تست و بررسی هوآوی

طراحی آنر 20

طراحی آنر 20

2- طراحی

طراحی این گوشی به صورت دو طرف گلس است که کمتر گوشی هایی از این طراحی استفاده کرده اند، اما خوشحالیم که سازندگان راهی برای نوسازی این طراحی پیدا کرده اند. هواوی یکی از اولین کسانی بود که رنگ های مختلفی را با هم مخلوط کرد و همچنان در هر تلفن هوشمند جدید خود، عرضه کننده است. انر 20 به اندازه آنر 20 پرو که به اصطلاح خواهر و برادر خود نامیده می شود جذاب و مسحور کننده است.

blank

بدنه گوشی آنر 20 از مواد درجه یک و عالی ساخته شده است. به طرح این گوشی اصطلاحا ساندویچ گلس می گویند که وسط آن یک قاب نازک فلزی قرار داده شده است یعنی گوشی از دو طرف دارای گلس تقویت شده و دارای یک قاب آلومینیومی برای نگه داشتن آنها است. هواوی و آنر به ندرت از سازنده گلس یاد می کنند، گرچه اغلب اوقات کورنینگ است، بنابراین دلایل زیادی داریم که فکر می کنیم سری آنر 20 ممکن است در عین حال از گلس گوریل در بالای صفحه نمایش استفاده کرده باشد. هرچند در این باره بیانیه رسمی وجود ندارد، بنابراین این فقط یک حدس و گمان است.

به هر حال، آنر 20 یک گوشی هوشمند معمولی با دوربین پانچ هول نیست که به شما فروخته می شود. شاید این به زودی در سطح گسترده روی گوشی ها بکار برده شود، اما در حال حاضر فقط تعداد کمی از تلفن ها هستند که از این قابلیت و طراحی برجسته بهره می برند.

blank

بسیار خب، قسمت جلوی این گوشی یک صفحه نمایش 6.26 اینچی IPS LCD که مجهز به پانچ هول است که دوربین سلفی در آن قرار داده شده است. ابتدا به نظر می رسد که گوشی لبه ندارد اما این طراحی فریبنده است زیرا چانه خوبی وجود دارد که کنترلر صفحه نمایش را پنهان می کند. آنر 20 معمولا از گوشی های با نمایشگر اولد نازک تر است، و اجتناب از LCD در این گوشی غیر ممکن است. البته ما به آن فکر نمی کنیم، زیرا در جلوگیری از لمس اتفاقی با کف دست خود هنگام نگه داشتن تلفن در جهت عمودی کمک می کند.

حفره دوربین در گوشه بالا سمت چپ است و این روشی برای جلوگیری از ایجاد شکاف است. این با صفحه نمایش یکی شده و می تواند در هنگام تماشای فیلم یا بازی بسیار چشمگیر باشد اما حفره و ناچ این دوربین به اندازه آیفون X مزاحم  نیست.

blank

توری کپسول هدفون بسیار نازک، بالای صفحه است و چراغ ال ای دی اطلاع رسانی کوچک را مخفی می کند.  ین فقط می تواند تنها به رنگ سبز و قرمز چشمک بزند، خب در این گوشی وجود دارد و ما از آن استقبال می کنیم..

آنر 20 دارای یک قاب آلومینیومی با رنگ متناسب با پرداخت رنگ گلس و پشت است. کمی خمیده است و  در دست گرفتن آن فوق العاده نیست، در حالی که گلس های لغزنده از هر دو طرف نیز به این موضوع کمکی نمی کنند. دور قاب این گوشی شلوغ است. در قسمت فوقانی دارای یک بلستر IR است، پایین آن جایی است که پورت USB و توری اسپیکر در آن قرار دارند، اسلات دو سیم کارتی در سمت چپ قرار دارد و در آخر، سمت راست آن کلید تنظیم حجم صدا و حسگر اثر انگشت است. یک کلید وجود دارد که هم کار پاور و هم کار قفل گوشی را انجام می دهد.

blank

اسکنر اثر انگشت در بغل هم چیز عادی نیست و نباید مشکلی با آن داشته باشید. این سنسور همیشه روشن، است فوری چشمک می زند و دقت آن عالی است. و اگر روی آن ضربه بزنید، بازخورد نسبتا خوبی را ارائه می دهد.

قسمت پشت گوشی، جلوه ای خیره کننده دارد. گلس پشت که به اصطلاح طرح سه بعدی پویا نامیده می شود و در آنر 20 پرو وجود دارد در آنر 20 معمولی نیز قرار داده شده است، اما نه با همان شدت و زیبایی رنگ ها. ما در اینجا گوشی که ما بررسی می کنیم نسخه Sapphire Blue است که زیبایی آن حرف ندارد. آنر برای تولید این گلس و پرداخت نهایی آن از سه لایه که اثرگذاری خوبی دارد استفاده کرده است: یک لایه رنگ، یک لایه گلس و یک لایه زیرین که میلیون ها منشور کوچک برای پراکندگی نور در آن بکار رفته است. جالب است، این طور به چشم می آید که گوشی خم شده است.

blank

جهت نقد و بررسی تخصصی آنر 20 اینجا کلیک کنید.

هر چیزی بهایی دارد. گلس بسیار لغزنده است و اثر انگشت به طور گسترده روی آن باقی می ماند. بعد از پنج دقیقه در دست گرفتن و کار کردن با آنر 20 ظاهر خیره کننده آن پر از لکه و خراب می شود. بنابراین، اگر می خواهید زیبایی این گوشی را حفظ کنید، همیشه آن را تمیز کنید.

در قسمت پشت مجموعه دوربین چهارتایی قرار دارد که سه دوربین در یک برجستگی بزرگ مشاهده شده است. این برآمدگی کاملا مشخص است و آنر 20 وقتی روی میز قرار می گیرید، ثابت نمی ایستد.

blank

آنر 20 درست مانند آنر 20 پرو در پشت دارای چهار دوربین است اما کمی تفاوت وجود دارد. در آنر 20، با شروع از بالا به پایین دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی است به دنبال آن دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، اما آنر 20 به جای دوربین تله فوتو، دارای سنسور عمق 2 مگاپیکسلی در پایین ترین جای مجموعه دوربین ها است. آنر 20 همچنین فاقد تثبیت نوری در دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی است.

سپس در قسمت بیرون این مجموعه دوربین یک دوربین ماکرو اختصاصی 2 مگاپیکسلی، همانند مدل آنر 20 پرو است.

blank

آنر 20 پرو و آنر 20

گلس پشت کاملا مسطح است، که به لیست تفاوت های با مدل آنر 20 پرو که حاشیه های گرد بلندتری دارد اضافه می شود. این چیز خیلی زیادی نیست، اما همین باعث می شود که در آنر 20 گوشی کمی بهتر و راحت تر در دست گرفته شود.

بنابراین ، شکل و طراحی آنر 20 ارزش یک پرچمدار را دارد، این گوشی حرف ندارد. مطمئنا لغزنده است، اما این رفتاری است که ما اغلب برای داشتن چنین طراحی انجام می دهیم. قاب گوشی همیشه یک آپشن بوده است، البته این مسئله به راحتی قابل حل است. با استفاده از رنگ های خیره کننده و حفره دوربین در قسمت جلویی، آنر 20 به راحتی قابل تشخیص است و ما فکر می کنیم آنر در طراحی این گوشی کار بسیار خوبی انجام داده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *