ترفند اندروید

نحوه اضافه کردن میانبرهای گوگل مپ به صفحه اصلی گوشی اندروید

نحوه اضافه کردن میانبرهای گوگل مپ به صفحه اصلی گوشی اندروید

در این مقاله به نحوه اضافه کردن میانبرهای گوگل مپ به هوم اسکرین اندروید می پردازیم. از زمانی که به یک دستگاه جی پی اس برای پیدا کردن مسیرهای درون شهری و برون شهری احتیاج داشتیم زمان زیادی می گذرد. به لطف تلفن های هوشمند و گوگل مپ، این روزها خیلی راحت تر می توانیم مسیرهای مورد نظر خودمان را پیدا کنیم، آدرس ها را علامت گذاری کنیم یا برآورد کنیم برای رسیدن به یک مقصد چه زمانی را باید مد نظر قرار بدهیم. حالا با قرار دادن یک سری Shortcuts یا میانبرها در صفحه گوشی موبایل اندرویدی، می توانیم کار را از این هم راحت تر کنیم.

مراحل اضافه کردن Shortcut از گوگل مپ به صفحه اصلی گوشی

به طور معمول پروسه پیدا کردن مسیر بعد از نصب و باز کردن برنامه گوگل مپ، شامل جستجوی مقصد مورد نظر، پیدا کردن مقصد و شروع مسیر است. اگر هر روز این کار را انجام می دهید و زیاد با Google Map کار می کنید با ایجاد میان برها این کار برای شما ساده تر می شود. گوگل مپ مکان هایی که بارها آدرس آن ها را جستجو، و به عنوان مقصد انتخاب کرده اید را گزینش می کند. بعد از آن با اضافه کردن میانبر به صفحه اصلی گوشی موبایل خود، مجبور نیستید برای هر بار انتخاب آدرس برنامه را باز کنید و آدرس را سرچ کنید.

مرحله اول: گوگل مپ را باز کنید

برای شروع ابتدا برنامه گوگل مپ را در گوشی اندرویدی خود باز کنید. لوکیشن یا مکان مورد نظری که می خواهید میانبر برای آن ایجاد کنید را در سرچ باکس سرچ کنید یا آن را از روی نقشه بیابید.

گوگل مپ را در گوشی اندرویدی خود باز کنید

گوگل مپ را در گوشی اندرویدی خود باز کنید

مرحله دوم: بر روی گزینه Directions کلیک کنید

در این مرحله بر روی گزینه Directions در قسمت اطلاعات مکان یابی در Google Map بزنید.

بر روی گزینه Directions کلیک کنید

در این مرحله بر روی گزینه Directions کلیک کنید

مرحله سوم: آدرس را به Home Screen اضافه کنید

در این مرحله بر روی علامت سه نقطه که در گوشه سمت راست بالای تصویر قرار دارد بزنید و گزینه Add Route to Home Screen را انتخاب کنید.

آدرس را به Home Screen اضافه کنید

آدرس را به Home Screen اضافه کنید

مرحله چهارم: میانبر را به صورت دستی یا اتوماتیک به هوم اسکرین اضافه کنید

در این مرحله آیکونی بر روی صفحه نشان داده می شود که حاوی یک Shortcut است. شما می توانید با ضربه زدن و نگه داشتن این آیکون جای آن را تغییر دهید و بر روی Home Screen گوشی خود به صورت دستی قرار دهید. راه دیگر این است که بر روی گزینه Add Automatically بزنید تا این آیکون به صفحه اصلی در گوشی موبایل شما اضافه شود. بعد از آن می توانید جای آن را تغییر دهید.

میانبر را به صورت دستی یا اتوماتیک به هوم اسکرین اضافه کنید

میانبر را به صورت دستی یا اتوماتیک به هوم اسکرین اضافه کنید

مرحله پنجم: با ضربه بر روی میانبر به آدرس مورد نظر در گوگل مپ برسید

در این مرحله میانبر به صفحه اصلی گوشی شما اضافه شده است. با ضربه بر روی آن می توانید وارد برنامه گوگل مگ شده و به صورت اتوماتیک مسیریابی را با توجه به مقصد انتخاب شده دنبال کنید.

با ضربه بر روی میانبر به آدرس مورد نظر در گوگل مپ برسید

با ضربه بر روی میانبر به آدرس مورد نظر در گوگل مپ برسید

این روش یک راه آسان برای دسترسی به لوکیشن های مورد نظر و پرکاربرد در گوگل مپ شما می باشد. شما می توانید این Shortcut ها را در یک فولدر بر روی هوم اسکرین گوشی و تبلت خود نگه دارید تا دسترسی به آنها ساده تر هم باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *