ترفند اندروید

بلاک تبلیغات در اندروید

blank

چگونه از باز شدن تبلیغات در مرورگر اینترنت گوشی یا تبلت اندرویدی جلوگیری کنیم؟

قطعا همه ی کاربران گوشی های هوشمند از مرورگرهای اینترنتی متفاوتی در گوشی های خود برای انجام امور و سرچ های اینترنتی استفاده کرده اند. و حتما در حین این جستجوهای اینترنتی بارها و بارها با صفحات تبلیغاتی آزار دهنده پاپ آپ مواجه شده اند.

بسیاری از این تبلیغات بیهوده و گول زننده هستند، و باز شدن خودکار مداوم آن ها ممکن است کاربر را کلافه و عصبی کند و باعث کند شدن سرعت کارها گردد.

برای حل این مشکل امروز تصمیم را بر آن داشتیم تا نحوه ی بلاک کردن تبلیغات اینترنتی مرورگر ها را برای کاربران اندرویدی که از مشاهده ی تبلیغات رنج می برند، شرح دهیم.

خوشبختانه کاربران اندرویدی نیازی نیست تا نگران این تبلیغات پاپ آپ باشند چرا که ۳ راه کار برای بلاک کردن تبلیغات پاپ آپ در گوشی و تبلت های اندرویدی وجود دارد.

تبلیغات | تعمیرات تخصصی آیفون

همانطور که گفتیم برای داشتن تجربه‌ی وب گردی سریعتر و خلاص شدن از شر تبلیغات پاپ آپ آزار دهنده اندرویدی راه کارهای متفاوتی وجود دارد، مثلا می توانید برنامه ها و اپلیکیشن های مخصوص این کار را دانلود و نصب کنید و یا از تنظیمات خود مرورگر گوشی و تبلت اندرویدی برای انجام این کار استفاده کنید.

گوگل کروم قابلیت بلاک کردن این تبلیغات را در اختیار کاربران قرار داده است بنابراین جای هیچ نگرانی نیست چرا که به راحتی می توان انتخاب کرد که تبلیغات کدام سایت برای شما باز شود و کدام نشود.

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

یک : پس از باز کردن مرورگر اندروید، روی آیکون سه نقطه در بالای صفحه سمت راست، که گزینه ها را در اختیار شما قرار می دهد کلیک کنید.

دو : گزینه تنظیمات ‘Settings’ را از منوی باز شده انتخاب کنید.

سه : حال از منوی باز شده ی جدید گزینه ‘Advanced’ را انتخاب کنید.

چهار : اطمینان حاصل کنید که گزینه ‘Block pop-ups’ فعال است.

از این پس دیگر هرگز تبلیغات پاپ آپ را حین وبگردی در مرورگر گوشی و تبلت اندرویدی خود مشاهده نخواهید کرد.

اگر شما بصورت پیش فرض از مرورگر گوگل کروم Chrome Google در گوشی خود استفاده می کنید نیز می توانید با انجام مراحل زیر به نتیجه دلخواه برسید.

یک : پس ازاجرای مرورگر گوگل کروم خود، روی آیکون سه نقطه در بالای صفحه سمت راست که گزینه ها را در اختیار شما قرار می دهد کلیک کنید.

دو : به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه تنظیمات ‘Settings’ را از منوی باز شده انتخاب کنید.

سه : به پایین ترین قسمت رفته و گزینه ‘Site Settings’ را انتخاب کنید.

چهار : وارد بخش ‘Pop-ups’ شوید.

پنج : خواهید دید که به صورت پیش فرض تبلیغات پاپ آپ غیر فعال است و گزینه Pop-ups Block recommended مشاهده می شود.

شش : اما اگر گزینه پاپ آپ ‘Pop-ups’ فعال بود باید آن را غیر فعال کنید پس اسلایدر را بچرخانید.

مرورگر Adblock را در اندروید نصب کنید.

شما می توانید با دانلود مرورگر Adblock از گوگل پلی Google Play دانلود و نصب کنید. این مرورگر که برای اندروید ارائه شده است به هیچ وجه تبلیغات پاپ آپ را را باز نخواهد کرد و شما می توانید بدون هیچ مزاحمت و با سرعت هر چه تمام تر به وب گردی خود بپردازید.

ad-blocker را روی مرورگر گوگل کروم Chrome Google نصب کنید.

اگر پس از انجام دادن همه ی این کارها هنوز هم تبلیغات پاپ آپ را در گوشی موبایل اندرویدی خود مشاهده می کنید، و از راه کارهای بالا نتیجه ای نگرفته اید نگران نباشید، هنوز یک راه کار دیگر باقی مانده است.

اگر گوشی یا تبلت اندرویدی شما روت Root شده است می توانید یکی از برنامه های ad-blocker موجود را بر روی مرورگر خود نصب کنید.

تبلیغات | اموزش تعمیرات تخصصی آیفون

ما به شما برنامه Ad-block Pluse را پیشنهاد می کنیم.

البته در نظر داشته باشید که اکثر گوشی های اندرویدی روت شده نیستند و یا کاربران آن ها تمایلی به روت کردن گوشی و تبلت خود ندارند. با این شرایط همه چیز کمی پیچیده خواهد شد.

کاربرانی که گوشی های غیر روت دارند نیز می توانند از این برنامه Ad-block Pluse استفاده کنند و این عمل غیر ممکن نیست؛ فقط تعداد مراحل بیشتری خواهد داشت. چرا که در گوشی های روت نشده این برنامه نمی تواند تنظیمات لازم را خودش روی شبکه اینترنت Wi-Fi networks اعمال کند و باید کاربر به صورت دستی این تنظیمات را وارد کند.

مراحل زیر را برای گوشی های روت شده دنبال کنید.

یک : برای دانلود و نصب برنامه Ad-block Pluse ابتدا باید به قسمت تنظیمات  گوشی Settings بروید.

دو : در این بخش گزینه Security را انتخاب کنید.

سه : سپس  ‘Unknown sources’ را غیر فعال کنید.

چهار : حال کروم را اجرا کنید و با لینک دانلود Ad-block Pluse را دانلود کنید. پس از پایان دانلود به قسمت فایل منیجر File Manager رفته و در بخش دانلود روی فایل کلیک کنید تا نصب شود.

چنانچه از گوشی و تبلت غیر روت شده استفاده می کنید نیز مراحل زیر را دنبال کنید.

متاسفانه یک دستگاه روت نشده نمی تواند تنظیمات شبکه اینترنت یا نت ورک را تشخیص دهد. بنابراین شما باید آن تنظیمات مربوطه را به صورت دستی وارد کنید.

یک : پس از اجرا کردن Ad-block Pluse گزینه ‘Configure’ را در گوشه ی سمت راست صفحه انتخاب کنید.

دو : تنظیمات مربوط به پروکسی را یاداشت کنید.

سه : سپس به صفحه اصلی گوشی باز گردید و به بخش تنظیمات Settings بروید.

چهار : در اینجا باید به بخش وای فای Wi-Fi مراجعه کنید.

پنج : روی شبکه نت ورکی Wi-Fi که به آن متصل هستید انگشت خود را نگه دارید یک منو باز خواهد شد از این منو گزینه ی ‘Modify network’ را انتخاب کنید.

تبلیغات | تعمیرات تخصصی موبایل

شش : اکنون گزینه ‘Show advanced options’ را انتخاب کنید.

هفت : به بخش تنظیمات پروکسی ‘Proxy settings’ رفته و حالت را از ‘None’ به دستی ‘Manual’ تغییر دهید.

هشت : پس ازاین مرحله تنظیماتی را که Ad-block Pluse به شما داده بود و یادداشت کرده بودید، را وارد کنید.

در انتها پس از ذخیره تنظیمات، شما دیگر هیچ تبلیغات مزاحمی را در وبسایت ها حین وبگردی های خود مشاهده نخواهید کرد. اگر در حین انجام عملیات بالا نتوانستید، مشکل خود را برطرف کنید، با کارشناسان ما در بخش تعمیرات حرفه ای و تخصصی موبایل تماس بگیریید و مشکلتان را با آنها در میان بگذارید، تا در کوتاه ترین زمان مشکل شما را برطرف سازند.

مطالب مرتبط