آموزش کامپیوتر

بازیابی اطلاعات گوشی و کامپیوتر با EaseUS Data Recovery

بازیابی اطلاعات گوشی و کامپیوتر با EaseUS Data Recovery

حافظه گوشی و یا هارد کامپیوتر شما پر از فایل، فیلم و عکس هایی شده است که در این چند وقت اخیر از اینترنت دانلود کرده اید و یا روی آن ذخیره کرده اید. اکنون قصد دارید برخی از اطلاعات و فایل ها را حذف کنید تا هم سیستم تان سر و سامان بگیرد و هم با پاک کردن موارد اضافی، فضای اشغال شده حافظه داخلی گوشی و یا هارد کامپیوتر خود را کاهش دهید. خب شروع به حذف کردن می کنید و خیلی از فایل ها را پاک می کنید ناگهان در این میان، ناخواسته یک فایل مهم و یا عکس قدیمی و خاطره انگیز خود را نیز حذف کرده اید. با خود می گویید چه کار کنم. نگران نباشید امکان بازیابی فایل های حذف شده به کمک برنامه های متعددی که برای این کار طراحی شده است وجود دارد. یکی از این نرم افزارهای کاربردی و موثر EaseUS Data Recovery است که در این مقاله قصد داریم در مورد بازیابی اطلاعات حذف شده گوشی و کامپیوتر با استفاده از EaseUS Data Recovery بحث کنیم. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید.

برای خیلی از کاربران گوشی های هوشمند و یا کامپیوتر پیش آمده است که هنگام پاک کردن و حذف داده ها و سبک کردن حافظه دستگاه خود، ناخواسته و به صورت ناگهانی یک فایل را از حافظه گوشی اندرویدی، آیفون و یا کامپیوتر خود حذف می کنند و سپس وقتی متوجه اشتباه خود می شوند و حال به دنبال روشی برای بازیابی آن اطلاعات یا به اصطلاح ریکاوری اطلاعات هستند. برای بازیابی اطلاعات حذف شده و برگرداندن آنها، مجموعه گسترده ای از نرم افزارهای مختلف ارائه شده‌اند. در این بین، مجموعه نرم افزار های EaseUS Data Recovery بیشترین شانس را برای بازیابی اطلاعات حذف شده گوشی و کامپیوتر را در اختیار کاربران قرار می دهند.

ما نیز در این مقاله بر آن شدیم تا در مورد مجموعه نرم افزارهای شرکت EaseUS صحبت کنیم و شما را با نحوه بازیابی اطلاعات حذف شده گوشی و کامپیوتر آشنا سازیم. شایان ذکر است که نرم افزار های بازیابی اطلاعات شرکت EaseUS با سیستم عامل های ویندوز، Mac OS X، اندروید و iOS سازگاری دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با با کارشناسان واحد پشتیبانی کوک موبایل تماس بگیرید و راهنمایی و مشاوره لازم را دریافت نمایید.

بازیابی اطلاعات حذف شده در اندروید با برنامه EaseUS MobiSaver

اگر هنگام پاک کردن فایل و یا اطلاعات ذخیره شده در دستگاه اندروید خود به اشتباه فایل و یا داده ای را حذف کردید می توانید از برنامه EaseUS MobiSaver کمک بگیرید. این یکی از بهترین اپلیکیشن هایی است که از طریق آن می توانید شانس بالای خود را برای بازیابی اطلاعات حذف شده امتحان کنید. بیشتر سایت های معروف و مطرح در زمینه بازیابی اطلاعات از جمله AndroidCure، iGeeksBlog، Softonic و غیره که مرجع قابل اطمینانی هستند به کیفیت عملکرد برنامه EaseUS MobiSaver مهر تایید زده اند. این برنامه ارزش امتحان کردن را دارد و کار بازیابی اطلاعات حذف شده از روی دستگاه های اندرویدی را با احتمال بالا انجام می دهد. برای انجام این کار کافی است، برنامه EaseUS MobiSaver for Android را بر روی کامپیوتر یا لپ‌ تاپ خود دانلود، نصب و سپس اجرا کنید. با استفاده از کابل USB دستگاه اندرویدی تان را به کامپیوتر متصل نمایید و گزینه Start را انتخاب کنید. چند لحظه صبر کنید تا برنامه EaseUS MobiSaver for Android دستگاه اندرویدی تان را شناسایی کند. قبل از شروع عملیات باید گزینه USB Debugging را فعال کنید.

بازیابی اطلاعات حذف شده آیفون و آیپد(iOS)  با برنامه EaseUS MobiSaver

کاربران دستگاه های تحت سیستم عامل iOS نیز حتماً با حذف ناخواسته اطلاعات خود روبرو شده اند. برنامه EaseUS MobiSaver از قابلیت بازیابی اطلاعات حذف شده آیفون و آیپدهای اپل نیز برخوردار است. با این برنامه حتی می توانید فایل های مورد نظر خود را در بکاپ های آی­کلود و آی­تیونز بازیابی کنید. در زیر نحوه بازیابی اطلاعات حذف شده با برنامه EaseUS MobiSaver  برای آیفون ها و آیپدها شرح داده شده است.

بازیابی اطلاعات حذف شده با برنامه EaseUS MobiSaver  برای آیفون

به صفحه دانلود برنامه EaseUS MobiSaver مراجعه کنید و برنامه را دانلود و بر روی کامپیوترتان نصب نمایید. بعد از نصب، برنامه را اجرا کنید. مشاهده خواهید کرد که مثل عکس بالا سه گزینه برای انتخاب وجود دارد. این گزینه ها به ترتیب شامل حالت بازیابی اطلاعات حذف شده از حافظه آیفون، بازیابی اطلاعات حذف شده از آیتیونز و بازیابی اطلاعات حذف شده از آیکلود می باشند. در این مرحله گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید

اکنون اسکن توسط این برنامه شروع می شود و منتظر بمانید تا برنامه EaseUS MobiSaver فرایند اسکن به طور کامل انجام شود. بعد از تمام شدن فرایند اسکن، فهرستی از فایل های قابل بازیابی یا اصطلاحاً ریکاوری ظاهر می شوند. این فایل ها در سمت چپ دسته بندی شده اند. برای مثال اگر بخش ویدئوها را انتخاب کنید، تمام ویدیو های قابل بازیابی نمایش داده می ‌شوند. فایل های مورد نظرتان را از سمت راست انتخاب و در نهایت بر روی گزینه Recover در پایین گوشه راست کلیک کنید. کمی منتظر بمانید تا بازیابی اطلاعات حذف شده انجام شود. به همین سادگی می‌توانید اطلاعات حذف شده از حافظه آیفون یا آیپدتان را بازیابی کنید.

بازیابی اطلاعات حذف شده از کامپیوتر (ویندوز Mac OS X) با نرم افزار EaseUS Disk Data Recovery)

مجموعه نرم افزار های خاص بازیابی اطلاعات حذف شده شرکت EaseUS امکان بازیابی یا ریکاوری اطلاعات حذف شده از حافظه کامپیوتر ها را نیز ارائه می کند. برای انجام این کار می توانید از نرم افزاری ریکاوری EaseUS Disk Data Recovery  استفاده کنید. این نرم افزار برای هر دو سیستم عامل ویندوز و Mac OS X  منتشر شده است. برای دانلود نسخه مورد نظر خود از لینک های زیر استفاده کنید:

دانلود نسخه ویندوزی نرم افزار EaseUS Disk Data Recovery

دانلود نسخه Mac OS X نرم افزار EaseUS Disk Data Recovery

حال چگونه از نرم افزار EaseUS Disk Data Recovery استفاده کنیم. آیا بازیابی اطلاعات حذف شده از روی کامپیوتر با این برنامه دشوار است؟ در زیر یک روش اختصاصی در مورد نحوه بازیابی اطلاعات از طریق نسخه تحت ویندوز این برنامه ارائه شده است. برای انجام این کار کافی است که ابتدا نسخه تحت ویندوز برنامه EaseUS Disk Data Recovery را دانلود و بر روی کامپیوترتان نصب کنید.

نسخه تحت ویندوز برنامه EaseUS Disk Data Recovery را دانلود و نصب کنید

چگونگی بازیابی اطلاعات پاک شده از گوشی موبایل را مطالعه کنید.

بعد از نصب برنامه، آن را اجرا نمایید. پس از اجرا، پنجره ای شبیه به عکس فوق ظاهر می شود و به منظور بازیابی اطلاعات حذف شده می‌ توانید درایو مورد نظرتان را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که حتی امکان وصل کردن یک حافظه جانبی مثل رم میکرو اس دی، فلش مموری یا حتی هارد اکسترنال به کامپیوتر و سپس بازیابی اطلاعات حذف شده آن از طریق نرم افزار EaseUS Disk Data Recovery هم وجود دارد. پس درایور یا حافظه مورد نظرتان را انتخاب کنید و بر روی گزینه Scan کلیک نمایید.

بر روی گزینه Scan کلیک نمایید

پس از کلیک بر روی دکمه اسکن، نرم افزار EaseUS Disk Data Recovery یک اسکن سریع از درایو انتخابی شما انجام می‌ دهد و لیستی از فایل های قابل بازیابی حافظه را به شما نشان می دهد. بعد از ارائه این فایل ها، نرم افزار به صورت خودکار شروع به اسکن عمیق (Deep Scan) حافظه می‌ کند تا هیچ جزئیات قابل بازیابی از دست نروند. پیشنهاد ما این است که برای دقیق تر شدن فرآیند بازیابی اطلاعات حذف شده حتماً اجازه دهید تا اسکن عمیق حافظه هم انجام شود.

بعد از کلیک بر روی دکمه اسکن، نرم افزار به صورت خودکار شروع به اسکن عمیق حافظه می‌ کند

بعد از انجام کامل فرایند اسکن کردن، لیست فایل های قابل بازیابی توسط برنامهEaseUS Disk Data  Recovery  نمایش داده می ‌شود. فایل های مورد نظرتان را از لیست انتخاب و بر روی گزینه Recover کلیک کنید. به همین سادگی و از طریق برنامه EaseUS Disk Data Recovery می‌ توانید اطلاعات حذف شده خود را در کامپیوتر های با سیستم عامل تحت ویندوز و مک بوک های اپل بازیابی نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *