ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه استفاده از واتس اپ برای کسب و کار

نحوه استفاده از واتس اپ برای کسب و کار

آموزش واتساپ بیزینسی یا business whatsapp بسیار کارآمد و ضروری برای هر کسب و کاری می باشد.

اگر به دنبال راهی برای نوسازی و ساده سازی ارتباطات در کسب و کار خود هستید، برنامه پیام رسان محبوب واتس اپ می تواند ابزاری عالی باشد. واتس اپ یک اپلیکیشن رایگان برای کاربران گوشی های هوشمند است که با آن از طریق اتصال به اینترنت می توان براحتی با کاربران و مخاطبین ثبت شده در دفترچه تلفن گوشی خود چت، تماس صوتی و تصویری برقرار کرد.

علاوه بر این موارد، واتس اپ امکان به اشتراک گذاری فایل های مختلف را نیز برای کاربرانش فراهم می کند. همانطور که گفتم واتس اپ یک برنامه پیام رسان است که می تواند برای برقراری ارتباط بهتر و باکیفیت تر با مشتریان شما استفاده شود. این برنامه همچنین برای بازاریابی بسیار عالی است.

با کمی دقت و وقت گذاشتن، می توانید یک سیستم ارتباطی جدید و آسان را به کسب و کار خود معرفی کنید.در اینجا سه روش استفاده از واتس اپ برای رونق کسب و کار آورده شده است روش اول برقراری ارتباط با واتس اپ، روش دوم بازاریابی با واتس اپ و روش سوم جلوگیری از خطاهای رایج را شرح می دهد.در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا آموزش واتساپ بیزینسی یا business whatsapp در کسب و کار را به شما آموزش دهیم.

آموزش واتساپ بیزینسی یا business whatsapp

1- برقراری ارتباط داخلی با کارمندان دفتری

از واتس اپ می توانید برای برقراری ارتباط با کارمندان دفتری خود استفاده کنید. واتس اپ می تواند روشی سریع برای ارسال پیام های متعدد و فراوان در طول روز است که مخاطبین شما می توانند از پلت فرم های چندگانه مثل گوشی، کامپیوتر ها و تبلت ها این پیام ها را دریافت کنند. کارمندان شما می توانند به سادگی برنامه واتس اپ را دانلد کنند و به این برقراری ارتباط سریع عادت کنند.

یکی از مزیت های عمده واتس اپ این است که یادگیری و استفاده از این برنامه بسیار ساده است و به آموزش خیلی کمی نیاز دارد. منوهای این برنامه به قدری ساده است که خود نوع ارسال و دریافت پیام ها و برقراری تماس های صوتی و تصویری را توضیح می دهد.

آموزش واتساپ بیزینسی یا business whatsapp

برقراری ارتباط داخلی با کارمندان دفتری

2- از واتس اپ برای مکالمه و صحبت با مشتریان خود استفاده کنید.

مشتریان به پیام ها متنی و صوتی و همپچنین تماس های صوتی نسبت به شیوه های دیگر برقراری مکالمه مثل تلفن و یا پیامک که هزینه بردار است واقعاً سریعتر پاسخ می دهند. بجای برقراری ارتباط با مشتریان از طریق ایمیل و تماس با خط تلفن، ببینید آنها واتس اپ دارند، اگر جزء کاربران واتس اپی هستند از طریق این برنامه با آنها تماس برقرار کنید.

یکی از مزایای اصلی استفاده از واتس اپ برای تماس با مشتریان این است که به شما امکان برقراری تماس غیر رسمی را می دهد. اگر قصد دارید کالایی را به مشتریان خود بفروش برسانید.

مشتریان احساس می کنند که به واسطه برقراری تماس با آنها از طریق ایمیل و یا تماس تلفنی آنها تحت فشار قرار داده شده اند و باید حتما این کالا را خریداری کنند، اما پیام های ارسال شده با واتس اپ این حس را به مشتری القا نمی کند. استفاده از پیام های غیر رسمی با واتس اپ ممکن است برای مشتریان راحت تر باشد و احتمال پاسخ به پیام شما را افزایش می دهد.

از واتس اپ برای مکالمه و صحبت با مشتریان خود استفاده کنید

از واتس اپ برای مکالمه و صحبت با مشتریان خود استفاده کنید

3- پشتیبانی از مشتری با واتس اپ را فراهم کنید.

مشتریان اغلب وقتی با خط تلفن تماس می گیرند و به خاطر شلوغی و ازدحام تماس ها، برای مدت زمان زیادی پشت خط قرار می گیرند و همین موضوع آنها را خسته می کند. این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنید و آنها را تشویق کنید تا با استفاده از واتس اپ با شما و حساب کاربری واتس اپ شرکت تماس بگیرند و با شما ارتباط برقرار کنند.

این کار باعث می شود که کارمندان شما فوراً به تماس آنها پاسخ دهد و دیگر برای مدت زمان طولانی پشت خط نمانند تا حوصله شان سر برود.

با این حال، پشتیبانی با واتس اپ ممکن است برای برخی از شرکت ها و کسب و کارها موثر واقع نشود. اگر شرکت شماروزانه بیش از صدها درخواست و تماس دارد، واقعاً سخت است که از طریق واتس اپ به تک تک آنها پاسخ دهید. اگر یک کسب و کار کوچک دارید و تعداد درخواست ها و تماس های با کسب و کار شما زیاد نیست، از طریق واتس اپ مشتریان خود را پشتیبانی کنید.

پشتیبانی از مشتری با واتس اپ را فراهم کنید

پشتیبانی از مشتری با واتس اپ را فراهم کنید

4- این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنید که بازخورد خود را از طریق واتس اپ به شما انتقال دهند.

اگر به طور روتین، از مشتریان خود می خواهید که بازخورد و نظرات شان در مورد مثلاً محصولات شرکت را ارائه دهند، پاسخ و ارائه بازخورد از طریق واتس اپ ممکن است روشی عالی باشد. مشتریان اغلب برای ارائه بازخورد یا تماس می گیرند و یا پیام می دهند.

اگر شرایط اظهار نظر و بازخورد آنها را از طریق واتس اپ فراهم کنید احتمالاً نظرات و پیشنهادات بیشتری می دهند و تعداد بازخورد آنها بیشتر می شود. اگر تا بحال برای دریافت پیشنهادات و نظرات مشتریان خود از خط تلفن مجزا استفاده می کردید، اکنون بجای خط تلفن از حساب کاربری واتس اپ استفاده کنید.

این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنید که بازخورد خود را از طریق واتس اپ به شما انتقال دهند

این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنید که بازخورد خود را از طریق واتس اپ به شما انتقال دهند

5- از مشتریان هدف خود یک گروه بسازید.

در واتس اپ یک گروه با عنوان شرکت خود بسازید و از مشتریان شرکت و هدف خود بخواهید که به این گروه بپیوندند. این گروه های هدف می توانند برای اهداف بازاریابی استفاده شوند همچنان که می توانید محتوای هیجان انگیز مثل ویدئوها و تیزرهای تبلیغاتی که محصولات جدید شما را معرفی می کنند و همچنین تخفیف ها و شرایط فروش عالی شرکت خود را پست کنید و به اشتراک بگذارید.

اگر از طریق واتس اپ، ویدئوها یا دیگر محتوای پشتیبانی کننده را به گروه پست کنید، اعضای گروه و در واقع مشتریان شما نیز آنها را برای مخاطبین و دوستان خود ارسال کنند و این به یک بازاریابی بزرگ تبدیل می شود به طوریکه می توانید به مشتریان بالقوه با تعداد بسیار زیاد دست یابید.

برای مثال، یک ویدئو خنده دار و با مزه از برنامه گوشی جدید که اخیراً شرکت شما ساخته است را در گروه واتس اپی خود به اشتراک بگذارید. اگر این ویدئو، تاثیر گذار و به اصطلاح لایک خور باشد، افراد ممکن است این ویدئو را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. بقیه افراد نیز ممکن است این ویدئو را دانلود کنند و سپس منجر به افزایش مشتریان جدید شود.

از مشتریان هدف خود یک گروه بسازید

از مشتریان هدف خود یک گروه بسازید

6- پیام ها را از طریق واتس اپ به مشتریان خود ارسال کنید.

مشتریان خود را به ارسال و دریافت پیام از طریق واتس اپ عادت دهید، مخصوصاً وقتی که می خواهید اخبار جدید در مورد شرکت خود را به اشتراک بگذارید. واتس اپ هیچ محدودیتی مثل ارسال و یا فرمت پیام مانند آنچه که در ایمیل دیده شده است (در ایمیل برخی از پیام ها در پوشه هرزنامه قرار می گیرند )، ندارد.

می توانید از واتس اپ برای ارسال تصاویر مشتریان خود، ویدئوهای کوتاه، و فایل های صوتی تبلیغات محصولات جدید استفاده کنید.

به عنوان مثال ، به مشتریان خود یک پیام گروهی ارسال کنید و از طریق این پیام به آنها اطلاع دهید که شما قرار است ظرف چند هفته اخیر، خط جدیدی از محصولات خود را راه اندازی کنید.

پیام ها را از طریق واتس اپ به مشتریان خود ارسال کنید

پیام ها را از طریق واتس اپ به مشتریان خود ارسال کنید

7- یک سری کد فروش را به اشتراک بگذارید و محصولات خود را به فروش برسانید.

واتس اپ می تواند یک روش عالی برای دسترسی مستقیم به کاربران در یک رویداد فروش و یا یک رویداد خاص باشد. همانطور که مشتریان یک پیام فروش ویژه مبتنی بر کد را از طریق واتس اپ باز می کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که برای خرید از شما از طریق این کد ترغیب شوند.

برای مثال یک محصول که قرار است با تخفیف به فروش رسانده شود را کد گذاری کنید و ان کد را از طریق واتس اپ ارسال کنید، مثلاً به یک محصول کد «1234» بدهید و برای فروش آنلاین ان تخفیف 20 درصدی بگذارید. این کد را از طریق واتس اپ به مشتریان و سایر اعضای گروه ارسال کنید و آنها را نسبت به خرید ان کالا ترغیب نمایید.

یک سری کد فروش را به اشتراک بگذارید و محصولات خود را به فروش برسانید

یک سری کد فروش را به اشتراک بگذارید و محصولات خود را به فروش برسانید

8- هدایای ویژه را تبلیغ کنید.

هدایای ماهانه می توانند به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک کنند. از آنجا که تهیه و ارسال این گونه پیام ها اغلب در واتس اپ آسان تر هستند، از این برنامه پیام رسان استفاده کنید و مشتریان را از دادن این هدایا مطلع سازید.

به عنوان مثال، اگر با خریدهای بیش از 20 دلار برای یک محصول جدید، هدیه در نظر گرفته اید، با استفاده از واتس اپ، این موضوع را با مشتریان خود در میان بگذارید.

هدایای ویژه را تبلیغ کنید

هدایای ویژه را تبلیغ کنید

9- سیاست های حفظ حریم خصوصی را با دقت بررسی کنید.

یکی از مهمترین مشکلات واتس اپ، مسائل مربوط به حریم خصوصی است. مواردی مانند آدرس مشتریان و کارمندان و سایر داده ها اغلب کاملاً محافظت نمی شوند. مراقب باشید و دقت کنید که چه اطلاعاتی را از طریق واتس اپ به اشتراک می گذارید و از به اشتراک گذاشتن اطلاعات بسیار حساس در مورد شرکت یا کارمندان خود، در هنگام استفاده از این برنامه، خودداری کنید.

سیاست های حفظ حریم خصوصی را با دقت بررسی کنید

سیاست های حفظ حریم خصوصی را با دقت بررسی کنید

10- هنگام استفاده از واتساپ از داده های خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

واتس اپ هیچ نوع خدماتی همچون سرویس iCloud را ارائه نمی دهد. بنابراین داده های ذخیره شده در واتس اپ به راحتی از بین می روند. از داده هایی که در واتس اپ ذخیره می کنید در جای دیگری یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. چرا که در صورت بروز خطا در برنامه، ممکن است داده ها به طور کامل از بین بروند.

هنگام استفاده از واتساپ از داده های خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

هنگام استفاده از واتساپ از داده های خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

11- در شرکت های بزرگتر از واتس اپ برای ارتباطات داخلی خودداری کنید.

قابلیت چت گروهی در واتس اپ بیشتر برای گروه های با تعداد افراد کم به بهترین نحو عمل می کند. این گروه ها تنها به 100 نفر محدود می شوند. شرکت های بسیار بزرگ ممکن است در استفاده از واتس اپ برای ارتباطات داخلی موفق نباشد و از این مزیت بهره مند نشوند.

با این وجود ، اگر یک شرکت بزرگ هستید، می توانید از واتس اپ تنها برای بازاریابی و ارتباط با مشتری استفاده کنید.

از اینکه حوصله کردید و مقاله ما را تا انتها خوانید از شما تشکر می کنیم. تیم کوک موبایل بی صبرانه آماده شنیدن نظرات و پیشنهادات شما برای هر چه بهتر کردن نگارش و موضوعات مقالات آموزشی است. لطفاً ما را دنبال کنید.

آموزش واتساپ بیزینسی یا business whatsapp

در شرکت های بزرگتر از واتس اپ برای ارتباطات داخلی خودداری کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *