تست و بررسی شیائومی

بررسی نرم افزار و رابط کاربری شیائومی Mi 9T

نرم افزار و رابط کاربری شیائومی Mi 9T

4- نرم افزار و عملکرد – رابط کاربری MIUI10 و اندروید پای

شیائومی Mi 9T از آخرین رام های MIUI 10 مبتنی بر اندروید پای 9.0 بهره می برد. رابط کاربری MIUI با وجود سبک و بصری بودن، اندروید وانیلی نیست، بنابراین چند ساعت طول می کشد تا به آن عادت کنید.

شیائومی Mi 9T از حالت نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می کند و با ورود به منوی تنظیمات آن می توانید مدت زمان روشن بودن آن را مشخص کنید و یا اینکه همیشه خاموش باشد. تم های مختلفی برای روشن شدن روی نمایشگر وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی که برایتان جالب است را انتخاب کنید.

blank blank blank blank blank blank
                                               صفحه نمایش همیشه روشن

از طریق اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش که در این مدل گوشی بهبود یافته است، می توانید قفل صفحه را باز کنید. تنظیم این اسکنر بسیار آسان است و به طور شگفت آوری سریع عمل می کند. دقت فوق العاده ای دارد، و به طور کلی برای باز کردن قفل در استفاده روزمره شما بسیار عالی است.

علاوه بر آن می توانید با استفاده و تنظیم حالت باز کردن قفل با تشخیص چهره، قفل صفحه را باز کنید، این نیز به همان اندازه اسکنر اثر انگشت سریع و در لحظه عمل می کند. توجه داشته باشید که گزینه باز کردن قفل با تشخیص چهره ممکن است در همه مناطق در دسترس نباشد.

شیائومی Mi 9T حالت تاریک (Dark) دارد، این حالت، تمام رنگ های سیستم را از سفید به سیاه تغییر می دهد و از این طریق می توانید با استفاده بهینه از صفحه آمولد و صرفه جویی در مصرف انرژی، میزان شارژ باتری را ذخیره کنید. گفتنی است که همه برنامه های این گوشی از حالت تاریک پشتیبانی نمی کنند، اما اکثر آنها با این حالت سازگاری دارند.

blank blank blank blank blank blank
                                                           حالت تاریک

شیائومی Mi 9T همچنین دارای تصاویر پس زمینه زنده مختلف از جمله تصویر زمینه سرد 24 ساعته است که بسته به زمان روز تغییر می کند و در واقع بسیار زیبا است.

blank blank blank blank blank
                                                      تصاویر پس زمینه

طراحی ونمای دور تا دور شیائومی Mi 9T مشاهده کنید.

در رابط کاربری MIUI هیچ کشوی برنامه ای وجود ندارد، بنابراین همه برنامه های شما فقط در صفحه اصلی در جای خود قرار گرفته اند، ناگفته نماند که می توانید این برنامه ها را به پوشه ها اضافه کنید. البته، اگر واقعاً نمی خواهید کشوی برنامه را از دست بدهید، می توانید لانچر شخص ثالث را نصب کنید.

در تصاویر پایین صفحه اصلی و برنامه های پیش فرض Mi 9T ارائه شده است. در صفحه اصلی پیش فرض Mi 9 SE یک ویجت آب و هوا در گوشه بالا سمت راست روبروی ویجت ساعت بزرگ قرار دارد. یک صفحه Quick Card، در منتهی علیه سمت چپ صفحه اصلی وجود دارد. این برنامه شامل کارت های مختلف با اطلاعات مربوطه از جمله برنامه های اخیر، پیشخوان، یادداشت ها، رویدادهای تقویمی، آب و هوا و موارد دلخواه، و غیره است. می توانید این برنامه را تنظیم کرده و به دلخواه هر چه را که دوست دارید در این کارت قرار دهید، یا به طور کلی می توانید آن را غیرفعال کنید.

blank blank blank blank blank blank
تنظیمات کارت سریع ابزارها صفحه اصلی صفحه اصلی قفل صفحه

سوئیچر وظیفه در ابتدا کمی ناخوشایند احساس می شد، اما همینطور که به آن عادت کردیم بهتر شد. این سوئیچر برنامه های اخیر شما را در دو ستون نشان می دهد. روی یک کارت ضربه زده نگه دارید تا میانبر تقسیم صصفخه فعال شود و یا انگشت خود را روی صفحه گذاشته به چپ و راست سوایپ کنید تا کارت بسته شده و با حالت اول باز گردد.

blank blank blank
                                    برنامه های اخیر و تقسیم صفحه نمایش

تم های زیادی در شیائومی Mi 9T پشتیبانی می شوند، اما در صورتی که منطقه شما از این تم ها پشتیبانی کند می توانید آنها را تنظیم و استفاده کنید.

blank blank blank
                                                            تم ها

رابط کاربری MIUI همچنین یک برنامه امنیتی ارائه می دهد. این برنامه می تواند تلفن شما را برای مقابله با هر گونه بدافزار اسکن کند، لیست سیاه شما را مدیریت کند، استفاده از داده ها را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کرده و برخی از داده های ذخیره شده روی رم را پاک کند. همچنین می تواند مجوزهای برنامه های نصب شده شما را مدیریت کند و به شما امکان می دهد میزان مصرف باتری برای برنامه های انتخاب شده را مشخص کند و محدودیت ها را فقط برای برنامه های انتخاب شده اعمال کند.

رابط کاربری MIUI همچنین گالری، موسیقی و پخش کننده ویدیویی اختصاصی را ارائه می دهد. در برخی از مناطق، برنامه موسیقی و فیلم شامل گزینه های پرداخت هزینه می باشد. برنامه رادیو FM نیز موجود است.

blank blank blank blank blank blank
برنامه امنیتی • برنامه امنیتی •             گالری •           موسیقی    • مدیر پوشه • رادیو FM

در برخی از بازارها، برنامه های از پیش نصب شده توسط شیائومی، تبلیغات را نشان می دهند، از این طریق و کسب درآمد حاصل از تبلیغات، شیائومی قیمت های نسبتاً پایین دستگاه های خود را جبران می کند. ما اکنون در حال مرور نسخه جهانی Mi 9T هستیم و به هیچ وجه تبلیغی ندیدیم.

عملکرد و بنچمارک ها

شیائومی Mi 9T از تراشه اسنپدراگون 730، قدرتمندترین SoC بالاتر از میان رده کوالکام بهره می برد. این سیستم بر روی یک فرایند تولید 8 نانومتری ساخته شده است و دارای یک پردازنده مرکزی هشت هسته ای شامل 2 هسته Kryo 470 Gold با سرعت 2.2 گیگاهرتز (مبتنی بر Cortex-A76) و 6 هسته Kryo 470 Silver با سرعت 1.8 گیگاهرتز (مبتنی بر Cortex-A55) به همراه یک پردازنده گرافیکی Adreno 618 است. این گوشی دارای رم 6 گیگابایتی است.

blank

اسنپدراگون 730 ممکن است فقط دو هسته مشتق شده از A76 با کارایی بالا داشته باشد، اما اینها کافی بودند تا در رقابت با هسته های نسل قدیمی، از بقیه پیشی بگیرند. نمره این پردازنده در بنچمارک تک هسته ای شگفت انگیز است، همانطور که عملکرد آن در بنچمارک چند هسته نیز خوب است و هر دو را می توان تنها با تراشه پرچمدار اسنپدراگون 855 به دست آورد. اسنپدراگون 730 از برتری پردازش کافی نسبت به Mi 9 SE با تراشه اسنپدراگون 710 (مبتنی بر A75) ارائه می دهد به طوریکه تغییر آن ملموس است.

GeekBench 4.1 (single-core)

عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

blank

GeekBench 4.1 (multi-core)

عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

blank

پردازنده گرافیکی Adreno 618 فراتر از وعده های روی کاغذ است و برای پردازش محتوای 1080 پیکسل باید بیش از اندازه کافی باشد. در واقع، تنها می توان از پرچمدار Adreno 640 در داخل S855 SoC استفاده کرد که 1080 پیکسل Mi 9 را براحتی پردازش می کند.

GFX 3.1 Manhattan (onscreen)

عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

blank

GFX 3.1 Car scene (onscreen)

عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

blank

در آخر اینکه، هیچ تفاوت واقعی بین Adreno 616 در Mi 9 SE در اسنپدراگون 710 و Adreno 618 در Mi 9T وجود ندارد.

AnTuTu 7

عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

blank

برخی می گویند AnTuTu هرگز دروغ نمی گوید، و آزمایش در این بنچمارک Mi 9T را در صدر سایر رقیبان قرار می دهد. تنها کسی که می تواند آن را شکست دهد Mi 9 است.

AnTuTu 7

عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

blank

اسنپدراگون 730 با موفقیت بسیار زیاد، فاصله بین کلاس های میان رده و پرچمداران را پر کرده است. این تا به امروز یکی از قدرتمندترین پردازنده ها را دارد و GPU آن هر بازی دیگری را که برای دو سال آینده روی آن نصب کنید، انجام خواهد داد.

مطمئناً Mi 9 دارای اسنپدراگون 855 با قدرت گرافیکی دو برابری است، اما بیشتر از آن چیزی است که یک صفحه نمایش 1080 پیکسل نیاز دارد.

سرانجام، اسنپدراگون 730 Mi 9T در عملکرد به اندازه کافی عالی است و ما شاهد هیچ گونه نوسان عملکردی نبودیم.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *