راهنمای خرید

پرونده های پزشکی و برنامه ی Health آیفون

blank

کاربران آیفون ها و آیپدها می توانند با استفاده از برنامه ی Health آیفون دسترسی سریع و مطمئنی را به پرونده های پزشکی و رکوردهای مرتبط با بهداشت و سلامت، از جمله اطلاعات مربوط به آلرژی، شرایط بدنی و سلامتی فردی، روش ها و راهکارهای ایمن سازی بدن، اطلاعات داروها، اطلاعات مرتبط با نتایج آزمایش ها و نیز مواردی دیگر از این دست، تجربه کنند.

همه می دانیم که دستگاه های ساخت شرکت اپل به امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران معروف اند. به همین جهت می توان با ضریب اطمینان بالایی مطمئن بود که پرونده های مرتبط با سلامتی و بهداشت به صورت کاملا ایمن بر روی دستگاه و یا احیاناً آی کلود ذخیره می شوند.  خوب است بدانید که آیفون ها و آیپدهایی که در دست دارید،  با استفاده از کدها و رمزهای عبور(PassCode)، شناسه های لمسی(TouchID) و یا FaceID قفل می شوند و از طرفی دیگر تمامی داده های مرتبط با بهداشت و سلامتی که بر روی برنامه ی Health آیفون قرار گرفته اند( به غیر از آنچه به شناسه پزشکی -Medical ID- خود اضافه می کنید) رمزگذاری  و کدگذاری می شوند.

blankتوجه: داده ها و رکوردهای مرتبط با سلامت و بهداشت، به صورت خودکار و با استفاده از سرویس ابری iCloud به روز شده و درست در زمانهایی که در حالت استراحت هستید،  رمزگذاری می شوند.

  • دریافت خودکار پرونده های مرتبط با سلامتی و بهداشت کاربران در  برنامه ی Health آیفون

در تصویر بالا، صفحه ای از برنامه ی Health آیفون را می بینید که در آن لیستی از پرونده های مرتبط با سلامتی و ذکر مواردی چون آلرژی، شرایط بدنی و سلامتی به همراه روش های ایمن سازی بدن قرار دارد.

دریافت خودکار پرونده های پزشکی

دریافت خودکار پرونده های پزشکی

  • دریافت خودکار تنظیمات برنامه ی Health آیفون

بر روی گزینه ی «Health Data» ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Health Records ضربه بزنید. حال می بایست بر روی گزینه ی  Get Started ضربه زده و سپس در بخش فیلد جستجو، نام موسسه بهداشتی و یا مرکز درمانی مربوطه مانند کلینیک یا بیمارستان مورد نظرتان را وارد کنید. برای باز کردن هر یک از نتایج نشان داده شده برای جست و جو، می بایست بر روی  آن نتیجه ضربه بزنید. در ادامه نیز با وارد کردن نام کاربری و رمز عبورِ پورتال وبِ بیمار،  وارد پورتال مخصوص بیمار در مرکز درمانی شده و مطابق دستور العملی که در هر صفحه نشان داده می شود، عمل کنید.

blankتوجه: این قابلیت تنها برای مناظق خاصی از جهان از جمله ایالات متحده ی آمریکا و نسخه ی بتای سیستم عامل iOS در دسترس است.

  • دریافت خودکار پرونده ی پزشکی از  موسسه های مراقبت بهداشتی بیشتر

برای این منظور کافی است که بر روی گزینه ی «Health Data» ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Health Records ضربه بزنید. حال می بایست بر روی گزینه ی Add Account که در نزدیکی بخش پایینی صفحه قرار دارد، تپ کنید. هنگام ورود به حساب جدید، می بایست از نام کاربری و رمز عبور مختص بیمار در پورتال بیمارستانی مربوطه استفاده کنید.

  • مشاهده سوابق پزشکی که به صورت خودکار دانلود شده اند.

برای این منظور کافی است که بر روی گزینه ی «Health Data» ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Health Records ضربه بزنید.  برای دیدن تمامی رکوردهای مرتبط با سلامتی که در ارتباط با دسته ای خاص از مسائل پزشکی همانند آلرژی و یا شرایط بدنی هستند، بر روی دسته ی مربوطه ضربه بزنید. برای مشاهده ی تمامی سوابق پزشکی که در یک مرکز پزشکی خاص دارید، به بخش پایینی صفحه رفته و به دنبال نام آن مرکز پزشکی خاص بگردید و پس از پیدا کردن آن بر روی نام موسسه ضربه بزنید. برای دیدن جزئیات بیشتر مرتبط با هر مرکز پزشکی موجود در برنامه، بر روی دکمه ی  the Details button  که در ادامه ی توضیحات آن مرکز می بینید، تپ کنید.

مشاهده ی پرونده های پزشکی دانلود شده روی برنامه Health

مشاهده ی پرونده های پزشکی دانلود شده روی برنامه Health

شکل بالا تصویری از پرونده ها و رکوردهای سلامتی است که در تاریخ 4 ژانویه 2018 و در مرکز پزشکی Penick ایجاد شده اند. در تصویر نشان داده شده که جزئیات بیشتری در مورد آلرژی کاربر به بادام زمینی، ایمن سازی انجام گرفته در برابر بیماری آنفلوانزا و نتیجه  ی آزمایشHDL کلسترول بیمار در دسترس است.

  •  تنظیم سبک اعلان برای بارگیری پرونده های پزشکی

به آدرس Settings > Notifications رفته و بر روی گزینه ی Health ضربه بزنید. حال می توانید گزینه ی مورد علاقه خود برای اعلان در این مورد را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید نگاهی به پست “آموزش آیفون – اعلان ها و نوتیفیکیشن ها” بیندازید.

  • حذف نام و اطلاعات موسسات پزشکی و اسناد مرتبط با آنها 

برای این منظور به آدرس Settings > Notifications رفته و بر روی گزینه ی Health ضربه بزنید. در ادامه بر روی حساب کاربری مورد نظر ضربه زده و بار دیگر بر روی حساب کاربری مرتبط که در بخش بالایی صفحه بعدی می بینید ضربه زده و در انتها بر روی گزینه ی Remove Account ضربه بزنید.

  • وارد کردن پرونده های پزشکی به برنامه ی Health آیفون

چنانچه پرونده ی پزشکی خاصی را از طریق پیامی در ایمیل، از طریق دسترسی به وب سایت بیمارستان و در مرورگر Safari، از طریق AirDrop و یا از طریق پیامک دریافت کرده اید، می بایست بر روی دکمه the Share button تپ کرده و در ادامه بر روی گزینه ی  Add to Health ضربه زده و در انتها هم بر روی گزینه ی Save ضربه بزنید تا پرونده در پروفایلی که در برنامه Health ساخته اید، ذخیره شود.

  • مشاهده پرونده پزشکی وارد شده به برنامه ی Health آیفون

برای این منظور کافی است که بر روی گزینه ی «Health Data» ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Health Records ضربه بزنید. حال می بایست به بخش پایینی صفحه رفته و بر روی گزینه ی Clinical Documents ضربه بزنید، در ادامه بر روی گزینه ی «Show All Records» تپ کرده و در ادامه بر روی هر یک از پرونده های پزشکی که مدنظرتان است، ضربه بزنید.

  • اشتراک گذاری پرونده های پزشکی وارد شده به برنامه ی Health آیفون

برای به اشتراک گذاشتن هر یک از پرونده های پزشکی مد نظر خود، دقیقا زمان مشاهده ی پرونده ی مربوطه بر روی دکمه ی the Share button ضربه زده و در ادامه یکی از گزینه های موجود برای به اشتراک گذاری پرونده ی پزشکی را انتخاب کنید.

  •  حذف رکورد پزشکی وارد شده به برنامه ی Health آیفون

زمان مشاهده هر رکورد پزشکی دلخواه، آن را به سمت چپ کشیده و در ادامه بر روی گزینه ی Delete ضربه بزنید.

مطالب مرتبط