تلفن هوشمند و تبلت

مشکل شناسایی نشدن حافظه SD توسط گوشی

مشکل شناسایی نشدن حافظه SD توسط گوشی

بعضی از کاربران با این مورد برخورد می کنند که با وجود اتصال حافظه SD به گوشی یا تبلت اندرویدی خود، دستگاه این حافظه را به عنوان فضای ذخیره ‌سازی اطلاعات شناسایی نمی‌ کند! حال می خواهیم در چه شرایطی این اتفاق رخ می دهد و دلیل بروز این مشکل چیست و چگونه می ‌توان آن را رفع کنیم؟ در این مقاله قرار است نحوه رفع مشکل شناسایی نشدن حافظه SD توسط گوشی را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

بیشتر دستگاه های اندرویدی از اتصال حافظه SD پشتیبانی می ‌کنند. حافظه‌ های SD دارای انواع و مدل‌ های متفاوتی می باشند که باید در حین خرید به آن‌ ها توجه نمود. یکی از شایع ‌ترین مشکلاتی که کاربران در مورد حافظه های SD با آن روبرو هستند به شناسایی نشدن حافظه SD توسط گوشی مربوط می‌ گردد. کاربران مدعی هستند که حافظه SD را به شیار تعبیه شده برای آن در گوشی نصب می ‌کنند، ولی دستگاه حافظه SD  آن‌ ها را شناسایی نمی‌ کند! و می خواهند بدانند دلیل این موضوع چیست؟

دلایل زیادی هستند که می ‌توانند سبب بروز این مشکل و شناسایی نشدن حافظه SD توسط گوشی یا تبلت اندرویدی شوند. در این مقاله می خواهیم به آموزش اصلی‌ ترین روش های رفع مشکل شناسایی نشدن حافظه SD  توسط گوشی بپردازیم.

1) تمیز کردن حافظه SD  و محل اتصال

یکی از اصلی ‌ترین دلایلی که سبب بروز مشکل شناسایی نشدن حافظه SD توسط گوشی می ‌شود با کثیف بودن شیار SD گوشی یا خود حافظه SD مرتبط است. برای رفع این مشکل ابتدا گوشی خود را خاموش کرده و بعد حافظه SD را از آن خارج نمایید. حالا باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • معمولاً با کمپرس هوا در شیار حافظه SD گوشی گرد و غبار آن را از بین ببرید. برای انجام این کار می‌ توانید درون شیار فوت کرده، ولی توجه کنید که این شیار به هیچ وجه نباید خیس شود.
  • حافظه SD دستگاه را هم با استفاده از پاک کننده‌ های لاستیکی یا پنبه ‌ای که مقدار بسیار کمی الکل به آن آغشته شده تمیز کرده و سعی کنید که کانکتورهای زرد رنگ حافظه SD را کاملا تمیز نمایید، زیرا که این کانکتورهای زرد رنگ ارتباط حافظه SD با گوشی اندرویدی شما را برقرار خواهند کرد.

بعد از سپری کردن مراحل بالا، مجدد حافظه SD را در محل مناسب تعبیه شده برای دستگاه اندرویدی متصل نمایید. دقت کنید که حافظه SD را به درستی در شیار SD گوشی قرار دهید. بعد دستگاه را روشن کنید. اگر مشکل شناسایی نشدن حافظه SD توسط گوشی ادامه داشت، مرحله بعدی را امتحان کنید.

2) پاک سازی حافظه SD  از طریق گوشی

ولی اگر با تمیز کردن شیار SD و حافظه SD مشکل شناسایی نشدن آن توسط گوشی رفع نشد، توصیه می‌ کنیم که حافظه SD را از طریق منوی تنظیمات دستگاه پاک سازی کنید. البته این روش بیشتر در شرایطی کاربرد دارد که حافظه SD توسط گوشی شناسایی شده ولی محتوای آن توسط دستگاه شناسایی نشوند. برای استفاده از این روش مراحل زیر را انجام دهید:

  • به منوی تنظیمات یا همان Settings وارد شوید.
  • حالا گزینه Storage را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Erase SD Card را لمس نمایید.

به این صورت یک پاکسازی مختصر در حافظه SD انجام داده‌اید و احتمالا مشکل شناسایی نشدن حافظه SD توسط گوشی برطرف می‌شود. همانطور که اشاره کردیم این روش بیشتر در شرایطی کاربرد دارد که دستگاهتان حافظه SD را شناسایی کند اما قادر به تشخیص محتوای آن نباشد.

چگونگی رفع مشکل نخواندن کارت حافظه توسط گوشی را مطالعه کنید.

3) استفاده از کامپیوتر یا لپ ‌تاپ خود برای عیب ‌یابی

راه بعدی که می ‌توانید از آن برای رفع مشکل شناسایی نشدن حافظه SD توسط گوشی اندروید استفاده کنید مربوط به اتصال حافظه SD به کامپیوتر و استفاده از قابلیت Error Checking سیستم عامل ویندوز می ‌شود. برای انجام این کار باید به صورت زیر عمل کنید:

  • وقتی که حافظه SD در گوشی یا تبلت اندرویدی قرار دارد، آن را به کامپیوتر یا لپ ‌تاپ وصل کنید.
  • دقت کنید که حالت اتصال MSC را انتخاب کرده و از انتخاب حالت MTP خودداری نمایید.
  • حالا به My Computer بروید و بر روی درایو حافظه SD راست کلیک کنید. گزینه Properties را انتخاب کرده و به بخش Tools مراجعه نموده و سپس بر روی گزینه Check Errors کلیک نمایید.
  • کمی صبر کنید تا سیستم عامل ویندوز وضعیت ارورهای حافظه SD و مشکلات آن را بررسی و در صورت نیاز رفع کند.
  • بعد اتصال بین کامپیوتر و گوشی را قطع کنید و دستگاه را یک بار ریستارت نمایید.

دقت کنید که برای استفاده از روش بالا می ‌توانید در ابتدا گوشی خود را خاموش و حافظه SD را به طور مستقل هم به کامپیوتر یا لپ ‌تاپ خود متصل کنید. البته در این شرایط ممکن است برای اتصال حافظه SD به کامپیوتر به یک رم ریدر (RAM Reader) نیاز داشته باشید. اگر با انجام این راه هم مشکل شناسایی نشدن حافظه SD توسط گوشی اندرویدی شما رفع نشد، مجبور به استفاده از روش بعدی هستید.

4) فرمت حافظه SD 

روش بعد و در اصل راه آخری که با استفاده از آن می‌ توانید مشکل شناسایی نشدن حافظه SD توسط گوشی را رفع کنید به فرمت کردن حافظه SD مربوط می‌ گردد! در صورتی که اطلاعات موجود در حافظه SD توسط کامپیوتر شناسایی می ‌شوند ولی توسط گوشی شما قابل شناسایی نیستند، برای برطرف کردن رفع مشکل موجود به شرح زیر عمل نمایید:

  • یک پوشه جدید بر روی دسکتاپ کامپیوترتان ساخته تا محتوای حافظه SD را موقتا به آن انتقال دهید.
  • حافظه SD را به کامپیوتر یا لپ ‌تاپ خود متصل کرده و محتوای آن را در پوشه‌ ای که ساختید کپی کنید.
  • حال باید با کلیک راست کردن بر روی درایو حافظه SD و انتخاب گزینه Format آن را فرمت نمایید.
  • مجدداً محتوایی که در پوشه موجود در دسکتاپ کپی کرده بودید را به حافظه SD انتقال دهید.
  • اتصال حافظه SD از کامپیوتر را قطع کرده و آن را در گوشی خود قرار دهید.

احتمالاً با انجام این کار مشکل شناسایی نشدن حافظه SD توسط گوشی یا تبلت اندرویدی شما برطرف می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *