ترفند آیفون

تعیین میانبرهای کوتاه اختصاری آیفون

blank

چگونه میانبرهای کوتاه اختصاری، پیام متنی را در آیفون و آیپد تعریف کنیم؟

زمان بحث جنجال برانگیز عصر حاضر به شمار می رود، و تکنولوژی رو به سمتی می رود که سهولت و سرعت را در انجام امور افزایش دهد. این مسئله  در کار با اپلیکیشن ها و گوشی های هوشمند نیز مطرح است؛ به گونه ای که هر شرکت سعی بر ایجاد خلاقانه ترین ترفندها برای سرعت بخشیدن به اپلیکیشن های خود است. به طور مثال شاید شما هم تجربه کرده باشید، قرار گرفتن در شرایطی که توانایی نوشتن پیام متنی را با سرعت همیشگی ندارید، مانند هنگام راه رفتن و یا در زمستان های سرد و بارانی؛ علاوه بر آن در بسیاری از شرایط ممکن است شما یک پیام متنی مشابه یا یک ایمیل با محتوی مشابه را به چند گیرنده و مخاطب ارسال کنید، بنابراین تایپ تمام کلمات بصورت چندباره می تواند خسته کننده و زمان گیر باشد.

دسترسی به قابلیتی در کیبورد گوشی که بتواند کاربر را از تکرار مداوم کلمه های یکسان خلاص کند، حتما می تواند بسیار کاربردی و مفید واقع شود. در این جور مواقع استفاده از قابیلت حدس کلمات بصورت پیش فرض در اپلیکیشن پیام رسان گوشی می تواند ایده ی خوبی باشد که با استقبال زیادی مواجه شده است.

قابلیت حدس کلمات :

خوشبختانه کاربران اپل دارای قابلیت حدس کلمات Predictive در کیبورد خود هستند که به کمک آن می‌توانند با صرفه‌جویی در زمان از پیشنهادها و تصحیحات لازم در کلماتی که تایپ می‌کنند استفاده کنند.

کاربران اپل بخاطر داشتن این قابلیت مفید باید قدردان سیستم عامل iOS 7 باشند، که اجازه داد تا با تایپ چند حرف، عبارت مورد نظر آن ها کامل شود. مثلا با تایپ حروف omw بصورت جالبی عبارت on my way نمایان خواهد شد و می توانند آن پیام متنی را سریع ارسال کنند.

علاوه بر این کیبورد دستگاه های اپل دارای قابلیتی برای پیشنهاد تصحیح کلمات هستند. پس زمانی که کاربر کلمات اشتباه را در پیام متنی تایپ می‌کند، پس از گذاشتن نقطه یا زدن دکمه‌ی Space یا Return عبارت تایپ شده‌ی او به طور خودکار تصحیح می‌شود. این قابلیت در تنظیمات دستگاه اپل Auto-Correction نام دارد.

برای اضافه کردن شورت کات shortcut یا میانبر های شخصی خود به کیبورد پیام متنی دستگاه اپل در سیستم‎عامل iOS باید مراحل زیر را طی کنید.

یک : ابتدا باید به قسمت تنظیمات Settings دستگاه خود بروید.

پیام متنی | تعمیرات موبایل

دو : اکنون باید گزینه General را انتخاب کنید.

پیام متنی | تعمیرات تخصصی موبایل

سه : به سمت پایین حرکت کرده و گزینه Keyboard را انتخاب کنید.

پیام متنی | اموزش تعمیرات موبایل

چهار : در این بخش باید گزینه ی Shortcuts را مشاهده کنید. با انتخاب آن یک لیست برای شما باز خواهد شد که تمام میانبرهای اختصاری shortcuts موجودی که تا به حال ذخیره کرده اید را نشان خواهد داد.

پیام متنی | اموزش تعمیرات موبایل

برای اضافه کردن عبارت اختصاری مورد نظر خود به این لیست باید گزینه Add New Shortcut را انتخاب کنید.

پنج : این بخش خلاقانه ترین قسمت کار است. باید در دو قسمت موجود با نام های Phrase و Shortcut تنظیمات را وارد کنید.

پیام متنی | تعمیرات تخصصی موبایل

– در قسمت Shortcut باید عبارت میانبر اختصاری خود را وارد کنید. این عبارت باید به گونه ای باشد تا در خاطر شما بماند و آن ها را ترجیحا با ویرگول آغاز کنید. دقت کنید که این میانبرهای اختصاری را نباید به دیکشنری دستگاه خود اضافه کنید.

– در قسمت Phrase نیز باید عبارت کامل مد نظر را وارد کنید.

پیام متنی | تعمیرات موبایل

شش : به هر اندازه که تمایل داشته باشید توانایی اضافه کردن عبارات اختصاری را دارید، این قابلیت محدود نیست. به خاطر داشته باشید تا پس از تعریف کردن هر عبارت باید آن را ذخیره کنید. در پایان کار باید گزینه Save را از گوشه راست بالای صفحه انتخاب کنید.

از این پس قادر به استفاده از این عبارات اختصاری در نوشته ها و پیام های متنی در اپلیکیشن پیام رسان، ایمیل و … سیستم عامل ios آیفون و آیپد خود هستید.

حال اگر یک عبارت اختصاری را اشتباه وارد کردید و یا پشیمان شده و تمایل به تغییر آن را دارید چه باید کرد؟

چگونه عبارت اختصاری ذخیره شده را تغییر دهیم یا حذف کنیم؟

بدین منظور باید در قسمت Text Replacement لیست عبارت های اختصاری موجود را بیابید.

در این لیست باید عبارت مورد نظر برای حذف و یا ویرایش را با لمس کردن انتخاب کنید. ویژگی ویرایش Edit نمایان خواهد شد. با استفاده از این قابلیت می توان عبارت خود را تغییر داد و برای حذف آن نیز باید از گزینه Delete که به رنگ قرمز نمایان است استفاده کرد.

البته برای انجام و تغییر سایر تنظیمات مربوط به تایپ پیام متنی در سیستم عامل ios نیز می توان با طی کردن مسیر زیر در آیفون و آیپد، به آن ها دسترسی پیدا کرد.

Settings → General → Keyboard

در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید در کلاس های آموزش تعمیرات موبایل مجموعه ی کوک موبایل شرکت نمایید و از مشاوره ی کارشناسان ما بهره ببرید

مطالب مرتبط