راهنمای خرید

آموزش برنامه ی FaceTime آیفون

blank

ایجاد تماس و پاسخ به آنها با استفاده از آموزش برنامه ی FaceTime آیفون

کاربران آیفون ها و آیپدها می توانند با استفاده از برنامه ی FaceTime آیفون، با مخاطبانی که آنها نیز از دستگاه های iOS استفاده می کنند، تماس های ویدیویی و یا صوتی برقرار کنند. مانند هر برنامه ی تماس تصویری، FaceTime به شما این امکان را می دهد که با استفاده از دوربین سلفی گوشی، با مخاطب خود به صورت چهره به چهره صحبت کرده و یا برای به اشتراک گذاشتن آنچه که در اطرافتان در حال اتفاق افتادن است، از دوربین عقب و اصلی گوشی بهره ببرید. برای عکس گرفتن از یک لحظه خاص در مکالمه تصویری تان با FaceTime، می توانید عکس لایوی را با استفاده از قابلیت FaceTime Live Photo بگیرید. عکس لایو فیس تایم در واقع یک تصویر ثابت را دریافت کرده و شروع به ضبط ویدئویی کوتاه از لحظه دریافت تصویر مورد نظر می کند.

آموزش برنامه ی FaceTime آیفون

facetime-live-photo فعالسازی

blankتوجه: قابلیت FaceTime آیفون،  در تمامی مناطق جهان موجود نمی باشد.

آموزش برنامه ی FaceTime آیفون

تصویر بالا نمایشی از صفحه FaceTime است که در آن تماسی در حال انجام است. زمان انجام مکالمه تصویری با استفاده از فیس تایم، تصویر شما در مستطیلی کوچک و در سمت راست و بالای تصویر ظاهر شده و تصویر مخاطبی که در حال مکالمه با او هستید، صفحه را پر می کند. در انتهای صفحه نیز می توان، دکمه های Take Picture، End Call، و غیره را دید. با فشردن دکمه ی End Call می توانید به تماس پایان داده و با فشردن دکمه ی the Take Picture button می توانید از هر لحظه ی دلخواه در مکالمه و چت تصویری تان عکس ثابت و یا عکس متحرک بیندازید.

برنامه ی فیس تایم حین مکالمه

برنامه ی فیس تایم حین مکالمه

هر یک از کاربران دستگاه های اپل می توانند تماس های FaceTime را با استفاده از یک اتصال Wi-Fi و شناسه اپل(Apple ID)، ایجاد و دریافت کنند (اگر اولین باری است که می خواهید از فیس تایم برای برقرار تماس استفاده کنید، می بایست با استفاده از اپل آی دی تان وارد شده و اگر اپل آی دی ندارید می بایست یک حساب جدید اپل ایجاد کنید). شما همچنین می توانید تماس های FaceTime را از طریق اتصال گوشی به دیتای تلفن همراه انجام دهید. دقت کنید که استفاده از دیتای موبایل برای برقراری تماس های صوتی و تصویری فیس تایم، می تواند منجر به مصرف بسته ی اینترنتی شما شود. برای غیر فعال کردن دسترسی فیس تایم به دیتای موبایل، به آدرسSettings > Cellular بروید.

استفاده فیس تایم از دیتای موبایل

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت استفاده و تنظیمات دیتای تلفن همراه، پست “مدیریت مصرف حجم اینترنت بر روی گوشی های تلفن همراه” را ببینید.

  • انجام تنظیمات FaceTime

برای تنظیم برنامه ی FaceTime و استفاده از آن در گام اول می بایست مطمئن شوید که گزینه ی  FaceTime که در آدرس Settings > FaceTime قرار گرفته است، روشن و فعال است. برای راه اندازی اولیه فیس تایم نیاز دارید که یک شماره تلفن، شناسه اپل (Apple ID) و یا آدرس ایمیلی را به عنوان شناسه تماس خود  و یا همان caller ID تان مشخص کنید.

انجام تنظیمات FaceTime

انجام تنظیمات FaceTime

  • ایجاد تماس با استفاده از برنامه ی FaceTime آیفون

برای ایجاد یک تماس صوتی و یا تصویری با استفاده از فیس تایم می بایست در گام اول بر روی گزینه ی FaceTime ضربه زده و در ادامه بر روی نام یا شماره ای که می خواهید با آن تماسرا برقرار کنید ضربه بزنید. دقت کنید که می توانید نام مخاطب خود را در قسمت ورودی و در بالای صفحه و در فیلد مرتبط با آن تایپ کنید. حال می بایست برای برقراری تماس تصویری بر روی دکمه the FaceTime button ضربه بزنید. چنانچه می خواهید تماس صوتی برقرار کنید می بایست بر روی دکمه the FaceTime Audio button ضربه بزنید.همچنین می توانید با تپ کردن بر روی دکمه the Add button  برنامه ی Contacts را باز کنید و تماس خود را با استفاده از پیدا کردن مخاطب موردنظرتان در این برنامه برقرار کنید.

blank استفاده از سیری برای ایجاد تماس صوتی و تصویری با استفاده از برنامه ی FaceTime آیفون

کاربران آیفون ها و آیپدها می توانند با استفاده از دستور دادن به دستیار صوتی اپل یعنی Siri به دنبال مخاطبی خاص گشته و تماس صوتی و یا تصویری را با استفاده از برنامه فیس تایم با او برقرار سازند. برای این منظور می بایست جملاتی مانند جملات زیر را به سیری بگویید:

“Make a FaceTime call.”

blank استفاده از تاچ سه بعدی برای برقراری تماس سریع و یا ارسال پیامک به تماس های اخیر

برای این منظور می بایست در وهله ی اول بر روی نام یکی از مخاطبانتان در لیست تماس برنامه ی FaceTime تپ کرده و در ادامه از منوی کوئیک اکشنی که نمایش داده می شود گزینه ی تماس و یا ارسال پیامک را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لمس سه بعدی بر روی پست  آموزش تاچ سه بعدی در آیفون ضربه بزنید.

گرفتن عکس لایو از فیس تایم (FaceTime Live)

برای ذخیره لحظه ای خاص از تماسی که با استفاده از فیس تایم برقرار شده است، بر روی دکمه the Take Picture button ضربه بزنید. البته قبل از اینکه بخواهید عکس لایو از مکالمه ی فیس تایم خود بگیرید می بایست مطمئن شوید که گزینه ی FaceTime Live Photos که در آدرس Settings > FaceTime قرار دارد، فعال و روشن است). در عکس لایو دوربین گوشی صدا و تصویر را درست قبل و بعد از گرفتن عکس، ضبط و ذخیره می کند؛ بنابراین می توانید در فرصتی دیگر تصویرهای تکمیلی از یک عکس را دیده و صداهای اطراف را نیز موقع گرفتن عکس بشنوید. چنانچه در برنامه ی Photos و در زبانه ی All Photos گزینه ی iCloud Photo Library را فعال کرده باشید،  عکس های لایوی که با استفاده از برنامه ی فیس تایم گرفته می شوند، به آلبوم Camera Roll در برنامه ی Photos اضافه خواهند شد و از آن جا قابل مشاهده خواهند بود.

گرفتن عکس لایو از فیس تایم (FaceTime Live)

گرفتن عکس لایو از فیس تایم (FaceTime Live)

  • پیغام گذاشتن بر روی برنامه ی FaceTime آیفون

اگر پس از برقراری تماس مشاهده کردید که مخاطب به تماستان پاسخ نمیدهد، می توانید بر روی گزینه ی Leave a Message ضربه بزنید تا پیغامی را برای مخاطب خود بگذارید. شما همچنین می توانید تماس را لغو کرده و  یا درخواست تماس مجدد دهید.

  • ایجاد تماس مجدد در برنامه ی FaceTime

برای تماس مجدد با استفاده از فیس تایم، بر روی FaceTime ضربه بزنید تا گزارش تماس هایتان را روی صفحه ببینید. برای جستجوی سریعتر میان پیام ها، بر روی Audio و یا Video ضربه بزنید و سپس یک نام یا شماره تلفن را برای تماس مجدد تپ کنید. برای باز کردن نام یا شماره تلفن یکی از مخاطبانتان در برنامه ی Contacts، بر روی دکمه the Info button تپ کنید.

  • گزینه های پاسخ به یک تماس در برنامه ی FaceTime

زمانی که یک تماس در برنامه ی FaceTime وارد گوشی می شود، می توانید به آن تماس پاسخ دهید و یا از میان گزینه های موجود، گزینه ی دیگری را انتخاب کنید.

برنامه ی فیس تایم حین مکالمه

برنامه ی فیس تایم حین مکالمه

در تصویر بالا می توانید، صفحه تماس ورودی فیس تایم را ببینید. در ردیف بالا و از چپ به راست، دکمه های یادآوری و ارسال پیامک قرار دارند. در ردیف پایین و از چپ به راست، دکمه های رد تماس و پاسخ به تماس هستند.

  • استفاده از فیس تایم در نمای افقی

در صورت فعال بودن مکالمه فیس تایمتان روی گوشی، می توانید با چرخاندن گوشی در جهت افقی، نمای گوشی را افقی کنید. از طرفی دیگر می توانید با قفل کردن چرخش صفحه نمایش، نمای گوشی را در حالت افقی نگه دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این قابلیت آیفون، پست ” چرخش صفحه نمایش آیفون” را ببینید.

مدیریت تماس ها در برنامه ی FaceTime

استفاده از قابلیت های چند کاره در طول تماس فیس تایم:  برای استفاده از قابلیت های چندکاره در طول تماس فیس تایم، ابتدا بایستی به صفحه اصلی بروید، سپس بر روی یکی از نمادهای برنامه های موجود در هوم آیفون ضربه بزنید. جالب است بدانید که حین استفاده از فیس تایم،  می توانید با دوستان خود صحبت کنید؛  اما قادر نخواهید بود یکدیگر را ببینید. برای بازگشت به صفحه ی نمایش تصاویر مکالمه از فیس تایم، نوار سبزی را که بالای صفحه نمایش نشان داده می شود،  لمس کنید.

  • برقراری تماس های صوتی چندگانه با استفاده از برنامه ی FaceTime

اگر در خلال تماس صوتی با استفاده از برنامه ی FaceTime هستید و تماس دیگری وارد گوشی می شود – فارغ از اینکه تماس دوم یک تماس تلفنی است و یا یک تماس صوتیFaceTime – می توانید تماس دریافتی را لغو کرده و پس از پایان دادن به تماس ورودی، مکالمه قبلی را ادامه دهید. از طرفی دیگر می توانید با ورود تماس فیس تایم جدید،  تماس اول را در انتظار نگه دارید و پس از هولد کردن تماس اول و پذیرش تماس جدید، مکالمه جدیدی را آغاز نمایید.

  • بلاک کردن تماس گیرندگان ناخواسته

برای بلاک کردن مخاطبی خاص، به Settings > FaceTime > Blocked > Add New بروید. پس از بلاک کردن یک مخاطب در فیس تایم، دیگر تماس صوتی، تماس FaceTime یا پیام های متنی ارسال شده از طرف وی را بر روی دستگاه iOS خود، دریافت نخواهید کرد. تماس ها را مسدود کرده و پیام های خود را بر روی iPhone، iPad یا iPod Touch مسدود یا فیلتر کنید.

بلاک کردن مخاطبان در فیس تایم

بلاک کردن مخاطبان در فیس تایم

  • حذف یک تماس از گزارش تماس های برنامه ی FaceTime

برای مشاهده تاریخچه تماسهایتان، روی برنامه ی FaceTime تپ کنید و یکی از تماس های نمایش داده شده در این قسمت را تپ کرده و آن را به سمت چپ بکشانید، حال اگر روی عبارت Delete تپ کنید، تماس از تاریخچه ی تماس های حذف خواهد شد.

پاک کردن یک تماس از فیس تایم

پاک کردن یک تماس از فیس تایم

سوالات متداول در مورد آموزش آیفون – برنامه ی FaceTime

1-برنامه FaceTime در آیفون چیست؟

برنامه فیس تایم در گوشی های آیفون و دستگاه های آیپد، آیپاد تاچ و یا مک برای برقراری تماس های صوتی و تصویری با دوستان و اعضای خانواده استفاده می شود. با استفاده از دوربین جلو این دستگاه های موبایل می توانید تماس چهره به چهره برقرار کنید، می توانید دوربین را به پشت تغییر بدهید و از فضای اطراف خود فیلم بگیرید و به اشتراک بگذارید. می توانید لحظاتی که در گفتگو و مکالمه هستید را ضبط کنید و عکس لایو بگیرید. البته فیس تایم و برخی از ویژگی های آن ممکن است در تمامی کشورها و یا مناطق موجود نباشند.

2- ویژگی های برنامه فیس تایم در دستگاه های اپل کدامند؟

برنامه فیس تایم دارای دو ویژگی FaceTime video (تماس ویدئویی) و FaceTime audio (تماس صوتی) است که درست مثل تماس تلفنی عادی و بدون تصویر می باشد. هر دو این ویژگی و استفاده از این سرویس به اینترنت وای فای و یا اینترنت داده نیاز دارند.

3- چگونه از FaceTime در گوشی آیفون استفاده کنیم؟

با استفاده از Wi-Fi یا برنامه داده تلفن همراه خود می توانید از FaceTime در تلفن خود استفاده کنید. برای استفاده از این برنامه، باید از روشن بودن ویژگی فیس تایم اطمینان حاصل کنید. برای این کار، به آیکن تنظیمات در صفحه اصلی خود بروید، سپس روی FaceTime ضربه بزنید و مطمئن شوید که FaceTime به وضعیت روشن (سبز) تغییر حالت داده است. اکنون مشاهده خواهید کرد که FaceTime از شماره تلفن معمولی شما برای برقراری تماس استفاده می کند. در صورت تمایل می توانید آدرس ایمیل خود را به عنوان شناسه تماس گیرنده خود نیز ثبت کنید.

4- روش های برقراری تماس با برنامه FaceTime کدامند؟

برای برقراری تماس FaceTime دو راه وجود دارد. اولین روش رفتن به برنامه مخاطبین و یا برنامه Phone است. اگر مخاطب در تلفن شما ذخیره شده است، به سادگی نام آنها را جستجو کنید (همان کاری که هنگام برقراری تماس تلفنی عادی، انجام می دهید). وقتی نام آنها ظاهر شد، به جای دکمه تلفن روی دکمه ویدیو کلیک کنید تا به جای تماس تلفنی، یک تماس FaceTime برقرار کنید. روش دوم نیز از طریق خود برنامه فیس تایم است. اگر مخاطب در لیست مخاطبین گوشی شما ذخیره نیست، برنامه فیس تایم را باز کنید، روی علامت + در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید، آدرس ایمیل و یا شماره تلفن مورد نظر خود را تایپ کنید. سپس روی دکمه ویدئو ضربه بزنید و تماس را برقرار کنید.

5- آیا برای برقراری تماس با فیس آی دی مخاطب ما باید آیفون داشته باشد؟

به یاد داشته باشید، برای کار با FaceTime ، شخصی که می خواهید با او تماس بگیرید نیز باید یکی از محصولات موبایل اپل را داشته باشد. در غیر این صورت پس از تماس، عبارت «فیس تایم در دسترس نیست» را مشاهده خواهید کرد.

6- آیفون من با FaceTime سازگار است، اما چرا آیکن فیس تایم را نمی بینم؟

احتمالاً گوشی و یا محصول اپل شما قدیمی است و ممکن است لازم باشد سیستم عامل iOS آن را به روز کنید. برای این کار، تلفن خود را به پریز برق متصل کرده و آن را به Wi-Fi متصل کنید. سپس به Settings> General> Software Update بروید. در صورت نیاز به انجام یک به روزرسانی، باید یک دایره قرمز با شماره 1 در آن باشد.

7- آیا فیس تایم در گوشی های آیفون هزینه دارند؟

FaceTime فی نفسه یک سرویس رایگان است، و هزینه آن به نحوه اتصال شما به اینترنت بستگی دارد. اگر از وای فای و یا اینترنت داده رایگان استفاده کنید، فیس تایم نیز برای شما هزینه ای نخواهد داشت، این برنامه همانند برنامه iMessage یک سرویس رایگان است و تنها هزینه ای که این سرویس ها دارند، پولی است که بابت خرید اینترنت پرداخت می کنید.

8- آیا فیس تایم از Facebook Messenger یا Skype بهتر است؟

نه ، اصلاً این طور نیست! هر سه گزینه ابزار بسیار خوبی برای برقراری تماس ویدیویی با دوستان خود هستند. و نمی توان گفت یکی از دیگری بهتر است، استفاده از هر یک از این برنامه ها واقعاً به ترجیح شخصی برمی گردد، بنابراین از هر برنامه های که با آن راحتید استفاده کنید.

9- آیا می توانم در FaceTime تماس گروهی داشته باشم؟

بسته به اینکه iOS دستگاه شما چیست، ممکن است بتوانید با فیس تایم تماس گروهی داشته باشید. برای برقراری تماس به صورت گروهی به iOS12.1.4 یا بالاتر، یا به آیفون 6 اس یا بالاتر ، iPad Pro یا بالاتر ، iPad mini 4 یا بالاتر ، iPad 5 ، نسل 5 یا iPod touch 7 نیاز دارید.

10- آیا هنگام مکالمه FaceTime می توانم گوشی را روی حالت سکوت قرار دهم؟

بله، می توانید مانند یک تماس تلفنی عادی، گوشی خود را روی حالت سکوت قرار دهید و به تماس عکس العمل نشان ندهید. برای این کار به سادگی روی آیکن میکروفون (یا دکمه سایلنت) تلفن خود ضربه بزنید.

مطالب مرتبط