تلفن هوشمند و تبلت

کاهش مصرف اینترنت گوشی

blank

 مصرف اینترنت گوشی یا تبلت اندرویدی خود را چگونه کاهش دهیم ؟

در حال حاضر اکثر مردم چه بزرگ و چه کوچک از اینترنت برای انجام امور و ارتباط خود استفاده می کنند، و تعداد کاربران گوشی های اندرویدی به قطع از سایر مدل ها و برندها بیشتر است. در نتیجه کاربران بسیار پر تعدد اندرویدی هزینه های بالایی برای مصرف اینترنت خود پرداخت می کنند.

گاهی ممکن است بدون دلیل و بدون استفاده شما حجم اینترنت مصرفی افزایش پیدا کند، مثلا هنگام خواب فراموش کرده باشید اینترنت خود را خاموش کنید و صبح با تمام شدن اعتبار سیم کارتتان به دلیل مصرف اینترنت مواجه شوید. در چنین شرایطی باید بدانید که کدام برنامه ها حجم اینترنت شما را مصرف می کنند تا بتوانید از بروز چنین اتفاقی خودداری کنید.

بنابراین با توجه به محدود بودن حجم اینترنت هر شخص، و گران بودن قیمت اینترنت، معمولا کاربران اندرویدی به دنبال روش هایی به منظور کاهش مصرف اینترنت دستگاه خود خواهند بود. ما در این مقاله روش های جلوگیری از مصرف بیهوده حجم اینترنت توسط برنامه های گوشی اندرویدیتان را توضیح خواهیم داد.

با این روش های ساده کاربرن اندرویدی به راحتی قادر به مدیریت مصرف حجم اینترنت سیم کارت خود خواهند بود.

یک : فعالیت برنامه های غیر ضروری را در پس زمینه (زمانی که برنامه در حال اجرا نیست) دستگاهتان محدود کنید.

اینترنت | تعمیرات موبایل

در گوشی های هوشمند، شما قابیلت این را دارید تا فعایت اپلیکیشن های خود را کنترل کنید، مثلا فعالیت های غیر ضروری شامل چک کردن خودکار ایمیل هایتان، یا رفرش شدن شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام بصورت خودکار، زمانیکه دستگاه شما لاک یا قفل است؛ را متوقف کنید.

برای متوقف کردن فعالیت پس زمینه اپلیکیشن ها باید دستور العمل زیر را دنبال کنید.

Settings > Data Usage > Tap on the menu button > Restrict background data > OK

یک : ابتدا وارد بخش تنظیمات Settings دستگاه خود شوید.

دو : وارد بخش مصرف داده Data Usage شوید.

سه : با انتخاب این گزینه صفحه ای نمایان خواهد شد که مقدار مصرف هر اپلیکیشن را در پس زمینه نشان می دهد.

چهار : با انتخاب هر برنامه ای که مصرف آن بیشتر است می توانید وارد تنظیمات مصرفی اینترنت آن شوید.

پنج : حال گزینه Restrict background data را در پایین صفحه خواهید دید.

شش : در مرحله آخر باید آن را غیر فعال کنید و با برداشتن تیک مقابل آن فعالیت پس زمینه اپلیکیشن مورد نظر متوقف خواهد شد.

با انجام این فرآیند اپلیکیشن های شما تنها زمانی که آن ها را اجرا می کنید از اینترنت شما استفاده خواهند کرد و فعالیت بیهوده نخواند داشت. البته در حالتی که به اینترنت وای فای Wi-Fi network متصل می شوید، آن ها بصورت خودکار فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

دو : جلوگیری از آپدیت خودکار اپلیکیشن ها

با انجام این کار مصرفی بی رویه اینترنت شما تا حدی کاهش پیدا خواهد کرد، بدین منظور بایستی به گوگل پلی google play بروید، و تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

پس از رفتن به بخش تنظیمات setting گوگل پلی روی گزینه Update Apps ضربه بزنید.

یک صفحه نمایان خواهدشد که از این صفحه گزینه Do Not Update Apps را انتخاب کنید.

پس از به پایان رساندن این فرآیند دیگر هیچ برنامه ای بدون تایید و درخواست شما آپدیت یا به روز رسانی نخواهد شد و مصرف حجم اینترنت شما تا حدی کنترل می شود.

توصیه می شود تا برای به روزرسانی کردن برنامه های دستگاه اندرویدی خود از وای فای wifi که حجم نامحدودتر و هزینه به صرفه تر دارند استفاده کنید. در صورتی که در حین اعمال تغییرات گفته شده نیاز به کمک و مشاوره داشتید، می توانید با مرکز تخصصی تعمیرات موبایل در سایت کوک موبایل با شماره رایگان 02167319 تماس بگیریید.

سه : سرویس سینک کردن (همگام کردن) خودکار را مدیریت کنید

از سینک کردن خودکار اطلاعات با گوگل جلوگیری کنید، چرا که این کار حجم زیادی از اینترنت شما را هدر خواهد داد.

زمانیکه شما یک اکانت یا حساب کاربری گوگل را به دستگاه اندرویدی خود اضافه می کنید، دستگاه شروع به سینک کردن سرویس های مختلف با حساب شما می کند. به طور مثال گوگل کیپ Google Keep و گوگل فیت Google Fit هر دو سرویس هایی هستند که با اکانت شما سینک می شوند.

شما می توانید مشخص کنید که چه سرویس هایی با اکانت شما سیک شوند.

برای مدیریت این گزینه باید به قسمت تنظیمات setting بروید و در قسمت account تنظیمات مربوطه را انجام دهید تا همگام سازی خودکار خاموش شود.

در لیست نشان داده شده از سرویس های سینک شده، می توانید هر سرویسی که تمایل ندارید را غیرفعال کنید. به طور مثال از Google Play Newsstand استفاده نمی کنید پس آن را غیرفعال کنید.

اینترنت | اموزش تعمیرات ایفون

چهار : ذخیره دیتا کروم Chrome

مرورگر گوگل کروم Google’s Chrome دارای ویژگی ذخیره اطلاعات یا دیتا می باشد، که خیلی راحت و سریع فعال می شود.

این قابلیت، اطلاعات و دیتای صفحه های وب سایت ها را در گوشی شما فشرده و بهینه سازی خواهند کرد؛ در نتیجه مصرف حجم اینترنت شما تا حد زیادی کم خواهد شد.

برای فعال کردن آن باید مرورگر کروم را باز کنید و به بخش تنظیمات مرورگر Settings بروید، و سوییچ را بکشید تا این گزینه فعال On شود.

اینترنت | اموزش تعمیرات موبایل

پنج : از مرورگر گوشی به جای اپلیکیشن فیس بوک Facebook استفاده کنید.

متاسفانه استفاده از اپلیکیشن فیس بوک با وجود مزیت های بسیار برای کسانی که حجم محدود اینترنت دارند گزینه ی خوبی نخواهد بود. چرا که این اپلیکیشن در پس زمینه دستگاه شما فعالیت خود را مدام ادامه خواهد داد و تمام محتوی و اکانت شما را به روز رسانی می کند، و این آپدیت مداوم قطعا از حجم اینترنت شما استفاده می کند.

بنابراین با توجه به اینکه تفاوتی بین این دو روش نیست، راه عاقلانه تر برای بررسی حساب کاربری فیس بوک؛ استفاده از مرورگر خود گوشی و باز کردن وبسایت فیس بوک می باشد. در این حالت حجم اینترنت شما بی رویه مصرف نخواهد شد و تنها زمانی که شما به صفحه فیس بوک مراجعه می کنید و آن را به روز رسانی می کنید از مقدار اینترنت شما حجم کسر خواهد شد.

شش : موزیک و ویدیوهای سنگین را دانلود نکنید

اینترنت | تعمیرات تخصصی آیفون

تا حد امکان در مواقع ممکن این فایل های سنگین را دانلود و ذخیره کنید؛ تا حجم اینترنت شما حفظ شود. موزیک و فیلم فایل هایی با حجم بالا هستند که دانلود آن ها قطعا حجم اینترنت شما را خیلی سریع به پایان می رسانند.

بنابراین تنظیمات تلگرام خود را نیز طوری تنظیم کنید که از دانلود خودکار فایل هایی با حجم سنگین چون فیلم و موزیک خودداری شود.

همچنین در نظر داشته باشید که انجام بازی های آنلاین که امروزه بسیار گسترش یافته اند و محبوبیت زیادی دارند، مصرف اینترنت شما را بسیار افزایش خواهند داد پس در انجام این دسته از بازی ها دقت کنید.

هفت : دقت در استفاده از برنامه گوگل مپ

همانطور که می دانید برنامه گوگل مپ برای دستیابی سریع مکان ها و پیدا کردن آدرس های مورد نظر در اختیار کاربران اندرویدی قرار گرفته است. البته نا گفته نماند این برنامه برای لود کردن آدرس ها وقتی آن ها را زوم می کنید حجم زیادی از اینترنت شما را مصرف می کنند.

بنابراین برای صرفه جویی بیشتر توصیه می شود از حالت آفلاین این برنامه استفاده کنید. بدین صورت که وقتی به وای فای Wifi متصل هستید نقشه های مورد نیاز خود را دانلود کنید و آن ها را ذخیره کنید. پس از ذخیره هر زمان که اختیار کنید قابلیت استفاده از این نقشه ها را خواهید داشت.

اگر پس از بررسی نکات گفته شده باز هم تغییری در مصرف حجم اینترنت شما مشاهده نشد، باید از یک آنتی ویروس در دستگاه خود استفاده کنید تا مشخص شود که آیا دستگاه اندرویدی شما آلوده به ویروس شده است یا نه؟

این احتمال می رود که با ویروسی شدن دستگاه حجم محدود اینترنت شما بدون دلیل به پایان برسد.

 

مطالب مرتبط