تست و بررسی اپل

رفع مشکل ری استارت شدن آیفونX

ری استارت صفحه نمایش آیفونX

مشکل: گوشی ری استارت می شود، خطوط عمودی بر روی صفحه نمایش دیده می شود

آیا روی صفحه نمایش آیفون ایکس، خطوط عمودی نشان داده می شود و گوشی ری استارت می شود؟ آیا گوشی ری استارت می شود و خطای 9، 14 و 40 می دهد؟ چطور می توان با انجام دستورات مرحله به مرحله میزان خطا ها را محدود کرد؟ چگونه خطا را تایید و مشکل را حل کنیم؟ ما را دنبال کنید و یاد بگیرید چگونه گام به گام این مشکل را حل کنید.

اول، باید تأیید کنیم که آیا خطا مربوط به صفحه نمایش است یا خیر. با یک صفحه نمایش آیفون جدید، امتحان کنید. اگر مشکل قبلی وجود داشت. پس از مادربورد است.

جهت مشاهده روند تعویض گلس آیفون X اینجا کلیک کنید.

این کار را کردیم تا مطمئن شویم مشکل از مدار صفحه نمایش است یا خیر. تست دیود را انجام دهید. دستگاه اندازه گیری ولتاژ را به صفحه نمایش وصل کنید و ولتاژ صفحه را اندازه گیری کنید. اگر تمام مقادیر در حد معمولی بودند معلوم می شود که مدار صفحه نمایش هیچ مشکلی ندارد و این مشکل احتمالا مربوط به PP_GPU_SRAM یا CPU است.

blank

دوباره، تمام قطعات موجود روی این مدار را اندازه گیری کنید تا احتمال مشکل را کم و کمتر کنید.

با این حال، قبل از اندازه گیری باید مادربورد را جدا کنید. تست دیود بگیرید و اجزای روی مدار را اندازه گیری کنید. اگر مقادیر اندازه گیری شده نرمال است، احتمال اتصال کوتاه خازن روی مدار رد می شود. یعنی خطا ممکن است از L2780، U2700 یا U1000 باشد.

blank

اکنون بیایید با L2780 در مدار شروع کنیم. با استفاده از سشوار صنعتی، L2780 را جدا کنید و یک اندکتور جدید به آن لحیم کنید. سپس با دستگاه تست، مادربورد را تست کنید. اکنون گوشی با صفحه نمایش سالم روشن می شود. مشکل حل می شود. حالا باید قطعات و اجزایی را که باز کردیم، درست برعکس به هم وصل کنیم.

blank

ابتدا لایه پایینی را ریبال کنید. چسب خمیری BGA را به لایه سوم برد PCB بزنید و لایه بالایی را روی آن بیندازید و در موقعیت درست خود قرار دهید. با استفاده از اتو و دستگاه لحیم کاری دو لایه را به هم لحیم کنید. اکنون می توانید گوشی را جمع کرده و تست کنید.

دکمه پاور گوشی را بزنید و گوشی را روشن کنید. خطا بر طرف شده است.

برای جزئیات دقیق تر، اینجا را ببینید.

ویدئو زیرنویس شده:

مطالب مرتبط