ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه غیر فعال کردن موقتی حساب توییتر

نحوه غیر فعال کردن موقتی حساب توییتر

در این مقاله قصد داریم تا در مورد نحوه غیر فعال کردن موقتی حساب توییتر صحبت کنیم. توییتر یکی از شبکه های اجتماعی قدیمی و پرطرفداری است که در سطح جهانی محبوبیت دارد. این برنامه شبکه گسترده ای از اطلاعات در زمینه های مختلف را در اختیار کاربران قرار می دهد. از اخبار و بحث های روز گرفته تا مطالب سرگرمی. توییتر فضایی است که کمتر از شبکه های اجتماعی دیگر برای سرگرمی به کار می رود و بیشتر برای چک کردن اخبار و اطلاعات از آن استفاده می شود. برای قرار دادن پست در این برنامه محدودیت تعداد کاراکتر و کلمات وجود دارد  بنابراین در چند جمله کوتاه می توانید به اخبار و بحث های روز دست پیدا کنید.

نحوه غیر فعال کردن موقتی حساب توییتر

ممکن است برخی مواقع استفاده از این برنامه اعتیادآور شده باشد یا این فضای اجتماعی برای شما کسل کننده و ناخوشایند باشد. اگر می خواهید حساب کاربری خود را به طور موقت غیر فعال کنید تا برای مدتی از فضای مجازی دور باشید مراحل زیر را دنبال کنید

مرحله اول: از اطلاعات حساب کاربری توییتر خود بک آپ بگیرید

بهتر است قبل از اقدام به حذف حساب کاربری خود از اطلاعات خود Back Up بگیرید. به این صورت که ابتدا به بخش Settings and Privacy در کامپیوتر شخصی خود رفته و بر روی گزینه Your account بزنید تا به گزینه Download an archive of your data بروید.

از اطلاعات حساب کاربری توییتر خود بک آپ بگیرید

از اطلاعات حساب کاربری توییتر خود بک آپ بگیرید

مرحله دوم: درخواست Archive کردن اطلاعات حساب کاربری توییتر

بعد از درخواست شما برای آرشیو کردن اطلاعات حساب کاربری توییتر، این پشتیبان گیری حدود دو روز طول می کشد. به این موضوع توجه کنید پیش از آنکه اکانت توییتر خود را حذف کنید. این موضوع به شما امکان می دهد تا مطمئن شوید همه اطلاعاتی را که می خواستید ذخیره کردید. توجه داشته باشید که آرشیوی که برای توییتر خود ایجاد کرده اید کاملا قابلیت سرچ کردن را دارد و می توانید اطلاعاتی را که می خواهید به صورت تعاملی از آن دریافت کنید. شما همچنین می توانید فولدرهای مختلفی را که در این آرشیو ذخیره شده اند را سرچ کنید. برای مثال می توانید از فولدر عکس های ذخیره شده، عکس هایی را که می خواهید آپلود کنید.

درخواست Archive کردن اطلاعات حساب کاربری توییتر

درخواست Archive کردن اطلاعات حساب کاربری توییتر

مرحله سوم: وارد حساب کاربری توییتر خود شوید

اگر این کار را از روی سیستم کامپیوتر خود انجام می دهید می توانید یکی از مرورگرهای خود را بر روی سیستم کامپیوتر خود باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید (می توانید از روی گوشی موبایل هم وارد یک مرورگر شوید). سپس بر روی دکمه More بزنید که در بالای گزینه Tweet قرار دارد.

وارد حساب کاربری توییتر خود شوید

وارد حساب کاربری توییتر خود شوید

مرحله چهارم: وارد بخش Setting and Privacy شوید

در بین گزینه هایی که بعد از باز کردن گزینه More برای شما نشان داده می شود بر روی گزینه Setting and Privacy بزنید.

وارد بخش Setting and Privacy شوید

وارد بخش Setting and Privacy شوید

مرحله پنجم: گزینه Deactivate your account  را بزنید

بعد از باز کردن گزینه تنظمیات و پرایوسی در توییتر بر روی گزینه Your account زده و سپس گزینه Deactivate your account را بزنید.

گزینه Deactivate your account  را بزنید

گزینه Deactivate your account  را بزنید

در این مرحله یک پیام برای شما نمایش داده می شود که به شما می گوید چه چیزهایی را قبل از حذف حساب کاربری توییتر خود نیاز است که بدانید. همانند دی اکتیو کردن حساب کاربری فیس بوک، در دی اکتیو کردن توییتر هم حساب کاربری شما با کلیک بر روی این مرحله ناگهان ناپدید نمی شود. مواردی وجود دارند که این پیج آنها را به شما یادآوری می کند، مسائلی که پیج های دیگر ممکن است به شما یادآوری نکنند.

اطلاعاتی که در این مرحله به شما نشان می دهد شامل موارد زیر است.

  • شما می توانید حساب کاربری توییتر خود را بعد از 30 روز از دی اکتیو کردن مجددا فعال کنید.
  • بعضی از اطلاعات ممکن است بعد از دی اکتیو کردن Tweeter شما ممکن است هنگام سرچ، توسط موتور جستجوگر گوگل نمایش داده شوند. اگر حساب کاربری شما به صورت Public باشد و شما مطلبی را توییت کرده باشید این اطلاعات در Cache جستجوگر گوگل شما باقی می ماند. پس موقع سرچ کردن موضوعی ممکن است با نوشتن کلمه ای در گوگل کروم یا مرورگر های دیگر، آن اطلاعات نمایش داده شود.
  • ممکن است اطلاعات شما بعد از دی اکتیو کردن در Log Data در براوزر شما تا 18 ماه باقی بمانند. بخش لاگ دیتا شامل اطلاعاتی مثل IP Address، مخاطبان، نوع مرورگر، سیستم عامل، موقعیت جغرافیایی، شماره موبایل، آی دی های اپلیکیشن ها و دیوایس ها و غیره را در خود ذخیره می کند.
  • توجه داشته باشید که حساب کاربری شما در توییتر اطلاعات زیادی از شما را در خود جمع آوری می کند. به خصوص که اگر شما این برنامه را بر روی گوشی موبایل خود هم ذخیره کرده باشید. هرچند این موضوع برای حساب کاربری اکثر شبکه های اجتماعی صدق می کند و موارد زیادی از اطلاعات شما بعد از ایجاد یک حساب کاربری در آن ها باقی خواهد ماند.

مرحله ششم: تایید گزینه Deactivate

بعد از مطالعه موارد فوق، بعد از خواندن این پیام بر روی گزینه Deactivate کلیک کنید.

تایید گزینه Deactivate

تایید گزینه Deactivate

مرحله هفتم: پسورد اکانت توییتر خود را وارد کنید

در این مرحله پسورد حساب کاربری را وارد کنید و بر روی گزینه Deactivate کلیک کنید.

مرحله هشتم: مشاهده پیام غیر فعال شدن حساب کاربری توییتر

در این مرحله و پس از انجام مراحل بالا، برای شما پیامی نمایش داده می شود که حساب کاربری شما دی اکتیو شده است. البته توجه داشته باشید که حساب کاربری شما حذف نشده است.

مشاهده پیام غیر فعال شدن حساب کاربری توییتر

مشاهده پیام غیر فعال شدن حساب کاربری توییتر

توجه به یک سری نکات پس از دی اکتیو کردن حساب کاربری شما اهمیت دارد. باید بدانید تا یک ماه حق بازگشت به حساب کاربری خود و بازیابی اطلاعات آن را نخواهید داشت. همچنین باید توجه داشته باشید که اگر حساب کاربری خود را با مرورگرها و یا اکانت های خود ادغام کرده اید، به آنها هم توجه کنید. ممکن است شما لینک حساب کاربری توییتر خود را در سایت یا جای دیگری بارگزاری کرده باشید که بعد از حذف حساب کاربری باید به این نکته توجه کامل داشته باشید. اگر اکانت خود را بر روی گوشی موبایل و یا تبلت خود هم ذخیره کرده باشید بهتر است که برنامه را از روی گوشی پاک کنید. شما می توانید مراحل ایجاد یک حساب کاربری در توییتر و یا بازگرداندن آن را در چند گام ساده انجام دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *