تلفن هوشمند و تبلت

ساخت رایگان حساب دولوپر اپل

blank

ساخت رایگان حساب دولوپر اپل

در سراسر دنیا برنامه نویسان و مهندسان اقدام به ساخت اپلیکیشن های خاص و متفاوت برای استفاده کاربران اپل می کنند. بنابراین باید بتوانند آن ها را در فروشگاه تخصصی اپل App-Store قرار دهند، تا سایرین نیز بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

در ایران نیز مانند سایر نقاط دنیا برنامه نویسان مجرب زیادی هستند که می توانند اپلیکیشن های مفید و کارا را برای سیستم عامل ios تولید کنند. اما قرار دادن آن در فروشگاه اپل App-Store و کسب درآمد ازاین طریق قطعا با مشکلاتی مواجه خواهد بود.

دلیل نیاز به حساب دولوپر؟

یک برنامه نویس و مهندس نرم افزار برای ثبت اپلیکیشن ساخته شده توسط خود، برای استفاده ی کاربران اپل باید یک اکانت شخصی داشته باشند تا بتوانند اپلیکیشن مورد نظر خود را با نام شخصی خود ارائه دهد و در فروشگاه اپل برای کسب درآمد فعالیت کند.

چگونه اکانت دولوپر اپل را بصورت رایگان بسازیم؟

مرحله اول : اولین نیاز اساسی شما نیاز به یک اپل آیدی Apple ID می باشد. اگر از پیش اپل آیدی ساخته اید که به ادامه ی کار می پردازید در غیر اینصورت اگر اپل آیدی در اختیار ندارید باید قبل از شروع هر کاری آن را بسازید.

مرحله دوم : پس از در اختیار داشتن اپل آیدی خود باید به سایت Apple Developer Member Center مراجعه کنید، و با اطلاعات شخصی اپل آیدی و پسورد خود وارد سایت شوید.

دولوپر | تعمیرات تخصصی موبایل

مرحله سوم : در صفحه ای که باز می شود، از شما درخواست می شود تا قوانین و شرایط مربوط به حساب کاربری دولوپر را مطالعه کنید و در انتها باید با آن ها موافقت کنید.

دولوپر | تعمیرات گوشی

مرحله چهارم :بعد از اینکه با شرایط مطرح شده موافقت کردید، باید در مک خود Xcode را باز کنید.

مرحله پنجم : در صفحه ی Xcode، گزینه‎ ی Preferences را انتخاب کنید.

دولوپر | تعمیرات موبایل

مرحله ششم : روی Accounts کلیک کنید.

دولوپر | آموزش تعمیرات تخصصی گوشی

مرحله هفتم : حالا روی آیکون “+” کلیک کنید و اپل آیدی خود را در Xcode وارد کنید. سپس پسورد اپل آیدی خود را نیز در Xcode مک خود وارد کنید.

دولوپر | اموزش تعمیرات گوشی

تمام مراحل همین بود. و به همین سادگی شما به صورت رایگان یک اکانت دولوپر در اختیار دارید که می توانید از آن برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که در شرکت اپل برنامه ای رایگان در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت، در نتیجه شما قادر به استفاده از تمام مزایای یک حساب دولوپر اصلی که کاربران برای آن هزینه می کنند نخواهید بود و بخش محدودی از آن در دسترس شما قرار می گیرد. مثلا فقط قادر به استفاده از نسخه های بتا و آزمایشی اپلیکیشن ها، Forum دولوپر های اپل خواهید بود. در هر صورت با وجود این محدودیت ها این حساب رایگان از هیچی بهتر است.

نکته :

درست است که امکان ایجاد حساب دولوپر بصورت رایگان وجود دارد اما در نظر داشته باشید که با داشتن این حساب نمی توانید اپلیکیشن  iOS مورد نظر خود را در فروشگاه اپل App Store منتشر کنید و کسب درآمد کنید. و آن هم به علت همان محدودیت امکانات شرکت اپل که قبلا ذکر کردیم.

و اگر نمی توانید این محدودیت بزرگ را تحمل کنید و تمایل به داشتن امکانات بیشتری دارید، تا بتوانید اپلیکیشن ساخته شده خود را در اپ استور  App Store نشر دهید، می توانید از اکانت های هزینه بر استفاده کنید.

بدین منظور شما باید هزینه ای معادل ۹۹ دلار آمریکا به شرکت اپل پرداخت کنید. (البته این هزینه بدون در نظر گرفته مالیات ارائه شده است)

متاسفانه در ایران انجام این کار اصلا راحت نیست، چرا که کشور ما با مشکل تحریم مواجه است و شرکت اپل نیز محدودیت های بیشماری را برای کاربران اپل ایرانی به وجود آورده است. در نتیجه کاربران مقیم در کشور ایران نمی توانند به حساب های بانکی بین المللی دسترسی داشته باشند و هزینه ها را بپردازند.

علاوه بر همه ی این ها چنانچه موفق به انجام این کار شدید در کسب درآمد حاصله از نشر این اپلیکیشن در اپ استور App Store به مشکلات زیادی برخورد خواهید کرد. که حل کردن آن ها کار بسیار دشواری است.

مطالب مرتبط