تست و بررسی اپل

نسل دوم دکمه صفحه اصلی یونیورسال آیفون

دکمه صفحه اصلی یونیورسال آیفون

دکمه صفحه اصلی یونیورسال آیفون، نسل دوم با نام HX– آیا از نسخه قبلی بهتر است؟

blank

هر کسی که تابحال از آیفون برای چند دقیقه استفاده کرده است، می داند که دکمه صفحه اصلی، تنها دکمه در قسمت جلوی آیفون است، که بسیار مهم و پرکاربرد می باشد. کارهایی که این دکمه انجام می دهد شامل Touch ID، بازگشت به صفحه اصلی، اجرای برنامه ها، سیری و گرفتن اسکرین شات است. اپل دکمه مکانیکی صفحه اصلی را از آیفون 7 برداشته و آن را با یک نسخه استاتیک جایگزین کرده است که حساس هست. کاربران برای برگشت به عقب، به جای دکمه ای که با فشار فیزیکی عمل کند، از دکمه صفحه اصلی جدید «Taptic Engine» اپل استفاده می کنند. اپل دکمه صفحه اصلی مکانیکی را از آیفون 7 برداشته و آن را با یک نسخه استاتیک جایگزین کرده است که بسیار حساس و عملکرد سریع تری دارد.

برای حل مشکل دکمه صفحه اصلی آیفون، محصولات بسیار زیادی در طول این سال ها ساخته شده اند. مثلا برای بازگرداندن عمل بازگشت به صفحه اصلی توسط دکمه هوم، می توان از سیم های منعطف پورت شارژ سفارشی استفاده کنیم. علاوه بر این، قطعات به روز شده برای آیفون 7، توانسته ویژگی های دکمه هوم را خنثی کند و احساس راحتی بیشتری به کاربران بدهد. این می تواند نه تنها برای بازگرداندن عمل بازگشت به صفحه اصلی مورد استفاده قرار گیرد، بلکه همچنین از حالت شارژ سریع PD با انواع شارژرهای از 0.5 تا 2.4 آمپر پشتیبانی می کند. از این دکمه می توان برای گرفتن اسکرین شات نیز استفاده کرد. چند وقتیست که دکمه ی صفحه اصلی یونیورسال نسل دوم، وارد بازار شده است. از این دکمه می توان برای حل برخی از مسائل استفاده کرد بدون اینکه نیاز داشته باشید سیم شارژ را تغییر دهید. این دکمه همچنین از تمامی سیستم های iOS پشتیبانی می کند.

به تازگی، دکمه صفحه اصلی نسل دوم HX برای تعمیر دکمه  آیفون 7/7P/8/8P در بازار دیده شده است. شایان ذکر است که در فناوری این دکمه از کابل های اضافی استفاده نشده است. کاری که باید انجام داد، این است که دکمه صفحه اصلی جدید را نصب کرده و سپس از طریق بلوتوث به گوشی متصل شوید. خب، مشکل اینجاست. آیا این دکمه از نسخه قبلی بهتر خواهد بود؟ برخی از شرکت ها، این محصول را آزمایش کرده و متوجه شدند که این فناوری برخی نقص های طراحی را در بر دارد که با هم آنرا بررسی می کنیم.

دکمه صفحه اصلی نسل دوم HX نسبت به دکمه صفحه اصلی یونیورسال نسل دوم که بسیار پرفروش بوده است، نسبتا زمخت و خشن است. همچنین یک سیم منعطف طویل به سیم منعطف دکمه صفحه اصلی لحیم شده است. با توجه به اجزای روی سیم منعطف اضافی، دکمه نسل دوم HX می تواند مستقیما از طریق بلوتوث به گوشی متصل شود.

blank

با توجه به سیم منعطف اضافی، محافظ دکمه صفحه اصلی معمولا نمی تواند محکم و ایمن باشد. وقتی که این دکمه  نصب می شود و با انگشت روی آن لمس می کنید، احساس برآمدگی می کنید. با پنس که آن را چک کردیم یک قلنبگی وجود دارد.

blank

blank

معمولا، 20 تا 30 ثانیه طول می کشد تا آیفون روشن شود. با این حال، این بار حدودا 1 دقیقه طول می کشد تا گوشی روشن شود. این نشان می دهد که نصب این دکمه  نسل دوم HX می تواند سرعت راه اندازی گوشی را کاهش دهد.

همه چیز درباره ی کار نکردن دکمه هوم آیفون را اینجا مطالعه کنید.

نحوه راه اندازی دکمه صفحه اصلی نسل دوم HX آیفون

  • مستقیما از طریق بلوتوث با گوشی جفت شوید

به منوی تنظیمات←بلوتوث رفته، در لیست ظاهر شده روی «HX-Home» ضربه بزنید و آن را با گوشی جفت کنید

  • عملکرد بازگشت به صفحه اصلی را بازگردانی کنید.
  • اسکرین شات بگیرید

دکمه پاور و دکمه صفحه اصلی را به طور همزمان فشار دهید.

  • سیری را با موفقیت باز کنید

برای اجرای سیری، دکمه صفحه اصلی را برای مدت طولانی فشار دهید

  • برنامه های اجرا را در صفحه نمایش ظاهر کنید

با دو بار کلیک کردن بر روی دکمه صفحه اصلی، تمام برنامه های در حال اجرا نشان داده می شوند

نتیجه گیری

با توجه جفت شدن مسقیم از طریق بلوتوث با گوشی، دکمه صفحه اصلی نسل دوم HX می تواند همانند دکمه  یونیورسال نسل دوم بسیار پرفروش، عملکرد دکمه را به درستی فعال کند. با این حال، به خاطر برآمدگی بعد از نصب، کار کردن با این دکمه خیلی راحت نیست، حتی می تواند هنگام لمس کردن به انگشت های شما آسیب وارد کند. علاوه بر این، همچنین می تواند سرعت راه اندازی (بوت شدن) گوشی را کاهش دهد. توضیه نمی کنیم که این محصول را نصب کنید اما برای کسانی که به دکمه اصلی یونیورسال با هزینه بالا هستند، درحال حاضر دکمه صفحه اصلی یونیورسال نسل دوم بسیار پر فروش می تواند انتخاب خوبی باشد. با این حال، می توانید این دکمه را نصب کنید و برای اینکه در کار کردن با آن مشکلی نداشته باشید یک محافظ صفحه شیشه ای ظریف روی آن نصب کنید.

مطالب مرتبط