ترفند اندروید

نحوه سایلنت کردن خودکار گوشی اندروید در حین شارژ

نحوه سایلنت کردن خودکار گوشی اندرویدی در حالت شارژ شدن

نحوه سایلنت کردن خودکار گوشی اندروید در حین شارژ به صورت گام به گام در این پست آموزش داده می شود. ممکن است شما هم از آن دسته افراد باشید که گوشی موبایل خود را موقع خوابیدن، به شارژ می زنید.

به جای اینکه به طور دستی هر بار بخواهید موقع به شارژ زدن گوشی، موبایل خود را سایلنت کنید راهی وجود دارد که حتی اگر فراموش کردید هم موبایل شما به طور خودکار در موقع شارژ، سایلنت شود. در اغلب گوشی های موبایل اندرویدی Silent Mode باعث نمی شود که نوتیفیکیشن های شما بلاک شود.

به این معنی که وقتی شما گوشی را سایلنت کرده اید نوتیفیکیشن ها را دریافت خواهید کرد. همچنین با فعال کردن Do Not Disturb Mode شما می توانید گوشی موبایل خود را در حالت بی صدا شارژ کنید و هنوز نوتیفیکیشن های مهم را دریافت کنید.

مراحل بی صدا کردن گوشی اندوریدی در حالت شارژ

برای انجام این کار برنامه Google Clock app پیشنهاد می شود. این برنامه امکانات مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد. هرچند ممکن است اگر به تازگی اقدام به خرید گوشی موبایل از برندهای مختلف کرده باشید، آپشن های بیشتری برای زمان خواب با عنوان Digital Wellbeing برخوردار باشید. برنامه های دیگری ممکن است برای گوشی موبایل آیفون هم وجود داشته باشد که از چنین امکاناتی برخوردار باشد.

مرحله اول: برنامه Google Clock app را بر روی گوشی موبایل دانلود کنید

اگر از قبل برنامه Google Clock app را بر روی گوشی خود ندارید آن را دانلود و نصب نمایید.

برنامه Google Clock app را بر روی گوشی موبایل دانلود کنید

برنامه Google Clock app را بر روی گوشی موبایل دانلود کنید

مرحله دوم: برنامه Clock را باز کنید

در Google Clock app بر روی برنامه Clock بزنید و گزینه Bedtime را انتخاب نمایید. این گزینه در تولبار پایین صفحه قرار دارد.

برنامه Clock را باز کنید

برنامه Clock را باز کنید

مرحله سوم: بر روی گزینه Get Started بزنید

در قسمت Bedtime بر روی دکمه Get Started بزنید.

بر روی گزینه Get Started بزنید

بر روی گزینه Get Started بزنید

مرحله چهارم: زمان بیدار شدن خود را تنظیم کنید

در این مرحله از شما درخواست می شود تا زمان خواب خود را تنظیم کنید و یک زمان برای بیدار شدن خود انتخاب نمایید. با استفاده از علامت های منفی و مثبت در دو طرف ساعت، می توانید دقیقه بیدار شدن خود را هم کم و زیاد کنید. سپس بر روی روزهایی که می خواهید در آن زمان مشخص بیدار شوید بزنید و آنها را نیز انتخاب نمایید.

زمان بیدار شدن خود را تنظیم کنید

زمان بیدار شدن خود را تنظیم کنید

مرحله پنجم: بر روی گزینه Skip بزنید

در این مرحله می توانید از گزینه های دیگری که در این برنامه برای شما ارائه می شود استفاده نمایید. اما برای هدف خاصی که مد نظر ما در این مطلب است، بر روی گزینه Skip بزنید تا به مرحله بعدی بروید.

بر روی گزینه Skip بزنید

بر روی گزینه Skip بزنید

مرحله ششم: زمان خواب خود را تنظیم کنید

در این مرحله برنامه از شما خواهد پرسید که زمان معمول برای خوابیدن خود را انتخاب کنید. همچنین می توانید با علامت های منفی و مثبت در کنار ساعت به دقیقه مورد نظر خود برسید. سپس روزهایی از هفته را که به طور معمول در این زمان می خوابید را انتخاب کنید.

زمان خواب خود را تنظیم کنید

زمان خواب خود را تنظیم کنید

مرحله هفتم: گزینه Bedtime Mode را فعال کنید

در این قسمت می توانید گزینه Bedtime Mode را ببینید. این درست همان زمانی است که اگر گوشی موبایل شما در حال شارژ باشد، به صورت خودکار سایلنت می شود.

بر روی گزینه bedtime mode بزنید

بر روی گزینه bedtime mode بزنید

مرحله هشتم: بر روی گزینه While Charging at Bedtime بزنید

بر روی گزینه While Charging at Bedtime در جایی که شما زمان خواب و بیدار شدن خود را می بینید بزنید که در مرحله قبلی آن را انتخاب کرده بودید. تیک این گزینه روشن خواهد شد.

بر روی گزینه While Charging at Bedtime بزنید

بر روی گزینه While Charging at Bedtime بزنید

مرحله نهم: گزینه Do Not Disturb را فعال کنید

در زیر گزینه While Charging at Bedtime گزینه Do Not Disturb قرار دارد که باید بر روی آن بزنید تا فعال شود. فعال کردن این گزینه شما را مطمئن خواهد کرد که همه نوتیفیکیشن های شما وقتی گوشی شما به شارژ است و زمان خواب شما هم هست، به حالت سایلنت درآمده اند.

گزینه Do Not Disturb را فعال کنید

گزینه Do Not Disturb را فعال کنید

مرحله دهم: به مرحله قبلی بازگردید

همه کارهایی که لازم بود تا این تنظیمات اعمال شود صورت گرفتند. با زدن بر روی فلش Back به مرحله قبلی برگردید.

به مرحله قبلی بازگردید

به مرحله قبلی بازگردید

مرحله یازدهم: بر روی دکمه Done بزنید

برای اتمام کار بر روی دکمه Done بزنید.

نحوه سایلنت کردن خودکار گوشی اندروید در حین شارژ

بر روی دکمه Done بزنید

برای اینکه بهترین نتیجه را از این ویژگی بگیرید، بهتر است گزینه Do Not Disturb را هم تنظیم کنید. این تنظیمات به خاطر این است که شما ممکن است نخواهید نوتیفیکیشن بعضی از پیام ها یا تماس ها را غیرفعال نمایید.

این تنظمیات برای اغلب گوشی های اندرویدی مانند گوشی سامسونگ یا گوشی شیائومی به هم شبیه است. اما ممکن است تفاوت های جزئی در برخی مدل های گوشی موبایل اندرویدی داشته باشد. خصوصا در گوشی موبایل گوگل پیکسل. در پلی استور گوگل می توانید برنامه های متعددی را جستجو و نحوه کار با ظاهر جدید پلی استور 2021 در اندروید را نیز بررسی کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *