ترفند شبکه های اجتماعی

ایجاد تقویم محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

تقویم محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

عناوین این مقاله

در حال حاضر کسب و کارهای اینترنتی در شبکه های مجازی و سایت ها بسیار رونق گرفته و همه ی افرادی که دارای این مشاغل هستند، به دنبال این هستند که چگونه برنامه ای مدون و خوب داشته باشند که باعث رشد کسب و کارشان و افزایش فروش خود شوند. یکی از برنامه هایی که ما می توانیم به شما معرفی کنیم داشتن یک تقویم محتوا می باشد. با این تقویم به راحتی برای خود و صفحه ای که دارید، از یک روز تا چند ماه را می توان برنامه ریزی کرده و تعیین کنید که هر روز چه محتوایی را در صفحه ی خود قرار دهید. مطمئناً با داشتن چنین تقویمی شما یک صفحه مرتب و منظم با محتوایی کامل خواهید داشت و این تقویم باعث رشد کسب و کار اینترنتی شما خواهد شد. در این مقاله، به توضیح کاملی در مورد تقویم و همه ی موارد مربوط به آن پرداخته ایم.

تقویم محتوا در شبکه‌های اجتماعی چگونه است؟

وقتی نام تقویم به گوش می رسد، اول از همه اعداد و ارقام روزها و ماه ها جلوی چشمان ما ظاهر می شود، درست تشخیص دادید تقویم محتوایی هم بدین معنی ست که جزئیات محتوایی که قرار است در سایت یا صفحه خود قرار دهیم در یک بازده زمانی برنامه ریزی کرده و در این تقویم می نویسیم. این تقویم مانند نقشه ای که مسیر را مشخص می کند ، تعیین کننده ی این است که هر روز چه پست را می گذاریم و چه کسی این پست را تهیه و تولید می کند. برای این کار از وسایل و ابزار های مختلفی می توان بهره برد که بعضی از آنها بدون هزینه و بعضی دیگر شامل هزینه هایی می گردد. ابتدای کار شما حتی با یک فیلد word و یا excel می توانید تقویم خود را راه اندازی کنید به این حالت که روز و ماه مورد نظر خود را تایپ و پست و محتوایی که در هر روز قرار است گذاشته شود جلوی آن روز و ماه وارد نمایید.

blank

در تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی باید چه قسمت هایی قرار داده شود؟

در هر تقویم محتوا، بسته به کاربرد آن که قرار است در سایت استفاده شود و یا اینستاگرام، بخش و قسمت های متفاوتی دارد، که با آن می توان محتوای دلخواه خود را در روز مشخص قرار دهید. بعضی از قسمت های این تقویم را به اختصار برای شما توضیح خواهیم داد:

blank

عنوان و موضوع محتوا:

اولین قدم در تولید محتوا برای اینستاگرام و یا شبکه های مجازی دیگر، موضوع آن می باشد، این موضوع می تواند بر اساس موارد مختلف کار شما و بازدیدهای کاربران و کامنت ها و نظراتی که در مورد پستی داده اند، قرار داده شود. شما با کمی بررسی صفحه ی خود و بازخورد کاربران می توانید محتوایی ارزشمند و کاربردی انتخاب نمایید. پس در ابتدا مهم ترین کار انتخاب عنوان موضوع محتوا می باشد.

مشکل امینیت در گوشی های گوگل پیکسل را مطالعه کنید.

تولید کننده ی محتوای دلخواه:

در هر کسب و کاری بسته به شرایط و موقعیت آن و بزرگ و کوچکی آن کسب و کار از یک نفر تا چند نفر این مهم را انجام می دهند. باید در تقویم محتوا، قسمتی به تولید کننده و نویسنده ی محتوا اختصاص داده شود تا کاملا مشخص باشد که چه کسی کدام محتوا را تهیه و تدوین کند.

زمان انتشار محتوای شبکه های اجتماعی:

کاربرانی که زمان بیشتری را در شبکه های مجازی می گذرانند، می دانند که در بعضی زمان ها کاربران بیشترین فعالیت را در شبکه های مجازی دارند، باید وقت قرار دادن پست و تولید محتوای خود را بدانیم. باید دانست چه زمان و در چه روزهایی بهترین و بیشترین بهره وری را از یک پست می توان دریافت کرد. با این کار باعث راندمان بیشتر و ارتباط با کاربران خواهد شد و تاثیر بسزایی در صفحه ی شما خواهد داشت.

توزیع محتوا در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی:

بعد از اینکه محتوایی تولید شد و برای قرار دادن آن تصمیم گیری کردیم. وقت آن است که برای توزیع محتوا تصمیم بگیریم که در حال حاضر در کدام شبکه بیشترین تاثیر را دارد. مثلا اگر در اینستاگرام، توییتر و تلگرام فعالیت دارید باید بدانید این محتوای آماده شده در کدامیک تاثیر بیشتری خواهد گذاشت. توزیع محتوا از تولید آن مهم‌تر است!

فرمت محتوا:

وقتی محتوایی را تولید کردید باید برای فرمت آن بیندیشید و در تقویم خود ستونی را طراحی کنید و نوع فرمت هر تولید محتوا را مشخص نمایید. مثلا برای تولید عکس و ویدئو نسبت به محل قرار گرفتن آن در شبکه های اجتماعی مختلف، فرمت آن باید مشخص و معین شود.

دسته‌بندی هر محتوا:

بسته به شبکه ی اجتماعی و صفحه ای که تولید محتوای خود را قرار می دهید باید برای آن بخش هایی دسته بندی کنید. و در تقویم تولید محتوا، بخش آن را مشخص کنید تا ذهن شما به بخش های دیگر پرت نشود و درگیر همان قسمت باشد.

پرسونای مخاطب شما:

در شبکه اجتماعی که تولید محتوای شما، استفاده می شود مخاطبان مختلفی وجود دارد، پس برای هر تولید محتوا باید بدانید که چه افراد و با چه خصوصیاتی تولید محتوای شما را می بینند و می خوانند تا نسبت به ویژگی آنها برای آن تولید محتوا تصمیم گیری کنید.

در هر تقویم تولید محتوا بسته به اینکه کسب و کار شما مربوط به چیست می توان قسمت های دیگری اضافه کرد، مثلا در اینستاگرام تعداد کامنت ها و لایک را در یک بازه زمانی در جدول مربوط به آن پست وارد کنید تا در تولید محتواهای بعدی تعداد آنها به شما کمک کند و برای موضوع آن بتوانید تصمیم گیری و برنامه ریزی بهتری داشته باشید. از موضوعاتی که خیلی نظرات مثبتی دریافت نکرده اید، آنها را در دفعات بعدی حذف و یا کاملا تغییر دهید

بررسی موارد مربوط به یک تقویم محتوای حرفه‌ای :

الف) مشخص نمودن اهداف ماهانه خود

همه ی ما می دانیم که برای هر کاری باید در ابتدای راه هدف را مشخص کرد. پس یکی از مهم ترین دلایل ایجاد یک تقویم محتوا، نیز هدف آن در انتهای کار است. تا وقتی کاربری نداند که هدفش از این کارها و این تولید محتوا چیست، مطمئناً موفقیت زیادی هم بدست نخواهد آورد و اگر در انتها نتایجی گرفتید که از هدف شما دور است، باید نه تنها در تقویم بلکه در همه ی قسمت های آن تغییراتی ایجاد نمایید.blank

اگر شما هم جزء کاربرانی هستید که کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده اید و در اینستاگرام فروشگاه اینترنتی دارید و بعد از دیدن پست ها آنها را به سایت خرید آنلاین هدایت می کنید، باید حتما نرخ کلیک و نرخ تبدیل را بدانید. برای هر هدف بلند مدتی باید چندین هدف کوتاه مدت را پیگیری و بررسی نمود و در مسیر آنها قدم گذاشت. مطمئن باشید وقتی به اهداف کوتاه مدت خود دست پیدا می کنید بعد از مدتی به هدف اصلی خود که همان رشد در کسب وکار شما می باشد، دست پیدا می کنید.

برای مثال شما در اینستاگرام صفحه ای جدید برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اید و با قرار دادن بعضی پست ها و تولید محتوایی ارزشمند هدفتان رسیدن به 1000 فالوور واقعی می باشد. اگر هدف های کوچکتان را سر سری نگیرید و تمام موارد را در تقویم محتوای خود بگنجانید، بعد از مدتی به این امر مهم دست می یابید.

در حالت کلی اهداف کوتاه‌مدت می‌تواند شامل موارد زیر شود:

1) محتوا:

از اهداف کوتاه مدت، کاربران می توان محتوا را نام برد، اگر برای تولید محتوای کاربردی و با ارزش برنامه ریزی کنید، و در تقویم تولید محتوای خود درج نمایید که هر کدام از آنها در چه زمانی منتشر شود بهترین بازخورد را دارد، مطمئن باشید در یک مدت زمان کوتاه مثلا یک ماه متوجه خواهید شد با برنامه ریزی صحیح و تولید محتوایی درست، به یکی از اهداف کوتاه مدت خود رسیده اید.

2) فالوور هدفمند:

اگر کاربری در اینستاگرام دارای صفحه ی کسب و کار باشد، هدف اصلی او از تولید محتوا و طراحی یک تقویم تولید محتوا بدست آوردن فالوور هدفمند و واقعی می باشد. کاربران اینستاگرام با این واژه آشنایی دارند که فالوور هدفمند به فالووری گفته می شود که بعد امکان تبدیل آن به مشتری وجود دارد و بعد از اینکه به تعداد مشخص مدنظرتان رسید، می توانید تبلیغات و بازاریابی خود را جهت فروش محصولات خود شروع کرده و به این که از این فالوورها، کاربران زیادی از شما خرید خود را انجام دهند، امیدوار باشید.

3) بازدید:

از اهداف کوتاه مدت دیگر، می توان تعداد بازدید از یک پست را دید و متوجه بازخورد کاربران شد. و هر کاربر دارای صفحه ی کسب وکار ، انتظار واقعی از بازدید و لایک یک پست دارد، که این شاید در فروش خیلی تاثیر نداشته باشد ولی در قرار دادن پست های بعدی می تواند هدف کوتاه مدتی بوده و مفید واقع شود و همین باعث می شود که نرخ تبدیل کاربر به مشتری افزایش یافته و در نهایت کسب و کار فرد رونق بیشتری بگیرد.

4) اشتراک کاربران:

در بسیاری از کارها، فقط ارتباط با کاربر، کافی نبوده و در بعضی مواقع نیاز به اشتراک گذاری موارد دیگری وجود دارد. مثلا در سایت ها، با خبرنامه ایمیلی می توان ارتباط بهتر و بیشتری با کاربران برقرار کرد. ولی در اینستاگرام برخی مواقع بعضی از کاربران شاید به دلیل کسب و کار خاص ما اصلاً پستی از ما را مشاهده نکنند ولی جای نگرانی نیست زیرا اگر محتوایی با ارزش و مفید تولید و در زمان درست قرار داده شود، حتی توسط بقیه کاربران دست به دست خواهد شد و تاثیر خود را به اندازه ی کافی خواهد گذاشت.

5) فروش محصول یا خدمات:

از مهمترین اهداف کوتاه مدت برای هر کاربر داری صفحه کسب وکار، میزان فروش او می باشد. در صورتی که صفحه ی شما مدت زمان طولانی فعالیت دارد و اهداف دیگر را پشت سر گذاشته اید، می توانید میزان فروش محصول خود را تعیین نمایید. فقط در اینجا این نکته مهم است که اگر فردی، زمان زیادی از راه اندازی صفحه ی کسب و کارش نگذشته است، باید انتظار میزان فروش خیلی بالا را نداشته باشد، زیرا در فضاهای مجازی تا ارتباط و تعامل بین کاربر و یک صفحه ی کسب وکار بوجود آید و اعتماد سازی شود کمی زمانبر است. ولی از صفحاتی که تعداد فالوورهای واقعی آنها قابل توجه است امکان فروش آنها بالاتر بوده و آنها می توانند برای میزان فروش خود اهدافی تعیین نمایند.

اگر به موارد گفته شده توجه کنید و آنها را رعایت نمایید می توانید هدف خود را از تولید محتوا معیین نمایید و آن را در تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهید. لازم است بدانید که بدون هدف، امکان اندازه گیری عملکرد محتوای اینستاگرام وجود ندارد. زیرا شما معیاری برای اندازه‌گیری میزان موفقیت تقویم محتوای خود ندارید!

ب)برنامه ریزی و تصمیم برای انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی

وقتی تقویم تولید محتوایی را طراحی و ایجاد می کنید، مسیر شما برای رسیدن به هدف تان مشخص می گردد. اگر هدف شما مشخص نباشد، هر روز که شروع به فعایت می کنید از اینکه چه پستی را قرار دهید سردرگم هستید، اگر پست های مختلفی را انتخاب کنید، باعث از هم گسستگی پست هایتان شده و از تاثیر و هدف نهایی شما دور خواهد شد. وقتی تقویم برای محتوا داشته، هر لحظه ای که قرار است پست جدید قرار دهید می دانید چه باید کنید، محتوای آن از قبل مشخص شده و براحتی آن را قرار داده و به هدف خود نزدیک شده و می توانید در پست های بعدی کاربران را تشویق به خرید نمایید.

blank

دسته‌بندی گفته شده را در صفحه خود تا جایی که امکان دارد رعایت کنید:

  • قرار دادن پست‌های خدماتی و آموزشی مربوط به کسب و کار خود
  • استفاده از سخنان بزرگ و برجسته
  • پست تبلیغاتی در مورد محصول یا خدمات
  • پست های مربوط به مناسبت های تقویم و اتفاقات پیش آمدهاطلاع
  • پست محتوایی ارسالی از کاربران
  • اطلاع ‌رسانی همایش‌ها و رویدادهای مربوط به کسب‌وکار

دسته بندی ارائه شده، بخشی از دسته بندی است که در هر تقویم تولید محتوا بکار برده می شود. با این دسته بندی می توانید برای هر پست برنامه ریزی کرده و قبل از فرا رسیدن زمان قرار دادن آن تولید محتوای آن را آماده کرده و در زمان مقررش سردرگم و دستپاچه نشوید. و با این تقویم تمام موارد بالا را تهیه ی کرده اید و در روز مقرر خود استفاده می کنید و برای کاربر فضایی ایجاد نموده اید که که می تواند محتواهای ارزشمند را بخواند و از بعضی از رویداد ها و … خبر دار شود و در کنار آن هم بدون هیچ ناراحتی، تبلیغات شما را ببیند. پس بعد از ایجاد تقویم خود برای همه ی دسته ها محتوا تولید نمایید تا به هدف اصلی خود دست یابید.

البته بسته به حوزه ی کاری هر کسب وکار مطمئناً دسته بندی او متفاوت خواهد بود برای مثال تقویم تولید محتوای یک باشگاه بدن سازی، می تواند چالش‌ها بدن‌سازی، فیلم‌های تمرینی از ورزش‌کاران، باشگاه‌ها و درمانگاه‌های ورزشی، دستورالعمل‌ها یا برنامه ورزشی، تغذیه موردنیاز برای ورزش‌کاران، و… باشد.

پس با کمی تفکر و خلاقیت، با توجه به اهدافتان و اینکه صفحه ی کسب و کار شما چقدر بزرگ یا کوچک است، دسته بندی کسب و کار خود را بنویسید و آن را در تقویم تولید محتوای خود بکار ببرید تا بدانید که چه محتوایی برای هر دسته بندی تولید کنید.

حال که محتوای خود را دسته بندی کرده اید، با توجه به اولویت و اهمیت آنها، تقویم محتوا را با تعداد و فرمت آن پر کنید. مثلا می توانید محتواهایی که از درجه اهمیت بالاتری برخوردار هستند را در دسته های ماهانه 10 تایی و آنهایی که اهمیت پایین تری دارند در دسته های کمتر و مثلا 5 تایی قرار دهید. این نکته نیز حائز اهمیت است که محصول و یا خدمات خود را خیلی تبلیغ نکنید، چرا که اگر کاربران احساس کنند که محتوای شما سودمند نیست و فقط تبلیغاتی است به آن توجهی نخواهند کرد. پس سعی کنید محتواهایی را تولید کنید که کاربران خوششان می آید و این طور فکر کنند که مطالب نوشته شده واقعا ارزش وقت گذاشتن و خواندن را دارند، سپس در کنار این مطلب سودمند به صورت ریز محصول و خدمات خود را نیز تبلیغ کنید.

در زیر یک نمونه از تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی که با استفاده از نرم‌افزار اکسل تهیه شده، آورده شده است:

blank

این تقویم محتوا ساده، با برخی اطلاعات بسیار با ارزش که می تواند در اختیار صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و بالاخص اینستاگرام قرار دهد، می تواند سودمند واقع شود. همانطور که در بالا می بینید این جدول بر اساس درجه اهمیت محتوا، آنها را با سه رنگ مختلف دسته بندی کرده است: تم قرمز، برای تولید پست‌های آموزشی و مفید، تم زرد، برای تبلیغ و معرفی محصولات به کاربران، تم آبی، نیز ارائه خدمات رایگان را نشان داده است.

شما نیز با کمی دقت و دسته بندی محتوای خود می توانید آنها را در تقویم محتوا قرار دهید. و همانطور که در نمونه بالا می بینید، جزئیات مربوط به آدرس لینک مربوطه، تصاویر، نکات مهم و شرح اقدام آورده شده است. تمامی این اطلاعات مفید هستند و باید به آنها توجه شود اما از همه مهمتر اطلاعات مربوط به تاریخ انتشار محتوا و فرمت و همچنین بالاتر از همه، هدف شما از تولید این محتوا است.

نکته قابل توجه در اینجا این است که خوشبختانه برنامه ها و ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی وجود دارند که در این زمینه می توانند کمک زیادی به شما کنند، خب اگر گاهی اوقات سرتان شلوغ باشد و یا حواستان به زمان انتشار محتوای تولید شده نباشد، می توانید مطالب و محتواها را به این برنامه داده و با تنظیمات دلخواه خود در زمان های مورد نظر در صفحه اینستاگرام شما منتشر شوند.SmarterQueue  یکی از این برنامه ها است که تصویر آن در زیر آورده شده است:

پیشنهاد می کنیم برای اینکه محتوای تولیدی شما نظم و ترتیب لازم را داشته باشد، هر ماه از قبل محتوایی که قرار است منتشر شود را تعیین کنید. در واقع باید قبل از اینکه ماه بعدی شروع شود، تمام مطالب و محتوای خود را تولید کرده تا بتوانید طبق تقویم محتوا، آنها را به موقع در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

ج)ایجاد تقویم محتوا به کمک ابزارهای مختلف

ابزارهای مختلفی وجود دارند که به کمک آنها می توان تقویم محتوای شبکه های اجتماعی خود را تولید کرد! برخی از این ابزارها، به صورت آفلاین و برخی نیز به صورت آنلاین موجود می باشند.

برای تهیه یک تقویم محتوا، می توان از ابزار های مختلف بهره برد، که شامل ابزار های آفلاین، مانند word یا excel . در این فایل ها می توان جدولی را بکشید و تمام موارد و دسته بندی مربوط به تقویم محتوا را در آن وارد کنید. شاید باورتان نشود ولی با ارزان ترین ابزار و ساده ترین ابزارها نیز می توان یک تقویم محتوا داشت. مثلا با یک خودکار و یک برگه شما می توانید تقویم محتوای خود را ایجاد کنید. ابزار های آنلاین مانند ابزاری که در گوگل وجود دارد که به آن Goolge Sheets که مانند فضای اکسل می باشد و وقتی شما تقویم خود در آنجا طراحی و ایجاد نمایید می توان بصورت آنلاین با همکاران خود آن را مشاهده کنید. برای این کار، باید به سایت Google Drive  وارد شده و از طریق گزینه New، گزینه ی  Goolge Sheets را انتخاب نمایید

blank

با این انتخاب، صفحه ی جدیدی برای شما نمایان می شود. که در اینجا می توان چارچوب اصلی تقویم را بکشید و آن را هر گونه که دوست دارید تغییر دهید. برای اینکه بتوانید برای هر ردیف از جدول خود، نامی انتخاب نمایید تا اطلاعات مربوط به هر قسمت را درجای خود وارد کنید، از ابزار Merge Cells استفاده نمایید.

 

blank

وقتی جدول شما آماده شده مانند ارسال ایمیل می توانید با هر شخصی آن را به اشتراک گذاشت. شرکت های بزرگ که تقویمی بزرگ ایجاد کرده اند و هر شخصی وظیفه ی تولید یک محتوا را دارد در این فضا فعالیت کرده و هر شخص بعد انجام تولید محتوای محول شده به او، همه ی قسمت های کار انجام شده ی خود را در گوگل شیت وارد می کند.

blank

از بین ابزار های دیگری که می توان نام برد و بسیاری از شرکت ها از آن استفاده می کنند و بصورت آنلاین در اختیار همه کارمندان می باشد ابزار Trello می باشد. با استفاده از ترللو می توان تقویم کامل و جامعی ایجاد کرد. این ابزار مانند گوگل شیت، بصورت آنلاین می باشد.

د)اضافه نمودن محتوای موردنظر به تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی

در مراحل نهایی کار ما این است، حال محتوایی را تولید شده ی خود را به تقویم محتوا اضافه کنیم. مطمئناٌ می دانید این مرحله، مرحله ای مهم در ایجاد تقویم محتوا بوده و باید با دقت انجام شود. این قسمت نیاز به طی کردن مسیرها و بررسی های زیادی دارد تا بتوان به سلیقه کاربران پی برد. باید بدانید کدام محتوا تاثیر زیادی بر روی کاربران قرار می دهید. به صفحات دیگران سرک بکشید و ببینید کدام محتوای آنها مورد استقبال بیشتری قرار گرفته و از آن مدل محتواها استفاده نمایید.

blank

در این قسمت تمام ریز کار و جزئیات نیز وارد می شود، مثلا اگر کنار این پست، قرار است کپشنی وارد شود و یا هم در اینستاگرام منتشر شده و هم در سایت، و یا از ایمیل برای ارسال آن برای کاربران استفاده کنیم، همگی اینها باید در کنار محتوای مورد نظر وارد شود تا فراموش نشود. شبکه های اجتماعی مدنظر شما، سایت آنلاین، اینستاگرام، توییتر، تلگرام و …. باید در کنار محتوا باید وارد شود تا بدانید که دقیقا قرار است این محتوا در کجا استفاده شود. زیرا بسیاری از فروشگاه های آنلاین، چند مورد از شبکه های مجازی را دکنار هم دارند. پس روز انتشار و بقیه موارد گفته شده را بصورت کامل در تقویم وارد نمایید تا بهترین بازخوردها و نتایج از تقویم تان دریافت شود.

توصیه ما این است اگر در طول یک ماه محتواهای زیادی را در شبکه های اجتماعی مختلف منشر م کنید، باید از چند تقویم محتوا استفاده نمایید تا کارهای شما بصورت دقیق وارد شود واگر تمایل به داشتن یک تقویم دارید آن را با جزئیات کامل طبقه بندی نمایید. در صورتی که بتوانید این تقویم را به درستی مدیریت کنید نتایج خوبی بدست خواهید آورد. اگر محتواهای شما مختلف و متفاوت هستند از چند نفر برای اینکار بهره ببرید تا بهترین عملکرد نصیب تان شود.

ه)تحقیق، تولید و انتشار پست‌های تقویم محتوا

وقتی تقویم محتوای شما آماده شد، حالا به تولید محتوای خود بپردازید، خلاقیت به خرج داده و برای تولید محتوای خود از سایت ها، تصاویر و ابزارهای مختلف جهت پستی عالی استفاده کنید. چند مورد  از این ابزارها را به شما توضیح خواهیم داد:

کتاب‌خانه فایل‌های گرافیکی و انتشار خودکار محتوا در شبکه‌های اجتماعی با ابزار‌ PromoRepublic

ابزار PromoRepublic را می توان بعنوان ابزاری مفید و کاربردی برای محتوایی خوب برای شبکه های اجتماعی معرفی نمود. وقتی به این سایت وارد شوید، تعداد بسیار زیادی از تصاویر جالب و جذاب برای استفاده ی شما در تولید پست هایتان وجود دارد. این تصاویر و طرح ها، همگی توسط طراحان درجه یک و بازاریابان اینترنتی انجام شده است، از نظر استاندارد بودن آنها اصلا جای نگرانی نیست. بعد از انتخاب هر طرحی، می توان آن را ویرایش و به دلخواه خود در آورد.

blank

از امکانات خیلی خوبی که از این سایت نسبت به بقیه سایت ها می توان نام برد، امکان انتشار خودکار پست می باشد. مثلا بعد از ایجاد پست مورد دلخواه خود می توانید آن را به صفحه اینستاگرام خود متصل کرده و زمان دقیق و دیگر اطلاعات پست را در اینجا وارد می کنید و در زمان مقرر شما پست به صورت خودکار پخش خواهد شد. این ابزار رایگان نبوده و باید هزینه ی آن کا حدودا در یک ماه 5 دلار می باشد را پرداخت نمود.

طراحی گرافیک با RelayThat

از دیگر ابزار های خوبی که می توان به شما معرفی کرد، سایت RelayThat می باشد. از این سایت بهره ببرید و از فایل های گرافیکی طراحان لذت ببرید. این کار را می توانید در کمترین زمان انجام دهید. سیاز تصویرتان را مشخص نمایید. پس زمینه ای دلخواه و هماهنگ با برندتان انتخاب کرده و متن مورد نظرتان را به وارد کنید.

blank

بعد از این کارها، طبق زمان انتشار تقویم محتوایتان آن را در زمان مقرر در جای خود و شبکه اجتماعی مدنظرتان قرار دهید.

مدیریت تیم تولید محتوای خود با Trello

در بالا، توضیحاتی کلی در مورد ترللو برای شما بیان کردیم، حالا اگر می خواهید توضیحات کامل تری در مورد آن بدانید، مطالب ما را در این مورد مطالعه کنید. این ابزار بسیار حرفه ای و آنلاین است. با استفاده از آن می توانید کوچکترین و ریزترین مسائل را در بخش های ترللو وارد وارد نمایید و تیم تولید محتوای خود را از آنجا مدیریت کنید. اگر بخواهید آن را با ابزارهای دیگر مانند Google Docs مقایسه کنید، می توان گفت این ابزار محیطی گرافیکی تر و کاربرپسند تر دارد. در این ابزار می توان تاریخ انتشار یک محتوا را به تولید کننده ی آن محتوا اعلام نمود. و حتی در قسمت اعلان ها وارد کنید تا برای او اعلانی جهت ارسال پست اعلام شود. در صورتی که از حجم بسیار بالایی برای کار خود استفاده نمی کنید می توانید از نسخه ی رایگان آن استفاده نمایید و در غیر این صورت باید با پرداخت هزینه، از اکانت های تجاری آن بهره ببرید.

blank

از دیگر مزیت های ترللو می توان اپلیکیشن های موبال آن را نام برد. زیرا اگر شما می توانید آن را بر روی گوشی خود نصب کنید و تیم تولید محتوای خود را در هر کجا که باشید مدیریت نمایید. به شما پیشنهاد می کنیم حتما از این سایت استفاده کنید ، تقویم محتوای خود را در آنجا وارد نمایید و هر چه مورد نظرتان هست با همکاران خود به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید.

زمان‌بندی انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی با ابزار SmarterQueue

در مقالات دیگر در این سایت و در همین مقاله به شما گفته ایم که یکی از مهمترین بخش های تقویم محتوا، این است که شما در چه زمان و موقعیتی یک پست را منتشر کنید. شاید شما نیز به دلیل مشغله های کاری نتوانید زمان بسیار خوبی برای انتشار پست هایتان وارد کنید و اگر بخواهید شخصی را برای صرفاً این کار استخدام کنید هزینه های مربوط به خود را دارد ولی با استفاده از ابزار این کار به صورت رایگان و یا حتی پرداخت هزینه ای بسیار جزئی می توان به راحتی به زمان انتشار پست هایتان سر وسامان بخشید.

blank

ابزار Smarter Queue را می توان یکی از ابزارهایی که به شما در زمینه زمان‌بندی انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی کمک زیادی می‌کند،معرفی کرد. در اینجا محتوای خود را وارد کنید و زمان انتشار را نیز در جای خود مشخص نمایید و نگران آن نباشید. چون این ابزار بصورت خودکار محتوای شما را در جای خود منتشر می کند.

پیگیری انتشار پست‌ها در زمان مشخص‌شده

در تقویم محتوای خود، بعد از ستون انتشار پست، بخشی را به پیگیری زمان انتشار قرار دهید تا بتوانید چک و بررسی کنید که آیا پست مورد نظر شما در زمان خود منتشر شده است، زیرا در بعضی مواقع ابزاری دچار اختلا شده و نمی تواند کار درخواست شده از آن را در زمان مقرر انجام دهد. پس بعد از زمان انتشار هر پست چک کنید که پست مورد نظر منتشر شده باشد.

blank

برای انجام این مورد، در قسمت زمان انتشار، ستون پیگیری را وارد کنیدو بعد از انتشار هر پست در این قسمت تیک بزنید تا از انتشار هر پست خیالتان آسوده باشد. در ترللو هم می توان در قسمت مربوط به انجام هر کار، تاریخ را وارد و تیک مربوط به آن بزنید.

blank

در تصویر که مشاهده می کنید نمونه ای از تاریخ و زمان انجام محتوا و انتشار آن مشخص گردیده است.

تمامی کاربرانی که دارای کسب و کار اینترنتی هستند، باید از این تقویم محتوا استفاده کنند و باعث رشد هر چه بیشتر صفحه و سایت خود شوند. زیرا در صورتی داشتن یک تقویم خوب و کامل می توانند تمام برنامه های شبکه ی  اجتماعی خود را مدیریت نمایند و هر اطلاعاتی و بازخورد و کامنت را بررسی کرده و در پست های دیگر اعمال نظر کنند. می توانید به سایت های دیگر وارد شوید و پست های منتشر شده توسط آنها را بررسی کنیدو ببینید چه کاری برای تعامل و ارتباط با کاربرانشان انجام داده اند و در تقویم محتوای خود وارد نمایید. در کل تقویم محتوایی برنامه ریزی دقیق و کامل در اختیار شما قرار می دهد. برای این کار باید هدف خود را مشخص و معین نمایید، بدون هدف های کوتاه مدت، نمی توان به اهداف بلند مدت خود دست یابید.

حرف آخر

در این مقاله به صورت کامل تهیه و تنظیم یک تقویم محتوایی را بررسی کردیم، پیشنهاد ما این است که اگر دارای صفحه ای در اینستاگرام هستید و یا در هر شبکه ی اجتماعی فعالیت می کنید از همین الان تقویم محتوای خود را ایجاد نمایید . از ابزار های مختلفی که معرفی کردیم برای هرچه بهتر بودن تقویم خود استفاده کنید. از ابزارهای آنلاین بهره بیشتری می توانید ببرید و زمان دقیق هر محتوا را به شما اعلام می کند و به اشتراک گذاری آن با کارمندان و همکارتان از مزیت های دیگر آن است. ولی اگر تازه شرع کرده اید از ابزارهای ساده هم می توان استفاده کرد.

اگر مواردی که مد نظر شماست در توضیحات آوورده نشده است، حتما در بخش ایده ها و نظرات وارد نمایید تا بقه ی کاربران نیز بتوانند از نظرات شما استفاده کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *