ترفند شبکه های اجتماعی

چطور در واتساپ پیام های ناپدید شونده ارسال کنیم؟

چطور پیام های ناپدید شونده در واتس اپ ارسال کنیم

پیام های ناپدید شونده در واتساپ چند وقتی است که در آپدیت جدید این برنامه به کاربران پیشنهاد می شود. شاید این ویژگی باشد که خیلی ها منتظرش بودند.

برنامه واتس اپ در حال حاضر بیش از دو میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و برای همین به عنوان یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین نرم افزارهای پیام رسان شناخته می شود. در ابتدا این پیام رسان در حوزه کارهای بازرگانی و تجارت محبوب بود اما از زمانی که فیسبوک واتس اپ را در سال 2014 خریداری کرد، این برنامه تغییرات زیادی کرد.

در آپدیت های اخیر این برنامه ترفندهایی به این پیام رسان اضافه شده است مانند تغییر پس زمینه و شخصی سازی آن برای هر کاربر، میوت کردن دائمی چت ها و ارسال پیام هایی که بعد از مدتی از بین می روند.

در ادامه می بینیم که چطور می توان به سادگی ویژگی ارسال پیام های ناپدید شونده را فعال کرد.

ارسال پیام های ناپدید شونده در واتس اپ

ارسال پیام های ناپدید شونده در واتس اپ

پیام های ناپدید شونده واتساپ

در ابتدا چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم. اگر فکر می کنید که این موضوع واتساپ را به عنوان جایگزین اسنپ چت تبدیل می کند، اینچنین نخواهد بود. واتس اپ که حالا یک تم تیره هم دارد، رویکرد متفاوتی را برای این موضوع در پیش گرفته است.

به عنوان مثال، وقتی شما این ویژگی را فعال می کنید، پیام های واتساپ بعد از هفت روز ناپدید خواهند شد. این پیام ها می تواند پیام هایی باشد که شما برای یک فرد یا در یک گروه ارسال کرده باشید. اگرچه این ویژگی برای پیام هایی که در گروه ارسال شده اند منوط به این است که ادمین گروه این ویژگی را فعال کرده باشد یا خیر.

یک سوال که در اینجا بوجود می آید این است که اگر فردی پیام ما را تا 7 روز نخوانده باشد چه اتفاقی می افتد؟ خب باید گفت فرقی نمی کند پیام دیده شده باشد یا نه، پیام ارسال شده بعد از هفت روز ناپدید می شود. برای اطمینان از خوانده شدن پیام ها و اطلاعاتی که در آن وجود دارد باید دوباره پیام ها را ارسال کنید.

مورد بعدی در مورد پیام های فوروارد شده است. اگر فردی برای شما پیامی ارسال کند و شما آن پیام را بازارسال یا فوروارد کنید این پیام ناپدید نمی شود و در چت یا گروه باقی می ماند. همین موضوع برای بک آپ ها هم صدق می کند. وقتی شما از پیام ها بک آپ گرفته باشید آنها در آرشیو ذخیره می مانند. اگرچه هر زمانی که کاربر بک آپ را باز گرداند، پیام ناپدید خواهد شد.

فراموش نکنید که این ویژگی صددرصد و بدون نقص نیست. سعی کنید از ویژگی پیام های ناپدید شوند برای محتواهای حساس استفاده نکنید. فراموش نکنید که افراد می توانند از پیام ها اسکرین شات بگیرند و یا آن ها را کپی کنند.

برای محتواهای تصویری مثل عکس و فیلم هم این ویژگی را می توان استفاده کرد به شرطی که قبل از ارسال ویژگی پیام های ناپدید شونده را فعال کرده باشید. البته اگر عکسی که ارسال کرده اید در گوشی موبایل طرف دریافت کننده به صورت auto-download یا دانلود به صورت خودکار ذخیره شده باشد دیگر اگر پیام ناپدید هم بشود عکس در گوشی ذخیره می ماند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که این ویژگی هرجایی که واتس اپ کار کند می تواند کاربرد داشته باشد. اندروید، iOS، KaiOS، نسخه وب واتس اپ و نسخه دسکتاپ این برنامه.

در توضیحات و تصاویری که در زیر برای توضیح می آید یک نمونه در گوشی موبایل اندروید نشان داده می شوند.

فعال کردن ویژگی پیام های ناپدید شونده در واتساپ

بعد از خواندن توضیحاتی که در بالا آمد حالا نوبت فعال کردن ویژگی پیام های ناپدید شونده در واتس اپ است.

1- انتخاب مخاطب یا گروه در واتساپ

واتساپ را باز کنید و مخاطبی را که می خواهید این ویژگی برای او فعال شود را پیدا کنید. چت را باز کنید و روی نام مخاطب بزنید.

ارسال پیام های ناپدید شونده برای یک مخاطب

برای ارسال پیام های ناپدید شونده برای یک مخاطب، آن را پیدا کنید و بر روی نام مخاطب بزنید.

2- باز کردن قسمت نام مخاطب در واتساپ و پیدا کردن گزینه مربوط

حالا به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Disappearing messages را ببینید و روی آن بزنید.

فعال کردن گزینه پیام های ناپدید شونده

بعد از زدن بر روی نام مخاطب در قسمت پایین صفحه گزینه Disappearing messages را انتخاب کنید

3- فعال کردن ویژگی در قسمت Disappearing Messages واتساپ

در این قسمت و در متن Disappearing Messages تنها یک سوال در این مورد پرسیده می شود که می خواهید این گزینه را فعال کنید. فقط کافی است روی قسمت On بزنید. در این قسمت دو گزینه On و Off قرار دارند. با زدن بر روی On در واقع این ویژگی را فعال خواهید کرد.

فعال کردن گزینه پیام های ناپدید شونده

بر روی گزینه Disappearing messages بزنید و دکمه on رافعال کنید

بعد از اینکه روی گزینه On زدید فقط کافی است که به چت برگردید. این ویژگی فعال خواهد شد و بنابراین کار دیگری نیاز نیست انجام شود.

می توانید به گفتگو و ارسال پیام ادامه دهید فقط به خاطر داشته باشید پیام های شما بعد از گذشت هفت روز  ناپدید خواهند شد. با این همه، این ویژگی ساده امنیتی را به گفتگوهای شما خواهد بخشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *