ترفند اندروید

رفع مشکلات در فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ

رفع مشکلات در فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ

یکی از بهترین فبلت ‌هایی که در حال حاضر می توان نام برد، بی شک فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ می باشد که در صورت تمایل هر کاربری می تواند آن را تهیه کند. طبق تحقیقات کوک موبایل آمار فروش گلکسی نوت 5 بسیار عالی می باشد و این موضوع نشان می‌ دهد که فبلت مذکور در میان کاربران محبوبیت زیادی داشته و بسیار محبوب است. با این وجود فروش گسترده این محصول دلیلی مبنی بر مصون بودن آن از مشکلات و اختلالات عملکردی به حساب نمی آید.

طبق بررسی ‌هایی که انجام شده است، مشخص شد به مشکلات و اختلالا‌ت عملکردی خاصی از سوی کاربران فبلت گلکسی نوت 5 به وفور اشاره شده است. به بیان دیگر ما بعد از بررسی ‌های دقیق دریافتیم که فبلت گلکسی نوت 5 دارای چند مشکل عملکردی رایج می باشد. این مشکلات بیشتر به باتری دستگاه مرتبط است و به شرح زیر هستند:

  • پیغام خطای“Custom Binary block by FRP lock”
  • مشکل در عملکرد تکنولوژی شارژ سریع دستگاه
  • ریستارت شدن یک دفعه ای و اتوماتیک دستگاه
  • افت ناگهانی و بیش از حد توان شارژدهی باتری دستگاه
  • خاموش شدن دستگاه در حین استفاده (دستگاه ریستارت نمی‌ شود)

ما در این مقاله قرار است در رابطه با علل وقوع این مشکلات و اختلالت عملکردی رایج در فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ صبحت کنیم و نهایتا روش های موثری برای رفع این مشکلات را به شما ارائه کنیم. در ابتدا به مشکلات رایج رخ داده اشاره می کنیم:

1) پیغام خطای “Custom Binary block by FRP lock“

پیغام خطای “Custom Binary block by FRP lock” یک ارور آزار دهنده بوده که از اجرای سیستم عامل دستگاه ممانعت می کند. در شرایطی که با این پیغام خطا روبرو شوید، فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ اجرا نمی گردد و تنها پیغام “Custom Binary block by FRP lock” بر روی صفحه نمایش آن ارائه می‌ شود. در این شرایط حتی شما نمی توانید دستگاه را از طریق بخش ریکاوری مد (Recovery Mode) فکتوری ریست کردن (Factory Reset) کنید. در ادامه با مشکلی که کاربری روبرو شده بود اشاره می کنیم:

“فکر می کنم که فبلت گلکسی نوت 5 من بریک شده باشد. متاسفانه نمی ‌توانم دستگاه را روشن کنم و به محض اقدام برای روشن کردن آن، پیغام خطایی با عنوان “Custom Binary block by FRP lock” بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می گردد. سعی کردم که با استفاده از ریکاوری مد نسبت به فکتوری ریست فبلت اقدام کنم ولی باز هم متاسفانه این عمل قابل انجام نیست!

تلاش کردم که با استفاده از نرم افزار Odin وارد دانلود مد (Download Mode) شده و استاک ایمیج فبلت خود و یا هر ایمیج کارآمد دیگری را دانلود و بر روی دستگاه نصب نموده، اما این کار هم قابل انجام نبوده! قبل از روبرو شدن با این مشکل، فبلت گلکسی نوت 5 خود را با استفاده از ابزار Odin روت کردم ولی مراحل روت شدن دستگاه به درستی انجام نشده و در حین آن فبلت بنده دائما به طور اتوماتیک ریستارت می شود. پس تصمیم گرفتم که با استفاده از اپلیکیشن SuperSU دوباره فبلت خود را آنروت کنم. بنابراین دستگاه را آنروت کرده و دوباره ریستارت کردم و مشکل شرح داده شده رخ داد!”

راه حلی که ما پیشنهاد کرده ایم:

واژه FRP مخفف عبارت “Factory Reset Protection” به معنای “محافظت از فکتوری ریست شدن دستگاه” می باشد. این ویژگی یک ویژگی امنیتی جدید بوده که در نسخه‌ های 5.1 و بالاتر سیستم عامل اندروید ارائه می گردد. این ویژگی برای جلوگیری از فکتوری ریست‌ غیرمجاز و اصلاحات نرم افزاری خطرساز که عموما بدون اجازه کاربر اعمال می ‌شوند در نظر گرفته شده است. این قابلیت از حساب کاربری گوگل ثبت شده بر روی دستگاه به عنوان معیار اندازه‌گیری میزان دسترسی و اصلاحات نرم افزاری در حال انجام استفاده می ‌کند و به این ترتیب در رابطه با مجاز یا غیرمجاز بودن آن تصمیم‌ گیری می‌ کند. پس اگر با پیغام خطای “Custom Binary block by FRP lock”  روبرو شدید، کاملا مشخص است که یک حساب کاربری گوگل فعال در دستگاه شما راه‌اندازی شده است. همین طور قطعاً شما برای دستگاه خود یک قفل صفحه نمایش نیز تعیین کرده‌ اید. در این شرایط احتمالا در ابتدا دستگاه هوشمندتان برای انجام فکتوری ریست از شما درخواست ارائه رمز عبور صحیح و اطلاعات حساب کاربری گوگل ثبت شده را خواهد کرد. اگر این اطلاعات برای فکتوری ریست کردن دستگاه از شما خواسته نشد، توصیه می‌ کنیم که با کارشناسان در این زمینه تماس گرفته و از راهنمایی آن ‌ها استفاده نمایید. همچنین ارتباط برقرار کردن مستقیم با بخش پشتیبانی کمپانی سامسونگ هم می ‌تواند سبب آشنایی دقیق‌ تر با روش رفع مشکل ایجاد شده گردد.

با توجه به اینکه پیغام خطای “Custom Binary block by FRP lock” مربوط به یک ویژگی امنیتی در سیستم عامل دستگاه می باشد، بی شک استفاده از نرم افزارهایی مانند Odin کاربردی نیست. در حال حاضر شاید هیچ روش قطعی برای رفع این مشکل موجود نباشد، ولی مطمئنا بخش پشتیبانی سامسونگ در مورد این پیغام خطا و روش‌ های رفع آن اطلاعات دقیق ‌تری دارند.

2) اختلال در عملکرد تکنولوژی شارژ سریع فبلت گلکسی نوت 5

فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ از تکنولوژی Quick Charge 2.0 کمپانی کوالکام پشتیبانی می کند. این قابلیت سبب می گردد که در برخی از شرایط شارژ دوباره باتری دستگاه با سرعت قابل ملاحظه ‌ای انجام گردد. ولی متاسفانه برخی از کاربران در قبال این ویژگی دچار اختلال شده ‌اند. در ادامه یک نمونه از پیغام‌ های دریافتی مرتبط با بروز اختلال در تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 2.0 فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ را مرور خواهیم کرد:

“اول قابلیت شارژ سریع فبلت گلکسی نوت 5 عملکرد قابل قبولی داشت، ولی به تازگی عملکرد آن دچار اختلال شده است. تا زمانی که توان شارژدهی باتری دستگاه به زیر 5 درصد نرسد، اقدام به اتصال دستگاه به شارژر نمی‌ کنم. با این حال هنگامی که فبلت گلکسی نوت 5 را با باتری زیر 5 درصد به شارژر متصل می شود، بازدهی که ارائه می ‌شود به هیچ وجه مطابق با قابلیت ‌های تکنولوژی Quick Charge 2.0 نبوده و در واقع سرعت شارژ باتری دستگاه کاملا معمولی می باشد! برای شارژ باتری فبلت گلکسی نوت 5 از 1 الی 100 درصد زمانی معادل با 6 ساعت و 54 دقیقه را صبر کردم که مطمئنا زمانی کاملا معمولی و حتی زیاد محسوب می ‌شود و کاملا مشخص است که تکنولوژی Quick Charge 2.0 در آن عملکرد صحیحی نداشت!”

راه حلی که ما پیشنهاد کرده ایم:

در ابتدا باید دقت کنید که نسخه جهانی فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ که از تراشه اگزینوس 7420 بهره می ‌برد. قابلیت فعال ‌سازی و غیر فعال‌ سازی تکنولوژی شارژ سریع باتری را ارائه می ‌کند. پس این امکان وجود دارد که قابلیت شارژ سریع فبلت گلکسی نوت 5 شما غیرفعال باشد. برای فعال ‌سازی این قابلیت وارد بخش تنظیمات یا همان “Settings” فبلت خود شده و گزینه “Accessories” را انتخاب نمایید. در این قسمت گزینه‌ هایی برای قابلیت Quick Charge ارائه شده که مربوط به فعال و غیرفعال کردن قابلیت شارژ سریع دستگاه می باشد.

ولی اگر مشکل مورد نظر مربوط به فعال نبودن قابلیت Quick Charge 2.0 بود، باید عملکرد باتری دستگاه در حین شارژ را به شکل دقیق‌ تری مورد ارزیابی قرار دهید. برای این کار وارد وضعیت “سیف مد” (Safe Mode)  دستگاه شده و این بار در این وضعیت اقدام به شارژ باتری دستگاه نمایید. این احتمال وجود دارد که اپلیکیشنی مخرب بر روی دستگاه شما نصب شده باشد و با تاثیر سو بر روی سخت ‌افزار آن سبب کند شدن عملکرد تکنولوژی Quick Charge 2.0 فبلت گلکسی نوت 5 شده باشد. پس این اپلیکیشن را شناسایی و حذف کنید. برای ورود به بخش “سیف مد” فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ مراحل زیر را انجام دهید:

  • دستگاه خود را به کل خاموش کرده و چند ثانیه صبر کنید.
  • دکمه پاور (Power) دستگاه را فشار داده و نگه دارید.
  • به محض اینکه عبارت “Samsung Galaxy Note 5” را بر روی صفحه نمایش دستگاه دید، دکمه پاور را رها کرده و به سرعت دکمه کاهش صدا را فشرده و نگه دارید.
  • در این صورت فبلت گلکسی نوت 5 شما ریستارت می ‌شود. شما باید همچنان دکمه کاهش صدای دستگاه را نگه دارید.
  • با راه ‌اندازی شدن دستگاه شما عبارت “Safe Mode” را بر روی صفحه نمایش آن ملاحظه خواهید کرد. این موضوع بدین معنی ست که دستگاه در وضعیت “سیف مد” راه ‌اندازی شده است.
  • می ‌توانید دکمه کاهش صدای فیلت گلکسی نوت 5 را رها کنید.

معرفی کد تست گوشی های سامسونگ را مطالعه کنید.

3) ریستارت شدن ناگهانی و اتوماتیک فبلت گلکسی نوت 5

یکی دیگر از مشکلات رایجی که در فبلت گلکسی نوت 5 به وفور دیده شده است، ریستارت شدن اتوماتیک و ناگهانی دستگاه می باشد. کاربران زیادی گزارش کرده ‌اند که فبلت گلکسی نوت 5 آن‌ها دچار اختلالی شده که به موجب آن دستگاه به طور اتوماتیک ریستارت می ‌شود! یکی از گزارشات این چنینی را در بخش زیر مشاهده می ‌کنید:

“فبلت گلکسی نوت 5 بنده به طور اتوماتیک ریستارت می ‌شد. این مسئله در حالی بود که فبلت را به تازگی خریداری کرده بودم و حتی هیچ اپلیکیشن غیر پیش فرضی را بر روی آن نصب نبود. دستگاه در بازه ‌های زمانی مختلفی ریستارت می‌ شد ولی تعداد دفعات ریستارت‌ شدن به مراتب زیاد بود. بنده به فروشگاهی که دستگاه را از آن خریده بودم و موضوع را با آن ‌ها گفتم و نهایتا آن ‌ها فبلت گلکسی نوت 5 بنده را تعویض کرده و یک فبلت نو دیگر را در اختیار بنده قرار دادند. خوشبختانه فبلت گلکسی نوت 5 جدیدی که گرفتم مشکل ریستارت شدن ناگهانی و اتوماتیک را به همراه ندارد، اما به واقع برای من جالب است که بدانم دلیل بروز آن مشکل چه بود؟”

راه حلی که ما پیشنهاد کرده ایم:

ریستارت شدن‌ های ناگهانی و اتوماتیک دستگاه به ویژه در شرایطی که هنوز از آن استفاده چشمگیری نشده باشد، نشانی مبنی بر بروز یک مشکل عمیق و عمده در بستر سخت افزاری یا نرم افزاری محصول می باشد. این موضوع به ندرت در دستگاه ‌های صفر و تازه خریداری شده دیده می ‌شود، ولی در هر صورت اگر فرد بدشانسی باشید ممکن است یک نمونه از این محصولات به دست شما برسد. توصیه می ‌کنیم که در این شرایط حتما نسبت به تعویض دستگاه وارد عمل شوید و به هیچ وجه در گام اول به دنبال یافتن راه حل برای رفع این مشکل نباشید. شرکت ‌ها و فروشندگان معتبر دستگاه ‌های هوشمند موبایلی بی شک مشکل ایجاد شده را درک کرده و فبلت گلکسی نوت 5 شما را تعویض می‌کنند. اما اگر بنا به هر دلیلی این مشکل پس از مدت زمان طولانی رخ داد و امکان تعویض دستگاه وجود نداشت باید نسبت به رفع مشکل ایجاد شده اقدام نمایید.

همانطور که اشاره کردیم، مشکل ریستارت شدن اتوماتیک و ناگهانی دستگاه ‌های هوشمند موبایلی می ‌تواند به اختلال در عملکرد سخت افزاری، نرم افزاری و یا هر دوی آن ‌ها مربوط باشد. پس فرآیند شناسایی و رفع مشکل ایجاد شده چندان ساده نیست. توصیه می ‌کنیم که ابتدا فبلت گلکسی نوت 5 خود را در وضعیت “سقف مد” اجرا کرده و بررسی کنید که آیا دستگاه در این وضعیت هم دچار اختلال می‌ شود یا خیر؟ اگر دستگاه در این وضعیت دچار اختلال نشد، مطمئنا مشکل به دلیل نصب یک اپلیکیشن مخرب ایجاد شده است. پس آن اپلیکیشن را شناسایی و حذف کنید. اگر مشکل مورد نظر با این عمل حل نشود، می ‌توانید دستگاه خود را فکتوری ریست کنید. در این شرایط تضمینی مبنی بر رفع مشکل دستگاه وجود ندارد. در واقع فکتوری ریست کردن آن تنها تیری در تاریکی به حساب می آید. اگر با فکتوری ریست کردن فبلت گلکسی نوت 5 باز هم مشکل ریستارت شدن ناگهانی و اتوماتیک آن را مشاهده کردید، احتمالا معضل ایجاد شده مربوط به بستر سخت افزاری محصول می‌شود. توصیه می‌ کنیم که در این شرایط دستگاه خود را به متخصصین و تعمیرکاران مجرب کوک موبایل واگذار کنید تا بستر سخت افزاری محصول را بررسی کنند.

4) افت ناگهانی و بیش از حد توان شارژدهی باتری

باتری ‌های شارژی به مرور زمان کیفیت عملکرد خود را از دست خواهند داد و این موضوع امری اجتناب ‌ناپذیر می باشد. ولی در برخی مواقع میزان افت توان شارژدهی باتری دستگاه به طور ناگهانی و با شدت زیادی رخ می ‌دهد که نظر کاربر را جلب کرده و به نوعی نشان از بروز یک مشکل عملکردی دارد. حال به مشکلی که برای یکی از کاربران پیش آمده توجه کنید:

“فبلت گلکسی نوت 5 تا چند روز عملکرد بسیار عالی و بی ‌عیب و نقصی داشت. ولی به تازگی در روند ارسال و دریافت پیامک ‌های آن اختلال ایجاد می شود و سپس باتری دستگاه به شدت افت بازده پیدا می کند! در حال حاضر اگر باتری دستگاه را فول شارژ کنم چیزی در حدود 2 ساعت دوام را ارائه می‌ کند! این موضوع در حالی است که تا چند روز پیش با یک بار شارژ باتری فبلت گلکسی نوت 5 خود حداقل تا 18 ساعت از آن استفاده می ‌کردم. بنده اپلیکیشن‌ های راه‌ اندازی شده در پس زمینه دستگاه را بررسی کردم و متوجه مشکل خاصی نشدم! ولی باید اشاره کرد که فرد تمام حرفه‌ ای در زمینه اندروید و بررسی آن نیستم و تنها به دنبال شواهد کامل مشخص بودم که با موضوعی روبرو نشدم.

در رابطه با این موضوع تحقیق و بررسی‌ های زیادی انجام دادم و متوجه شدم که افراد و کاربران زیادی با این مشکل روبرو شده ‌اند. در این بین برخی از کاربران اشاره داشتند که پس از استفاده از یک به روز رسانی ارائه شده برای دستگاه آنها این مشکل در عملکرد باتری آن پدیدار شده و بازگشت به نسخه اصلی سیستم عامل دستگاه مشکل ایجاد شده را برطرف کرده است. حال باید دقیقا باید چه کنم؟ آیا این احتمال وجود دارد که عمر باتری فبلت گلکسی نوت 5 بنده تمام شده و باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایم؟ اگر باتری فبلت خود را تعویض کنم مشکل به طور قطع رفع می گردد؟!”

راه حلی که ما پیشنهاد کرده ایم:

برای بررسی مشکل ایجاد شده باید روند نسبتا طولانی را طی کرد، ولی طی کردن این مراحل کمک به سزایی به شناسایی دلیل مشکل ایجاد شده می ‌کند. اول توصیه می ‌کنیم که فبلت گلکسی نوت 5 خود را در وضعیت “سیف مد” اجرا کرده و تا چند روز از دستگاه در همین وضعیت استفاده کنید. اگر مشکل مصرف انرژی باتری در وضعیت “سیف مد” مشاهده نشد، قطعا دلیل بروز مشکل با اپلیکیشن ‌های نصب شده بر روی دستگاه مرتبط است. پس باید عامل مخرب را شناسایی حذف کنید. در برخی مواقع از موارد پاک‌ سازی حافظه کش اپلیکیشن‌ های نصب شده بر روی دستگاه هم می ‌تواند مشکل ایجاد شده را برطرف کند. برای این کار مراحل زیر را انجام داد:

  • فبلت گلکسی نوت 5 خود را کاملا خاموش کرده و چند دقیقه منتظر بمانید.
  • دو دکمه هوم (Home) و افزایش صدای دستگاه را به طور همزمان فشار داده و نگه دارید. حال دکمه پاور دستگاه را فشرده و نگه دارید.
  • این سه دکمه را تا وقتی نگه دارید که عبارت “Samsung Galaxy Note 5” بر روی صفحه نمایش دستگاه نمایان گردد. در این لحظه دکمه پاور را رها کنید و دو دکمه دیگر را همچنان نگه دارید.
  • بعد از نمایش لوگوی اندروید، دو دکمه هوم و افزایش صدا را نیز رها کنید.
  • حال لوگویی به مضمون “Installing system update” را بر روی صفحه نمایش دستگاه مشاهده می کنید. این لوگو برای 30 الی 60 ثانیه نمایش داده می‌ شود و پس از آن وارد بخش “Android System Recovery” می ‌شوید.
  • در لیست ارائه شده گزینه ‌ای با عنوان “wipe cache partition” وجود دارد. با استفاده از دکمه افزایش و کاهش صدا به این گزینه بروید و کلید پاور را فشار دهید تا گزینه مورد نظر انتخاب شود.
  • اجازه دهید تا فرآیند حذف حافظه کش اپلیکیشن‌ های نصب شده بر روی فبلت تمام شود. بعد از اتمام این فرآیند به گزینه با عنوان “Reboot system now” مراجعه کنید و آن را انتخاب کنید تا دستگاه ریستارت شود.
  • ریستارت شدن دستگاه در این شرایط ممکن است کمی طول می کشد. در این شرایط نگران نباشید و تنها منتظر بمانید تا فبلت گلکسی نوت 5 اجرا گردد.

اگر با انجام مراحل بالا مشکل مصرف انرژی بیش از اندازه باتری دستگاه برطرف شد، مشخص می ‌شود که مشکل ایجاد شده مربوط به اطلاعات برخی از اپلیکیشن ‌های موجود در دستگاه بوده است. ولی اگر با انجام این مراحل باز هم مشکل مورد نظر برطرف نشد، توصیه می ‌کنیم که فبلت گلکسی نوت 5 خود را به وضعیت کارخانه برگردانده یا اصطلاحاً آن را “Factory Reset” کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • فبلت گلکسی نوت 5 خود را کاملا خاموش نموده و چند دقیقه صبر کنید.
  • دو دکمه هوم (Home) و افزایش صدای دستگاه را به طور همزمان فشار داده و نگه دارید. حال دکمه پاور دستگاه را فشرده و نگه دارید.
  • این سه دکمه را تا زمانی نگه دارید که عبارت “Samsung Galaxy Note 5” بر روی صفحه نمایش دستگاه نمایان شود. در این لحظه دکمه پاور را رها کنید و دو دکمه دیگر را همچنان نگه دارید.
  • بعد از نمایش لوگوی اندروید، دو دکمه هوم و افزایش صدا را نیز رها کنید.
  • حال لوگویی به مضمون “Installing system update” را بر روی صفحه نمایش دستگاه خواهید دید. این لوگو برای 30 الی 60 ثانیه نمایش داده می‌شود و بعد از آن وارد بخش “Android System Recovery” می ‌شوید.
  • در لیست ارائه شده گزینه ‌ای با عنوان “Yes — delete all user data” وجود دارد. با استفاده از دکمه افزایش و کاهش صدا به این گزینه بروید و کلید پاور را فشار دهید تا گزینه مورد نظر انتخاب گردد.
  • منتظر بمانید تا دستگاه شما فکتوری ریست شده و اطلاعات ذخیره شده در آن حذف شوند. بعد گزینه “Reboot system now” مراجعه کرده و آن را انتخاب کنید تا دستگاه ریستارت گردد.

با انجام فکتوری ریست احتمالا مشکل عملکردی ایجاد شده در باتری فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ برطرف خواهد شد. اگر این مشکل رفع نشد، احتمالا باتری دستگاه شما نیاز به تعویض دارد. اگر با تعویض باتری باز هم مشکل عملکردی آن برطرف نشد (البته این موضوع بعید به نظر می ‌رسد)، به نمایندگی ‌های مجاز سامسونگ مراجعه کنید و موضوع را با متخصصین سامسونگ در میان بگذارید.

5) خاموش شدن ناگهانی دستگاه در هنگام استفاده

در بعضی از شرایط هم دیده شده است که فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ با مشکل خاموش شدن ناگهانی روبرو شده است. در این شرایط دستگاه تمام خاموش می ‌شود و مشکل ایجاد شده با وضعیت ریستارت شدن اتوماتیک دستگاه تفاوت دارد. به توضیحات یکی از کاربران این مشکل دقت کنید:

“فبلت گلکسی نوت 5 تا چند وقت پیش به خوبی کار می ‌کرد و هیچ مشکلی در عملکرد آن وجود نداشت. ولی به تازگی شاهد خاموش شدن اتوماتیک دستگاه شدم. در این شرایط وقتی از دکمه پاور برای روشن کردن دوباره دستگاه استفاده می‌ کنم، لوگوی سامسونگ نمایان می ‌شود ولی باز هم فبلت به طور اتوماتیک خاموش می‌ شود. پس امکان روشن کردن بلافاصله دستگاه بعد از خاموش شدن اتوماتیک آن وجود ندارد.

برای رفع این مشکل باید دستگاه را برای مدت زمان 15 الی 20 دقیقه به حال خود رها کرده و بعد اقدام به روشن کردن آن کنید. در این شرایط دستگاه روشن می ‌شود. همچنین متوجه این شدم که اگر پس از خاموش شدن فبلت سریعا آن را به شارژر متصل کرده و دستگاه را روشن کنم، مشکلی در عملکرد آن ایجاد نشده و فبلت بلافاصله روشن می گردد! بنده به دنبال دلیل خاموش شدن ناگهانی دستگاه شده و متوجه شدم که استفاده از اپلیکیشن فیسبوک مشاهده تصاویر در آن یکی از عوامل خاموش شدن ناگهانی دستگاه است. به بیان دیگر هر بار که از طریق اپلیکیشن فیسبوک فبلت خود به بررسی تصاویر دوستان خود پرداختم، دستگاه به طور اتوماتیک خاموش شده و مشکل شرح داده شده پدیدار می ‌شود. بنده عملکرد دستگاه در وضعیت “سیف مد” را نیز بررسی کردم و مشکی ایجاد شده در این وضعیت هم وجود دارد.”

راه حلی که ما پیشنهاد کرده ایم:

با توجه به توضیحاتی که کاربر ارائه کرده است، بعید به نظر می‌ رسد که مشکل ایجاد شده نرم افزاری باشد. در صورتی که مشکل ایجاد شده نرم افزاری بود، احتمالا در وضعیت “سیف مد” شاهد بروز آن نبودیم. با این حال انجام یک فکتوری ریست می ‌تواند گزینه مناسبی باشد که البته بعید می ‌دانیم اختلال موجود را رفع کند. این احتمال وجود دارد که محل اتصال فیزیکی مادگی باتری به نرینه دستگاه دچار مشکل شده باشد. پس این بخش را بررسی کنید و اگر گرد و غباری در این بخش وجود دارد آن را پاک نمایید. همچنین باید از کیپ شدن کامل باتری دستگاه در محل مورد نظر اطمینان حاصل کرد و باتری‌ جدیدی را برای بررسی وضعیت عملکرد به دستگاه متصل کنید. به طور کلی اگر پس از انجام فکتوری ریست، مشکل شما برطرف نشد توصیه می ‌کنیم که دستگاه تان را به یک تعمیرکار مجرب یا نمایندگی‌ های سامسونگ بسپارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *