راهنمای خرید

بهترین برنامه های مسیریاب جایگزین Waze

بهترین برنامه های مسیریاب جایگزین Waze

اپلیکیشن مسیریاب آنلاین Waze برنامه ای محبوب است که اکثر رانندگان و مسافرانی که قصد مسافرت های درون شهری و برون شهری را دارند از این برنامه روی گوشی خود استفاده می کنند. این برنامه با امکانات متعدد و جالبی که دارد در بین کاربران بسیار محبوب می باشد. برنامه های زیادی شبیه به Waze طراحی و منتشر شده اند که با پشتیبانی از سیستم عامل اندروید و iOS براحتی قابل اجرا هستند. اگر شما هم یکی از کاربران Waze هستید و اکنون به هر دلیلی قصد دارید از برنامه مشابه دیگری استفاده کنید با ما همراه باشید تا به شما 10 بهترین برنامه مسیریابی را معرفی کنیم.

برنامه Waze یکی از برنامه های مسیریاب در اندروید است که با ارائه اطلاعات کاملی از مسیر مانند ترافیک جاده ای، محل استقرار دوربین‌ های کنترل سرعت عبور و مرور در سطح شهرهای سراسر دنیا، چراغ قرمز ‌ها، با جزئیات دقیق خیابان های فرعی و اصلی و حتی کوچه ها، به کاربر کمک می کند تا بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به مقصد انتخاب کند. همچنین با پشتیبانی از اکثر زبان های دنیا و داشتن راهنمای فارسی کار را برای کاربران فارسی زبان راحت کرده است.

در برنامه ویز می توانید مبدا و مقصد روی نقشه را انتخاب کنید و برنامه طبق محاسبات الگوریتمی خود مدت زمان تقریبی برای رسیدن به مقصد را به شما اعلام می کند جالب است که این مدت زمان به واقعیت بسیار نزدیک است. برنامه ویز که از شیوه موقعیت یابی (GPS) استفاده می کند برای کوهنوردی و رفتن به اردو با دوستان و همکلاسی ها نیز کاربرد دارد چرا که می توانید موقعیت دقیق دوستانتان را روی نقشه مشاهده کنید. با استفاده از این برنامه اگر به مسافرت برون شهری به مسافرت می روید دیگر پمپ بنزین ها را از جا نخواهید گذاشت.

اما همانطور که در بالا اشاره کردیم شاید کاربر بنا به هر دلیلی نخواهد و یا نتواند از این برنامه مسیریابی روی گوشی خود استفاده کند. در ادامه این مقاله قصد داریم 12 مورد از بهترین برنامه های جایگزین ویز که تقریباً مشابه این برنامه هستند را معرفی کنیم. شاید در اینجا مجال پرداختن دقیق به هر یک از آنها نباشد. ازاینرو برای کسب هر گونه اطلاعات دقیق تری در مورد این برنامه ها می توانید با کارشناسان واحد پشتیبانی کوک موبایل تماس بگیرید تا در این رابطه راهنمایی دقیق تری به شما ارائه دهند.

1- برنامه HERE WeGo

برنامه HERE WeGo

بدون تردید برنامه HERE WeGo با امکانات مشابهی که با ویز دارد می تواند یک جایگزین عالی محسوب شود. هیر وی گو یک برنامه مسیریاب حرفه‌ ای تحت سیستم عامل اندروید و iOS است که کاربر زمانی که به شبکه اینترنت متصل است می تواند جزئیات هر منطقه را دانلود کند و سپس در حالت آفلاین به مسیریابی خود بپردازد. این برنامه همچنین محل ایستگاه های حمل و نقل عمومی و مسیرهای رفت و برگشت آنها را نشان می دهد که می توانید ابتدا براحتی مسیر و مقصد مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس از منزل به قصد رفتن به محل مورد نظر خود خارج شوید. همچنین با راهنمای صوتی مسیریابی و نشان دادن مسیر درست هنگام رانندگی حواس شما پرت نخواهد شد و می توانید چشم تان را به جاده و خیابان بدوزید و به راهنمای برنامه گوش دهید. این برنامه با داشتن اکثر قابلیت ها و امکانات برنامه ویز می تواند جایگزین بسیار خوبی برای این برنامه باشد.

دانلود برنامه HERE WeGo از کافه بازار

دانلود برنامه HERE WeGo از گوگل پلی استور

دانلود برنامه HERE WeGo از اپ استور

2-برنامه CoPilot GPS

برنامه CoPilot GPSیکی دیگر از جایگزین های خوب ویز، برنامه CoPilot GPS که به خوبی خدماتی مشابه ویز ارائه می کند. این برنامه نیز با نصب روی سیستم عامل اندروید و iOS طرفداران زیادی دارد. تمام برنامه های مسیریابی بر پایه استفاده از ماهواره ها و  GPS طراحی شده اند. این برنامه غیر رایگان نیز با متصل شدن به اینترنت از قابلیت هایی مثل راهنمای صوتی مسیر، گزارش لحظه ای وضعیت ترافیکی مسیر های مختلف، امکان اضافه کردن محل توقف به مسیرها و بسیاری دیگر برخوردار است. با برنامه CoPilot GPS می توانید زمانی که به شبکه اینترنت متصل هستید نقشه و مسیر و جزئیات منطقه دلخواه را دانلود کنید و سپس در حالت آفلاین از آن استفاده کنید.

دانلود برنامه CoPilot GPS از اپ استور

3- برنامه Google Maps

 

برنامه Google Mapsبرنامه گوگل مپ یا نقشه گوگل برای همه کاربران گوشی های هوشمند شناخته شده است. گوگل مپ نیز با داشتن امکانات و خدمات متنوع برنامه مسیریابی ویز، از ویژگی ها و قابلیت های متعددی مثل راهنمای صوتی مسیر، امکان اضافه کردن مکان های توقف و مسیرهای چند مقصد، گزارش وضعیت ترافیکی جاده ها و غیره برخوردار می باشد. این برنامه به صورت پیش فرض در تمام دستگاه های اندرویدی نصب شده است و نسخه اختصاصی آن نیز در دسترس کاربران iOS قرار گرفته است. در گوگل مپ می توانید زمانی که به شبکه اینترنت متصل هستید نقشه منطقه دلخواه خود را دانلود کنید و سپس در مسیر از آن استفاده کنید، اما زمانی که به اینترنت متصل نیستید امکان راهنمای صوتی و بسیار از قابلیت های دیگر را ارائه نمی دهد.

دانلود برنامه Google Maps (گوگل مپ) از کافه بازار

دانلود برنامه Google Maps (گوگل مپ) از گوگل پلی استور

دانلود برنامه Google Maps (گوگل مپ) از اپ استور

4-برنامه Komoot

برنامه Komootبرنامه مسیریابی کوموت یک برنامه حرفه ای و عالی مسیر یابی و GPS است که می تواند جایگزین خوبی برای برنامه ویز باشد. با استفاده از این برنامه می توانید در زمان های پیاده روی ، دوچرخه سواری در جاده ها یا مسیرهای مختلف برنامه ریزی داشته باشید و مسیریابی درستی را انتخاب کنید. به شبکه اینترت وصل شوید و مسیر های منطقه تان را به طور رایگان درون برنامه دریافت کنید. هنگام پیاده روی ها، دوچرخه سواری ها در مسیر های سخت، کوهستانی و جاده های پرپیچ و خم می توانید از این برنامه استفاده کنید و مسیر درست و راحت خود را پیدا کنید. از ویژگی های خوب این برنامه مسیریابی تحت اندروید و iOS، مجهز بودن به سیستم سخنگو در زمان مسیریابی است که باعث می شود در زمان رانندگی هیچ وقت حواستان پرت نشود و به آسانی به مسیریابی خود ادامه دهید. این سخنگو، مسیر خیابان ها، کوچه ها و مسیرهای مختلف را به شما اعلام می کند. یک از اشکالات این برنامه این است که امکان مشاهده لحظه ای وضعیت ترافیکی جاده ها و مسیرهای مختلف وجود ندارد.

دانلود برنامه Komoot از گوگل پلی استور

دانلود برنامه Komoot از اپ استور

5- برنامه inRoute Route Planner

برنامه inRoute Route Plannerبرنامه inRoute Route Planner که در دو نسخه رایگان و خرید درون برنامه ای با امکانات و ویژگی های ارتقاء یافته در دسترس است از قابلیت ها و ارائه خدمات برنامه های مسیریابی برخوردار است. در این برنامه می توانید تعداد توقف ها و ایستگاه های در مسیرهای مورد نظر خود را اضافه کنید. برای استفاده از این برنامه حتماً باید به شبکه اینترنت متصل شوید و قابلیت ارائه خدمات به صورت آفلاین را ندارد. این برنامه از سیستم عامل iOS پشتیبانی می کند.

دانلود برنامه inRoute Route Planner از اپ استور

راهنمای کامل برنامه Waze را مطالعه کنید.

6- برنامه MapQuest

برنامه MapQuestبرنامه MapQuest یک برنامه مسیریاب مناسب و رایگان می تواند جایگزین خوبی برای برنامه ویز باشد. این برنامه که هم قابلیت استفاده در حین رانندگی و هم پیاده روی را دارد برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل دسترس است. با استفاده از برنامه مسیریاب MapQuest می‌توانید مسیرهای مورد نظرتان را همانند ویز روی نقشه مشاهده کنید و در صورت دلخواه می توانید موقعیت های مورد پسند خود را انتخاب و ذخیره کنید و برای خود آرشیو بسازید تا هر بار نیاز نباشد که آن مکان ها را دوباره جستجو کنید. استفاده از این برنامه مسیریاب در حالت آنلاین و اتصال به شبکه اینترنت امکان پذیر است و از اشکالات این برنامه این است که حاوی تبلیغات درون برنامه ای است که ممکن است برای کاربر آزاردهنده باشد.

دانلود برنامه MapQuest از گوگل پلی استور

دانلود برنامه MapQuest از اپ استور

7- برنامه Karta

برنامه Kartaبرنامه Karta با داشتن رابط کاربری زیبا که بسیار مشابه با برنامه ویز است کاربران زیادی را به سمت خود جلب کرده است . این برنامه رایگان با امکان مسیریابی آنی، از قابلیت های دیگری مثل مشاهده لیست رستوران ها و مکان های مناسب اطراف شما، اضافه کردن مکان ها و مقصدهای خاص به لیست مورد پسندتان و غیره خدمات قابل توجهی را به کاربران ارائه می دهد. زمانی که به اینترنت متصل هستید نقشه و موقعیت مکان های خاص را دانلود کنید و در حالت آفلاین از آن استفاده کنید.

دانلود برنامه Karta از گوگل پلی استور

دانلود برنامه Karta از اپ استور

8- برنامه Yandex Maps

برنامه Yandex Maps

 

برنامه مسیریاب Yandex Maps که طراح و سازنده آن یک شرکت روسی است برنامه ای مشابه ویز ارائه کرده است که با ارائه خدمات متنوع در زمینه مسیریابی و موقعیت جغرافیایی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این با طبقه بندی مسیرهای مورد نظرتان و تهیه آرشیوی از مسیرها و اماکن خدمات مطلوبی به کاربران ارائه می کند. با اتصال به شبکه اینترنت و روشن کردن GPS دستگاه خود، نقشه ای کامل از موقعیت جغرافیایی که در آن قرار گرفته اید با جزئیات کامل از جمله نام خیابان ها، نام ساختمان های معروف و غیره همگی روی برنامه Yandex Maps ارائه می شود. همچنین در این برنامه امکان دانلود مسیرهای 1863 شهر مختلف در سراسر دنیا ارائه شده تا کاربر بتواند به صورت آفلاین به مرور آن ها بپردازد. این برنامه با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارد.

دانلود برنامه Yandex Maps از گوگل پلی استور

دانلود برنامه Yandex Maps از اپ استور

9- برنامه OsmAnd Maps

برنامه OsmAnd Mapsبرنامه OsmAnd Maps با توجه به کیفیت و عملکرد بسیار مطلوبی که دارد و امکانات خوبی که ارائه می دهد ضمن سازگاری با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS می‌تواند یکی از بهترین جایگزین های Waze به شمار آید. این برنامه مسیریاب با قابلیت راهنمای صوتی مسیرهای مختلف، آپدیت خودکار مسیرهای پیشنهادی با توجه به مکانی که شما در آن حضور دارید، امکان ارائه هشدار در حین افزایش غیرمجاز سرعت حرکت و غیره کاربران را از موقعیت و شرایط خود آگاه می سازد. اشکالی که به این برنامه وارد است نداشتن رابط کاربری نه چندان روان و کاربرپسند می باشد.

دانلود برنامه OsmAnd Maps از گوگل پلی استور

دانلود برنامه OsmAnd Maps از اپ استور

10- برنامه Inrix

برنامه Inrix

برنامه Inrix یکی از محبوب ترین برنامه های مسیریاب و راهنمای حرکت محسوب می‌شود که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. این برنامه با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارد و رابط کاربری آن نسبتا خوب است، اما به نظر می رسد در مقایسه با رابط کاربری برنامه ویز از پتانسیل بالایی برخوردار نیست. این برنامه برخی اوقات با مشکل سرویس دهی در مسیریابی همراه است که شاید به همین خاطر است که طرفداران زیادی ندارد.

دانلود برنامه Inrix از اپ استور

11- برنامه Maps.me

برنامه Maps.me

برنامه Maps.me هم می ‌تواند یکی دیگر از جایگزین های خوب ویز باشد. این برنامه از قابلیت مسیردهی و راهنمای صوتی پشتیبانی می‌کند و در حالت آفلاین نیز قابل استفاده است. در این برنامه امکان ذخیره کردن آرشیوی از مکان های مورد علاقه کاربر در محیط برنامه ارائه شده است. قابلیت به اشتراک گذاری مکان ها و موقعیت های جغرافیای با دوستان شما در این برنامه وجود دارد. این برنامه رایگان با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارد.

دانلود برنامه Maps.me از گوگل پلی استور

دانلود برنامه Maps.me از اپ استور

12-برنامه 2GIS

برنامه 2GISبرنامه2 GIS  مسیریاب ی آفلاین شامل اطلاعاتی درباره ی شرکت ها و سازمان ها و غیره است که با نقشه ی کاملی که دارد اطلاعات دقیقی را در اختیار کاربر قرار می دهد. از ویژگی منحصر به فرد این برنامه ارائه نقشه سه بعدی چیزی نزدیک به 200 شهر در سراسر دنیا است. نقشه های سه بعدی این شهرها به صورت 180 درجه ‌ای قابل مشاهده هستند. نقشه ها و مسیرهایی که در این برنامه مسیریابی ارائه شده‌اند کاملا به روز هستند و این موضوع برنامه 2 GIS را به یک جایگزین قدرتمند ویز تبدیل کرده است. برنامه در حالت آفلاین قابل استفاده است و از هر دو سیستم عامل اندروید و iOS پشتیبانی می کند.

دانلود برنامه 2GIS از گوگل پلی استور

دانلود برنامه 2GIS از اپ استور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *