ترفند اندروید

آموزش تصویری کاهش حجم عکس در اندروید

blank

یکی از مهم‌ترین ملاک‌هایی که هر فردی در زمان خرید گوشی هوشمند مدنظر قرار می‌دهد، کیفیت دوربین آن است. امروزه و با پیشرفت چشمگیر گوشی‌های هوشمند، بسیاری از افراد ثبت تصاویر روزمره و خاطره‌انگیزشان را به گوشی خود سپرده‌اند و درواقع با اندکی هزینه بیشتر زحمت داشتن یک دوربین عکاسی را از خود رفع می‌کنند. با گذر زمان و افزایش تعداد عکس‌ها و فیلم‌های گرفته‌شده و به دلیل آنکه گوشی شما عکس‌هایی باکیفیت و حجم بالا ثبت می‌کند، کم‌کم به مشکل کمبود حافظه دستگاه برمی‌خورید. درواقع کیفیت بالای عکس‌ها که در ابتدا یک مزیت هیجان‌انگیز برای شما به‌حساب می‌آمد، اکنون به معضل فضای ذخیره‌سازی تبدیل‌شده است.علاوه بر این، این روزها اکثر مردم لحظات خود را پس از ثبت، در شبکه‌های اجتماعی گوناگون خود با دیگران به اشتراک می‌گذارند. به اشتراک‌گذاری عکس‌هایی با حجم زیاد علاوه بر استفاده از حجم اینترنت شما، به زمان طولانی‌تری احتیاج داشته و همچنین برای مخاطبان شما نیز همین مشکل را در پی خواهد داشت.درنتیجه اگر به‌واسطه موارد فوق و یا هر دلیل دیگری تصمیم گرفتید سایز عکس‌های گرفته‌شده توسطگوشی اندرویدتان را کاهش دهید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با یکی از برنامه‌های مخصوص شما را با نحوه ی کاهش حجم عکس در اندروید آشنا شویم.

  • نرم‌افزار photo/image resizer را از گوگل پلی دانلود نمایید.
  • در صفحه اول برنامه گزینه‌هایی مانند انتخاب عکس از گالری و مرور عکس‌های تغییر سایز داده‌شده و یا به اشتراک‌گذاری وجود دارد. برای شروع گزینه انتخاب عکس از گالری را انتخاب نمایید.
آموزش تصویری کاهش حجم عکس در اندروید

آموزش تصویری کاهش حجم عکس در اندروید

  • با باز شدن گالری عکس موردنظر خود را انتخاب کنید تا درون برنامه باز شود. از دیگر قابلیت‌های این برنامه امکان انتخاب و تغییر سایز چند عکس به‌طور هم‌زمان است. مطابق شکل مشاهده می‌کنید نرم‌افزار چند حالت تغییر سایز را به‌صورت پیش‌فرض به شما معرفی می‌کند. برای مثال با انتخاب گزینه 50 درصد، سایز عکس به 50 درصد حالت اولیه می‌رسد. همچنین شما می‌توانید با انتخاب گزینه Custom مقدار دلخواهتان را وارد نمایید.
آموزش تصویری کاهش حجم عکس در اندروید

آموزش تصویری کاهش حجم عکس در اندروید

  • در آخر نرم‌افزار مسیر پیش‌فرض برای ذخیره کردن عکس را از شما می‌پرسد که شما می‌توانید پوشه‌ای مجزا برای عکس‌های تغییر سایز داده‌شده در نظر بگیرید.

شما نیز میتوانید جهت کسب اطلاع در مورد کاهش حجم فیلم به پست “آموزش تصویری کاهش فیلم در اندروید ” مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط