ترفند سامسونگ

مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر

مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر

برخی کاربران در هنگام وصل کردن گوشی سامسونگ گلکسی خود به کامپیوتر یا لپ تاپ با مشکل روبرو می شوند و نمی دانند که مشکل از کجاست. در این مقاله قرار است روش های برطرف کردن مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

یکی از مشکلات که برخی از کاربران سری گوشی های سامسونگ با آن برخورد داشته اند، به مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر مربوط می گردد. این کاربران اعلام می کنند که علی رغم وصل کردن گوشی به کامپیوتر، کامپیوتر دستگاه را شناسایی نکرده و نمی دانند دلیل این موضوع چیست و چگونه آن را باید برطرف کنند؟

در این مقاله می خواهیم در مورد روش های رفع مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر صحبت کنیم.

رفع مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر

برای اینکه بتوانید مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر خود را برطرف کنید، باید چند کار مختلف را انجام دهید که ما در پایین تر به آن ‌ها اشاره خواهیم کرد:

1) اطمینان حاصل کردن از فعال بودن USB debugging 

در ابتدا و قبل از هر چیزی برای اینکه سیستم عامل گوشی شما بتواند با کامپیوتر ارتباط برقرار کند، لازم است که قابلیت USB debugging  در گوشی فعال گردد. پس ممکن است فعال نبودن این گزینه سبب بروز مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر شود. حتی اگر تصورتان بر این است که این قابلیت هم اکنون فعال است، ضرری ندارد که مجدداً بار دیگر آن را بررسی کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

اطمینان حاصل کردن از فعال بودن USB debugging

  • ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Settings گوشی خود بروید.
  • در بخش تنظیمات، گزینه Developer Options را فعال کنید.
  • حالا گزینه USB debugging را فعال نمایید.
  • در نهایت دوباره گوشی خود را با استفاده از کابل رابط به کامپیوتر وصل و در صورت دریافت پیغام هشدار بر روی نمایشگر دستگاه، گزینه تایید کننده ارتباط را انتخاب کنید.

در صورتی که به منوی تنظیمات (Settings) گوشی خود وارد شدید، ولی گزینه Developers Options را پیدا نکردید، باید ابتدا گزینه About device را انتخاب کنید و سپس چند بار پیاپی بر روی گزینه Build Number  ضربه لمسی بزنید تا پیغامی بر روی نمایشگر دستگاه به نمایش دربیاید. بعد بار دیگر به منوی تنظیمات مراجعه کرده و گزینه Developer Options که فعال شده است را انتخاب نمایید.

2) اطمینان از از سالم بودن کابل رابط

در صورت فعال بودن گزینه USB debugging و پابرجا بودن مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر ، حتماً توصیه می‌ کنیم که سالم بودن کابل واسطی که از آن برای وصل کردن گوشی به کامپیوتر استفاده کرده ‌اید را چک کنید. فراموش نکنید که شارژ شدن گوشی با یک کابل صرفاً به آن معنا نیست که کابل مورد نظر بتواند ارتباط مابین گوشی و کامپیوترتان را هم برقرار کند و قابلیت رد و بدل اطلاعات را دارد. پس حتما از کابلی استفاده کنید که به طور پیش فرض به همراه جعبه دستگاه در اختیارتان قرار گرفته است. اگر مشکل از کابل نیست، موارد بعدی را بررسی کنید.

3) اطمینان از سالم بودن پورت اتصال کامپیوتر

در صورتی که کابل رابطی که از آن استفاده می‌کنید، مشکلی ندارد، احتمالاً مشکل از پورت یا درگاه USB لپ‌تاپ یا کامپیوتر است. بنابراین حتما از سالم بودن پورت اتصال کامپیوتر خود اطمینان حاصل نمایید. سعی کنید که کابل را به پورت های دیگر دستگاه وصل کرده و موضوع را بررسی کنید. حتماً مطمئن شوید که مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر هیچ ارتباطی با پورت اتصال و کابل واسطی که از آن استفاده می ‌کنید ندارد، و بعد از مطمئن شدن در مورد این مسئله، مراحل اصلی رفع مشکل شروع می ‌شوند. همچنین از تمیز بودن پورت ارتباطی گوشی هم مطمئن شوید.

4) اطمینان از نصب بودن USB Driver مورد نیاز بر روی کامپیوتر

در صورتی که با انجام و بررسی موارد و راه حل‌ های بالا مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر رقع نشد، وارد مرحله جدید می ‌شویم. احتمالا در این شرایط مشکل از درایور یو اس بی کامپیوتر شماست.  در بیشتر مواقع، زمانی که شما برای اولین بار گوشی خود را به کامپیوتر وصل می‌ کنید، کامپیوتر به طور خودکار USB Driver  را نصب می‌ کند، اما این احتمال وجود دارد که کامپیوتر شما بنا به هر دلیل در انجام این کار موفق نباشد. در این حالت شما با مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر روبرو می‌ شوید!

اطمینان از نصب بودن USB Driver مورد نیاز بر روی کامپیوتر

برای این که بتوانیم این مشکل را حل کنیم باید به طور دستی درایور یو اس بی سامسونگ (Samsung USB Driver) را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. به صفحه دانلود آن در سایت رسمی و قابل اعتماد سامسونگ دولوپرز بروید. سپس این فایل را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. کامپیوتر را ریستارت نمایید و سپس گوشی سامسونگ خود را بار دیگر به کامپیوتر وصل نموده و مشکل را بررسی کنید.

5) استفاده از برنامه Android Transfer 

اگر مراحل بالا را انجام داده اید و همچنان با مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر روبرو هستید، توصیه می ‌کنیم که مسیری کاربردی برای رفع مشکل نامبرده استفاده نمایید. این روش مربوط به استفاده از برنامه Android Transfer می ‌شود که امکان رد و بدل وایرلس فایل ما بین گوشی اندرویدی و کامپیوترتان را فراهم خواهد کرد. برای استفاده از این برنامه به شرح زیر عمل کنید:

برنامه Android Transfer را نصب و اجرا کنید

 نسخه ویندوزی برنامه Android Transfer را دانلود نمایید. همچنین با کلیک بر روی این قسمت می‌توانید نسخه سازگار با سیستم عامل Mac OS X آن را دانلود کنید. پس از دانلود برنامه، آن را بر روی کامپیوتر نصب کنید. کامپیوتر و گوشی خود را به یک شبکه وای فای مشترک متصل نمایید. برنامه Android Transfer را اجرا کرده و سپس بر روی گزینه آبی رنگ Connect Now کلیک کنید.

بر روی گزینه Connect Now کلیک کنید

چگونگی رفع مشکل عدم اتصال گوشی به کامپیوتر را مطالعه کنید.

به محض کلیک بر روی گزینه Connect Now صفحه بالا مقابل شما نمایان می گردد که دو گزینه برای انتخاب در اختیارتان قرار خواهد داشت. گزینه اول Connect via USB است که مربوط به اتصال گوشی از طریق USB می ‌شود. خوشبختانه ما کاری با این گزینه نداریم! پس بر روی گزینه دوم با عنوان Connect via WiFi  کلیک کنید. در این شرایط یک بارکد QR نمایان خواهد شد. برای برقراری ارتباط مابین گوشی و کامپیوتر، باید دوربین گوشی خود را فعال و آن را در مقابل بارکد QR ارائه شده بر روی نمایشگر کامپیوتر بگیرید تا آن را اسکن نماید.

اگر دوربین گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی نمی‌ کند باید یک اپلیکیشن نظیر برنامه QR Code را بر روی دستگاه نصب کنید تا بتواند به اسکنر بارکد QR مد نظر شود. به صفحه دانلود اپلیکیشن مورد نظر در گوگل استور بروید. به همین راحتی ارتباط بیسیم مابین کامپیوتر و گوشی شما برقرار می‌ گردد و دیگر نیازی نیست که نگران مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر باشید.

نکاتی که برای استفاده از برنامه Android Transfer باید به آن‌ ها توجه نمود به شرح زیر می باشد:

  • وصل بودن گوشی و کامپیوتر شما به یک شبکه اینترنت مشابه
  • در صورتی که گوشی شما نمی تواند بارکد QR را شناسایی و اسکن کند، باید حتماً برنامه‌ ای مثل QR Code را از گوگل پلی استور دانلود و از آن برای اسکن بارکد QR استفاده نمایید.
  • بعد از اینکه برای اولین بار ارتباط بین کامپیوتر و گوشی با استفاده از برنامه Android Transfer برقرار شود، در گوشی شما درخواست نصب برنامه ‌ای تحت عنوان MobileGo ارائه می ‌شود. در این شرایط این برنامه را دانلود و نصب نموده و از آن پس از اسکنر QR آن برنامه برای ایجاد ارتباط بین کامپیوتر و گوشی با ابزار Android Transfer استفاده نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *