ترفند اندروید

نحوه مشاهده همزمان نقشه و استریت ویو گوگل مپ

نحوه مشاهده نقشه کامل و دو بعدی از گوگل مپ در اندروید

در این مقاله قصد داریم تا نحوه مشاهده نقشه کامل و دو بعدی از گوگل مپ در اندروید را بررسی کنیم. با استفاده از نسخه دسکتاپ برنامه گوگل مپ می توانید هم نقشه را از بالا مشاهده کنید و هم همزمان مکان مورد نظر را با استفاده از نمای واقعی آن مشاهده کنید. اما آیا می دانستید که در دیوایس اندرویدی خود نیز می توانید چنین نمایی را از گوگل مپ مشاهده نمایید؟ این نما در هنگام رانندگی و بررسی یک آدرس می تواند بسیار برای شما مفید باشد. در ادامه مراحل تنظیم و مشاهده نقشه گوگل مپ از این طریق را دنبال می کنیم.

مراحل تنظیم مشاهده نقشه گوگل مپ بر روی گوشی اندروید

اگر شما یک گوشی با صفحه نمایش بزرگتر داشته باشید این تصویر می تواند برای شما بسیار بهتر باشد چرا که هم تصویر از بالای نقشه را مشاهده می کنید هم اطراف خیابان یا مکان مورد نظر خود را مشاهده می کنید.

مرحله اول: گوگل مپ را بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی باز کنید

برای شروع برنامه گوگل مپ که اغلب به صورت پیش فرض بر روی گوشی موبایل یا تبلت اندرویدی شما قرار دارد باز کنید. لوکیشنی را که می خواهدی بر روی نقشه آن را مشاهده کنید را انتخاب نمایید. شما می توانید بر روی یکی از نقاطی که قبلا با لیبل بر روی گوگل مپ خود ذخیره کرده بودید را باز کنید یا اینکه مکان جدیدی را برای مشاهده انتخاب نمایید.

گوگل مپ را بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی باز کنید

گوگل مپ را بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی باز کنید

مرحله دوم: مشاهده تصویر ماهواره ای از مکان مورد نظر در گوگل مپ

بعد از اینکه نقشه و مکان مورد نظر خود را انتخاب نمودید، تصویر کوچکی در پایین صفحه در سمت چپ برای شما نمایش داده می شود. بر روی تصویر نمای خیابان بزنید. اگر نمای خیابان قبلا ثبت نشده باشد و در نقشه وجود نداشته باشد شما آن را نخواهید دید.

مشاهده تصویر ماهواره ای از مکان مورد نظر در گوگل مپ

مشاهده تصویر ماهواره ای از مکان مورد نظر در گوگل مپ

مرحله سوم: بر روی علامت فلش در پایین تصویر ضربه بزنید

نمای اصلی خیابان در این مرحله به صورت کامل در صفحه نشان داده می شود. برای اینکه تصویر دو تایی از خیابان و نقشه را با هم داشته باشید باید بر روی علامت دو فلشی که در گوشه پایین سمت راست تصویر قرار دارد بزنید. بنابراین حالا شما تصویر خیابان را در بالا و نقشه را در پایین مشاهده خواهید کرد.

بر روی علامت فلش در پایین تصویر ضربه بزنید

بر روی علامت فلش در پایین تصویر ضربه بزنید

مرحله چهارم: مشاهده نمای کامل خیابان در گوگل مپ

نمای خیابان در بالای صفحه نمایش داده می شود. اگر گوشی یا تبلت را به حالت افقی هم بگیرید تصویر خیابان در سمت چپ نمایش داده می شود. حالا اگر روی نقشه روی هر خیابانی که بزنید، آن خیابان در تصویر برای شما نشان داده می شود و تصویر به آنجا منتقل می شود.

مشاهده نمای کامل خیابان در گوگل مپ

مشاهده نمای کامل خیابان در گوگل مپ

مرحله پنجم: برای بستن نقشه مجددا بر روی علامت فلش بزنید

تمام مراحلی که برای داشتن تصویر دوگانه از نقشه و تصویر خیابان نیاز داشتند در حال حاضر برای شما فراهم شده است. حالا اگر می خواهید مجددا نقشه به صورت کامل روی تصویر قرار بگیرد کافیست تا بر روی علامت فلش دو طرفه (همانگونه که در شکل زیر می بینید) بزنید تا تصویر بسته شود و شما نقشه را ببینید.

برای بستن نقشه مجددا بر روی علامت فلش بزنید

برای بستن نقشه مجددا بر روی علامت فلش بزنید

اگر شما برنامه گوگل مپ را در همین حالت ببندید، این تصویر در حافظه گوگل مپ شما باقی خواهد ماند. یعنی اگر برنامه را بار بعدی هم باز کنید، شما به همین صورت تصویر دوگانه را مشاهده خواهید کرد. گوگل مپ یک برنامه پر کاربرد است که شما می توانید به اشکال گوناگونی از آن بهره ببرید. برای مثال نحوه اضافه کردن میانبرهای گوگل مپ به صفحه گوشی اندروید که قبلا در کوک موبایل قرار گرفته است به شما آموزش خواهد داد تا چطور آدرس های منخب خود را به صفحه گوشی اندرویدی خود منتقل و از آنها بهره ببرید. شما همچنین می توانید مقاله نحوه پاک کردن خودکار سابقه لوکیشن گوگل از روی دستگاه اندروید را نیز در سایت کوک موبایل ببینید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *