تلفن هوشمند و تبلت

پورت OTG روی گوشی و اسمارت فون ها را بشناسیم!

blank

نحوه ی استفاده از پورت OTG روی گوشی و اسمارت فون ها…

اپلیکیشن‌های USB OTG  بسیار مختلف بوده و بر اساس سازگاری سخت افزار می‌باشد. با این تکنولوژی می‌توان کیبورد، موس، فلش مموری و هارد اکسترنال را به اسمارت فون و تبلت متصل نمود . باید بدانید که همه گوشی‌ها و تبلت‌ها با OTG سازگار نیستند. اگر مطمئن نیستید که دستگاه شما با OTG سازگار است یا خیر، می‌توانید به راحتی این موضوع را با اپلیکیشن‌های رایگانی که برای همین منظور طراحی شده، بررسی کنید.

برای استفاده از این قابلیت فقط داشتن دستگاه سازگار با OTG کافی نیست، و شما به یک کابل OTG مناسب برای دستگاه خود نیز احتیاج خواهید داشت. به علاوه، برای اتصال دستگاه‌های ذخیره سازی مانند هارد اکسترنال و فلش مموری، ممکن است به نرم افزاری مانند USB Host Controller یا Total Commander نیاز داشته باشید.

همچنین بخوانید: آموزش اتصال فلش به گوشی سامسونگ ، هواوی و غیره

 USB OTG چه قابلیت هایی دارد؟

به وسیله OTG می‌توان اسمارت فون و تبلت را به دستگاه‌هایی کنترلی نظیر موس و کیبورد وصل کرد. البته برخی محدودیت‌هایی نیز، نظیر کار نکردن دکمه‌های جانبی و چندگانه موس‌های پیشرفته وجود دارد، اما بیشتر قابلیت های پایه وجود دارد. این قابلیت به آسانی برای تبدیل تبلت و دستگاه‌های با اندازه بزرگ به یک لپ تاپ، قابل استفاده است.

حتی با استفاده از USB OTG می‌توان از دستگاه‌های ذخیره سازی نظیر فلش مموری و هارد اکسترنال استفاده کرد و با یک برنامه فایل منیجر مستقیما به اطلاعات آن‌ها دست یافته و فیلم‌ها و آهنگ‌های مورد نظر را، بدون نیاز به ذخیره کردن در دستگاه اجرا کرد. به عنوان یک راهکار دیگر، شما می‌توانید از این ویژگی به عنوان یک ذخیره ساز پشتیبان، برای ذخیره سازی عکس‌ها، آهنگ‌ها و فایل‌های دیگر اسمارت فون خود، استفاده کنید.

کدام دستگاه ها را می توان با استفاده از USB OTG استفاده نمود؟

گیم پد – ممکن است که برخی از دسته‌ها کار نکنند و همه بازی‌ها هم از گیم پد پشتیبانی نمی‌کنند، اما با کمی تنظیم و شاید یک اپلیکیشن جنبی، می‌توانید روی اندروید شبیه کنسول خود بازی کنید.

کیبورد و موس – اکثر موس و کیبوردها می‌توانند به وسیله‌ی OTG به گوشی و تبلت متصل شده و به خوبی کار کنند. البته نباید انتظار پشتیبانی از کلیدهای چند رسانه‌ای و خاص را روی دستگاه داشت، اما برای اشاره، کلیک کردن و تایپ بسیار کارا هستند.

هارد اکسترنال – هاردهای پرتابل که دارای منبع تغذیه هستند همانند فلش مموری کار می‌کنند، اما اگر هارد اکسترنال شما برق خود را از طریق USB تامین می‌کند، احتمالا به اندازه کافی نمی‌تواند انرژی خود را از دستگاه اندرویدی شما تامین کند.

فلش مموری و مموری کارت – فلش درایوهای USB و مموری‌های از طریق رم ریدر به خوبی با OTG کار می‌کنند و به سادگی می‌توان به انتقال فایل‌ها بدون نیاز به کامپیوتر پرداخت.

هاب USB – شما می‌توانید هاب‌های USB معمول را برای اتصال یکباره چند دستگاه نظیر کیبورد و موس به صورت همزمان استفاده کنید. اگر چه این کار برای استفاده و انتقال دیتا بین چند فلش مموری مناسب نیست.

دوربین – دوربین‌های DSLR و کامپکت که می‌توانند فایل‌های خود را از طریق USB انتقال دهند، همانند یک فلش مموری (یا هر دستگاه ذخیره ساز دیگری) کار می‌کنند.

گوشی‌های دیگر – شما می‌توانید گوشی موبایل دیگری را به میزبان OTG خود وصل کرده و به فایل‌های آن دسترسی داشته باشید. گویی یک فلش مموری بزرگ و هوشمند دارید.

لوح نقاشی دیجیتال – قلم دیجیتال و سایر دستگاه‌هایی که اشاره‌گر ماوس را کنترل می‌کنند نیز می‌توانند با OTG سازگار باشند، تا زمانی که نیاز به درایور خاصی نداشته باشند.

مبدل‌های شبکه – برخی از مبدل‌های شبکه ساده می‌توانند با OTG کار کنند. بدین وسیله می‌توانید با گوشی موبایل یا تبلت خود به شبکه کابلی یا اینترنت از طریق کابل شبکه RJ45 دسترسی داشته باشید.

دانگل وایرلس –  برخی دانگل‌ها  می‌توانند به وسیله‌ی یک اپلیکیشن جنبی کار کنند و بقیه هم البته کار می‌کنند، اما قاعده کلی این است که به عنوان جایگزین سیمی نمی‌توان به آن‌ها اطمینان کرد.

وب کم – برخی از وب کم‌ها می‌توانند به واسطه اپلیکیشنی با نام SimpleWebCam مورد استفاده قرار گیرند، که در زمان نوشتن این مقاله هنوز در Play Store گوگل نبوده و فقط از طریق سایت سازنده قابل دانلود است.

وسایل موسیقی – چیزهایی مانند کیبوردهای MIDI می‌توانند به وسیله‌ی یک برنامه درست نصب شده با OTG سازگار باشند.

نکته  قابل ذکر در مورد گوشی های سامسونگ ساخت سال ۲۰۱۶  با سیستم عامل اندروید ۶ مانند J710و A710 و … دیگر گوشی های سامسونگ ساخت سال ۲۰۱۶ این است که اگر CSC mode  را فعال کردید و OTG فعال نشد می بایست یک بار تک فایل بدون wipe  را زده و سپس  CSC mode را فعال کنید که در این صورت مشکل حل می شود . همه CSC ها تست  شده اند اما اگر آنها را با وای فای آپدیت کننید دچار مشکل خواهند شد.

مطالب مرتبط