پیش برش داده شده تعویض نمایید.
  • مراقب باشید حین برداشتن باتری، باتری خم نشود و یا با اشیاء نوک تیز برخورد نکند.
  • هرگز باتری معیوب و یا خمیده را مجدداً روی گوشی نصب نکنید.

برای نصب مجدد دستگاه، دستورالعمل را بالا را به صورت برعکس و به ترتیب از آخر به اول انجام دهید. پس از اینکه جای چسب های قدیمی را با الکل ایزوپروپیل و پارچه تمیز، کاملاً تمیزکاری کردید، چسب های جدید را بکار ببرید.

برای اینکه باتری جدید به عملکرد مطلوب و بهینه برسد، باید آن را کالیبره کنید. به طوریکه باتری را تا 100 درصد شارژ کنید و کابل شارژ را همچنان به مدت 2 ساعت متصل نگه دارید. سپس از گوشی و باتری استفاده کنید تا دستگاه به علت خالی شدن شارژ، خاموش شود. در آخر، باتری هوآوی را بدون وفقه فول شارژ کنید.

مطابق با استاندارد R2 مربوط به دفع زباله های الکترونیکی عمل کنید و دور ریزهای تعمیر را به زباله دان الکترونیکی روانه کنید.

متن این مقاله آموزشی از صفحه رسمی ifixit برای تعمیر گوشی هواوی Mate 8 گرفته شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *