ترفند شبکه های اجتماعی

چطور و چرا باید از واتساپ به سیگنال برویم؟

چطور و چرا باید از واتساپ به سیگنال برویم

در این مقاله قصد داریم نحوه انتقال از واتساپ به سیگنال را بررسی کنیم و اینکه اصلا چرا باید بخواهیم سیگنال را جایگزین واتساپ کنیم. با تغییر سیاست های حفظ حریم شخصی واتس آپ، تعداد زیادی از کاربران این برنامه تصمیم گرفتند که پیام رسان دیگری را جایگزین این برنامه نمایند. یکی از این برنامه های جایگزین پیام رسان سیگنال بود. اما چرا پیام رسان سیگنال می تواند یک گزینه جایگزین خوب و امن برای واتساپ تلقی شود؟ علاوه بر پاسخ به این سوال مراحل انتقال از واتساپ به سیگنال را هم پیش خواهیم برد.

چرا سیاست های جدید پیام رسان واتساپ نگران کننده است؟

ارتباطات رمز گذاری شده و حفظ حریم خصوصی کاربر، هر دو برای استفاده از یک پیام رسان مهم و ضروری هستند. از ابتدا مزیت واتساپ این بود که end-to-end encrypted بود، به این معنی که جز ارسال کننده و دریافت کننده فرد دیگری به پیام ها دسترسی نداشت. حتی خود واتساپ هم به پیام ها دسترسی نداشت و این یعنی حذف بخش سوم در ارسال و دریافت یک پیام صوتی و یا متنی. حتی تماس های صوتی قابل شنیده شدن نبود و این امنیت این پیام رسان را بالا می برد. حتی گروه ها در واتساپ هم به صورت کاملا امن بودند و گزینه ارسال پیام های ناپدید شونده در واتساپ هم اخیرا فعال شده است. گزینه امنیتی دیگر برای واتساپ تایید امنیت دو مرحله ای برای این نرم افزار بود.

اگرچه فیس بوک صاحب اپلیکیشن واتساپ است اما این تغییرات به طور عمده تری از شبکه مجازی نشان می گیرد. این طور که به نظر می رسد بر اساس سیاست های جدید، پس از اعمال تغییرات فیس بوک داده های واتساپ را جمع آوری می کند و به منظور فعال کردن ویژگی های مبتنی بر اهداف تجاری از آنها استفاده خواهد کرد. بنابراین اگر به عنوان کاربر واتساپ، خط مشی جدید را از فیس بوک قبول نکنید، نمی توانید دیگر از WhatsApp استفاده کنید.

به اشتراک گذاری داده ها از این طریق این امکان را به شرکت ها می دهد تا با اهداف مرتبط با خدمات رسانی به مشتری ها از طریق واتساپ اقدام کنند. این موارد اطلاعات مفید زیادی را در اختیار کمپانی ها قرار خواهد داد و به همان نسبت فیس بوک درآمد زیادی از به اشتراک گذاری این داده ها به دست خواهد آورد. ولی باید توجه داشت که افراد تمایلی به این کار ندارند و ترجیح می دهند که پیام های آنها به صورت خصوصی باقی بماند. سوالی که در اینجا پیش می آید این است که چرا پیش تر فیس بوک این کار را از طریق پیام رسان فیس بوک انجام نداده است.

چرا سیاست های جدید پیام رسان واتساپ نگران کننده است

چرا سیاست های جدید پیام رسان واتساپ نگران کننده است

تمام این نکته ها مطرح شد تا بگوییم اگر قوانین جدید واتساپ بخواهد اعمال شود هر کاربر باید از طریق اکانت فیس بوک خود اطلاعات خود را به اشتراک بگذارد. این داده ها از آن پس برای فیس بوک قابل ردیابی خواهند بود. با این وجود باید دید حتی اگر تماس های صوتی به همان شیوه قبل باقی بمانند آیا هنوز افراد اعتماد سابق را به واتساپ خواهند داشت؟

در مورد واکنش واتساپ به کاربران، به نظر می رسد که فیس بوک و واتساپ انتظار این واکنش را به صورت عمومی در این ابعاد از کاربران نداشتند. با وجود اینکه اکثر این واکنش ها هم مثبت نبودند و این کاملا واضح است. اکثر این نگرانی ها هم در خصوص حریم خصوصی افراد آن هم در سطح عظیم جهانی بود. بر اساس منابع معتبر خبری که رویترز و گاردین منتشر کردن هم تعداد افرادی که استفاده از واتساپ را متوقف کردند درصد بالایی از کاربران را تشکیل می داده است به طوری که برای مثال اپلیکیشن واتساپ از رده هشتم دانلود به رده بیست و سوم نزول کرده است. اما نکته جالب این بود که در همان مدت کوتاه بین هفته های اول ژانویه 2021 که این خبر منتشر شد، پیام رسان سیگنال توانست 7.5 میلیون کاربر جدید پیدا کند. هر چند تعداد افرادی که استفاده از تلگرام را از سر گرفته بودند هم قابل توجه ارزیابی شد.

چرا برنامه سیگنال جایگزین واتساپ می شود؟

تا پیش از این اخبار، سیگنال فقط یک پیام رسان ساده بود که برای افرادی که حریم شخصی برای آنها اهمیت زیادی داشت استفاده می شد. شرکت صاحب سیگنال یک شرکت خصوصی است که این برنامه را برای سودآوری نساخته است و هیچ تبلیغاتی را هم برای استفاده در این پیام رسان به کار نمی گیرد. با وجود اینکه پیام رسان سیگنال یک پیام رسان مانند دیگر برنامه ها است و از تمام ویژگی های آنها بهره می برد، اما به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربر قرار می گیرد. سازندگان سیگنال از ابتدا بر این موضوع مانور می دادند که این برنامه کاملا بر پایه حفظ حریم شخصی کاربر بنا نهاده شده است.

چرا برنامه سیگنال جایگزین واتساپ می شود

چرا برنامه سیگنال جایگزین واتساپ می شود

مراحل ایجاد گروه در سیگنال

هر زمانی که به نظر رسید پیام رسان سیگنال می تواند جایگزین پیام رسان های دیر باشد کافیست آن را از اپ استور یا پلی استور دانلود و نصب کنید. بعد از آن نوبت به دعوت کردن از مخاطبان در گوشی موبایل شماست. اگر مخاطبان شما از قبل برنامه را نصب کرده بودند بعد از نصب سیگنال به طور اتوماتیک برای شما قابل مشاهده هستند. سپس با طی کردن مراحلی که در زیر توضیح داده می شوند می توانید دسترسی هایی که به افراد و گروه ها در واتساپ داشتید را در سیگنال هم داشته باشید.

اگر افراد از پیش سیگنال را نصب کرده بودند و شما آنها را در لیست مخاطبان یا Contacts خود می بینید فقط کافیست پیام دادن را شروع کنید اما اگر می خواهید از فردی بخواهید به سیگنال بپویندد باید از گزینه Invite friends استفاده کنید. در گوشی های موبایل اندرویدی این گزینه در دکمه منو در سه نقطه گوشه تصویر قرار دارد. در گوشی موبایل آیفون و دیگر دیوایس هاس iOS در زیر دکمه New Message می توانید گزینه دعوت از دوستان را پیدا کنید.

توجه: اسکرین شات هایی که به عنوان عکس های مراحل آموزشی در زیر آورده شده است مربوط به گوشی موبایل اندرویدی است هرچند ممکن است از لحاظ ظاهری در گوشی آیفون متفاوت باشد، ولی مراحل کاملا شبیه به هم هستند.

مرحله اول: دعوت از مخاطبان واتساپ از قسمت Invite friends

در این قسمت خود اپلیکیشن لینکی را تهیه کرده است که به سادگی می توانید آن را برای دوستان خود ارسال کنید. به محض اینکه شما لینک را برای آنها ارسال کنید با استفاده از لینک می توانند پیام رسان سیگنال را نصب و از آن استفاده کنند و به مخاطبان شما بپیوندند. از این فرصت حتی می توانید برای خلوت کردن لیست و چت های شلوغ واتس اپ هم استفاده کنید. اگر برنامه شما این است که به طور کامل از واتساپ نقل مکان کنید، بهتر است تاریخی را مشخص کنید تا دوستانتان هم از آن تاریخ مطلع شوند.

دعوت از مخاطبان واتساپ از قسمت Invite friends

دعوت از مخاطبان واتساپ از قسمت Invite friends

مرحله دوم: انتقال گروه ها از واتساپ به سیگنال

تعداد زیادی از افراد از گروه ها در واتساپ استفاده می کنند. اگر شما هم قصد دارید تا گروه های خود را از واتساپ به سیگنال منتقل کنید راه ساده ای برای این کار وجود دارد. به قسمت سمت راست بالای صفحه در پیام رسان سیگنال بروید و با کلیک بر روی منو، گزینه New Group را انتخاب کنید.

انتقال گروه ها از واتساپ به سیگنال

انتقال گروه ها از واتساپ به سیگنال

مرحله سوم: اضافه کردن افراد به گروه در پیام رسان سیگنال

بعد از ایجاد گروه می توانید نام دلخواه خودتان را برای گروه انتخاب کرده و دوستان و مخاطبانی را که با استفاده از لینک، یا از قبل پیام رسان سیگنال را نصب کرده بودند را add کنید. در این مرحله شما می توانید عکس پروفایل گروه را هم اضافه نمایید و بر روی گزینه Create یا ایجاد کلیک کنید تا گروه شما ساخته شود.

اضافه کردن افراد به گروه در پیام رسان سیگنال

اضافه کردن افراد به گروه در پیام رسان سیگنال

مرحله چهارم: اجازه ایجاد و انتشار لینک برای پیوستن اعضای جدید به گروه سیگنال

در این مرحله برای اینکه مطمئن شوید افراد می توانند به گروه اضافه شوند کافیست گزینه Enable and Share Link را بزنید. با استفاده از این گزینه شما می توانید یک QR کد و یا یک لینک دریافت کنید و مطمئن باشید که مخاطب شما در سیگنال با کلیک بر روی آن مستقیما به گروه وارد می شود.

اجازه ایجاد و انتشار لینک برای پیوستن اعضای جدید به گروه سیگنال

اجازه ایجاد و انتشار لینک برای پیوستن اعضای جدید به گروه سیگنال

مرحله پنجم: اعمال تنظیمات در گروه سیگنال

شما می توانید به امکانت خوبی برای گروه سیگنالی خود دسترسی پیدا کنید. برای مثال می توانید گروه و پیام های متعدد آن را Mute کنید یا همه آپشن های خوب دیگر در گروه واتساپی را اینجا هم امتحان کنید.

اعمال تنظمیات در گروه سیگنال

اعمال تنظیمات در گروه سیگنال

در نهایت مهاجرت از پیام رسان واتس اپ به پیام رسان سیگنال کاملا یک تصمیم شخصی است و به شما بستگی دارد که می خواهید این انتقال را انجام دهید یا خیر. ضروری این موضوع فقط به کاربر بستگی دارد. پیام رسان سیگنال یک پیام رسان کاربردی است و شما می توانید از نسخه دسکتاپ سیگنال هم استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *