ترفند اندروید

روش های مخفی کردن عکس در اندروید

روش های مخفی کردن عکس در اندروید

مطمئناً برای هر کاربری این امکان وجود دارد که به هر دلیلی مایل باشد که برخی از عکس های موجود در گوشی اندرویدی خود را مخفی یا پنهان نماید. در این مقاله قرار است به چند روش کارآمد مخفی کردن عکس در اندروید را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

هر کاربری در دنیای فناوری به حفظ حریم خصوصی خود اهمیت زیادی می‌ دهد و نمی خواهد کسی وارد مرزهای مشخص او گردد! یکی از مواردی که به واسطه گوشی‌ های هوشمند می ‌تواند سبب حفظ حریم خصوصی کاربر شود مربوط به دسترسی سایر افراد به عکس های گالری و ذخیره شده در دستگاه وی می باشد. فکر کنید که گوشی یا تبلت اندرویدی خود را بنا به دلیل خاصی در دسترس فردی قرار می گیرد و وی به صورت ناخواسته بخش “گالری” دستگاه را اجرا کرده و با لیست عکس های شخصی شما را مشاهده می کند در صورتی که شاید، شما مایل نباشید کسی به آن‌ ها دسترسی پیدا کند! اگر شما هم با این مسئله برخورد کرده اید و مایلید که کاری انجام داده که اجازه ندهید که هر فردی بتواند عکس های ذخیره شده در دستگاه اندرویدی تان را ببیند، یکی از بهترین راه حل‌ های پیش روی شما به مخفی یا پنهان کردن عکس ها مربوط می شود.

حال می خواهیم بدانیم که مخفی کردن عکس در اندروید چگونه ممکن است؟ به بیان دیگر چگونه می‌توانیم از نمایش عکس های خاصی که در حافظه داخلی دستگاه ذخیره هستند، در بخش گالری جلوگیری نمایید؟ روش های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن ‌ها می‌توان نسبت به مخفی کردن عکس در اندروید اقدام کرد. ما در این مقاله می خواهیم سه نمونه از بهترین روش های مخفی کردن عکس در اندروید را به شما معرفی کرده و در مورد آن توضیح دهیم.

راه حل اول: استفاده از برنامه های قفل کننده گالری

یکی از بهترین و کاربردی‌ ترین روش‌ های که با استفاده از آن می ‌توان دسترسی سایر افراد به گالری و در نتیجه عکس های ذخیره شده در دستگاه اندرویدی خود را متوقف نمود به استفاده از برنامه های قفل کننده گالری مربوط می ‌شود! این برنامه ها وقتی بر روی دستگاه، نصب می شوند، کاربر می تواند برای بخش “گالری” دستگاه که حاوی عکس های اوست رمز عبور یا پسورد تعیین نماید. به این صورت هر وقت که شما یا هر فرد دیگری آیکون بخش “گالری” را لمس کند و بخواهدبه این بخش وارد شود، باید رمز عبور یا پسورد تعیین شده را ارائه کند. در صورتی که فرد رمز را نداند، برنامه قفل کننده گالری به شما یا فرد مورد نظر اجازه دسترسی به عکس ها و ویدئوهای ذخیره شده در گالری دستگاه را نخواهد داد.

در حال حاضر برنامه ها یا اپلیکیشن های زیادی برای اینکار ارائه شده است که شما می ‌توانید از آن‌ ها استفاده کنید. یکی از بهترین این اپلیکیشن Vaulty نام دارد. اپلیکیشن های دیگری مانند Gallery Lock Lite و غیره هم برای این کار کیفیت عملکرد عالی دارند. درست است که استفاده از این برنامه ها ی قفل کننده گالری دستگاه‌ های اندرویدی یکی از بهترین روش های مخفی کردن عکس در اندروید به حساب می آیند، اما این برنامه ها چند عیب مشخص دارند! یکی از عیب ‌ها یا نقطه ضعف‌ هایی که استفاده از این نوع برنامه های قفل کننده دارند مربوط به مشکوک کردن کاربران و ترغیب هر چه بیشتر حس کنجکاوی در آن‌ ها خواهد شد. همچنین شما با استفاده از بیشتر این نوع برنامه ها مجبور به قفل کردن تمام عکس های ذخیره شده در گالری دستگاه شده و این آپشن را ندارید که تنها چند نمونه از آن‌ ها را قفل یا پنهان کنید.

راه حل دوم: پنهان کردن عکس با ساخت یک فایل اختصاصی در کنار آن ‌ها

اگر در بین عکس های گالری خود فقط چند عکس محدود ذخیره شده که تمایل دارید از نمایش آن ‌ها جلوگیری نمایید، بهترین روش برای شما مربوط به روشی است که هم اکنون و در این بخش آن را به شما معرفی می کنیم. در این روش با استفاده از یک ترفند خاص دستوری منحصر به فرد، آن‌ ها را در گالری دستگاه مخفی خواهیم کرد! پس اگر می خواهید فقط چند عکس را از گالری دستگاه اندرویدی پنهان کنید، استفاده از اپلیکیشن های قفل کننده گالری را فراموش و از روشی بهره بگیرید که به شرح زیر می باشد:

  • در ابتدا به فایل منیجر (File Manager) دستگاه اندرویدی خود وارد شوید. توصیه می‌ کنیم که برای ساده ‌تر شدن این کار، اپلیکیشن های فایل منیجری نظیر ES File Explorer یا Astro File Explorer و غیره را دانلود و از آن ‌ها استفاده کنید.
  • در محلی از حافظه دستگاه یک پوشه جدید با هر عنوانی که مایلید، ایجاد کنید.
  • چند عکس مورد نظر خود را که تمایل دارید از گالری دستگاه پنهان شوند را به این پوشه انتقال دهید (از دستور Cut و Paste استفاده کنید).

پنهان کردن عکس با ساخت یک فایل اختصاصی در کنار آن ‌ها

  • حال که در این پوشه حاوی عکس های مورد نظرتان هستید، دستور ساخت یک پوشه جدید را از طریق اپلیکیشن فایل منیجر بدهید. برای اینکار در برنامه مدیریت فایل ES File Explorer باید آیکون “بعلاوه” و با نام “New” موجود در منوی زیرین و سمت چپ صفحه را لمس کرده و سپس گزینه File را انتخاب کنید.
  • بعد نام این پوشه جدید را “.nomedia” بگذارید. ساخت پوشه ‌ای با این نام مانند یک خط دستوری عمل کرده و سبب عدم نمایش محتوای موجود در کنار آن پوشه می گردد.

پس با استفاده از روش بالا می ‌توانید به راحتی از نمایش عکس های مد نظرتان در گالری دستگاه اندرویدی جلوگیری نمایید. روش بالا به منظور مخفی کردن ویدیو در اندروید هم کاربرد داشته و هر وقت که تمایل داشتید تا بار دیگر عکس های مد نظرتان نمایش داده شوند، باید وارد همین پوشه شده و فایل با نام .nomedia موجود را حذف کنید. دقت کنید که این راه حل بیشتر در شرایطی کاربرد دارد که تعداد عکس های مورد نظرتان برای مخفی کردن کم باشند. لازم به اشاره است که روش نام برده شده ممکن است در برخی از شرایط و دستگاه‌ های اندرویدی بازده چندان دقیقی نداشته ، و در صورتی که در استفاده از روش با این مشکل روبرو شدید، از روش بعدی استفاده نمایید.

چگونگی مخفی کردن عکس و فیلم و برنامه در اندروید را مطالعه کنید.

راه حل سوم: مخفی کردن همه ی عکس ‌های موجود در یک پوشه با نام گذاری خاص!

یکی دیگر از روش های کاربردی که می‌ توانید برای مخفی کردن عکس در اندروید از آن استفاده نمایید به تغییر نام پوشه ‌ای مربوط می ‌شود که حاوی عکس های مورد نظرتان است. پس در این روش هم بهتر است که یک پوشه ساخته و تمام عکس های مد نظرتان که قصد دارید از گالری دستگاه اندرویدی مخفی شوند را به این بخش انتقال دهید. برای استفاده از این روش به شکل زیر عمل کنید:

مخفی کردن همه ی عکس ‌های موجود در یک پوشه با نام گذاری خاص

  • ابتدا اپلیکیشن یا برنامه فایل منیجر دستگاه خود را اجرا کنید.
  • یک پوشه جدید در بین پوشه ‌های حافظه دستگاه بسازید. برای این کار در برنامه مدیریت فایل ES File Explorer باید آیکون “بعلاوه” و با نام “New” موجود در منوی زیرین و سمت چپ صفحه را لمس کرده و سپس گزینه Folder را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد و وقتی که باید نام این پوشه را تعیین کنید، مهم ‌ترین بخش کار می باشد. ابتدا یک “نقطه” یا “.” تایپ کنید و سپس هر نامی که تمایل داشتید را برای پوشه مورد نظرتان قرار دهید.
  • حال تمام عکس ها و فایل هایی که تمایل دارید از دستگاه اندرویدی مخفی شوند را به این پوشه انتقال دهید.

پس یکی دیگر از روش هایی که به منظور مخفی کردن عکس در اندروید می ‌توانید از آن استفاده نمایید مربوط به روش بالا می‌ شود. اگر به هر دلیلی پس از ساخت پوشه مورد نظر قادر به مشاهده آن و محتوای آن در اپلیکیشن فایل منیجر نیستید، کافیست که به منوی تنظیمات (Settings) برنامه فایل منیجر خود مراجعه کرده و سپس به دنبال گزینه‌ ای مانند Show Hidden Folders یا Show Hidden Files باشید و آن را علامت بزنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *