ترفند اندروید

بهترین برنامه های مدیریت فایل در اندروید

برنامه های مدیریت فایل در اندروید

اپلیکیشن های مدیریت فایل در اندروید، برای مدیریت و سازمان دهی موثر فایل های موجود در تلفن همراه، نقش حیاتی دارند. با کمک این اپلیکیشن ها، کاربران می توانند فایل های خود را جستجو کنند، برخی فایل ها را به کارت حافظه (SD) منتقل کنند و فضای ذخیره سازی تلفن خود را مدیریت کنند.

بهترین برنامه های مدیریت فایل در اندروید

در این مطلب، 10 اپلیکیشن برتر مدیریت فایل را برای سیستم عامل اندروید معرفی می کنیم:

  1. برنامه Solid Explorer

Solid Explorer مجهز به سیستم امنیتی پیشرفته ای است و از رمز عبور و اثر انگشت برای محافظت از فایل ها و پوشه های شما استفاده می کند. در این نرم افزار مدیریت فایل در اندروید، می توانید دو پنل مستقل را برای مرور فایل ها و پوشه ها باز کرده و آیکون ها را به دلخواه سفارشی سازی کنید.

مدیریت فایل در اندروید

مدیریت فایل در اندروید

علاوه بر موارد بالا، این اپلیکیشن ویژگی هایی همچون پشتیبانی روت، انتخاب میان بر، پشتیبانی از ذخیره ابری همچون Dropbox، Google Drive، OneDrive و … دارد.

  1. برنامه ES File Explorer

ES File Explorer یک نرم افزار ساده، امن و رایگان برای مدیریت موثر فایل است. این اپلیکیشن تمام ویژگی های یک برنامه مدیریت فایل را دارد که می تواند تصاویر، آهنگ ها، فیلم ها، اسناد و … را مدیریت کند. این اپلیکیشن از مدیریت فایل های شما در فضای ذخیره سازی شبکه ای مانند Dropbox، OneDrive و … نیز پشتیبانی می کند.

مدیریت فایل در اندروید

مدیریت فایل در اندروید

اگر دوستان شما نیز ES File Explorer را نصب کرده باشند، شما می توانید از این اپلیکیشن برای به اشتراک گذاری فایل های خود مانند تصاویر، آهنگ ها، ویدئو ها و … با آن ها استفاده کنید. هنگامی که نیاز به فضای بیشتری داشته باشید می توانید از قسمت Space Analyzer حافظه گوشی خود را پاک کنید.

  1. برنامه ASUS File Manager

ASUS File Manager برنامه رسمی ارائه شده توسط شرکت ASUS بوده و یک اپلیکیشن رایگان است. این نرم افزار، نه تنها برای گوشی های هوشمند زنفون (ZenFone) ایسوس مناسب است، بلکه با دستگاه های دیگر نیز سازگاری دارد. این برنامه از ذخیره سازی ابری، انواع مختلف فایل ها، دسترسی به LAN و SMB و ویژگی های ضروری دیگری پشتیبانی می کند. با استفاده از این اپلیکیشن نه تنها می توانید فایل ها را جستجو کنید بلکه امکان فشرده سازی (compress) فایل ها و خارج کردن فایل ها از حالت فشرده (extract) نیز وجود دارد.

مدیریت فایل در اندروید

مدیریت فایل در اندروید

در این اپلیکیشن، یک سطل زباله داخلی وجود دارد که به کاربران کمک می کند تا فایل های حذف شده را بازیابی کنند. همچنین یک تحلیل کننده ی فضای ذخیره سازی دارد که فایل هایی که بیشترین فضای حافظه ی گوشی شما را اشغال کرده اند را شناسایی می کند. با استفاده از Hidden Cabinet می توانید فایل های خصوصی خود را مخفی کنید.

  1. برنامه Astro Cloud & File Manager

Astro File Manager یک برنامه مدیریت فایل در اندورید که واقعاً کامل و جامع است. کاربران می توانند از این اپلیکیشن برای سازمان دهی حافظه ی داخلی، کارت حافظه ی میکرو و شبکه های ابری استفاده کنند. این اپلیکیشن می تواند فایل ها را فشرده سازی کرده (compress) و همچنین آن ها را از حالت فشرده خارج سازد (extract). همچنین با استفاده از این اپلیکیشن می توان فایل ها را در شبکه های SMB و LAN مدیریت کرد و فایل ها را بین فضاهای ذخیره سازی ابری جابجا کرد و … .

مدیریت فایل در اندروید

مدیریت فایل در اندروید

بخش SD Card Manager می تواند با پاک کردن حافظه ی گوشی، فضای ذخیره سازی را مدیریت کند. بخش App Manager به شما کمک می کند تا اپلیکیشن های مختلف را حذف کرده و از آن ها نسخه پشتیبان تهیه کنید. علاوه بر این، با استفاده از بخش Task Killer می توانید هر کار در حال اجرایی را پاک کرده و با این کار عمر باتری را طولانی تر کنید.

  1. برنامه File Manager+

File Manager اپلیکیشن مدیریت فایل جدید، کامل و رایگانی است که بهترین نوع مدیریت فایل را ارائه می دهد. با کمک File Manager+ می توانید فایل ها و پوشه های خود را در دستگاه خود، در کارت حافظه، در دانلود ها و فضای ذخیره ابری مانند Dropbox، Google Drive، NAS مدیریت و مرور کنید. بخش Storage Analyze می تواند به شما کمک کند تا فضای گوشی خود را پاک کنید. همچنین این اپلیکیشن سطل زباله ای برای بازیابی فایل های پاک شده دارد.

 

مدیریت فایل در اندروید

مدیریت فایل در اندروید

مهم تر از همه، این برنامه یک اپلیکیشن چراغ قوه دارد که می توانید در محیط تاریک این چراغ را روشن کرده و فایل های خود را مرور کنید.

  1. برنامه Root Explorer

Root Explorer یک مرورگر فایل مفید، معروف و رایگان برای کاربران روت (ریشه) است. این نرم افزار به طور مرتب به روز رسانی می شود و کاربران می توانند با هر بار به روز رسانی، رابط جدید، ویژگی های بیشتر و ثبات بهتری را دریافت کنند.حتی می توانند گروه یا مالکیت فایل را نیز تغییر دهند. Root Explorer شامل امکاناتی چون پشتیبانی از الگوریتم خلاصه سازی MD5، نمایش باینری XML فایل های APK و … است.

مدیریت فایل در اندروید

مدیریت فایل در اندروید

تا هنگامی که گوشی شما روت شده باشد، با استفاده از این اپلیکیشن تجربه ی لذت بخشی برای سازمان دهی فایل های خود خواهید داشت. با این حال، این اپلیکیشن نسخه ی غیر روت را نیز دارد که تمام گوشی های هوشمندی که روت نشده باشند را پشتیبانی می کند. (روت کردن به معنی دسترسی ریشه ای به دستگاه اندرویدی است که کاربران را قادر به دسترسی به فایل های سیستمی و تغییر در آن ها می کند.)

  1. برنامه Total Commandar

Total Commandar برنامه مدیریت فایل رایگان، قدرتمند و مشهوری است که رابط کاربری تیره ای دارد و کاربران می توانند فایل ها را با هم مقایسه کرد و جا به جا کنند. از این نرم افزار مدیریت فایل در اندورید می توانید برای کپی کردن، پیست کردن یا حتی مقایسه محتوای بین فایل ها و پوشه ها استفاده کنید.

مدیریت فایل در اندروید

مدیریت فایل در اندروید

Total Commandar از انواع مختلف فایل ها، ذخیره سازی ابری و ذخیره سازی شبکه ای پشتیبانی می کند. همچنین بوک مارک، پلاگینی برای پشتیبانی از FTP (پروتکلی برای ارسال و دریافت فایل بین سرور و کلاینت) و LAN، عملگرهای روت، ویرایش متن و ویژگی های دیگری را نیز ارائه می دهد. این اپلیکیشن کاملا رایگان است و تجربه عالی برای مرور فایل ها را برای شما به ارمغان می آورد.

  1. برنامه FX File Explorer

FX File Explorer با فایل ها و مدیاهای گوشی موبایل شما سر و کار دارد. در این اپلیکیشن پشتیبانی از نمایش چندین پنجره، با امکان مرور دو پنجره به صورت همزمان وجود دارد. شما می توانید صفحه نمایش خود را به دو قسمت تقسیم کرده و فایل ها را جا به جا کنید. عملگر Search (جستجو) به شما کمک خواهد کرد تا اطلاعات فایل ها را مانند نام، اندازه، نوع و محل آن ها بیابید.

مدیریت فایل در اندروید

مدیریت فایل در اندروید

این اپلیکیشن امکاناتی چون ویرایش متن، پشتیبانی روت، به اشتراک گذاری فایل ها، قابلیت ایجاد و خارج کردن فایل های فشرده Zip، آپلود و دانلود از Google Drive، Dropbox، FTP و به اشتراک گذاری فایل ها از طریق بلوتوث را دارد.

  1. برنامه X-Plore File Manager

X-Plore File Manager برنامه ی رایگان با دو پنل است. بنابراین، کاربران می توانند فایل های خود را در دو پنجره به صورت هم زمان مدیریت کنند. در این اپلیکیشن، کپی و پیست کردن محتوای دو پوشه یا انتقال سریع فایل ها به راحتی انجام می پذیرد.

مدیریت فایل در اندروید

مدیریت فایل در اندروید

علاوه براین، این اپلیکیشن از انوع بسیاری از فایل ها، ذخیره سازی شبکه ای (FTP، SMB، DLAN/UPnP) و ذخیره سازی ابری پشتیبانی می کند. همچنین یک ویرایش گر هگز (hex) داخلی، نمایشگر پی دی اف، مرورگر هگز، پخش کننده ویدئو، پشتیبانی روت، ایجاد کننده فایل زیپ اتوماتیک و باز کننده بسته زیپ و …دارد و کاربران می توانند فایل های APK مانند فایل های Zip را مرور کنند.

  1. برنامه Amaze File Manager

Amaze File Manager اپلیکیشن مدیریت فایل نسبتا خوب و متن‌باز (open source) است. این اپلیکیشن از جستجوگر روت، طراحی متریال، به اشتراک گذاری فایل SMB و FTP، مدیریت اپلیکیشن داخلی و ابزارهای دیگر پشتیبانی می کند. مهم تر از همه، شما می توانید این برنامه را به صورت رایگان استفاده کرده و از امکانات آن لذت ببرید.

مدیریت فایل در اندروید

مدیریت فایل در اندروید

با همه ی این مزایا، این اپلیکیشن از ذخیره سازی ابری پشتیبانی نمی کند و باید از ذخیره سازی محلی استفاده کنید.

برنامه های مدیریت فایل در اندروید که در بالا معرفی شدند، بهترین اپلیکیشن های مدیریت فایل در سال 2018 بودند که با کمک این برنامه ها می توانید فایل های گوشی تلفن خود را به صورت موثرتری مدیریت و سازمان دهی کنید.

مطالب مرتبط