ترفند, ترفند آیفون

آموزش مقدماتی آیفون – اعلان و نوتیفیکیشن

blank

معرفی اعلان ها و یا نوتیفیکیشن های آیفون و تنظیمات آنها

نوتیفیکیشن ها به شما کمک می کنند از آنچه جدیداً روی گوشی موبایل آیفون شما رخ داده است، مطلع شده و آن را پیگیری کنید. نوتیفیکیشن ها اعلانی برای نمایش تماس از دست رفته، پیامکی که وارد گوشی شما شده است و … می باشند. شما می توانید نمایش و تنظیمات نوتیفیکیشن های روی آیفون و آیپدتان را سفارشی سازی کنید و آنها را بر اساس سلیقه و دلخواه خود تغییر دهید؛ تنها در این صورت است که می توانید اعلان هایی را که برایتان مهم است، ببینید و از شلوغی صفحه نمایش زمانی که صفحه قفل است، خلاص شوید.

نوتیفیکیشن های آیفون

نوتیفیکیشن های آیفون

برای پاسخ دادن به اعلان ها روش های گوناگونی وجود دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پاسخ به اعلان از روی صفحه قفل: برای این منظور تنها کافی است که انگشت را بر روی اعلان مزبور گذاشته و آن را فشار دهید (در مورد دستگاه های بدون قابلیت 3D تاچ، باید روی نوتیفیکیشن مربوطه ضربه بزنید تا بتوانید به آن پاسخ دهید.)
  • بدون ترک برنامه ای که در حال اجرای آن روی گوشی هستید، به نوتیفیکیشن وارد شده پاسخ دهید. برای پاسخ دادن به نوتیفیکشن جدید، زمانی که  نوتیفیکیشن بالای صفحه نمایش، نشان داده می شود، آن را به سمت پایین بکشانید. برای رد کردن نوتیفیکیشن بدون پاسخ دادن به آن ، آن را سوییپ کنید (آن را به سمت دلخواه چپ یا راست بکشید.) شما می توانید از این روش پاسخ به نوتیفیکشن ها در پاسخ دهی به پیام های متنی و ایمیل ها، دعوتنامه های ارسالی از تقویمی که روی گوشی نصب کرده اید و مواردی دیگر استفاده کنید.

مشاهده نوتیفیکیشن های اخیر و جدید در هر صفحه ای از دستگاه اپل

برای دیدن اعلان های اخیر صفحه را از سمت بالا به سمت وسط صفحه نمایش بکشید و سپس برای مشاهده نوتیفیکیشن های قدیمی، صفحه ی اعلان ها را به سمت بالا سوییپ کنید. زمانی که روی صفحه نمایش اعلان ها قرار دارید، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • پاسخ به یک اعلان: فقط کافی است، روی آن اعلان مشخص ضربه بزنید.
  • باز کردن دوربین: صفحه را به سمت چپ سوییپ کنید (برای جلوگیری از حذف اعلان هایی که روی صفحه نمایش داده شده است،  صفحه را از لبه سمت راست آن گرفته و سپس آن را به سمت چپ بکشانید.)
  • تماشای “نمای امروز”: صفحه را به سمت راست سوییپ کنید (برای جلوگیری از حذف اعلان هایی که روی صفحه نمایش داده شده است،  صفحه را از لبه سمت چپ آن گرفته و سپس آن را به سمت راست بکشانید.)
  • بازگشت به جایی که آن را ترک کرده اید: صفحه را از سمت لبه پایینی آن به سمت بالا بکشید. در مدل هایی از دستگاه های اپل که دکمه Home دارند، برای بازگشتن به جایی که آن را ترک کرده اید، می توانید دکمه Home را فشار دهید.

3D تاچ: برای پاسخ به یک اعلان، روی آن تپ کنید.

حذف نوتیفیکیشن:  روی آن اعلان تپ کرده و آن را به سمت چپ بکشید و یا اعلان را لمس کرده و انگشتتان را روی آن نگهدارید، سپس روی آیکون the Dismiss button ضربه بزنید. برای حذف گروهی از اعلان ها به صورت دسته جمعی، روی دکمه پاک کردن اعلان ها که به شکل  the Clear Notifications button  است، ضربه بزنید.

برای پاک کردن تمام اعلانها، روی نماد the Clear Notifications button ضربه بزنید.

تنظیم ترجیحات در نوتیفیکیشن دستگاه های اپل

برای تنظیم کردن ترجیحات نوتیفیکیشن دستگاه های اپل به مسیر Settings > Notifications بروید.

تنظیم ترجیحات نوتیفیکیشن ها

تنظیم ترجیحات نوتیفیکیشن ها

زمان نمایش پیش نمایش اعلان ها روی صفحه نمایش گوشی را انتخاب کنید:

برای اینکه بتوانید زمان نمایش نوتیفیکیشن ها را روی گوشی مشخص کنید، باید روی «Show Previews» ضربه بزنید و پس از آن،  یک گزینه را انتخاب کنید. برای مثال اگر در این مرحله گزینه ی”When Unlocked” را انتخاب کنید، پیش نمایش اعلان ها حتی در صفحه قفل گوشی هم ظاهر می شوند. پیش نمایش اعلان ها شامل نمایش چند خط از پیام ها، خطوطی از  ایمیل، و جزئیاتی در مورد دعوتنامه های تقویم روی گوشی است.

تعیین سبک و استایل اطلاع رسانی برای یک برنامه خاص: برای این منظور،  بر روی آیکون برنامه ضربه زده و سپس از میان گزینه های نمایشی یکی را انتخاب کنید.

تنظیمات اعلان ها برای هر برنامه

تنظیمات اعلان ها برای هر برنامه

آیا دوست دارید اعلان های اخیر در صفحه قفل گوشی هم نمایش داده شوند؟

برای تغییر تنظیمات نمایش نوتیفیکیشن ها در صفحه ی قفل گوشی به مسیر زیر بروید:

Settings > Face ID & Passcode (iPhone X)

Settings > Touch ID & Passcode (مدل های قدیمی تر از آیفون 10)

تنظیمات نوتیفیکیشن های آیفون

تنظیمات نوتیفیکیشن های آیفون

حال باید روی عبارت ” Recent Notifications” تپ کرده و آن را فعال کنید. دقت کنید که این گزینه زیر عبارت “Allow Access When Locked” قرار گرفته است.

توقف ارسال نوتیفیکیشن 

برای این منظور می توانید به مسیر Settings > Do Not Disturb بروید. همچنین می توانید با استفاده از Siri قابلیت “عدم مزاحمت” را روی آیفون و آیپد خود تنظیم و فعال کنید.

حالت عدم مزاحمت

حالت عدم مزاحمت

برای فعال کردن حالت “عدم مزاحمت” که در آن تمامی اعلان ها خاموش می شود باید پس از فشردن دکمه هوم و یا فعال کردن Siri بگویید: ““Turn on Do Not Disturb” و برای خاموش کردن حالت عدم مزاحمت روی آیفون به سیری این دستور را بگویید:  “Turn off Do Not Disturb” که در این صورت تمامی اعلان ها، با پخش صدایی به اطلاع شما می رسد.

مطالب مرتبط