تلفن هوشمند و تبلت

مهمترین نکات در مورد مراقبت از گوشی

مهمترین نکات در مورد مراقبت از گوشی

اگر بخواهیم طول عمر گوشی خود را بالا ببرید، باید به نکات و روش های زیادی توجه کنیم. ما در این مقاله قرار است به چند نکته برای مراقبت از گوشی اشاره کنیم که آنها سبب می ‌شوند در آینده به تعمیرات موبایل نیاز نداشته باشید. پس با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید گوشی های موبایل ابزارهای الکترونیکی پیشرفته، ظریف و بسیار کارآمدی هستند که در حال حاضر می توان به جرأت گفت که تقریبا همه ی افراد جامعه از آن استفاده می ‌کنند. گوشی های موبایل ظرافت خاصی دارند که لازم است که به خوبی از آن ها مراقبت گردد، در غیر این صورت ممکن است با گذر زمان مشکلاتی در آن‌ ها پدیدار شده و کاربر را مجبور کند تا گوشی را برای تعمیر به دست تعمیرکاران بسپارند.

ولی اگر شما بعنوان یک کاربر به نکات خاصی توجه کنید و به خوبی از گوشی خود مراقبت کنید، نیازی نیست که نگران خرابی و سپردن به تعمیرکار باشید. در ادامه این مقاله شما را با این نکات مهم آشنا می کنیم تا بتوانید بیشتر از گوشی تان مراقبت کنید و به نوعی عمر گوشی خود را زیاد کنید.

نکات مربوط به مراقبت از گوشی به شرح زیر هستند:

نصب گلس محافظ ال سی دی

نصب گلس محافظ ال سی دی

شاید از نظر برخی افراد گلس محافظ ال سی دی یک وسیله بی فایده و غیرضروری به نظر بیاید، ولی باور کنید که اینگونه نیست و گلس محافظ ال سی دی نقش بسیار مهم و ویژه ای در مراقبت از گوشی دارد. گلس محافظ ال سی دی علاوه بر اینکه از ایجاد خط و خش روی نمایشگر گوشی جلوگیری کرده، در بسیاری از موارد مانند زمانی که گوشی از دست شما می افتد، بخشی از ضربه‌ ی وارد شده به نمایشگر را گرفته و تا حدی از آسیب دیدن ال سی دی جلوگیری می کند. پس همیشه از گلس محافظ ال سی دی در گوشی خود استفاده نمایید.

استفاده از شارژر اورجینال

استفاده از شارژر اورجینال

شما باید بدانید که همیشه بهترین شارژر گوشی همان شارژری می باشد که به همراه آن و در جعبه گوشی قرار دارد. پس سعی کنید تا حد امکان فقط از همان شارژر استفاده کرده، ولی اگر به هر دلیل نیاز بود از شارژ دیگری استفاده نمایید، حتماً در هنگام خرید دقت کنید که شارژر اصل و اورجینال باشد و استانداردهای لازم را به همراه داشته باشد. توصیه می کنیم برای شارژ گوشی خود هیچ وقت از شارژرهای ضعیف و غیر اورجینال استفاده نکنید زیرا در طولانی مدت روی عملکرد باتری گوشی تاثیر گذاشته و در برخی شرایط حتی ممکن است سبب ایجاد حوادث ناگوار شود.

استفاده از کاور و قاب محافظ گوشی موبایل

استفاده از کاور و قاب محافظ

همه ی کاربرانی که روی گوشی خود کیس یا همان قاب دارند، می دانند که نصب قاب یا کاورهای محافظ روی گوشی های موبایل یکی از اصلی ترین روش های مراقبت از گوشی و افزایش طول عمر آن به حساب می آید. درست است که شاید زیبایی گوشی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد و بعضی از افراد مایل به استفاده از آن نیستند، اما اگر بخواهید این ابزارها را بکار ببرید، می توانید از گاردهای با کیفیتی که برای گوشی های موبایل طراحی و تولید می‌ شوند، استفاده کنید و در هنگام بروز حوادثی همچون افتادن گوشی از دست کاربر بخش عظیمی از ضربه ی وارد بر دستگاه را گرفته و بدین ترتیب از وارد شدن کل انرژی به گوشی جلوگیری کنند. همین طور استفاده از گارد در خیلی از موارد باعث نجات پیدا کردن گوشی در موقعیت های خاصی مثل افتادن آن در آب شده است. پس همیشه گوشی خود را با خرید یک قاب فانتزی گوشی مناسب مجهز کنید:

رفتار مناسب با گوشی

یکی دیگر از اصلی ترین مسائلی که در مراقبت از گوشی مهم است، مربوط به نوع رفتاری است که شما با گوشی دارید! ولی متاسفانه برخی از افراد رفتار درستی با گوشی نداشته، برای مثال گوشی را پرت می ‌کنند یا در هنگام کشیدن سیم شارژر یا هندزفری هیچ توجه ای به سوکت شارژ و جک هندزفری نمی کنند و محکم آن را می کشند. رعایت نکردن این مسائل به تدریج سبب آسیب دیدن گوشی می ‌شوند. بعنوان مثال کار کردن با گوشی با دست خیس، توجه نکردن به محل قرار دادن گوشی روی مبل یا تخت غیره همگی از مسائلی هستند که می ‌توانند به سادگی به گوشی شما آسیب برسانند. پس یکی از مهم ترین اصل های مراقبت از گوشی درست رفتار کردن با گوشی می باشد.

تمیز کردن دوره ‌ای گوشی موبایل

تمیز کردن دوره ‌ای گوشی

یکی از مراقبت های دیگر در مورد گوشی این است که سعی کنید دائما گوشی هوشمند خود را در بازه های زمانی مشخص تمیز کنید. وجود گرد و غبار در شیارهای گوشی می‌تواند، سبب کاهش کیفیت خنک شدن دستگاه شود و امکان نفوذ گرد و غبار در داخل گوشی هم وجود دارد. بنابراین سعی کنید گوشی خود را هر چند وقت یک بار تمیز کنید. این کار را باید با دستمال مناسب انجام داده و هیچ وقت از آب برای پاک کردن گوشی استفاده نکنید. پس در صورتی که به فکر مراقبت از گوشی موبایل خود هستید، بهتر است همیشه آن را تمیز کنید.

جلوگیری از داغ شدن گوشی

گوشی های هوشمند در برخی مواقع مانند انجام بازی های سنگین داغ می ‌شوند. این داغ شدن بدنه گوشی های هوشمند امری طبیعی بوده، ولی در صورتی که این داغ شدن برای مدت زمان طولانی باقی بماند ممکن است به قطعات سخت افزاری دستگاه و به ویژه باتری آن آسیب برساند. پس سعی کنید تا حد ممکن از داغ شدن گوشی جلوگیری کرده یا اگر خیلی دوست دارید بازی های سنگین را در گوشی اجرا نمایید، هر بار در بازه های زمانی مشخصی به گوشی استراحت داده تا خنک شود و بعد دوباره می ‌توانید با آن بازی کنید. فراموش نکنید که گرما دشمن باتری های لیتیوم یونی می باشد، پس جلوگیری از داغ شدن گوشی می‌ تواند یکی از راه حل های خوب برای مراقبت از باتری این محصولات باشد.

دور نگه داشتن گوشی از دست کودکان

یکی دیگر از راه های مراقبت از گوشی دور نگه داشتن آن از دست کوکان می باشد، بنابراین سعی کنید تا حد امکان گوشی خود را در اختیار کودکانی که هنوز متوجه نیستند این دستگاه چه ابزار ظریفی ست قرار ندهید. کودکان به دلیل آگاه نبودن در مورد آن، ممکن است، صدماتی را به گوشی بزنند که در برخی مواقع قابل جبران نیست. پس تا حد ممکن گوشی خود را در دسترس کودکان قرار ندهید.

قرار ندادن آن در کنار اجسام تیز و سفت

 

قرار ندادن آن در کنار اجسام تیز و سفت

بعضی از افراد گوشی خود را در جیب شلوار خود قرار می‌ دهند و ابزارهای دیگری مانند دسته کلید خود را هم در همان جیب با فشار قرار می دهند! این مورد یک بی ‌توجه ای بوده و می‌ تواند به صفحه نمایش و قاب گوشی آسیب برساند. سعی کنید هیچ وقت گوشی را در کنار وسایل و اجسام تیز، برنده و سفت مثل دسته کلید قرار ندهید.

قرار ندادن گوشی در جیب پشت

توصیه می کنیم هیچ گاه گوشی خود را در جیب پشت شلوار قرار ندهید، زیرا گوشی های موبایل در برابر فشار بسیار حساس بوده و اگر شما ندانسته روی گوشی خود بنشینید مطمئناً آسیب جدی به آن وارد می ‌شود که شاید اثرات آن به مرور نمایان گردد. همین طور قرار دادن گوشی در جیب پشت خطر دزدیده شدن آن را افزایش داده، پس به منظور مراقبت از گوشی موبایل خود آن را در جیب پشت شلوار قرار ندهید.

دور نگه داشتن آن از ابزارهای رادیویی و مگنتی

شاید برای بعضی از افراد باور پذیر نیست، ولی قرار دادن گوشی های موبایل در کنار سایر ابزارهای رادیویی و آهنربایی ممکن است به آن آسیب برسانند، پس همیشه دقت کنید که گوشی شما در نزدیکی این ابزارها قرار ندهید. این مسئله به ویژه در مورد ابزارهای آهنربایی یا مگنتی باید کاملا رعایت گردد.

همچنین توصیه می کنیم، حتماً در ماشین نیز برای محافظت بیشتر از دستگاه خود، از نگهدارنده های گوشی استفاده کنید. برای این کار می توانید به بخش فروش پایه نگهدارنده گوشی وب سایت کوک موبایل مراجعه کرده و ابزار مورد نیاز خود را تهیه کنید.

در صورتی که به هر دلیل لازم شد که موبایل خود را تعمیر کنید، حتماً آن را به دست تعمیرکار مجربی بسپارید. یک تعمیرکار خوب با تعمیر اصولی موبایل شما می ‌تواند همه چیز را به حالت اولیه برگرداند. برای انجام این کار می توانید از تجربه یک تعمیر بی ‌دردسر و با ضمانت مانند کارشناسان کوک موبایل استفاده نمایید. کارشناسان مجرب این شرکت گوشی شما را با در اختیار داشتن جدیدترین ابزارهای پیشرفته و با روش‌ های اصولی و جدید تعمیر خواهند کرد و بدین ترتیب گوشی تعمیر شده را با گارانتی در اختیار شما قرار دهند. پس نباید فراموش کرد که سپردن گوشی به یک تعمیرکار مجرب نیز یکی از روش های مراقبت از گوشی می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *