تلفن هوشمند و تبلت

مشکل سیاه شدن صفحه در بلو استکس (Bluestacks)

مشکل سیاه شدن صفحه در بلو استکس

چند وقتی ست که برخی کاربران گزارش هایی مبنی بر بروز یک مشکل در حین استفاده از بلو استکس (Bluestacks) را اعلام می کنند. این مشکل مربوط به سیاه شدن صفحه یا بخش هایی از آن می باشد. در این مقاله قرار است به آموزش چگونگی برطرف کردن مشکل سیاه شدن صفحه در بلو استکس (Bluestacks) بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

یکی از برنامه های بسیار عالی است که با استفاده از آن می ‌توانید محیط سیستم عامل اندروید را بر روی کامپیوترتان شبیه سازی کنید، اپلیکیشن بلو استکس می باشد و بعد از نصب آن می توانید اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی را بر روی کامپیوترتان اجرا نمایید. برای آشنایی با نحوه نصب بلو استکس از مقاله “نحوه ی نصب بلو استکس روی کامپیوتر – BlueStacks” استفاده کنید.

ولی در حال حاضر، بعضی از کاربران گزارش هایی مبنی بر بروز یک مشکل عجیب در حین استفاده از بلو استکس یا همان Bluestacks ارائه کرده ‌اند که ما پس از بررسی های خود راه حل هایی را برای رفع آن بدست آورده ایم. این مشکل به سیاه شدن صفحه یا بخشی از آن در بلو استکس مربوط می ‌شود. بعنوان مثال کاربری اعلام می کند که در حین اجرای بازی کلش اف کلنز (Clash of Clans) از طریق بلو استکس ساختمان های او نمایش داده نمی ‌شوند و سیاه رنگ دیده می شوند!

 

برخی افراد دیگر پس از اجرای بلو استکس به کل یک صفحه سیاه رنگ را می بینند! ولی در این مقاله قرار است راه حل مشکل سیاه شدن صفحه در بلو استکس (Bluestacks)  را آموزش دهیم و برای رفع آن چندین روش را معرفی کنیم:

راه حل اول: تغییر در تنظیمات کارت گرافیک و آپدیت درایور برای رفع سیاه شدن بلواستکس

در این روش با ایجاد تغییر در تنظیمات کارت گرافیک و همچنین آپدیت درایور آن و شبیه سازی بلو استکس مشکل موجود را برطرف خواهیم کرد. پس برای اینکه مشکل سیاه شدن صفحه در بلو استکس در روش اول باید مراحل زیر را انجام دهید:

اول از همه، برنامه Your Unistaller را دانلود کرده و از طریق آن بلو استکس را به طور کامل حذف کنید.

وقتی به طور کامل بلو استکس حذف شد، به سایت رسمی بلو استکس آن مراجعه کرده و جدیدترین نسخه این برنامه را دانلود نمایید. سپس آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

در صورتی که کارت گرافیک کامپیوترتان از برند انویدیا (NVIDIA) است، مراحل زیر را سپری کنید. اگر از کارت گرافیک برند دیگری را استفاده می‌ کنید، از توضیحات این بخش عبور کنید:

به کنترل پنل انویدیا (NVIDIA Control Panel) وارد شوید. برای انجام این کار بر روی دسکتاپ راست کلیک و سپس گزینه NVIDIA Control Panel را انتخاب نمایید.

گزینه NVIDIA Control Panel را انتخاب نمایید

در این بخش از منوی سمت چپ گزینه Manage 3D Settings را انتخاب کنید.

گزینه Manage 3D Settings را انتخاب کنید

در اینجا در سمت راست صفحه به تب یا سربرگ Program Settings مراجعه کنید.

به تب Program Settings مراجعه کنید

بر روی گزینه Add کلیک نمایید.

بر روی گزینه Add کلیک نمایید

از لیستی که در پنجره پاپ آپ نمایش داده شده است، برنامه Bluestacks را انتخاب کرده و اگر برنامه بو استکس را در لیست پیدا نمی کنید باید به صورت دستی مسیر آن را مشخص نمایید.

برنامه Bluestacks را انتخاب کنید

به گزینه ‌ای که برای بخش 2 به صورت کشویی انتخاب شده است دقت نمایید. این گزینه باید حتماً گزینه High-performance NVIDIA processor باشد. در بخش شماره 3 و لیستی که ارائه شده است به سمت پایین حرکت کرده تا به گزینه Threaded Optimization برسید. بر روی گزینه Use global settings (Auto) موجود در کنار آن کلیک و حالت Off را برای این بخش انتخاب نمایید.

حالت Off را برای این بخش انتخاب نمایید

بر روی گزینه Apply کلیک کرده تا تغییرات اعمال شده ذخیره گردد.

ولی در صورتی که کارت گرافیک کامپیوتر شما انویدیا نیست، باید درایور آن را آپدیت نمایید. آپدیت درایو کارت گرافیک بسیار ساده بوده ولی با این حال اگر در مورد نحوه انجام این کار به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان ما از آن ‌ها راهنمایی بخواهید. پس از طی کردن مراحل بالا، برنامه بلو استکس (Bluestacks) را اجرا کنید. به احتمال زیاد مشکل سیاه شدن صفحه در بلو استکس (Bluestacks)  برطرف می گردد. اگر همچنان مشکل به قوت خود باقی ست، از روش دوم استفاده کنید.

چگونگی نصب بلو استکس روی کامپیوتر را مطالعه کنید.

راه حل دوم: حذف آپدیتها در در گوگل پلی استور برای رفع مشکل Bluestacks

این روش در شرایطی استفاده می شود که بلو استکس به درستی اجرا می گردد، ولی به محض اینکه یک اپلیکیشن خاص نظیر بازی کلش اف کلنز (Clash of Clans) را در آن اجرا می ‌کنید، صفحه سیاه می ‌شود! برای برطرف کردن این مشکل از طریق خود برنامه بلو استکس اقدام خواهیم کرد و باید مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا در در برنامه بلو استکس به بخش تنظیمات یا همان Settings مراجعه نمایید.

در برنامه بلو استکس به بخش تنظیمات یا همان Settings مراجعه نمایید

در این بخش گزینه Advance Settings را انتخاب کنید.

سپس گزینه Apps را انتخاب نمایید.

گزینه Apps را انتخاب نمایید

حالا به سربرگ یا تب ALL مراجعه نمایید.

گزینه Google Play Services را در لیست ارائه شده، انتخاب کنید.

گزینه Uninstall Updates را انتخاب نمایید.

سپس در پنجره پاپ آپ به نمایش درآمده، گزینه OK را انتخاب کنید.

مراحل بالا را برای Google Play Store هم تکرار و آپدیت های آن را حذف کنید.

حال بازی یا اپلیکیشن مد نظر خود را از طریق بلو استکس (Bluestacks) اجرا نمایید. به احتمال زیاد مشکل سیاه شدن صفحه در بلو استکس (Bluestacks) برطرف می گردد. اگر بازهم مشکل شما برطرف نشد، از روش بعدی استفاده کنید.

راه حل سوم: استفاده از regedit برای حل مشکل سیاه بودن تصویر در بلو استکس

در این روش قرار است از regedit ویندوز برای رفع یا حل مشکل سیاه بودن تصویر در بلو استکس استفاده شود. برای این کار مراحل زیر را سپری کنید:

  • از برنامه بلو استکس خارج شده و با فشردن همزمان کلیدهای Ctrl+Shift+Esc به Task Manager ویندوز مراجعه کرده و تمام پروسه هایی که با بلو استکس ارتباط دارند را متوقف (End Task) کنید.
  • در این بخش از Task Manager خارج شوید و کلیدهای Windows+R را از روی کیبورد به طور همزمان نگه دارید.
  • اینجا عبارت regedit را تایپ و کلید اینتر را بزنید.
  • از منوی سمت چپ، پوشه HKEY_LOCAL_MACHINE را انتخاب نمایید.
  • پوشه SOFTWARE را انتخاب و بعد پوشه BLUESTACKS را انتخاب کنید.
  • بخش GUESTS را انتخاب کنید.
  • حالا وارد بخش ANDROID شوید.
  • بر روی Memory دابل کلیک کرده و حالت Decimal را برای آن انتخاب نمایید. همچنین عددی که به طور پیش فرض برابر با 768 (default) انتخاب شده را به 800 افزایش دهید.
  • در نهایت کامپیوتر خود را ریستارت نمایید.
  • برنامه بلو استکس یا Bluestacks را مجدداً اجرا کنید.

مطمئناً در این حالت به احتمال زیاد مشکل نمایش تصویر سیاه در بلو استکس برطرف می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *