رپورتاژ آگهی

از کجا بفهمیم گوشی اصل است

از کجا بفهمیم گوشی اصل است

یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره پرسیده می شود این است که از کجا بفهمیم گوشی که خریداری کرده ایم اصل است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که روش های مختلفی برای بررسی اصل بودن گوشی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با روش های تشخیص گوشی اصل آشنا کرده و در رابطه با آن توضیحات کاملی را ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید با نگاهی به این روش بیاندازیم.

نرم افزار تشخیص اصل بودن گوشی

یکی از نکات مهمی که به منظور خرید گوشی باید به آن توجه کنید این است که شما باید شماره IMEI گوشی خود را تست کرده و آن را با شماره IMEI مشخص شده بر روی جعبه تطبیق دهید. زمانی که این دو شماره یکسان باشند شما می توانید مطمئن باشید که گوشی تان اصل بوده و این گوشی متعلق به همان جعبه است.

برنامه و نرم افزاری نیز وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید بخش های مختلف گوشی خود را چک کرده و همچنین و این برنامه به صورت خودکار با بررسی شماره IMEI گوشی شما متوجه می شود که آیا گوشی شما اصل است یا خیر؟ این برنامه AnTuTu Officer نام دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

در حقیقت موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که تنها داشتن پرچم کشورها بر روی جعبه گوشی و یا نوشتن اسم کشورها بر روی این جعبه نمی تواند به شما ثابت کند که یک گوشی اصل است، چرا که بسیاری از افراد کلاهبردار با تغییر جعبه و همچنین تعویض برچسب های بر روی جعبه اقدام به فریب افراد می کنند. بهترین روش متوجه شدن اصل بودن گوشی همان چک کردن شماره IMEI است.

گوشی اصل سامسونگ را از کدام کشور بخریم؟

یکی از سوالات مهمی که مطرح می شود این است که اگر بخواهیم گوشی اصل سامسونگ را خریداری کنیم، باید از کدام کشور گوشی اصل بخریم. در پاسخ به این سوال باید گفت در وهله اول به دلیل ارزان بودن کارگر شاهد تولید محصولات الکترونیکی در کشورهای چین و مناطق اطراف آن نظیر تایوان و هنگ کنگ هستیم و امروزه حجم بسیار زیادی از گوشی های دنیا تحت لایسنس برندهای خود بوده ولی ساخت این مناطق هستند.

از سوی دیگر اگر قصد خرید گوشی اصل سامسونگ را دارید می توانید به راحتی به سراغ نمایندگی های رسمی این شرکت در داخل کشور رفته و از آن ها خرید کنید. اگر باز هم می خواهد که از خرید خود اطمینان داشته باشید، می توانید به شعبات رسمی سامسونگ در کشورهای اطراف نظیر امارات متحده عربی یا قطر رفته به گوشی مورد نظر خود را سفارش دهید.

گوشی اصل سامسونگ را از کدام کشور بخریم

گوشی اصل سامسونگ را از کدام کشور بخریم

گوشی اصل آیفون را از کدام کشور بخریم؟

گوشی آیفون نیز از این قاعده مستثنی نبوده و درست مثل گوشی های سامسونگ در کشورهای دیگر فرایند تولید و مونتاژ این گوشی ها صورت گرفته و تنها تحت لایسنس اپل آمریکا است.

گوشی اصل آیفون را از کدام کشور بخریم

گوشی اصل آیفون را از کدام کشور بخریم

نکته مهمی که باید بدانید این است که شرکت اپل در ایران به صورت رسمی فعالیت ندارد و به همین دلیل برای خرید گوشی اصل بهتر است به سراغ کشورهای اطراف نظیر امارات رفته و از نمایندگی های رسمی اپل اقدام به خرید گوشی آیفون کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *