ترفند اندروید

مخفی کردن عکس، فیلم و برنامه در اندروید

مخفی کردن عکس، فیلم و برنامه در اندروید

نحوه ی مخفی کردن عکس، فیلم، فایل و برنامه در اندروید

برای پنهان کردن هر نوع فایلی که مد نظر شماست، روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می ‌توانید آن فایل را در دستگاه های اندرویدی خود مخفی نمایید. در این مقاله قرار است در مورد روش های مخفی کردن عکس، فیلم، فایل و برنامه در اندروید صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

برای هر کاربری این احتمال وجود دارد که به دلایل شخصی مایل نباشید که آیکون یک برنامه خاص یا عکس، فیلم در منوی اپلیکیشن های گوشی اندرویدش نمایش داده شود! برای مثال شاید کاربری یک فایل خصوصی یا فیلم یا عکسی را در حافظه دستگاه ذخیره کرده است و دوست ندارد که فرد دیگری بتواند به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کند. حال می خواهیم بدانیم که اگر شخصی بخواهید یک اپلیکیشن یا عکس، فیلم، یا فایلی را در گوشی خود مخفی یا پنهان کند، آیا این کار امکانپذیر است؟ بله، انجام این کار در اندروید با استفاده از روش های مختلف ممکن خواهد بود!

در حال حاضر روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. شما با استفاده از روش های بسیار زیادی می توانید به مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه ها در اندروید بپردازید. ما در این مقاله می خواهیم راهنمای جامعی را در رابطه با این موضوع خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. ما در مطالب آورده شده در این مقاله روش هایی را نام خواهیم برد که بهترین روش های موجود برای پنهان کردن عکس، فیلم یا فایل و اپلیکیشن ها در اندروید به حساب می آید. پس به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

1) مخفی کردن برنامه یا اپلیکیشن در اندروید

برای مخفی کردن برنامه ها در اندروید شما می‌توانید از روش های بسیار زیادی استفاده کنید. یکی از کاربردی ترین این روش ها مربوط به نصب لانچرهای اندرویدی مانند Go Launcher و Nova Launcher می‌ باشد که با کیفیت بسیار عالی امکان مخفی سازی برنامه ها در سیستم عامل اندروید را ایجاد می‌ کنند.

در صورتی که می خواهید اطلاعات دقیق تر و کامل تری در مورد این موضوع پیدا کنید و با روش های پنهان کردن برنامه ها در اندروید آشنا شوید، توصیه می‌ کنیم که حتما مقاله جامع “روش های مخفی کردن برنامه ها در سیستم عامل اندرویدرا مطالعه کنید. در مقاله عنوان شده به بهترین روش های موجود برای مخفی کردن اپلیکیشن ها در سیستم عامل اندروید اشاره شده است و برنامه های خوبی را جهت این کار معرفی کرده است.

مخفی کردن برنامه یا اپلیکیشن در اندروید

2) مخفی کردن فایل در اندروید

در بیشتر گوشی های اندرویدی قابلیت مخفی کردن فایل را به طور پیش فرض ارائه نمی ‌کنند و کاربران برای دستیابی به این ویژگی ملزم به استفاده از برنامه های سوم شخص هستند. برای مخفی کردن فایل در اندروید در واقع مخفی کردن هر نوع اطلاعات مانند مخفی کردن عکس ، فیلم ، فایل زیپ، پوشه، موزیک و غیره همگی در این دسته ‌بندی قرار می‌گیرند. حال می خواهیم بدانیم که چگونه می‌ توانیم نسبت به مخفی کردن فایل در اندروید اقدام کنیم؟

برنامه File Hide Expert

از بهترین روش های مخفی کردن فایل در اندروید به بکارگیری اپلیکیشن های سوم شخص مربوط می ‌شود که برای این کار توسعه داده شده‌ اند. یک نمونه از بهترین این دسته اپلیکیشن ها برنامه File Hide Expert محسوب می گردد که با کلیک بر روی بخش زیر می توانید آن را دانلود کنید. این برنامه به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است و با استفاده از آن می‌ توانید نسبت به مخفی کردن عکس ، فیلم، موزیک، پوشه یا هر فایل دیگری که مورد نظر شماست در دستگاه اندرویدی خود اقدام کنید.

آیکون “پوشه” بالای صفحه را لمس نمایید

دانلود برنامه File Hide Expert  از گوگل پلی استور

استفاده از برنامه File Hide Expert بسیار راحت است. برای اینکار بعد از نصب برنامه نامبرده آن را اجرا کنید. در این شرایط تصویری مقابل تان قرار می گیرد که مفهوم به این برنامه اشاره می ‌کند که هیچ فایلی در حال حاضر در دستگاه شما مخفی نیست. برای مخفی کردن عکس ، فیلم، موزیک یا هر فایل دیگری از طریق برنامه  File Hide Expert، باید آیکون “پوشه” ضمیمه شده در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید.

فایل های مورد نظرتان را با لمس آیکون “بعلاوه” انتخاب کنید

نحوه ی مخفی کردن عکس و فیلم شخصی در ios را مطالعه کنید.

در آن مرحله مشاهده خواهید کرد که صفحه‌ ای شبیه به محیط یک برنامه مدیریت فایل (File Manager) نمایان می گردد. در این شرایط شما می ‌توانید هر فایلی که مورد نظر شما می باشد را با لمس آیکون “بعلاوه” موجود در کنار آن به لیست فایل هایی که توسط برنامه File Hide Expert مخفی شده اند، اضافه نمایید. پس فایل های مورد نظرتان را با لمس آیکون “بعلاوه” انتخاب کنید.

به محیط برنامه File Hide Expert مراجعه نمایید

وقتی که مجدداً به محیط برنامه File Hide Expert مراجعه نمایید، لیست فایل های انتخابی خود را در صفحه اصلی آن می بینید. با لمس گزینه Hide All می ‌توانید دستور مخفی شدن تمام این فایل ها را صادر نمایید. با لمس گزینه Restore All هم می ‌توانید تمام فایل های انتخابی و مخفی شده را به حالت عادی برگردانید یا اصطلاحاً از وضعیت مخفی (Hidden) خارج کنید. همچنین برای بهینه سازی وضعیت نمایش یا عدم نمایش فایل ها به صورت تک تک هم می ‌توانید از گزینه های ضربدر و تیک موجود در گوشه هر فایل استفاده نمایید.

گزینه Enable Password را انتخاب نمایید

حال شاید این سوال در ذهن تان باشد که آیا هر فردی با مراجعه به برنامه File Hide Expert می تواند فایل های مخفی شده ی شما را ببیند؟ خوشبختانه این گونه نیست و برنامه نامبرده قابلیت رمزگذاری برای اجرای خود را ارائه کرده است. برای فعال کردن این ویژگی باید ضمن مراجعه به منوی تنظیمات (Settings) برنامه، گزینه Enable Password را انتخاب نمایید. وقتی این گزینه را فعال کنید، پنجره جدیدی برای ثبت رمز عبور مورد نظر شما نمایان می‌ گردد. پس رمز عبور مورد نظرتان را وارد کرده و از مخفی کردن عکس ، فیلم یا هر فایل دیگری در اندروید با استفاده از برنامه File Hide Expert آسوده خاطر باشید.

3) مخفی کردن عکس و فیلم در اندروید

همانطور که در بالا اشاره شد وقتی نام فایل به میان می آید شامل فیلم و عکس هم می شود و با استفاده از روشی که در مورد قبل برای مخفی کردن فایل ها به آن اشاره شد، می ‌توانید عکس و فیلم های مورد نظرتان را هم در دستگاه اندرویدی پنهان نمایید. اما علاوه بر آن روش، روش های خاص دیگری هم برای مخفی کردن عکس و فیلم در اندروید وجود دارد.

مخفی کردن عکس و فیلم در اندروید

اما علاوه بر بسیاری از روش هایی که در دو مقالات دیگر برای مخفی کردن عکس و فیلم در اندروید به آن ها اشاره شده است، روش کاربردی دیگری هم برای انجام این کار وجود داشته که به استفاده از یک برنامه جالب با عنوان KeepSafe مربوط می‌ شود. اپلیکیشن KeepSafe به طور رایگان قابل دانلود و استفاده برای کاربران وجود دارد، اما برای دستیابی به قابلیت های پیچیده و حرفه‌ای تر آن باید هزینه‌ مشخصی پرداخت گردد. ولی برای مخفی کردن عکس و فیلم توسط این برنامه نیاز به پرداخت هزینه نیست. این اپلیکیشن می ‌تواند با سرویس های ذخیره سازی ابری هم تعامل برقرار کرده و فایل های مورد نظرتان را به صورت خودکار در این سرویس ها آپلود کنید.

دانلود برنامه KeepSafe  از گوگل پلی استور

استفاده از برنامه KeepSafe بسیار ساده می باشد. برای این کار باید ابتدا این برنامه را دانلود کرده و آن را بر روی دستگاه اندرویدی نصب نمایید. بعد از نصب برنامه، آن را اجرا کرده و چند مرحله اولیه ی راهنمایی آن را رد کنید.

بعد از شما خواسته می‌ شود تا یک رمز عبور را برای دسترسی به محتوای اپلیکیشن تعیین کرده و رمز عبور مورد نظر خود را وارد کنید. از این پس هر وقت که مایل به اجرای برنامه KeepSafe و دسترسی به عکس و فیلم های مخفی شده خودتان داشته باشید، باید این رمز عبور را وارد کنید.

هم اکنون شما می ‌توانید به راحتی عکس های مورد نظرتان را با انتخاب گزینه Add Picture به لیست عکس های مخفی شده اضافه نمایید. مخفی کردن عکس توسط برنامه KeepSafe به شیوه دیگری هم قابل انجام می باشد. شما می‌ توانید به گالری گوشی اندرویدی خود مراجعه کرده و عکس مورد نظرتان را انتخاب نموده و سپس گزینه Share یا اشتراک گذاری را برای آن عکس انتخاب کنید. حالا از بین روش های ارائه شده، برنامه KeepSafe را انتخاب کنید. بدین ترتیب آن عکس به لیست عکس های مخفی دستگاه اضافه می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *