تست و بررسی شیائومی

نقد و بررسی شیائومی ام آی 9 اس ای

بررسی شیائومی ام آی 9 اس ای

1-معرفی، مشخصات فنی، جعبه گشایی (شیائومی)

شیائومی Mi 9 اکنون چند ماهی است که وارد بازار شده است، بنابراین سوال ما این است که چرا با معرفی گوشی بعدی یعنی Mi 9T نمی توان این خانواده را گسترش داد؟ ما تظاهر نخواهیم کرد که می دانیم که هنگام نامگذاری تلفن ها، چه چیزی در ذهن شیائومی می گذرد، اما 9T ما را به یاد Mi 9 SE که در بهار امسال در کنار سایر پرچمداران قرار گرفت می اندازد. امروز روزی است که در مورد این گوشی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

شیائومی Mi 9 SE کم حجم ترین و در واقع جمع و جورترین 9s است ، تقریبا به اندازه 6 اینچ است که در کنار Mi 9 و 9T با اندازه 6.39 اینچی، کوچک و نازک به نظر می رسد. صفحه نمایش این گوشی سوپر آمولد ساخته سامسونگ، مانند آنهایی است که در دو گوشی دیگر مشاهده کرده اید، بنابراین SE با اینکه مقرون به صرفه ترین قیمت در بازار را دارد، اما از این لحاظ مانند یک دستگاه رده پایین رفتار نمی شود.

این گوشی همچنین یک دوربین سه گانه دارد، دوربین سه گانه شامل دوربین عادی، تله فوتو، فوق عریض است. ترتیب این دوربین ها به همان ترتیبی است که در Mi 9T است، این یعنی یک زوج رده پایین در مقایسه با Mi 9 رده بالا، اما هنوز هم یک رده قابل احترام از دوربین ها است.

blank

معرفی دستبند های جدید شیائومی و ویژگی های آن را مشاهده کنید.

شیائومی Mi 9 SE حداقل قدرتمندترین چیپ ست در این خانواده را دارد، اما اسنپدراگون 712 بد نیست و ویژگی های زیادی را در خود جای داده است. با کوچک ترین صفحه نمایش، جای تعجب ندارد که 9 SE کمترین ظرفیت باتری را داشته باشد.

مشخصات فنی شیائومی Mi 9 SE

  • بدنه: 5 × 70.5 × 7.5 میلی متر؛ قاب آلومینیومی، قاب جلو گلس گوریلا 5.
  • صفحه نمایش: 97 اینچ، سوپر آمولد، وضوح 2340 × 1080 پیکسل، نسبت ابعاد 19.5:9، تراکم پیکسل 42 پیکسل در هر اینچ
  • دوربین عقب: اصلی: 48 مگاپیکسل، روزنه تصویر f/1.8، اندازه سنسور 1/2 اینچ، اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر، PDAF. تله فوتو: 8 مگاپیسکل، روزنه تصویرf/2.4 ، اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر، زوم 2 برابری.

فوق عریض: 13 مگاپیکسل، روزنه تصویر f/2.4، اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر؛ ضبط فیلم 2160 پیکسل در سرعت 0 فریم در هر ثانیه.

  • دوربین جلو: دیافراگم 20 مگاپیکسل، روزنه تصویر f/2.0، اندازه پیکسل 0.9 میکرومتر؛ ضبط ویدیو 1080 پیکسل در سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • سیستم عامل: اندروید 9 پای؛ MIUI 10.
  • چیپ ست: اسنپدراگون 712 کوالکام، پردازنده مرکزی 8 هسته ای Kryo 360، پردازنده گرافیکی Adreno 616.
  • حافظه: رم 6 گیگابایت؛ حافظه داخلی 64/128 گیگابایت؛ بدون شکاف میکرو اس دی.
  • باتری: 3070 میلی آمپر ساعت، Li-Po (غیر قابل تعویض)؛ شارژ سریع 18 وات
  • اتصال: دو سیم کارت؛LTE-A ، 15/13 (800 مگابایت بر ثانیه/150 مگابایت بر ثانیه)؛ USB-C؛Wi-Fi a/b/g/n/ac؛ GPS، GLONASS،GALILEO ، BDS؛ بلوتوث 5.0؛ پورت IR
  • متفرقه: اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر. بلندگو تکی down-firing؛ فاقد جک 3.5 میلی متر.

چند مورد در لیست فوق هست که می تواند تعجب ما را وا دارد، برای مثال، چرا جک هدفون وجود ندارد؟ این طور به نظر می رسد که گوشی های پرچمدار سال 2019 جک هدفون داشته باشند، بنابراین Mi 9 آن را ندارد، اما 9T دارد و SE ندارد، این دیگر چه ترتیبی است!؟

همچنین این گوشی فاقد شکاف کارت حافظه microSD است. می توان قاب محافظی ساخت که روی گوشی های ردمی هم فیت شود، به طوریکه Mi 9 SE از این قاعده مستثنی نیست و این چیزی بدی نیست. خوب است که این گوشی مجهز به بلاستر IR هست، و این یکی از مشخصات فنی برجسته SE است.

جعبه گشایی Mi 9 SE

شیائومی Mi 9T در یک جعبه مشکی رنگ که شکل و نام گوشی روی آن چاپ شده است عرضه می شود، اندازه Mi 9 SE در عکس روی این جعبه با آنچه که هست تفاوت دارد. این گوشی در جعبه زیبا، به رنگ سفید ساده نیز عرضه می شود و ممکن است با لوگوی نقره ای عجیب و غریب در اینجا و آنجا نشان داده شود.

blank

در داخل، شما با یک لفافه کاغذی که یک محافظ سیلیکون شفاف دودی در آن قرار داده شده است استقبال می شوید. تلفن در یک سینی در زیر آن قرار دارد. هنگامی که آن را از جعبه بیرون می آورید، یک آداپتور درشت با ولتاژ 5V/3A، 9V/2A، 12V/1.5A و یک کابل یو اس بی نوع A به C مشاهده می کنید. شیائومی همچنین یک آداپتور یو اس بی نوع C به جک 3.5 میلی متری دارد که می توانید هدفون را با آن وصل کنید و از صدای تلفن استفاده کنید. در این جعبه هدست وجود ندارد و تا به حال هیچ تلفن شیائومی وجود نداشته است که در جعبه آن هدفون وجود داشته باشد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *