آموزش کامپیوتر

بهترین برنامه های مدیریت فایل (File Manager)

بهترین برنامه های مدیریت فایل

در حال حاضر اپلیکیشن ها و برنامه های مدیریت فایل (File Manager)  بسیار زیادی برای اندروید منتشر شده‌ است ولی کاربران نمی دانند کدامیک از آن ها بهترین کیفیت و کارایی را دارد. در این مقاله قرار است، بهترین برنامه های مدیریت فایل را برای دانلود به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

اپلیکیشن هایی که با نام فایل منیجر (File Manager) برای سیستم عامل اندروید منتشر شده‌ است، این قابلیت را در اختیار کاربر قرار می ‌دهد تا در بخش ها و قسمت های مختلف حافظه گوشی یا تبلت خود جستجو نموده و به طور دقیق بتواند تمام فایل های ذخیره شده در دستگاه را ببیند. ولی واقعاً بهترین برنامه فایل منیجر اندروید کدام هستند؟

در مطالب گفته شده قصد داریم راهنمایی های لازم را برای دانلود برنامه فایل منیجر اندروید خدمتتان ارائه کنیم و برترین آنها را به شما معرفی نماییم:

برنامه Amaze File Manager

برنامه Amaze File Manager

یکی از برنامه های مدیریت فایل جدیدی که منتشر شده است، برنامه Amaze File Manager می باشد که با سیستم عامل اندروید سازگار است و کیفیت بسیار بالایی را به همراه دارد. این اپلیکیشن از نوع متن باز بوده و بسیار سبک می باشد. پس مطمئناً برای نصب و اجرای آن در گوشی یا تبلت هیچ مشکلی وجود نخواهید داشت. برنامه نامبرده با متریال دیزاین (Material Design) گوگل منطبق بوده و از قابلیت های جانبی مثل اشتراک گذاری فایل SMB، مدیریت برنامه داخلی به منظور نصب و لغو نصب برنامه ها، روت اکسپلورر و غیره پشتیبانی خواهد کرد. خوشبختانه برنامه Amaze File Manager به صورت رایگان ارائه شده است.

دانلود برنامه فایل منیجر اندروید Amaze File Manager  از گوگل پلی استور

برنامه ASUS File Manager

برنامه ASUS File Manager

یکی دیگر از بهترین برنامه های مدیریت فایل موجود برای سیستم عامل اندروید، برنامه ASUS File Manager  می باشدکه با اغلب گوشی های اندرویدی سازگاری دارد. پس این برنامه فقط مخصوص دستگاه های برند ایسوس نیست. این برنامه دارای رابط کاربری بسیار ساده و روان بوده و استفاده از آن بسیار راحت است. برنامه ASUS File Manager از قابلیت LAN و SMB، ذخیره سازی ابری، آرشیو کردن فایل ها و غیره پشتیبانی کرده است. در صورتی که به دنبال یک فایل منیجر اندروید خوب و با کیفیت هستید، برنامه ASUS File Manager  می ‌تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. این برنامه به طور رایگان در دسترس کاربران قرار می گیرد.

برنامهES File Explorer

برنامهES File Explorer

اگر بخواهیم به یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین برنامه های فایل منیجر اندروید اشاره کنیم، می توان برنامه ES File Explorer را معرفی کرد که به طور رایگان در دسترس قرار دارد. البته این برنامه شامل یک نسخه پرو (ES File Explorer Pro) هم می‌ باشد که آن نسخه رایگان نیست و برای استفاده از آن باید هزینه 3 دلاری پرداخت کرد. برنامه مذکور کیفیت عملکرد بسیار بالایی داشته و به قدری پرطرفدار است که نیازی به شرح قابلیت ها و توانایی هایی آن نیست. پس برنامه ES File Explorer را به عنوانی یکی از بهترین برنامه های مدیریت فایل اندروید می توان معرفی نمود.

برنامه File Manager

برنامه File Manager

یکی دیگر از بهترین برنامه های مدیریت فایلی که برای سیستم عامل اندروید توسعه داده شده است و می ‌تواند تمام نیازهای شما را رفع کند، برنامه File Manager می باشد. این برنامه به طور رایگان در دسترس است و رابط کاربری ساده ‌ای دارد. برنامه نامبرده علاوه بر اینکه امکان مدیریت فایل های حافظه گوشی را فراهم می ‌کند از قابلیت های دیگری مثل ذخیره سازی ابری، NAS و غره هم پشتیبانی می کند. این برنامه از یک پلیر داخلی هم بهره می‌ برد که امکان پخش موزیک و ویدیو را به طور داخلی فراهم می کند. ضمنا برنامه File Manager به صورت رایگان عرضه شده است و برای دانلود و استفاده از قابلیت های آن نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نخواهد بود.

دانلود برنامه فایل منیجر اندروید File Manager  از گوگل پلی استور

برنامه MK Explorer

برنامه MK Explorer

یکی دیگر از برنامه های فایل منیجر با کیفیت که به تازگی برای سیستم عامل اندروید منتشر شده است، برنامه MK Explorer  می باشد. رابط کاربری این برنامه از متریال دیزاین گوگل پشتیبانی می کند و قابلیت هایی مثل کپی و پیست کردن فایل، حذف فایل، انتقال فایل و دسترسی به روت را ارائه کرده است. جالب است بدانید که برنامه مدیریت فایل MK Explorer در حدود 20 زبان مختلف را پشتیبانی می کند و از یک ویراستار متن (Text Editor) داخلی، موزیک پلیر داخلی و گالری داخلی هم بهره‌ مند است، اما متاسفانه از قابلیت هایی مثل ذخیره سازی ابری یا ذخیره سازی تحت شبکه پشتیبانی نمی کند.

دانلود برنامه فایل منیجر اندروید MK Explorer  از گوگل پلی استور

برنامه Explorer یا Root Explorer

برنامه Explorer یا Root Explorer

در صورتی که گوشی شما روت شده است، به واقع برنامه Root Explorer یکی از بهترین برنامه های فایل منیجر اندروید موجود برای شما می باشد. این برنامه طی چند سال اخیر به صورت مداوم توسط توسعه دهندگانش آپدیت می‌ گردد و ظاهر آن تغییرات زیادی داشته است. این برنامه با دستگاه های اندرویدی روت نشده هم سازگاری دارد، اما طبیعیتاً که در این شرایط دسترسی به فایل های روت اندروید امکانپذیر نیست. برنامه Root Explorer  از MD5 پشتیبانی کرده و به ابزارهای جالبی مثل APK Binary XML Viewer و قابلیت تغییر صاحب فایل های مختلف مجهز می باشد. نسخه رایگان برنامه مذکور با عنوان Explorer در دسترس کاربران قرار گرفته است، اما نسخه پیشرفته تر آن با نام Root Explorer رایگان نبوده و کاربر برای استفاده از آن باید هزینه ای در حدود 4 دلار را پرداخت نماید.

دانلود برنامه فایل منیجر اندروید Root Explorer  از گوگل پلی استور

برنامه Solid Explorer

برنامه Solid Explorer

معرفی بهترین برنامه های مدیریت فایل در اندروید را مطالعه کنید.

برنامه فایل منیجر Solid Explorer به دلیل کیفیت عملکرد مطلوبی که داشته، توانسته طی چند وقت اخیر به شدت در بین کاربران محبوب گردد. به دلیل رابط کاربری خوبی که در این برنامه ایجاد شده، استفاده از آن ساده می باشد. این برنامه با متریال دیزاین گوگل منطبق است و از ذخیره سازی ابری، دسترسی روت، FTP، SFTP، WebDav، SMB، CIFS، آرشیو کردن و فشرده کردن فایل ها، کروم کست و غیره پشتیبانی می کند. پس به جرأت می توان گفت برنامه Solid Explorer یک فایل منیجر اندروید حرفه ای می باشد. متاسفانه این برنامه به صورت رایگان عرضه نمی شود و شما با دانلود و نصب آن می‌ توانید برای دو هفته به صورت رایگان از قابلیت هایش استفاده نمایید و بعد از گذشت این دو هفته باید هزینه ای در حدود 2 دلار را پرداخت کنید تا قابلیت های برنامه برای همیشه قابل استفاده گردد.

دانلود برنامه فایل منیجر اندروید Solid Explorer  از گوگل پلی استور

برنامه Tetra Filer

برنامه Tetra Filer

افرادی که برنامه Tetra Filer توسعه داده اند به شدت بر روی سرعت عملکرد و کم حجم بودن این برنامه تمرکز کرده‌ است و در نهایت یک اپلیکیشن فایل منیجر سبک و روان را منتشر کرده اند. طبیعی است که با توجه به این مسئله، برنامه Tetra Filer از نظر قابلیت ها چندان فایل منیجر پیچیده و غنی نیست، اما با این وجود از قابلیت های کلیدی مثل فشرده سازی فایل ها پشتیبانی خواهد کرد. همچنین این برنامه برای سریع‌ تر شدن فرآیند دسترسی کاربر به بخش های خاص حافظه گوشی، امکان بوک مارک کردن بخش های مختلف حافظه SD را فراهم کرده است تا کاربر خیلی سریع بتواند به آن بخش ها دسترسی پیدا کند. نسخه پایه‌ ای این برنامه به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است و به ازای تعداد بوک مارک هایی که می ‌توانید از آن استفاده کنید، محدودیت دارد. برای رفع این محدودیت ها باید اشتراک این برنامه را خریداری کنید که هزینه ای در حدود 1 دلار را به همراه دارد.

دانلود برنامه فایل منیجر اندروید Tetra Filer  از گوگل پلی استور

برنامه Total Commander

برنامه Total Commander

یکی از قدرتمندترین فایل منیجر های موجود برای اندروید برنامه Total Commander می باشد که رتبه بسیار خوبی را از سوی کاربران در گوگل پلی استور کسب نموده است. این برنامه از قابلیت های پیشرفته و متعددی مانند ذخیره سازی تحت شبکه، ذخیره سازی ابری، پلاگین، بوکمارک، تکست ادیتور و غیره پشتیبانی می‌کند. در ضمن رایگان بودن این برنامه و عدم نیاز به خرید اشتراک در آن هم از دیگر مسائلی است که سبب شده برنامه Total Commander به یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت فایل اندروید تبدیل گردد. اگر به دنبال دانلود یکی از بهترین فایل منیجر های اندروید هستید، برنامه Total Commander را به یاد داشته باشید.

دانلود برنامه فایل منیجر اندروید Total Commander  از گوگل پلی استور

 برنامه X-Plore File Manager

برنامه X-Plore File Manager

در صورتی که به دنبال یک برنامه فایل منیجر خاص و عالی هستید، برنامه X-Plore File Manager از بهترین گزینه ها برای شما می باشد. این برنامه رابط کاربری دو پنجره ای داشته، بدین معنی که شما با اجرای برنامه دائما با دو پنجره مختلف در سمت راست و چپ نمایشگر رو به رو هستید. این مسئله در شرایط های مختلف مانند وقتی که مایلید یک فایل را از مسیر خاصی در مسیر دیگر کپی کنید، بسیار کاربردی و بدرد بخور است. برنامه X-Plore File Manager از فایل های بسیار مختلفی پشتیبانی خواهد کرد و از قابلیت های دیگری مثل ذخیره سازی ابری، ذخیره سازی تحت شبکه شامل FTP، SMB، DLNA/UPnP، ویراستار متن داخلی، دسترسی به روت و غیره پشتیبانی می کند. با استفاده از این ابزار حتی می ‌توانید فایل های APK را به صورت فایل زیپ اجرا و باز نمایید. این برنامه به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است و شامل خرید های درون برنامه ای می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *