تست و بررسی شیائومی

طراحی و نمای دور تا دور شیائومی Mi 9T

طراحی و نمای دور تا دور شیائومی Mi 9T

2- طراحی و نمای دور تا دور شیائومی

شیائومی Mi 9T یکی دیگر از تلفن های هوشمند دو طرف گلس است اما سازنده کمی فلفل آن را زیاد کرده و موفق شده است تا یک Mi 9T بی نظیر و قابل عرضه بسازد.

شیائومی Mi 9T مطابق با اندازه گوشی پرچمدار Mi 9 ساخته شده است، اما اکنون از یک پنل آمولد بدون شکاف دوربین با اندازه 6.39 اینچ استفاده می کند، احتمالا از همان پنلی که در Mi Mix 3 دیدیم. این پنل با استفاده از یک قطعه گلس گوریلا 5 محافظت می شود و دارای دور قاب نازک اما با چانه ای درشت است.

کپسول گوشی بین گلس و صفحه نمایش به طرز ظریفی قرار گرفته است که قابل روئت نیست و به سختی موفق به دیدن آن خواهید شد. حسگر نور محیطی نیز زیر صفحه نمایش قرار داده شده است و شما هرگز آن را نخواهید دید..

در زیر صفحه نمایش، اسکنر اثر انگشت نوری وجود دارد، اما شیائومی می گوید این اسکنر از زمان Mi 9 بهبود پیدا کرده است. در واقع، ما می توانیم تأیید کنیم که عملکرد این اسکنر بسیار سریعتر و تقریبا شبیه به نمونه معمولی عمل می کند. هنگامی که انگشت تان صفحه را لمس می کند، اسکنر فعال می شود. انگشت شما را اسکن می کند و بلافاصله قفل صفحه باز می شود. بنابراین، این تبلیغ نیست، این بار شیائومی بهتر عمل کرده و تا آنجا که این سنسورها اجازه می دهند می توانیم تجربه درخشانی داشته باشیم.

blank

شیائومی برای حل مشکل دوربین سلفی خود به جای یک قطعه کشویی که کاملا شبیه به آنچه که در Mi Mix 3 بکار برده است، می باشد، از ماژول پاپ آپ استفاده کرده است. این ماژول در سمت چپ بالای گوشی قرار دارد، این ماژول دارای مکانیزم حرکتی است و هنگامی که در برنامه دوربین روی آیکون دوربین سلفی ضربه می زنید و یا وقی روی دکمه پاور ضربه می زنید و یا قفل صورت را فعال می کنید به صورت خودکار بالا می رود.

blank

حین بالا آمدن دوربین سلفی در دو طرف آن یک چراغ LED بسیار زیبا وجود دارد که در این مدل مشکلی رنگ (Carbon Black) این چراغ به رنگ قرمز روشن می شود. چراغ های ال ای دی فقط در هنگام باز یا بسته شدن دوربین روشن می شوند. به نظر می رسد به جای این چراغ ال ای دی باید یک فلاش دوربین سلفی تعبیه می شد.

blank

شیائومی می گوید وقتی این گوشی احساس می کند که دارد سقوط می کند (از دستتان به زمین می افتد)، دوربین پاپ آپ به طورخودکار بسته و جمع می شود. ما این کار را چند بار امتحان کردیم (البته از بالای یک نیمکت بزرگ) و به جرات تأیید می کنیم که هر گاه در حالت دوربین سلفی هستید و گوشی به صورت اتفاقی از دستتان بیفتدد، نگران نباشید، دوربین سلفی به طور اتوماتیک تقریبا بلافاصله بسته می شود. حدودا یک ثانیه طول می کشد تا دوربین کاملا به جای اصلی خود برود. اگر سقوط از ارتفاعی کمتر از یک متر باشد، ممکن است تا زمانی که تلفن به روی زمین نرسیده است، به طور کامل جمع نشود، اما همچنان باید حواستان جمع باشد، گوشی را فورا برداشته و دوربین سلفی را غیر فعال کنید تا مکانیزم بالا جهنده دوربین از کار نیفتد.

البته، شما می توانید با اعمال کمی فشار روی آن، ماژول را پایین آورده ببندید بدون اینکه مکانیزم آن شکسته و یا خراب شود، اما فشار بیش از حد نیز ممکن است به دوربین آسیب برساند، بنابراین بهتر است که بگذارید دوربین به خودی خود بسته شود.

شیائومی این قول را داده است که دوربین سلفی این گوشی تا تقریبا 300 هزار بار بدون مشکل کار می کند، یعنی می تواند بالا آمده عکس بگیرد و به جای اول خود برود قبل از این که مکانیسم موتوری آن از کار بیفتد. با یک محاسبه سر انگشتی می توان گفت که اگر این دوربین سلفی هر روز حدود 100 بار باز و بسته شود، طول عمر آن بیش از 8 سال خواهد بود.

blank blank blank blank
                                                           شیائومی Mi 9T

شیائومی در Mi 9T از یک قاب فلزی منحنی که دو قطعه گلس را نگه داشته است استفاده کرده است. روی این گلس با پوشش براق، پرداخت شده و با رنگ گلس عقب مطابقت دارد. منحنی بودن و گلسی بودن قاب جلو و عقب این گوشی به شما برای در دست گرفتن امن گوشی کمک نمی کند، بنابراین اگر تشخیص می دهید می توانید از کاور و قاب سیلیکونی شفاف استفاده کنید.

blank blank blank blank
                                                           شیائومی Mi 9T

بیایید در مورد قاب صحبت کنیم. روی قاب، در قسمت بالا، کنار دوربین سلفی پاپ آپ، جک صوتی 3.5 میلی متری قرار گرفته است. همچنین در قسمت پایین، شکاف سیم کارت (دو سیم کارت)، پورت USB از نوع C و توری ظریف که زیر آن اسپیکر قرار گرفته است، وجود دارد.

قاب پشت کاملاً چشم نواز است. این قاب از یک قطعه گلس ساخته شده است، هرچند که شیائومی از سازنده آن نام نبرده است. گلس به سمت لبه های طولی خم شده است، یک تکنیک شناخته شده برای اینکه نشان دهد گوشی نازک و باریک است، و همانطور که انتظار می رود، عمل می کند. شکل ظاهری زیبا و تقویت شده ای دارد.

blank

در قسمت پشت این گوشی یک مجموعه دوربین سه تایی وجود دارد که یکی از دوربین ها در خارج از این مجموعه و بالا تر قرار گرفته است. این دوربین، دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با لنز 52 میلی متری است. این دوربین قرمز رنگ دور این دوربین نیز با یک نوار قرمز رنگ، دوربین سلفی نیز قرمز و دکمه پاور قرمز رنگ همگی با هم مطابقت دارند.

عدد 48 مگاپیکسلی که در کنار این دوربین نوشته شده است، حاکی از این است که این دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی است.

blank

در واقع دوربین اصلی همان لنز دوم از بالا به پایین است و دوربین سوم نیز اسنپ 13 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض 15 میلیمتری است. هر دو در یک نقطه مشترک هستند و جزیره دوربین تنها کمی برآمده است و وقتی به پشت روی میز صاف قرار داده می شود، تکان نمی خورد.

سرانجام ، یک فلاش دوگانه ال ای دی بیرون از این جزیره دوربین درست زیر بقیه تعبیه شده است.

blank

شیائومی، Mi 9T را منحصر به فرد ساخته است و همه اینها به لطف کارها و پرداخت رنگ عجیب و غریب روی قاب این گوشی است.  مدلی که ما بررسی می کنیم مشکلی رنگ (Carbon Black) است که دارای یک الگوی فیبر کربنی در زیر سطح گلس است. این مدل پرداخت رنگ جالب به نظر می رسد، و ما آن را بسیار دوست داریم.

مدل های قرمز آتشین (Flame Red) و آبی یخی (Glacier Blue) گزینه های واقعاً خیره کننده هستند. هر دو آنها از شیب رنگ قرمز یا آبی به سمت سیاه برخوردار هستند و الگوهای یخی را روی قسمت های کم رنگ تر خود نشان می دهند. هیچ تلفن دیگری به زیبایی این گوشی ها وجود ندارند، و پیشنهاد می کنیم اگر در حال خرید یک گوشی Mi 9T هستید، رنگ آبی یخی را بخرید..

blank

شیائومی Mi 9T با ابعاد 156.7 × 74.3 × 8.8 میلی متر و اندازه آن برابر با Mi 9 است اما چند میلی متر ضخیم تر است. شیائومی Mi 9T باتری بزرگتری دارد ، که احتمالا 18 گرم وزن بیشتر از Mi 9 این گوشی مربوط به این باتری است که در مجموع وزن گوشی را به 191 گرم می رساند.

سری های شیائومی Mi 9 احتمالا اکنون کامل هستند و Mi 9T به خاطر نداشتن شکاف روی صفحه نمایش برای دوربین سلفی از نظر صفحه نمایش کاملاً متمایز است. در همین حال، اندازه Mi 9 SE از نظر اندازه مناسب جیب است، در حالی که Mi 9 خوب ، بیشترین قدرت را در زیر کاپوت دارد.

blank

                                 سری های شیائومی  Mi 9 SE : Mi 9، Mi 9T، Mi 9

در دست گرفتن Mi 9T عالی و با کلاس است، به این معنی که لغزنده و بسیار دلپذیر است و لمس آن مطلوب و دلچسب است. این یک تلفن بزرگ است، اما غول پیکر نیست. اکثر کاربران از شکل و ساخت آن راضی هستند. و اگر خیلی لغزنده است می توانید روی آن یک قاب شفاف سیلیکونی انداخته و براحتی استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *