تست و بررسی شیائومی

کیفیت تصویر و دوربین سه گانه شیائومی Mi 9T

دوربین سه گانه شیائومی Mi 9T

کیفیت دوربین و ویدیوی Mi 9T شیائومی

شیائومی Mi 9T دارای دوربین سه گانه در قسمت پشت و با همان منطق Mi 9 است. این دارای سنسورهای متخلف برای تمام سه دوربین خود است اما از نظر کیفیت تصویر ، می تواند با Mi 9 مطابقت کند.

دقیقا مانند Mi 9، دوربین اصلی Mi 9T دارای یک سنسور بزرگ 48 مگاپیکسلی 2/1 اینچی با روزنه تصویری f/1.75 و لنز 26 میلی متری است که تصاویر 12 مگاپیکسلی می گیرد. در بالای آن، با فاصله کمی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی (4/1 اینچی) تله فوتو با روزنه دید f/2.4 با لنز 52 میلی متری برای زوم نوری 2 برابری است. و در زیر دوربین اصلی، یک سنسور 13 مگاپیکسلی (3/1 اینچی) با روزنه تصویر f/2.4 و لنز 15 میلی متری برای گرفتن تصاویر فوق عریض قرار دارد.

سنسور 48 مگاپیکسلی با روزنه تصویر f/1.75 در قسمت پشت قرار دارد و تثبیت دیجیتالی تصویر ندارد. در حقیقت، هیچ یک از این سه دوربین دارای ویژگی تثبیت نوری نیستند. سنسور اصلی دارای پیکسل 0.8 میکرومتری است، دوربین های تله فوتو و فوق عریض دارای پیکسل 1.12 میکرومتری است.

برنامه دوربین پیش فرض این گوشی خیلی تغییر نکرده است. با کشیدن انگشت روی برنامه دوربین به چپ و راست، حالت های دوربین تغییر خواهد کرد و تنظیمات اضافی دیگری نیز در زبانه بالای منظره یاب مشاهده خواهید کرد که برای عکس گرفتن با دوربین 48 مگاپیکسل امکان پذیر هستند. برخی از تنظیمات مانند زیباسازی عکس، HDR ، AI، حالت فیلم و کیفیت تصویر وجود دارند. تاگل های معمولی بزرگنمایی 0.6، 1، و 2 برایری روی خود منظره یاب قرار دارد.

blank blank blank blank blank
                                                                        برنامه دوربین

حالت شب (Night Mode) همچنین روی برنامه دروبین شیائومی Mi 9T برای گرفتن های عکس هایی که به نور کافی نیاز دارند در حالیکه شرایط نور کم است، موجود است.

بررسی کیفیت تصویر گوشی Mi 9T

تصاویر 12 مگاپیکسلی که از دوربین اصلی به طور پیش فرض گرفته می شوند، سطح بالایی از جزئیات و رنگ های واقعی را نشان می دهند. این تصاویر از کنتراست بسیار عالی برخوردار هستند، در حالی که محدوده دینامیک به ویژه قابل توجه است. تصاویر شارپ اما بیش از حد شفاف نیستند و به طور کلی آن ها جزو عکس های 12 مگاپیکسلی بهتر در شرایط نور روز هستند که تا به امروز دیده ایم و تنها مسئله قابل مشاهده آن حاشیه های موج دار در عکس سوم زیر است

blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
                                      عکس های 12 مگاپیکسلی شیائومی Mi 9T

اگر می خواهید عکس های 48 مگاپیکسلی بگیرید، حالت 48 مگاپیکسلی اختصاصی وجود دارد. در این حالت عکس ها با وضوح کامل ذخیره می شوند، اما جزئیات چیزی نیست که به صورت خاص به آن رسیدگی شود و شما می توانید مناطق مختلف و پس زمینه های تار را مشخص کنید.

عکسبرداری با حالت 48 مگاپیکسلی مزیت خاصی ندارد و می توانید به صورت دستی و با تغییر اندازه به 12 مگاپیکسلی، جزئیات بیشتر یا تصویر واضح تری بگیرید و آن را در حالت 48 مگاپیکسلی ذخیره کنید که فقط این کار کمی کندتر و پر هزینه تر است چرا که تصویر حدود 30 مگابایت از فضای ذخیره شما را می خورد

blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
                                     عکس های 48 مگاپیکسلی  شیائومی Mi 9T

دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی شاید به اندازه دوربین اصلی عالی نباشد، اما هنوز هم تصاویر بسیار خوبی با جزئیات نسبتا زیادی به تصویر می کشد. برخی از آنها کمی پررنگ تر از نمونه های عکس گرفته شده با دوربین اصلی هستند.

اما دقیقاً مانند اکثر تلفن ها، تا زمانی که نور کافی وجود نداشته باشد، زوم دوربین فعال نمی شود. نمونه هایی که مشاهده خواهید کرد بسیار عالی هستند اما انتظار نداشته باشید که از این دوربین در هنگام طلوع خورشید و غروب خورشید استفاده کنید، چه رسد به عکس های شبانه در شرایط نوری نامساعد، به جای آن، می توانید با استفاده از دوربین اصلی عکس های 12 مگاپیکسلی با بزرگنمایی دیجیتالی بگیرید.

blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
                            عکس های 8 مگاپیکسلی با دوربین تله فوتو شیائومی Mi 9T

سرانجام، ما چند تصاویر 13 مگاپیکسلی با دوربین فوق عریض گرفتیم. کیفیت هر پیکسل آن پایین تر از دو دوربین دیگر است، اما رنگ ها هنوز هم زیبا هستند و میزان نویز پایین است.

نرمی گوشه قابل توجه است که بیشتر به تصحیح اعوجاج خودکار مربوط می شود.

blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
                         عکس های فوق عریض 13 مگاپیکسلی شیائومی Mi 9T

اگر ویژگی تصحیح لنز خودکار را برای تصاویر فوق عریض انتخاب کنید، ممکن است برخی از تصاویر نرمی قابل توجهی در گوشه داشته باشند.

blank blank
بدون تصحیح با تصحیح

شیائومی دارای تاگل هوش مصنوعی (AI) است که یک تشخیص صحنه ساده می باشد و کار چندانی نمی کند. اما می تواند پیشنهاداتی را برای دوربین ارائه دهد که باید در بعضی صحنه ها از آن استفاده کنید، بنابراین اگر در استفاده از دوربین این گوشی تازه وارد هستید، ممکن است از طرف AI پیشنهاداتی به شما شود.

نقد و بررسی جامع شیائومی Mi 9T را مطالعه کنید.

حال، بیایید ببینیم که این دوربین ها در تاریکی چقدر خوب حرکت می کنند. عکس های دوربین معمولی خوب بود. با وجود روزنه تصویر f/1.75، شیائومی Mi 9T غالبا قادر به گرفتن عکس های روشن در نور کم نیست. فقدان تثبیت نوری آن را مجبور می کند سرعت شاتر بالاتر از 14/1 ثانیه نگه داشته شود و ISO بالاتر را جبران کند. هر چه ISO بالاتر باشد نویز بیشتری به وجود می آورد، که سپس پردازش می شود و بعضی اوقات منجر به کاهش سطح جزئیات می شود.

blank blank blank
blank blank blank
                         عکسهای 12 مگاپیکسلی در شرایط نور کم شیائومی Mi 9T

حالت شب (که عکس برداری در این حالت یک یا دو ثانیه یا بیشتر طول می کشد) حتی در تاریک ترین محیط ها عکس های متفاوتی می گیرد. نتیجه به خوبی متعادل است و سوژه ها کمی دقیق تر به نظر می رسند. این بهترین نتایجی نیستند که ما تابحال دیده ایم، اما گفته می شود خیلی سریعتر از هواوی عمل می کند.

تصاویر به دست آمده از دوربین 12 مگاپیکسلی، جزئیات هر پیکسل را به همان اندازه جزئیات عکس های در روشنایی روز نیست و کاملا نرم هستند، اما آنها خیلی بدک نیستند و همچنین خیلی بهتر از آنچه است که در حالت عکاسی عادی در شب به دست می آورید.

blank blank blank
blank blank blank
                    عکس های در حالت شب 12 مگاپیکسلی با شیائومی Mi 9T

می توانید از حالت 48 مگاپیکسلی در شرایط نور کم نیز استفاده کنید. عکس های 48 مگاپیکسلی بومی فاقد کاهش نویز هستند و هنگامی که آنها را به تصاویر 12 مگاپیکسلی تبدیل می کنید، بعضی اوقات ممکن است کمی دقیق تر به نظر برسند. البته این مسئله نوردهی در شرایط تاریکی را برطرف نمی کند، اما می تواند به گرفتن جزئیات بیشتر کمک کند. ما هنوز استفاده از حالت شب را توصیه می کنیم تا دردسر بارگیری در رایانه شخصی را نداشته باشید، برای این کار از برنامه های برای تغییر اندازه، ذخیره و تکثیر استفاده کنید.

blank blank blank
blank blank
                        عکس های در شرایط نور کم 48 مگاپیکسلی شیائومی Mi 9T

همانطور که در چند پاراگراف قبل اشاره کردیم، دوربین تله فوتو در شرایط نور کم خیلی خوب عمل نمی کند. در عوض، شما می توانید با دوربین اصلی عکس بگیرید آن را برش داده و بزرگنمایی کنید و با کیفیت 12 مگاپیکسلی ذخیره کنید. این زوم دیجیتالی بدک هم نیست، این همان مزایای داشتن دوربین 48 مگاپیکسلی است.

blank blank blank
blank blank
                            عکس های تله فوتو 12 مگاپیکسلی با شیائومی Mi 9T

عکس های از دوربین فوق عریض با زاویه دید اصلاً خوب نیستند و در شب که کلا به درد نمی خورند. کاهش نویز در تصویر گرفته شده با این دوربین جالب نیست، و در شرایط نور کم تصاویر در کل مات هستند. شارپ که هیچ و جزئیات را هم به تصویر نمی کشد در زیر تصاویر 13 مگاپیکسلی در حالت شب گرفته شده که چندان جذاب نیستند.

blank blank blank
blank blank blank
               عکس های با دوربین 13 مگاپیکسلی در شرایط نور کم شیائومی Mi 9T

با این دوربین از نمونه های دنیای واقعی عکس برداری شده و در ابزار مقایسه عکس ما قرار داده شده است، خودتان مقایسه کنید ببینید چگونه شیائومی Mi 9T رقبا را کنار می زند.

blank blank blank
12 مگاپیکسل: شیائومی Mi 9T در برابر شیائومی Mi 9 و سامسونگ گلکسی A80 در ابزار مقایسه عکس ما
blank blank blank
12 مگاپیکسل: شیائومی Mi 9T در برابر شیائومی Mi 9 و سامسونگ گلکسی A80 در ابزار مقایسه عکس ما

عکس های پرتره گوشی موبایل Mi 9T شیائومی

کیفیت پرتره های گرفته شده با دوربین عقب Mi 9T به شرایط نور بستگی دارد، زیرا این عکس ها با دوربین تله فوتو گرفته می شوند که دارای پیکسل های کوچکتر و روزنه تصویری f/2.4 هستند. این حالت برای تمام دوربین های تله فوتو گوشی های هوشمند به همین شکل است.

بنابراین، هنگامی که نور مناسب است، و به طور تصادفی چندین عکس می گیرید، از عکس های زیبا پرتره استقبال خواهید کرد، عکس ها با جزئیات خوب، تفکیک سوژه بسیار عالی است و تاری عکس از بین رفته است.

blank blank blank blank blank
                                  عکس های پرتره 12 مگاپیکسلی شیائومی Mi 9T

جلوه های مختلف پرتره با نور مختلف در دسترس است، اما هیچ یک از آنها واقعاً روی ما تاثیر نداشت.

تصاویر سلفی موبایل می 9 تی شیائومی

دوربین سلفی پاپ آپ 20 مگاپیکسلی یک دوربین عالی به نظر می رسد.

blank

جزئیات را به اندازه کافی به تصویر می کشد، رنگ ها زیبا هستند و تصاویر به اندازه کافی شارپ هستند. مطمئنا، شما دامنه محدودی برای فوکوس کردن روی نقاط دلخواه دارید، اما با تنظیم کردن و کم و زیاد کردن طول بازوها و افرادی که عکس های کلوز-آپ را ترجیح می دهند، می توانید مشکل را حل کنید.

blank blank blank blank blank
                                    سلفی های 20 مگاپیکسلی شیائومی Mi 9T

همچنین می تواند سلفی های با پس زمینه تار بگیرد و آن را کاملا ماهرانه و حرفه ای کنید حتی اگر سنسور عمق وجود نداشته باشد، و هرچند کاهش وضوح وجود دارد.

blank blank blank blank blank
                             عکسهای سلفی 20 مگاپیکسلی شیائومی Mi 9T

محدوده دینامیک در سلفی ها چشمگیر نیست اما Auto HDR را در حالت روشن باقی بگذارید، در این خیلی چیزها بهبود پیدا می کند.

blank blank blank
سلفی پرتره سلفی معمولی سلفی های HDR

ضبط ویدیو با گوشی شیائومی Mi 9T

شیائومی Mi 9T فیلم های تا 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط می کند، و سایر حالت های رایج دیگر 1080 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه و 1080 پیکسل در 60 فریم در ثانیه در دسترس هستند. در ابتدا به نظر می رسد که می توانید با هر سه دوربین این رزولوشن ها را ضبط کنید، اما واقعا این طور نیست نمی توانید این کار را انجام دهید. در حالیکه با دوربین های عادی و فوق عریض فیلم برداری می شود، تاگل زوم 2 برابری واقعا یک زوم دیجیتال از دوربین اصلی است و مهم نیست که چه رزولوشنی را انتخاب کرده باشید.

ضبط فیلم اسلوموشن 1080 پیکسل با سرعت 120 فریم در ثانیه و 720 پیکسل در سرعت 240 فریم در ثانیه نیز در دسترس است.

نرخ بیت ویدئویی 40-42 مگابایت در ثانیه در 4K، در حدود 10 مگابایت در ثانیه در 1080 پیکسل در 30 فریم در ثانیه و 20 مگابایت در ثانیه یا 60 فریم در ثانیه است. صوت نیز در حالت استریو با نرخ بیت 96 کیلوبایت در ثانیه ضبط می شود.

هنگامی که آنها را از نزدیک بررسی می کنید، فیلم های 4K کاملا شارپ و با جزئیات هستند، و در کلاس خود بسیار عالی است. میزان نویز کمتر است. کنتراست عالی است، ارائه رنگ کاملا زیبا و واقعی است و دامنه دینامیکی مناسب است. در کل ، ما از فیلم 4K راضی هستیم.

ضبط 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه بسیار عالی است – مشکل جزئیات، کنتراست، رنگ ها، دامنه دینامیک برطرف شده است.

متأسفانه، جزئیات فیلم های 1080 پیکسل با سرعت 60 فریم در ثانیه به طور کامل به تصویر کشیده نشده است و فیلم ها تار به نظر می رسند.

تاگل بزرگنمایی 2 برابری برای ضبط فیلم با استفاده از سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز 52 میلی متری نیز موجود است. در 4K شما یک بزرگنمایی دیجیتالی آشکار با تصویر نرم و جزئیات غیر هیجان انگیز دریافت خواهید کرد. اگر در 1080 پیکسل تصویربرداری می کنید، فیلم های بزرگنمایی به اندازه عکس گرفتن در حد طبیعی عالی هستند، داشتن چنین سنسور پر قدرتی مزیت محسوب می شود.

ویدئوهای دوربین فوق عریض صاف تر از ویدئوهای با دوربین عادی و با جزئیات کمتر هستند. رندر رنگ آنها، فوق اشباع نیستد و محدوده دینامیک پایین تر است. ویدئوهای 1080 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه گرفته شده با دوربین فوق عریض با کیفیت دوربین اصلی مطابقت دارد اما رنگ ها را فوق اشباع نمایش می دهد. و مشابهاً، کلیپ های 60 فریم در ثانیه از جزئیات کمتری برخوردار هستند.

تثبیت کننده تصویر دیجیتال (EIS) فقط در هنگام فیلمبرداری 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه در دسترس است. تثبیت کننده تصویر دیجیتال کار بزرگی را برای صاف کردن و گرفتن لرزش دوربین به قیمت از دست دادن جزئی FoV انجام می دهد.

در اینجا یک نگاه اجمالی از چگونگی مقایسه Xiaomi Mi 9T با رقبا در ابزار مقایسه ویدیویی ما ارائه شده است.

blank blank blank
2160 پیکسل: شیائومی Mi 9T و سامسونگ گلکسی A80 در ابزار مقایسه ویدئو ما

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *