ترفند اندروید

نحوه کار با ظاهر جدید پلی استور 2021 در اندروید

نحوه کار با ظاهر جدید پلی استور در اندروید

در این مقاله قصد داریم تا نحوه کار با ظاهر جدید پلی استور در اندروید را بررسی کنیم و بدانیم که منو در آپدیت جدید این برنامه کجا قرار گرفته است. آپدیت های دوره ای گوگل برای برنامه هایش موضوع عادی محسوب می شود، به طوری که تغییرات ظاهری را نیز بر روی این برنامه اعمال می کند. یکی از برنامه هایی که در آپدیت جدید خود ظاهری متفاوت به خود گرفته اند برنامه گوگل پلی استور است، که در واقع فروشگاه آنلاین برنامه های گوگل برای دیوایس های اندرویدی محسوب می شود. در آپدیت سال 2021 این برنامه ممکن است متوجه تغییراتی در جای برخی از منوها و دیگر موارد شود که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

منوی پلی استور در آپدیت جدید کجا قرار گرفته است؟

در آپریل سال 2021 گوگل شروع به باز طراحی برخی از موارد در Google Play Store کرد. مشابه با دیگر اپلیکیشن های اندروید، در پلی استور هم منو از سه خط ” همبرگر شکل ” که قبلا در گوشه بالای سمت چپ برنامه قرار داشت تغییر مکان داد. منوی برنامه پلی استور حالا به پروفایل کاربر در پلی استور منتقل شده است. تصویر پروفایل کاربر در انتهای باکس سرچ در گوگل پلی استور قرار گرفته است. در حالی که این یک تغییر کوچک ظاهری محسوب می شود که فقط آیکون آن تغییر شکل پیدا کرده است اما تفاوت های بزرگی را برای کار با برنامه های موجود در آن ایجاد می کند.

نحوه کار با آپدیت جدید پلی استور اندروید

در گوشی هوشمند و تبلت اندرویدی گوگل پلی استور از اصلی ترین برنامه های آنها محسوب می شوند. فروشگاه آنلاین پلی استور اغلب برنامه ها را به صورت رایگان در خدمت کاربر قرار می دهد و این موضوع قطعا تاثیری در قیمت گوشی موبایل ندارد. چرا که در تمامی گوشی های موبایل اندرویدی و تبلت پلی استور قابل استفاده می باشد.

مرحله اول: مشاهده پیام تغییر در منوی پلی استور

وقتی که آپدیت جدید پلی استور بر روی گوشی موبایل یا تبلت شما نصب شد، متوجه می شوید که منوی قدیمی آن که سه خط افقی روی هم بودند دیگر مشاهده نمی شوند.  وقتی شما بر روی عکس پروفایل خود در پلی استور ضربه می زنید پیامی برای شما ظاهر می شود که نشان می دهد تمام برنامه ها، بازی ها، روش های پرداخت، نوتیفیکیشن ها و پیشنهادات ویژه پلی استور در این قسمت قرار گرفته اند. بعد از این متوجه می شوید که فرمت قدیمی منو از بین رفته است.

مشاهده پیام تغییر در منوی پلی استور

مشاهده پیام تغییر در منوی پلی استور

مرحله دوم: بر روی عکس پروفایل خود در پلی استور بزنید

از این به بعد شما برای دسترسی به منو در برنامه پلی استور در دیوایس های اندرویدی شما نیاز داردی که بر روی آیکون عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست بالای تصویر ضربه بزنید.

بر روی عکس پروفایل خود در پلی استور بزنید

بر روی عکس پروفایل خود در پلی استور بزنید

مرحله سوم: مشاهده برنامه ها و بازی ها در پلی استور آپدیت شده

این مورد منو را برای شما باز می کند و شما می توانید موارد متعددی که امکان دسترسی به آنها قبلا از طریق منوی قدیمی قابل دسترسی بود در قسمت پروفایل شما مشاهده می شود. با زدن بر روی آن شما منوی گسترده ای را می بینید که می توانید از برنامه و بازی ها تا روش های پرداخت و اطلاعات پلی استور را هم در آن مشاهده نمایید.

مشاهده برنامه ها و بازی ها در پلی استور آپدیت شده

مشاهده برنامه ها و بازی ها در پلی استور آپدیت شده

این مراحل اگرچه ممکن است ساده به نظر برسند اما در حقیقت تا عادت کردن به ظاهر جدید ممکن است کمی وقت گیر باشند. گوگل پلی استور و کاربردهای آن بسیار گسترده و مهم هستند و در حقیقت آسان ترین روش برای رسیدن به دنیای برنامه های اندرویدی می باشند. در مورد نحوه انتقال برنامه ها بین دیوایس های اندرویدی نیز قبلا در کوک موبایل مطالبی بارگزاری شده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *