اخبار فناوری

معرفی محصولات جدید اپل در رویداد آنلاین آوریل 2021

معرفی محصولات جدید اپل در رویداد آنلاین ماه آپریل 2021

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی جدیدترین محصولات اپل که در رویداد آنلاین ماه آپریل 2021 رونمایی شدند بپردازیم. همانطور که اپل برنامه ریزی کرده بود و بر اساس وعده های این کمپانی، اپل از چند محصول جدید و بهبود یافته خود رونمایی کرد. از جمله این محصولات می توان به اپل آیپد پرو با تراشه M1، ردیاب هوشمند اپل ایرتگز، نسل دوم اپل تی وی با ریموت کنترل و اپل آی مک با تراشه M1 اشاره کرد. اپل به صورت سالانه چندین رویداد رونمایی از محصولات جدید خود را برگزار می کند. به رسم سال های پیش این رویداد به معرفی محصولاتی غیر از گوشی موبایل اپل پرداخت. هرچند برای دومین سال متوالی این شرکت این رویدادها را به خاطر شرایط کرونا به صورت آنلاین و مجازی برگزار کرد.

آی مک جدید اپل با تراشه قدرتمند M1 و طراحی مدرن

اپل در رویداد آنلاین Spring Loaded از نسل جدید آی‌ مک با طراحی جدید رونمایی کرد. در واقع اپل در این نسل جدید از نمایشگری با حاشیه‌ های کمتر و نازک ‌تر استفاده کرد. هرچند تغییرات رخ داده تنها مختص به شکل ظاهری این دستگاه نبوده و اپل با به ‌روزرسانی سخت ‌افزار این آی ‌مک در آن از تراشه‌ اپل سیلیکون استفاده کرده است. اپل همچنین در این نسل از آی‌ مک از رنگ ‌های بسیار جذابی استفاده کرده که در معرفی ویژه این محصول نقش به خصوصی داشت. اپل می‌گوید که با توجه به استفاده از تراشه‌ جدید اپل سیلیکون در آی ‌مک جدید، این آی ‌مک از ابتدا برای تراشه‌ اپل M1 طراحی شده بود.

اپل آی مک جدید با تراشه قدرتمند M1 و طراحی مدرن

اپل آی مک جدید با تراشه قدرتمند M1 و طراحی مدرن

این آی‌ مک جدید دارای نمایشگر ۲۴ اینچی با رزولوشن 4.5K است. اپل در این نمایشگر از حاشیه ‌های اندکی در قسمت بالایی و اطراف نمایشگر استفاده کرده است. بر خلاف شایعه ‌های منتشر شده این نسل از آی ‌مک هم دارای حاشیه‌ زیادی در قسمت پایینی نمایشگر است. همچنین طراحی قسمت پشتی نمایشگر این iMac مانند مدل های دیگر حالت منحنی شکلی ندارد و اپل از طراحی صافی در این قسمت استفاده کرده است. اپل درباره‌ طراحی ظاهری آی ‌مک می‌گوید که حجم این آی‌ مک در مقایسه با نسل قبلی آن در حدود 50 درصد کاهش یافته است. اپل در رویداد آنلاین Spring Loaded از نسل جدید آی‌ مک با طراحی جدید هم رونمایی کرد. در واقع اپل در این نسل جدید از نمایشگری با حاشیه ‌های کمتر و نازک‌ تر استفاده کرده است.

تغییرات ظاهری و سخت افزاری در آی مک جدید اپل

تغییرات رخ داده تنها مختص به شکل ظاهری این دستگاه نیستند و اپل با به ‌روز رسانی سخت‌ افزار این آی‌ مک در آن از تراشه‌ اپل سیلیکون استفاده کرده است. اپل همچنین در این نسل از آی ‌مک از رنگ ‌های جذابی استفاده کرده است. اپل می‌گوید که با توجه به استفاده از تراشه‌ جدید اپل سیلیکون در آی‌ مک جدید، این آی ‌مک از ابتدا برای تراشه‌ اپل M1 طراحی شده است. آی‌ مک جدید دارای نمایشگری ۲۴ اینچی با رزولوشن 4.5K است که اپل در این نمایشگر از حاشیه ‌های اندکی در قسمت بالایی و اطراف نمایشگر استفاده کرده است. بر خلاف شایعه ‌های منتشر شده این نسل از آی‌ مک هم دارای حاشیه‌ زیادی در قسمت پایینی نمایشگر است. همچنین طراحی قسمت پشتی نمایشگر این دستگاه دیگر حالت منحنی شکلی ندارد و اپل از طراحی صافی در این قسمت استفاده کرده است. اپل درباره‌ طراحی ظاهری آی ‌مک می‌گوید که حجم این آی‌ مک در مقایسه با نسل قبلی آن در حدود 50 درصد کاهش یافته است.

نمایشگر به کار رفته در نسل جدید آی ‌مک دارای فناوری True Tone بوده که باعث می ‌شود این نمایشگر دمای محتوای در حال پخش را با توجه به نور محیط تغییر دهد و تنظیم کند. اپل همچنین در این آی‌ مک جدید از دوربین و میکروفون‌ های جدید استفاده کرده است تا کاربران در زمان انجام تماس تصویری یا شرکت در کنفرانس‌ های ویدیو بهترین تجربه را داشته‌ باشند. دوربین به کار رفته در آی‌ مک جدید می‌ تواند که در زمان بر قراری تماس تصویر این کار را با حداکثر رزولوشن 1080P انجام دهد و سنسور به کار رفته در آن دارای اندازه‌ بزرگتری است.

تغییرات ظاهری و سخت افزاری در آی مک جدید اپل

تغییرات ظاهری و سخت افزاری در آی مک جدید اپل

ضخامت نسل کنونی آی‌ مک 11.5 میلی‌ متر است. با این وجود اپل می ‌گوید که این آی ‌مک در زمان کار کردن با آن خنک بوده و صدای بسیاری کمی را در مقایسه با نسل قبلی ایجاد می‌کند. اپل همچنین در این مدل جدید از دو فن با اندازه‌ کوچک استفاده کرده است و در این مدل دیگر خبری از سیستم انتقال حرارت حجیم نسل قبلی نیست. اپل همچنین در این مدل از کابل جدید با خاصیت آهن‌ ربایی استفاده کرده است که ما را به یاد کابل ‌های MagSafe استفاده شده در مک ‌بوک ‌های قدیمی می ‌اندازد. همچنین کاربران برای استفاده از اینترنت به صورت کابلی باید که کابل LAN را به آداپتور آی ‌مک جدید متصل کنند.

اپل در این مدل پایه‌ آی‌ مک از دو پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت استفاده کرده است و مدل ‌های سطح بالاتر این دستگاه دارای دو پورت USB-C اضافه بدون پشتیبانی از تاندربولت خواهند بود. همچنین این آی ‌مک دارای جک هدفون است. اپل در کنار رونمایی از آی ‌مک جدید از یک کیبورد، موس و ترکپد جدید هم رونمایی کرد که کاربران می ‌توانند آنها را در رنگ ‌ها متنوعی سفارش دهند. همچنین کیبورد جدید این آی‌ مک دارای سنسور تشخیص اثر انگشت Touch ID برای باز کردن قفل این کامپیوتر است. اپل این نسل از آی‌ مک را با قیمت ۱۲۹۹ دلار عرضه می ‌کند. البته باید گفت که این آی ‌مک دارای مدل قوی ‌تری با قیمت ۱۴۹۹ دلار نیز هست که برخی از رنگ‌ های در نظر گرفته شده برای آی ‌مک تنها در این نسخه از آی ‌مک قابل سفارش هستند.

نسل دوم اپل تی‌ وی 4K با ریموت کنترل جدید

اپل تی ‌وی 4K مجهز به چیپست A12 Bionic است. این همان تراشه‌ سری گوشی آیفون XS و گوشی آیفون XR محسوب می ‌شود. پردازنده‌ 6 هسته ای که دو هسته پردازش ‌های سنگین را انجام می دهند و ۴ هسته‌ دیگر پردازش ‌های سبک را بر عهده‌ قرار دارد. همچنین باید به پردازنده‌ گرافیکی ۴ هسته ‌ای هم اشاره کرد. با بهره ‌گیری از این چیپست، این اپل تی ‌وی می ‌تواند ویدیوهای اچ دی آر 4K را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه پخش کند. در ضمن طراحی جدید ریموت کنترل آن نیز از ویژگی های افزوده شده می باشد.

نسل دوم اپل تی‌ وی 4K با ریموت کنترل جدید

نسل دوم اپل تی‌ وی 4K با ریموت کنترل جدید

ریموت قبلی با انتقاد زیادی مواجه شده بود اما به نظر می ‌رسد این ریموت جدید می ‌تواند نظر کاربران را جلب کند. این ریموت نسبت به نسل قبلی بدنه‌ ضخیم ‌تری داشته و از تاچ‌ پد دایره‌ ای شکل ۵ جهته پشتیبانی می کند. دکمه‌ پاور این ریموت می ‌تواند تلویزیون را خاموش و روشن کند و دکمه‌ سیری نیز به لبه‌ سمت راست منتقل شده است.

امکان کالیبره کردن اپل تی وی و گوشی آیفون

یکی از ویژگی ‌های جالب نسل جدید اپل تی ‌وی، امکان کالیبره کردن رنگ ‌ها با گوشی موبایل آیفون است. برای این کار به آیفون مجهز به فیس آی‌ دی مبتنی بر iOS 14.5 نیاز است و باید آیفون را در ناحیه‌ مشخص شده‌ درون تلویزیون قرار دهید. با این کار، سنسورهای آیفون برای کالیبره کردن رنگ تصویر استفاده می‌ شوند. پیش ‌فروش نسل جدید اپل تی ‌وی 4K در دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۱۷۹ و ۱۹۹ دلار از تاریخ 30 آپریل آغاز می ‌شود و در نیمه‌ دوم ماه می به دست کاربران می ‌رسد.

امکان کالیبره کردن اپل تی وی و گوشی آیفون

امکان کالیبره کردن اپل تی وی و گوشی آیفون

ردیاب هوشمند اپل ایرتگ

بالاخره بعد از مدت‌ ها انتظار، اپل از ردیاب هوشمند ایرتگ رونمایی کرد. ایرتگ به زبان ساده یک ردیاب کوچک و سبک است که با استفاده از تکنولوژی باند فوق وسیع خود می ‌تواند موقعیت مکانی خود را به اپلیکیشن Find My اطلاع دهد. در این صورت اگر ایرتگ به وسیله ای متصل باشد به راحتی می توان موقعیت مکانی آن را تشخیص داد. این محصول همچنین از گواهی IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بهره مند است و مجهز به اسپیکر نیز می باشد. درون آن یک باتری قابل تعویض تعبیه شده که شارژ آن بیش از یک سال دوام می ‌آورد.

ایرتگ به اپلیکیشن Find My موجود در سری آیفون ۱۱ و سری آیفون ۱۲ متصل می ‌شود و آخرین موقعیت خود را در نقشه نشان می ‌دهد. اگر هم در محدوده‌ بلوتوث گوشی قرار داشته باشد، با ایجاد صدا موقعیت خود را مشخص می‌کند. اما اگر ایرتگ در نزدیکی کاربر نباشد، با ترکیب چیپ U1 و فناوری باند فوق وسیع و البته شبکه‌ اپلیکیشن Find My قادر به ردیابی آن خواهید بود. اپل از این قابلیت به‌عنوان Precision Finding یاد کرده و برای این موضوع از داده‌ های مربوط به دوربین، ARKit، ژیروسکوپ و شتاب ‌سنج استفاده می‌ شود. این یعنی با ترکیبی از صدا، بازخورد لمسی و بازخورد بصری می ‌توان به ‌راحتی ردیاب را بیابید.

ردیاب هوشمند اپل ایرتگ

ردیاب هوشمند اپل ایرتگ

همچنین اگر ایرتگ را به ‌عنوان یک وسیله گمشده مشخص کنید، در صورتی که در محدوده‌ یک آیفون مجهز به اپلیکیشن Find My قرار بگیرد و اگر در آن کشور شبکه‌ی Find my و باند فوق وسیع ممنوع نباشد، این گجت موقعیت خود را به شما اطلاع خواهد داد. اپل اعلام کرده که اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی این محصول رمزگذاری می ‌شود تا سوء استفاده از این داده ‌ها امکان ‌پذیر نباشد. ایرتگ با قیمت ۲۹ دلار از تاریخ ۳۰ آپریل راهی بازار خواهد شد و با پرداخت ۹۹ دلار می ‌توان پک ۴ تایی آن را خریداری کرد.

اپل آیپد پرو جدید با تراشه‌ قدرتمند M1

اپل در رویداد Spring Loaded همچنین از نسل جدید آیپد پرو رونمایی کرد. خانواده‌ پروی آیپد ‌های اپل شامل دو عضو با دو اندازه‌ متفاوت نمایشگر، ۱۲٫۹ و ۱۱ اینچی هستند. اپل هر دوی این آیپد‌ها را به‌ روزرسانی کرده است. باید گفت که این آیپد اولین آیپدی است که در آن از تراشه‌ M1 استفاده شده است. اپل پیش ‌تر از این تراشه، در مک ‌بوک ‌ها شامل مک‌ مینی، مک ‌بوک ایر، مک‌ بوک پرو و نسل جدید آی ‌مک استفاده کرده است. بدون شک استفاده از این تراشه جدید باعث می ‌شود که آیپد پرو قدرت پردازشی فوق العاده ای را در کنار عمر باتری بالا ارائه دهد. اپل درباره‌ قدرت پردازشی آیپد جدید اعلام کرده که تراشه‌ به کار رفته در نسل جدید آیپد پرو باعث شده است که این تبلت اپل در مقایسه با نسل‌ های قبلی خود قدرت پردازشی بسیار زیادی را داشته باشد. اپل همچنین عنوان کرد که استفاده از تراشه‌ اپل M1 در آیپد پرو باعث شده است که قدرت گرافیکی این آیپد در مقایسه با نسل اولیه‌ آیپد ۱۵۰۰ بار سریع ‌تر باشد.

اپل آیپد پرو جدید با تراشه‌ قدرتمند M1

اپل آیپد پرو جدید با تراشه‌ قدرتمند M1

به نظر می رسد این آیپد با یک ‌بار شارژ می ‌تواند در تمام طول روز به کاربر خدمات برساند. اپل اعلام کرده که کاربران می‌ توانند از مدل Wi-Fi و مدل دارای هر دو فناوری ارتباطی Wi-Fi و سلولار آیپد پرو جدید، به ‌ترتیب انتظار عمر باتری ۱۰ و ۹ ساعت را داشته باشند. استفاده از این تراشه‌ جدید باعث اضافه شدن قابلیت‌ های تازه به آیپد پرو شده است. از جمله‌ این قابلیت‌ ها می ‌توان به برخورداری آیپد پرو از نسل جدید پردازنده‌ شبکه‌ عصبی اپل با ۱۶ هسته‌ پردازشی و پردازنده‌ جدید پردازش کننده سیگنال تصویر حرفه‌ ای اشاره کرد. آیپد پرو علاوه‌ بر تراشه‌ قدرتمند اپل M1، دارای پورت ۴ USB-C با پشتیبانی از تاندربولت، فناوری ارتباطی 5G و سیستم دوربین بهبود یافته است. این تبلت همچنین از سیم کارت eSIM پشتیبانی می‌ کند و در زمان استفاده از اینترنت 5G کاربران می ‌تواند سرعت تا ۴ گیگابیت در ثانیه را تجربه نمایند.

ویژگی های دوربین در تبلت جدید اپل

اپل در رابطه با ماژول دوربین آیپد پرو جدید می ‌گوید که سیستم ISP و سنسور LiDAR استفاده شده در ماژول دوربین می ‌توانند که جزئیات بسیار زیادی در هنگام کار با دوربین در محیط ‌های با نور کم ثبت کنند. اپل از سیستم دوربین TrueDepth در قسمت جلویی آیپد پرو استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند با استفاده از سیستم تشخیص چهره‌ی Face ID قفل تبلت خود را باز کنند. نگاهی به دوربین به کار رفته در قسمت جلویی آیپد پرو جدید نشان می ‌دهد که این دوربین دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی جدید برای دوربین فوق ‌عریض با زاویه دید ۱۲۰ درجه است. همچنین این سیستم دوربین دارای قابلیتی به نام Center Stage است که در زمان انجام تماس تصویری سوژه‌ در حال تکان خوردن را تشخیص می ‌دهد و با حرکت دوربین آن را دنبال می‌کند.

ویژگی های دوربین در تبلت جدید اپل

ویژگی های دوربین در تبلت جدید اپل

شایعه‌ های منتشر شده تا پیش از این، عنوان می‌ کردند که اپل می‌ خواهد در نسل بعدی آیپد پرو 12.9 اینچی از نمایشگر جدید و با فناوری Mini-LED استفاده کند. همان‌گونه که شایعه‌  ها پیش ‌بینی کرده‌ بودند این اتفاق بالاخره رخ داد و آیپد پرو 12.9 اینچی به اولین دستگاهی در محصولات اپل تبدیل شد که در آن از نمایشگری با فناوری Mini-LED استفاده گردید. همچنین باید گفت که نمایشگر‌های Mini-LED در مقایسه با نمایشگر‌های LCD مرسوم دارای کنتراست بالا و مشابه نمایشگر‌های OLED هستند و می ‌تواند در زمان نمایش محتوا رنگ ‌ها را به شکل بهتر و واقعی ‌تری نمایش دهند. همچنین این نمایشگر‌ها دارای مصرف انرژی کمتری هم هستند. در مجموع اپل در حال برنامه ریزی برای پیشرفت نمایشگر ها چه در ال سی دی آیفون و چه در دیگر دیوایس های خود می باشد.

ویژگی های فنی اپل آیپد پرو M1

اپل درباره‌ نمایشگر جدید آیپد پرو از عبارت Liquid Retina XDR استفاده کرده و اعلام نموده که این نمایشگر جدید می‌ تواند میزان روشنایی بسیار بالا و همانند نمایشگر‌های XDR ارائه دهد. نمایشگر Mini-LED به کار رفته در آیپد پرو 12.9 اینچی از ده هزار Mini-LED تشکیل شده است. البته باید بگوییم که با وجود استفاده‌ اپل از این نمایشگر در این نسل از آیپد پرو، خبر‌های منتشر شده نشان می ‌دهند که اپل در تأمین این نوع نمایشگر‌ها با مشکلاتی مواجه بوده است. در مورد مشخصات فنی نمایشگر باید گفت در آیپد پرو 12.9 اینچ نشان می‌ دهد که نمایشگر این تبلت دارای رزولوشن ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ پیکسل است و در زمان نمایش محتوا می ‌تواند این کار را با روشنایی در حدود هزار نیت و کنتراست ۱ میلیون انجام دهد.

همانند نسل قبلی این تبلت، آیپد پرو جدید هم از قلم اپل پنسل و کیبورد هوشمند Smart Keyboard Folio و همچنین کیبورد Magic Keyboard پشتیبانی می‌کند. کاربران می ‌توانند این کیبورد را در رنگ‌ سفید هم تهیه کنند. همچنین باید گفت که نسل جدید آیپد پرو از کنترلر کنسول ‌های PS5 و ایکس ‌باکس هم پشتیبانی خواهد کرد. اپل می ‌گوید که در ساخت آیپد پرو به طور صد در صدی از آلومینیوم بازیافت شده، استفاده کرده است. با وجود استفاده از نمایشگر Mini-LED در نسخه‌ی 12.9 اینچی آیپد پرو، اپل در مدل قبلیاین تبلت از همان نمایشگر LCD مرسوم استفاده کرده است. انجام این کار توسط اپل باعث شده است که این نسخه از این نظر با نسل قبلی خود تفاوتی را نداشته باشد. رزولوشن نمایشگر به کار رفته در آیپد مینی ۱۱ اینچ ۲۳۸۸ در ۱۶۸۸ پیکسل است و میزان روشنایی آن حداکثر به ۶۰۰ نیت می‌رسد.

ویژگی های فنی اپل آیپد پرو M1

ویژگی های فنی اپل آیپد پرو M1

البته باید گفت که استفاده از پورت تاندربولت و تراشه‌ی جدید اپل M1 تنها مختص به مدل ۱۲.۹ اینچ نبوده و اپل از این ویژگی‌ها در مدل ۱۱ اینچی این تبلت هم استفاده کرده است. در آخر اینکه اپل نسخه‌ی ۱۱ اینچ این تبلت را با قیمت ۷۹۹ دلار برای مدل Wi-Fi و ۹۹۹ دلار برای مدل Wi-Fi و سلولار عرضه می‌کند. همچنین نسخه‌ ۱۲.۹ اینچ این تبلت را با قیمت پایه‌ی ۱۰۹۹ دلار برای مدل Wi-Fi و ۱۲۹۹ دلار برای مدل Wi-Fi و سلولار به بازار عرضه خواهد شد و هر دو این تبلت ‌ها در نیمه‌ دوم ماه می در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. البته کاربران هم اکنون می ‌توانند که این تبلت ‌های جدید را سفارش دهند و در واقع آنها را پیش خرید کنند. کاربران در زمان سفارش این تبلت می‌ توانند آنها را با حداکثر حافظه‌ داخلی ۲ ترابایت و حافظه‌ رم ۱۶ گیگابایت در هر دو مدل ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ سفارش دهند و اپل این تبلت ‌ها را به همراه کابل شارژر USB-C و آداپتور شارژر ۲۰ وات در جعبه‌ آنها عرضه می ‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *