تست و بررسی شیائومی

دستبند شیائومی Mi Band 2 و راه اندازی آن

دستبند شیائومی Mi Band 2 و راه اندازی آن

یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین دستبند های هوشمند سال، دستبند شیائومی Mi Band 2 می باشد زیرا به دلیل قیمت مناسب و قابلیت های خوبی که دارد، به یکی از محبوب ترین دستنبدهای هوشنمد تبدیل شده است. در این مقاله قرار است به بررسی و راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2 بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

هنگام نوشتن این متن با خود فکر می کردیم که شیائومی نسخه های بعدی این محصول را تولید کند اما واقعا به سرعت و بهتر شدن آن فکر نمی کردیم. اکنون که دستبند هوشمند شیائومی نسخه گلوبال mi band 6 روانه بازار شده است این پیش بینی می شود که آینده این ساعت ها شگفت انگیز خواهد بود. شما چه فکر می کنید. لطفا دیدگاه خود را برای ما ارسال نمایید.

در حال حاضر و در دهه ی اخیر گجت های پوشیدنی به شدت در بین کاربران محبوب شده‌ اند. یکی از این دسته گجت ها دستبند شیائومی Mi Band 2 می باشد که به دلیل قیمت مناسب و قابلیت هایش توانسته بین کاربران جایگاه خوبی پیدا کند. حال می خواهیم بدانیم آیا دستبند شیائومی Mi Band 2 ارزش خرید دارد؟

بررسی دستبند شیائومی Mi Band 2

در این مقاله به طور کامل به این موضوع خواهیم پرداخت و همه چیز را در مورد راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2  خواهیم گفت.

بررسی دستبند شیائومی Mi Band 2

طراحی و ظاهر می بند 2 شیائومی

شیائومی دستبند می بند 2 یا همان Mi Band 2 را به صفحه نمایشی 0.42 اینچی و از نوع OLED مجهز شده است. این صفحه نمایش نه گرد بوده و نه مربع یا مستطیل شکل، بلکه شبیه به یک کپسول و بیضی شکل است! صفحه نمایش دستبند شیائومی Mi Band 2 لمسی نبوده و شیائومی تلاش کرده بدین صورت هزینه ساخت دستگاه را تا حد ممکن کم کند. با این حال یک دکمه اختصاصی در زیر نمایشگر دستگاه تعبیه شده است که حالتی لمسی داشته و دستورات کاربر را اجرا می‌ کند.

یکی از مواردی که در مورد نمایشگر این دستبند مهم است و می توان به آن اشاره کرد، به حساسیت آن در برابر خراش برداشتن مربوط می ‌شود. پس می ‌توانید برای محافظت از نمایشگر دستبند شیائومی Mi Band 2 برای آن یک گلس محافظت تهیه نمایید. بند دستبند شیائومی Mi Band 2 که در مچ دست شما قرار خواهد گرفت، احساس راحتی را به شما انتقال می دهد. این بند نسبتاً باریک طراحی شده است تا ظاهرش عجیب به نظر نیاید. همچنین در صورت تمایل، امکان تهیه رنگ های مختلف آن وجود دارد و از این نظر دستبند شیائومی Mi Band 2 تنوع بسیار عالی را ارائه کرده است. بدنه اصلی دستبند هم سیلیکونی می باشد و بند آن از طریق سگک بسته می ‌شود.

طراحی و ظاهر دستبند شیائومی Mi Band 2

یکی از اصلی ترین مسائلی که باید به آن اشاره کرد، مربوط به پشتیبانی دستبند شیائومی می بند 2 از استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار IP67 می باشد! این استاندارد بدین معنی ست که دستگاه می ‌تواند برای مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1 متری از آب دوام داشته باشد، اما بهتر است که ریسک نکنید و هیچ وقت این کار را انجام ندهید. طبق نظرات کاربران دستبند شیائومی Mi Band 2 بیشتر در برابر پاشیده شدن آب مقاومت نشان داده است نه غوطه‌ور شدن در آب! پس چندان به ضد آب بودن شیائومی Mi Band 2 اعتماد نکنید.

سنسور ها و قابلیت های دستبند هوشند Mi Band 2

دستبند شیائومی Mi Band 2 علی رغم قیمت مقرون به صرفه و نسبتاً کمی که دارد، مجموعه ‌ای از قابلیت های مناسب را به کاربر ارائه نموده است. این دستبند از سنسور ضربان قلب بهره مند است. این مسئله به این معنی می باشد که دستبند قابلیت سنجش ضربان قلب کاربر و نمایش آن را دارد. همچنین دستگاه به سنسور شتاب سنج خوبی مجهز شده است. برخی از اصلی ترین قابلیت هایی که دستبند شیائومی Mi Band 2 ارائه کرده است، به شرح زیر می باشد:

سنسورها و قابلیت ها دستبند شیائومی Mi Band 2

  • امکان شمارش تعداد گام های برداشته شده در حین ورزش یا پیاده روی دارد
  • امکان محاسبه و نمایش مسافت طی شده در هر شرایطی دارد.
  • محاسبه و نمایش میزان کالری سوزانده شده با این دستبند ممکن است.
  • امکان نمایش ضربان قلب کاربر را دارد
  • می تواند وضعیت خواب کاربر را ردیابی و آنالیز کند.
  • ارائه هشدار برای پیامک ها و تماس ها را دارد
  • امکان تنظیم آلارم یا زنگ هشدار در آن وجود دارد.
  • می توان اهداف روزانه را تعیین کرد.

پس همانطور که مشاهده می کنید دستبند شیائومی Mi Band 2 در عین سادگی یک دستبند خوب و کاربردی بوده که هر فردی می ‌تواند از آن بهره ببرد. یکی دیگر از ویژگی های خوب این دستبند به پشتیبانی از قابلیت روشن شدن خودکار نمایش با چرخش مچ دست کاربر مربوط می ‌شود. بدین سبب برای روشن شدن نمایشگر دستبند شیائومی Mi Band 2 فقط باید مچ دست خود را به سمت صورتتان حرکت دهید.

سازگاری می بند 2 با سیستم عامل ها

دستبند شیائومی Mi Band 2 با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری است. این دستبند را می ‌توانید با تمام دستگاه های اندرویدی مجهز به اندروید 4.3 و بالاتر همگام سازی نمایید. همچنین دستگاه های مجهز به iOS 8 و بالاتر هم به خوبی با شیائومی Mi Band 2 همگام می‌ شوند. اما با این حال گزارش هایی مبنی بر بروز مشکلات و باگ های خاصی در همگام سازی دستبند شیائومی Mi Band 2 با گوشی های برند دیگر به دست ما رسیده است. در بیشتر این گزارش ها، کاربران سری گوشی های گلکسی سامسونگ برای همگام سازی دستبند شیائومی Mi Band 2 با دستگاهشان با مشکل روبرو بودند و باگ هایی برایشان ایجاد می ‌شد.

با وجود این موضوع نمی ‌توانیم مدعی شویم که دستبند شیائومی Mi Band 2 از نظر سازگاری با سیستم عامل و دستگاه های مختلف ضعیف عمل کرده است، زیرا در بیشتر موارد باگ هایی که در همگام سازی دستبند با گوشی های سامسونگ گلکسی ایجاد شده ناشی از یک مشکل یک طرفه در ساختار دستبند شیائومی نبوده است و به رابط کاربری باگی سامسونگ هم ارتباط دارد. پس دستبند شیائومی Mi Band 2 با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگار است. در ضمن در نظر داشته باشید که دستبند Mi Band 2 برای ارتباط برقرار کردن با گوشی های هوشمند از بلوتوث 4 استفاده می ‌کند.

اپلیکیشن Mi Fit

یکی از اصلی ترین مسائلی که کیفیت عملکرد یک دستبند هوشمند را مشخص می‌ کنند، مربوط به اپلیکیشن اختصاصی دستبند می باشد. تمام اطلاعاتی که در بخش قابلیت های دستبند شیائومی Mi Band 2 به آن ها اشاره نمودیم، از طریق اپلیکیشن اختصاصی آن برای کاربر به نمایش در می آید. اپلیکیشن اختصاصی دستبند شیائومی Mi Band 2 برنامه Mi Fit نام دارد که شامل نسخه های اندرویدی و آی او اسی می گردد.

این برنامه چندان ویژگی های گسترده ای را ارائه نمی کند و شامل یک صفحه با عنوان داشبورد (Dashboard)  می باشد که در آن  مجموعه اطلاعاتی که توسط دستبند شیائومی Mi Band 2 جمع آوری شده است ارائه می ‌شوند. اطلاعاتی مانند میزان مسافت طی شده، گام های برداشته شده، کیفیت خواب کاربر در شب گذشته و غیره همگی در داشبورد اپلیکیشن Mi Fit ارائه خواهند شد.

اپلیکیشن Mi Fit امکان ردیابی دستی میزان وزن کاربر را هم ارائه کرده است و بدین سبب شما می ‌توانید دائما مقدار وزن خود را ردیابی و در قالب نمودار وضعیت و پیشرفت خود را برای کاهش یا افزایش وزن ببینید. این اپلیکیشن می‌ تواند گراف یا نمودار های خوبی را در بازه های زمانی مانند روزانه، هفتگی یا ماهنامه به نمایش دربیاورد و در هر زمینه اطلاعات کاملی را برای کاربر ارائه نماید.

اپلیکیشن Mi Fit

در ضمن برنامه Mi Fit از قابلیت اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات شما در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، لاین، توییتر و غیره هم پشتیبانی کرده است. بنابراین اپلیکیشن Mi Fit نسبتاً کیفیت عملکرد مطلوبی داشته و اطلاعات مورد نیاز را به خوبی نمایش می ‌دهد. ولی نباید انتظار داشت که این اپلیکیشن قابلیت های پیچیده و شگفت ‌انگیزی را ارائه نماید!

باتری دستبند می بند 2 شیائومی

دستبند شیائومی Mi Band 2 به یک باتری شارژی لیتیوم پلیمری 70 میلی آمپر ساعتی مجهز بوده که عملکرد بسیار مطلوبی را به همراه دارد. با توجه به سادگی نمایشگر دستگاه به نسبت انرژی مورد نیاز آن هم کم است و این مسئله دوام شارژ باتری دستبند را افزایش خواهد داد. شما با یک بار شارژ دستبند شیائومی Mi Band 2  حداقل می ‌توانید برای مدت زمان 5 الی 7 روز بدون نیاز به شارژ دوباره از آن استفاده نمایید.

البته باید در نظر بگیرید که این مقدار دوام شارژ باتری با میزان استفاده شما از دستبند و حتی فعالیت هایی که در طول روز انجام خواهید داد، رابطه مستقیمی دارد. پس نمی ‌توان به طور قطع ادعا کرد که باتری دستبند شیائومی Mi Band 2 با یک بار شارژ برای تمام کاربران 5 یا 7 روز شارژ را ارائه خواهد کرد. به طور کلی عملکرد باتری دستبند شیائومی Mi Band 2 مطلوب است و نقاط قوت آن بسیار زیاد است.

راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

حال در این بخش می خواهیم بدانیم که چگونه می‌ توان دستبند شیائومی Mi Band 2 را راه اندازی کرد؟ راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2 پروسه بسیار آسان و راحتی را شامل می‌ شود. برای این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام داد:

مشخصات اکانت خود را در برنامه Mi Fit وارد و Sign in نمایید

  • ابتدا کپسول دستبند شیائومی Mi Band 2 را جاسازی نمایید.
  • برنامه Mi Fit را با توجه به سیستم عامل گوشی خود از اپ استور (App Store) یا گوگل پلی استور (Google Play Store) دانلود کرده و بر روی دستگاه خود نصب کنید. لینک دانلود این برنامه از منابع نامبرده در انتهای همین مقاله ضمیمه شده اند.
  • قابلیت بلوتوث و همچنین اینترنت گوشی خود را روشن کرده و اطمینان حاصل کنید که به یک شبکه اینترنت مناسب و خوبی وصل است.
  • بعد از نصب برنامه Mi Fit آن را اجرا نمایید. حالا اگر حساب کاربری ندارید، باید یک حساب کاربری برای خود بسازید. این کار به سادگی انجام می شود، با این حال اگر برای انجام آن با مشکل روبرو شدید، می‌توانید تماسی با کارشناسان واحد پشتیبانی برقرار کنید و از آن ها بخواهید تا برای شما یک اکانت اختصاصی برای اپلیکیشن Mi Fit بسازند. سپس مشخصات اکانت خود را در برنامه Mi Fit وارد و Sign in نمایید.

گزینه ALLOW را انتخاب کنید

  • وقتی که بعد از ورود به اکانت خود در برنامه Mi Fit پیغام بالا را دیدید، گزینه ALLOW را انتخاب کنید.

گزینه Add device را از محیط برنامه Mi Fit انتخاب نمایید

  • گزینه Add device را از محیط برنامه Mi Fit انتخاب نمایید.

گزینه Mi Band را انتخاب نمایید

  • در این بخش، گزینه Mi Band را انتخاب نمایید.

همگام شدن دستبند شیائومی Mi Band 2 با گوشی

  • حالا باید کمی منتظر بمانید تا دستبند شیائومی Mi Band 2 با گوشی شما همگام گردد. این کار از طریق اتصال بلوتوث صورت می ‌پذیرد. وقتی که دستبند شما هشدار لرزشی (ویبره) ارائه می کند، باید دکمه روی دستبند را فشار دهید.

نکته ی قابل توجه در این بخش این است که احتمالاً بعد از همگام سازی دستبند شیائومی Mi Band 2 با گوشی شما یک آپدیت صورت پذیرد. اگر مشاهده کردید که فریمور دستگاه در حال آپدیت است، گوشی را در نزدیکی دستبند قرار دهید و کمی صبر کنید تا پروسه دانلود و نصب آپدیت تمام شود.

به همین سادگی پروسه راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2 تمام می شود و می ‌توان از آن استفاده نمود. در نظر بگیرید که در مراحل راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2 از شما خواسته می ‌شود تا اطلاعاتی مانند قد، وزن، جنسیت و غیره خود را وارد نمایید. سعی کنید تا این اطلاعات به درستی و کامل وارد شوند.

مطالب مرتبط

2 thoughts on “دستبند شیائومی Mi Band 2 و راه اندازی آن

  1. blank جلیلی گفت:

    بسیار عالی ولی ساعت آن را چگونه میتوان تنظیم نمود

    1. blank تیم تحریریه کوک موبایل گفت:

      سلام کافی که به گوشی متصل بشه، ساعت می بند به صورت خودکار تنظیم می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *